300 D (24-ventt)-moottorin kehitystä olisi pitänyt jatkaa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: asiaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

MikaVeee kirjoitti: Itse pidän eniten wanhanajan puulämmitteisestä saunasta ja sen lämmittämisestä, joskus taasen pidän siitä että saan nopeasti 20 minuutissa naps vaan katkaisijasta nykyaikaisen saunan lämpimäksi vaikka löylyt ovatkin kuivat.
Vaikka alkuperäisestä aiheesta on pahasti eksytty, näyttää kiinnostusta ja keskustelua aiheesta "vanhassako vara parempi" riittävän. Olen purrut hammasta etten puuttuisi tähän keskusteluun, mutta annetaan nyt mennä...

Kuten alareunan kulkuvälinevalikoimasta voi päätellä, olo tuntuu näidenkin keskustelujen lomassa aika-ajoin varsin skitsofreniselta.

Kokemusta tuosta uudemmasta on toistaiseksi liian vähän, jotta sen ylläpidosta voisi paljoa runoilla. Vuoden parin kuluttua ollaan jo viisaampia. Vakaa aikomus on ajaa tällä 211:llakin pitkään ja tehdä huollot (ehkä jarrunesteen vaihtoa lukuunottamatta) pääosin itse. Täytyy varmaan jossain vaiheessa opiskella vähän lisää noista nollista ja ykkösistä :roll:

124 vai 211? Puolensa molemmissa. Aika näyttää kummalla ajellaan pitempään 8)
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Se nyt on tässä topicissa niin helppo vannoa sen W124 / W123 nimeen, mutta todellisuudessa jos todella mahdollisuus olisi valita ihan mistä tahansa autosta, niin harva noilla kaksnelkuilla ajelisi. Puhutaan ehkä promillesta. Kyllä se kuule Mauriakin alkaisi kummasti poltella uusi CL 65 AMG tai vaikkapa se 911 Turbo Porsche, jos sitä hilloa rapsahtaisi se pari miljardia tilille. :wink: Ainakin koeajon jälkeen.

Seuraavalla Euroopan reissulla voisi käydä vaikka Monacossa katselemassa montako tuunattua W124 katukuvassa näkee. :wink: Uskoisin ainakin, että 99% on niitä uusia, kalliita ja nopeita autoja. On totta että ne 50-luvun Adenauerit sun muut ovat arvokkaita, mutten jaksa uskoa että monikaan upporikas pitää ainoana autona noita vanhoja klassikoita. Voi olla yhtenä autona uusien joukossa. :D

Daaz kertoi jo hyvän esimerkin, mutta pakko se on kertoa toinen. Porukat rakennutti aikoinaan rivitalon ja sanoivat ettei tästä sitten muuteta koskaan pois vaikka lottovoitto tulisi. Paikka oli miellyttävä eikä syytä muuttoon ollut. Kuitenkin kun sitä rahaa alkoi kasaantua, niin jostakin ''ihmeen'' syystä se mieli muuttui ja rakennuttivat omakotitalon turkkilaisine saunoineen ja porealtaineen. Kuten sanottu, mieli muuttui kun vaihto tuli taloudellisesti mahdolliseksi.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

JoniA kirjoitti:Se nyt on tässä topicissa niin helppo vannoa sen W124 / W123 nimeen, mutta todellisuudessa jos todella mahdollisuus olisi valita ihan mistä tahansa autosta, niin harva noilla kaksnelkuilla ajelisi. Puhutaan ehkä promillesta. Kyllä se kuule Mauriakin alkaisi kummasti poltella uusi CL 65 AMG tai vaikkapa se 911 Turbo Porsche, jos sitä hilloa rapsahtaisi se pari miljardia tilille. :wink: Ainakin koeajon jälkeen.
Hoh hoijaa, olet vielä sen verran nuori että se elämä pyörii materiaalin ja muille näyttämisen ympärillä, meillä joillain muilla elämänarvot on jo hiukan muuttuneet iän ja perheen myötä. Ei tässä tarvii näytellä sitä menestystään ulospäin, ennemminkin sitä vähääkin pyrkii piilottelemaan, maalla kun asuu.

Ihan hienoja vehkeitä noi uudet AMG:t sun muut on, mutta tälläiselle kaverille joka tykkää itse tehdä, ne ei vaan oikein sovi, harrasteauton pitää olla vanhempi.

Toisekseen mä tykkään ajaa autolla joka äkkisilmäyksellä sulautuu massaan, uudella AMG:llä kun täällä kylillä ajelisi niin pipo olis kyllä syvällä päässä ja naama punainen. All go no show on mun motto, ei sen takia ettei olis rahaa vaan siksi että perverssoituneena tykkään siitä.

Kyllä uudella autolla varmasti on makea ajaa, varsinkin jos sitä ei tarvii korjaamolla seisottaa. Pelkkä rahanmeno ei siinä paina, vaan myös se vaiva ja paha mieli jonka vihoitteleva auto aiheuttaa. Itse en ainakaan tässä elämäntilanteessa katso tarvitsevani uudempaa tai kalliimpaa autoa.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kyllä se valitettavasti? on niin että ne on vanhat hienokuntoiset autot joilla saa kaikkein eniten huomiota aikaan. Tai sitten tarvii olla huippukallis uusi auto? :D

On tuttuja, joilla on miljoonaomaisuus, iso talo, uima-allas, tuhannen pullon viinikellari, osakkeita, golffi harrastuksena, taidetta ja erinäisiä keräilyharrastuksia. Ajavat silti aikalailla tavanomaisilla autoilla, tallissa voi olla ehkä joku harrasteauto. Hyvin harvalla kun on oikeasti varaa ajaa millään uudemmalla V8:lla tai V12:lla, siis omistaa auton useita vuosia ja ajaa sillä 40-50tkm vuodessa. Kyllähän sitä kuka tahansa voi hakea jonkun 600:sen Mersun Saksasta ja ajella sillä muutaman viikon tai peräti kuukauden. Korjattavaa olis vaikka muille jakaa, mutta antaa seuraavan omistajan korjata... :lol:
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

JoniA kirjoitti: Eli pointtihan oli siinä että jos sitä hilloa olisi niin paljon ettei sillä olisi juurikaan merkitystä, niin sinäkin ajelisit mielummin uudemmalla autolla kun W124:lla. Eikö niin? :wink:
Antaa olla. Me ollaan eri sukupolvea ja minä en jaksa enää enempää rautalangasta sinulle tätä vääntää.

Terv. Automekaanikko vm. -66
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

näin

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Taikka sitten pitää vaan luovuttaa ja marssia kauppaan ostamaan uusi auto :D
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Odotellaan aikoja kun POJAN on itse tienattava auto rahat ja yllä pito kulut :lol: :lol: :lol: Voi pikkuisen ajatus maailma muuttua :roll: Ei voi sanoa muuta kuin voi isi ressua miten on lapsi kasvatettu :oops:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Joni, Ei näitten kanssa kannata nähdä vaivaa vääntää asiaa, olkoon jokainen sitä mieltä kuin on ja kääntäköön sitten takin kun kohdalle sattuu lottovoitto.

Minä en ostaisi autoa alkuunkaan mikäli pätäkkää löytyisi, vuokra-autolla ja nahka-asuun pukeutuvalla naiskuskilla kulkisin (kännissä) paikasta toiseen :lol:

Sitä paitsi, miksi mennä autolla hitaasti kun voi lentää kopterilla :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Vilenin Herttua
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 27.05.2004 10:29
Paikkakunta: Tampere / Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

veskola kirjoitti: Minä en ostaisi autoa alkuunkaan mikäli pätäkkää löytyisi, vuokra-autolla ja nahka-asuun pukeutuvalla naiskuskilla kulkisin (kännissä) paikasta toiseen :lol:
Ilmoittelehan jos joskus saat hynkkyä ja kaipaat juttukaveria päivittäisille reissuillesi :D Ylläpitopalkalla.
W124 300 Turbodiesel -92
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Mauri H. kirjoitti: Hoh hoijaa, olet vielä sen verran nuori että se elämä pyörii materiaalin ja muille näyttämisen ympärillä, meillä joillain muilla elämänarvot on jo hiukan muuttuneet iän ja perheen myötä. Ei tässä tarvii näytellä sitä menestystään ulospäin, ennemminkin sitä vähääkin pyrkii piilottelemaan, maalla kun asuu.
Ei minun tarvitse muille mitään näytellä. Yhtään autoa en ole ostanut siksi että näyttäisin muille. Yleensä sanonkin ajavani isin autolla normaalielämässä. Ostan auton vain ja ainoastaan siksi koska haluan nauttia ajosta. Jos joku ostaa Ferrarin tai AMG:n, ei minulle ainakaan tule mieleenkään arvostella häntä näyttämisen tarpeesta tai vastaavasta. Hienoa että joillakin on sentään rahaa ostaa se Ferrari. Eiköhän sekin osteta siitä ajamisen nautinnon syystä.
Mikko K kirjoitti: Odotellaan aikoja kun POJAN on itse tienattava auto rahat ja yllä pito kulut Voi pikkuisen ajatus maailma muuttua Ei voi sanoa muuta kuin voi isi ressua miten on lapsi kasvatettu
Pakko vähän puolustautua noin tylyä kommenttia vastaan.

Et sitä minusta mitään tiedä. Et sitä tiedä sitä kuka nuo ylläpitokulut maksaa. Sinulla ei ole mitään oikeutta edes sanoa noin kun et tiedä asioista yhtään mitään.

En sorru menemään henkilökohtaisuuksiin, kuten sinä, hyvä ''Mikko K'', mutta ihmettelen miten joku voi alkaa jo kasvatustani halveksumaan yhden ainoa mielipiteen/viestiketjun johdosta etenkin kun puhutaan vielä autoista. Ei mene jakeluuni millään. Nimi tulee olemaan mielessä jatkossakin.
Ahti kirjoitti: Antaa olla. Me ollaan eri sukupolvea ja minä en jaksa enää enempää rautalangasta sinulle tätä vääntää.

Terv. Automekaanikko vm. -66
Ehkä näin on parempi. Ei tämä keskustelu mihinkään johda kuitenkaan. Kuten Veskola sanoi, jokaisella on oma mielipide ja siihen tyytykäämme.
Viimeksi muokannut W210 Eemeli, To 05.09.2013 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Lukikos kirjoituksessani sinun nimestä jotain :?: Oli tarkoitettu yleiseksi mieli piteeksi eikä Joni A:n nimeä mainittu :!: Ei ole minun vika jos löysit itsesi kirjoituksestani :lol: Tämän koommin en vastaa tähän aiheeseen :roll: Ja mietin 100X seuraaviin kirjoituksiini :lol: :lol: :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Mikko K kirjoitti:Odotellaan aikoja kun POJAN on itse tienattava auto rahat ja yllä pito kulut :lol: :lol: :lol: Voi pikkuisen ajatus maailma muuttua :roll: Ei voi sanoa muuta kuin voi isi ressua miten on lapsi kasvatettu :oops:
Mikko K kirjoitti:Lukikos kirjoituksessani sinun nimestä jotain :?: Oli tarkoitettu yleiseksi mieli piteeksi eikä Joni A:n nimeä mainittu :!: Ei ole minun vika jos löysit itsesi kirjoituksestani :lol: Tämän koommin en vastaa tähän aiheeseen :roll: Ja mietin 100X seuraaviin kirjoituksiini :lol: :lol: :lol:
Joo kyllä ihan yleiseiltä mielipiteeltä vaikuttaa. Tyhmänäkö minua pidät? Pyydä edes anteeksi naurettavaa käytöstä. Iso mies? Tuollaiset viestit eivät kuulu foorumille.
Avatar
A. Hara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 05.12.2003 15:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Vilenin Herttua kirjoitti:
veskola kirjoitti: Minä en ostaisi autoa alkuunkaan mikäli pätäkkää löytyisi, vuokra-autolla ja nahka-asuun pukeutuvalla naiskuskilla kulkisin (kännissä) paikasta toiseen :lol:
Ilmoittelehan jos joskus saat hynkkyä ja kaipaat juttukaveria päivittäisille reissuillesi :D Ylläpitopalkalla.
Voiko tästä nyt päätellä Herttuan pukeutumismakua? :D

Vastaavasta rentouttavasta ajanvietetoiminnasta mersun kanssa on oikein lupsakka kuvauskin, Jari Tervon vanhempaa tuotantoa oleva kirja, olikohan se nyt Pohjan hovi.

Hilpeä threadi ja eloisa reilukerho, mutta pitäisköhän tämä tosiaan jo sulkea? Ehdotan että kaikki pyytää toisiltaan kiitos ja anteeks, toivottaa hyvää joulua, vetää tonttumyssyä päähän ja menee saunaan. :)
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Vois lähettää tän viestiketjun sinne stutkarttiin moottori-osastolle, tiä vaikka jatkaisivat sen kiistellyn myllyn valmistusta,kun on näin hyviä perusteluitakin... :lol:
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

kirjoituksia

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Nooo joooo...joskus kun kirjoitellaan hiukan "provahtavia" (jess mikä sana :D ) kirjoituksia niin joku saattaa vastata "samalla mitalla" takaisin.
Ei näitä kirjoituksia nyt kuitenkaan NOIN vakavasti kannata mielestäni ottaa,
eikös nyyyt kannattaisi rauhoittua jo itse kunkin pikkaisen.

Ja hyvää joulua kaikille.. :)
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

JoniA kirjoitti:
Mikko K kirjoitti:Odotellaan aikoja kun POJAN on itse tienattava auto rahat ja yllä pito kulut :lol: :lol: :lol: Voi pikkuisen ajatus maailma muuttua :roll: Ei voi sanoa muuta kuin voi isi ressua miten on lapsi kasvatettu :oops:
Mikko K kirjoitti:Lukikos kirjoituksessani sinun nimestä jotain :?: Oli tarkoitettu yleiseksi mieli piteeksi eikä Joni A:n nimeä mainittu :!: Ei ole minun vika jos löysit itsesi kirjoituksestani :lol: Tämän koommin en vastaa tähän aiheeseen :roll: Ja mietin 100X seuraaviin kirjoituksiini :lol: :lol: :lol:
Joo kyllä ihan yleiseiltä mielipiteeltä vaikuttaa. Tyhmänäkö minua pidät? Pyydä edes anteeksi naurettavaa käytöstä. Iso mies? Tuollaiset viestit eivät kuulu foorumille.

sopivasti näkyy tuo rekkari, ei tartte ku koputtaa oveen ja päästää pataan...
Avatar
janne I
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 16.05.2004 17:02
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja janne I »

No voi mahoton,itellä oli auton osto tossa taannoin ajankohtainen,ja valinta oli helppo.
Stonelta superin roippeet,ja tietty w124. :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

ahahaa kirjoitti:Vastaavasta rentouttavasta ajanvietetoiminnasta mersun kanssa on oikein lupsakka kuvauskin, Jari Tervon vanhempaa tuotantoa oleva kirja, olikohan se nyt Pohjan hovi.
Itse en niin hirveästi kaunokirjallisuutta :roll: :lol: harrasta mutta itseeni teki vaikutuksen Paasilinnan Kymmenen riivinrautaa 2001 (WSOY), samainen sävellys tuli myös televisiosta mutta kirjana teos oli paaljon parempi. Aikaa tuon lukemiseen oli sattumalta mutta niukasti kun toivuin vähän vakavammalta vammalta tyksissä ja odottelin kotio pääsyä. Siinä oli sellaista kuskaamista paikasta toiseen josta Vilenin Herttua ymmärsi yskän. Valitettavasti ainakin telkkarissa kuljetuskalusto oli volkkarin bussi eikä suinkaan kunnolla syötetty V-malli kuten moisessa pitäisi olla.

Älkää hyvät ihmiset puhuko rahasta, veroista ja vastaavista asioista forumilla, niistä ei tule kuin paha mieli tai ilmiriita, ja aivan turhaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ajelin entisen työnantajani S55AMG:lla jonkun verran ja kiihtyy ja kulkee kuminauhamaisesti ja tunteettomasti - kaikenkaikkiaan ihan hieno auto ja jos voisin tuon superini vaihtaa siihen, niin voisinpas päikseen vaihtaakin. Potkua siinä ei ole samallalailla kun vanhassa etukammiodiisselissä mutta senkin voisin vielä kestää jos se kestäisi yhtä hyvin ja olisi käyttökuluiltaan yhtä edullinen ylläpitää.

Olikohan tuossa tarpeeksi :roll: :lol: :lol: :lol: 8) 8)
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1621
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

107 viestiä tullut liittyen aloittamaani aiheeseen. Tulos: vain 10 % vastauksista liittyy aiheeseen. Tämä on ollut kirjoittamistani aiheista kaikista luetuin, mutta jos viestisarjan lukee läpi niin pettyy suuresti. Sisällössä kiistellään aiheesta "millä ajaisit jos sulla olisi hirveesti rahaa?" Väittely on ollut ihan turhaa-ei noissa asioissa voi kukaan voittaa-jokainen saa ajaa millä haluaa!

Jos minä ehdotin vanhaa 606:ta cdi-tekniikan rinnalle vaihtoehtona pienin päivityksin, niin moni oli sitä mieltä että haluan W124:set takaisin ja uudet olisivat huonoja. Oli aika jolloin mersulla oli yksi henkilöauto suoraruiskutusauto- väykky 290 turbodiesel ja muut "vanhempaa" tekniikkaa.

606:nen voisi olla vieläkin mielestäni W211-kopassa ja näen edelleen silmissäni W211:sen jossa lukee takaluukussa E300 diesel/turbodiesel. Minua kiinnosti miten uudempaa tekniikkaa/keksintöjä olisi voitu hyödyntää 606 kehityksessä. Esimerkkinä kahden turbon yhdistelmä(iso ja pieni), muuttuvasiipinen turbo. Onko suutinrintamalla tapahtunut kehitystä? Olisiko tuolla vanhalla koneella pystytty alittamaan uudet päästörajat uudella suutintekniikalla?
Tässä taisi käydä niin, että ei ole oikein monilla enää kiinnostusta ympätä 606:ta uudempiin koreihin? Jos sitä ei voi laittaa W211 nokalle niin sanokaa miksi ei. Minusta ainoa vastaus voi olla, että ei pystytä alittamaan päästörajoja. Kulutus kohtuullinen, teho, vääntö riittävä. Ääni riittävän alhainen.
Eli kaikki muut edellytykset ovat suotuisia.
Mitä muuten maksoi uusi 606 turbomoottori? Mitä maksoi uusi 200 CDI-moottori?
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Nyt vasta lueskelin tämän ketjun loppuun, toki seurailin sitä about viikko/kaks sitten kun se vielä oli alkuperäisessä aiheessa. Nyt on tosiaan vähän mennyt överiksi, mutta sen verran pitäää omaa lusikkaa työntää tähän kokolailla tuliseen soppaan, että kyllä vanhalla ja huippukuntoisella autolla parhaat kehut autosta on saanut.
Tuolla -83 W123 kun meni minne vaan, niin yllättävän usein oli joku kyselemässä ja ihailemassa autoa - ostotarjouksiakin heiteltiin useampaan kertaan, siis markettien parkkipaikoilla. Siihen kun vielä heitti myyntipuheiksi varusteet (huom auton vuosimalli -83): automaatti, automaattiilmastointi, tempomat, sähköikkunat, alkuperäinen Beckerin soitin + muut metallivärit ja sälät eli tod.näk melkein kaikki mitä siihen aikaan perusmersuun sai, niin jengillä kyllä loksahti suu auki. Ajoin autolla hirvikolarin, kun auto oli 17 vuotta vanha. Olin ihan varma, että lunastukseen menee ja "pohjolanmies" tarjoaa jotain 15.000,- FIM hyvitystä ja tulee ilmiriita, mutta kun ei. Vakuutustarkastajan komentti oli: että jopas on hieno peli, kyllä me tuo kuntoon laitetaan, minä siihen, että laitetaan, laitetaan, mutta Lommilan Veho on sitten korjauspaikka, johon pohjolanmies, että kyllä vaan passaa, siinä sitten arviota tekemään, että korjauskulu näyttäis olevan 17.500,- FIM(vuosi oli 2000). No auto Veholle ja pojat töihin, ja hyvää työtä tekivätkin, tosin toteutuneet kustannukset oli sitten 21.000,- FIM, mutta ei siitä pohjolanmieskään valitellut. Mielestäni aika hyvää kohtelua autolle, josta itse olin 8 vuotta aiemmin maksanut 65.000,- FIM.

Ei tätä nykyistä kalustoa kukaan ole käynnyt kehumassa, vaikka kohtuukuntoista kamaa sekin on, no Ässä nyt aina herättää kiinnostusta, mutta ei ainakaan toistaiseksi semmosta kun W123 - liekkö liian "tuore" vielä.

En tarkoita, että autojani kenekään tarvitsisi kehumassa käydä, mutta kyllä se mielestäni kertoo, että vanhaa ja hyväkuntoista autoa kyllä arvostetaan.

Tällä jaarittelulla ei ole tarkoitus otta suuremmin kantaa yhtään mihinkään, mutta jotenkin vain tämmöstä turskahti mieleen.

Jos itse nyt sattumalta voittaisin lotossa 4...5 milliä, niin veikkaisin, että ajelisin sekä W126 että W221:sellä, niin ja tietty nykyisellä W140:sellä, W220 voisi vaikka jäädä väliin.

Ai niin ja tästä pakinastahan käykin ilmi, miksi tuossa allekirjoituksessa W123 kohdalla on "menetetty helmi". Minä helvetin kusipää menin antamaan sen vaihdossa tuohon W124:seen. Sitäkin näin jälkeenpäin ihmetellyt, että olivat Olarin Veholla ihan innoissaan ottamassa sitä vaihtarina sisään, sis vuonna 2002 ja autolla ikää 19 vuotta....... vasta myöhemmin kadutti.

Niin ja lopuksi hyvää Joulua itsekullekkin.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Heheh, ei millään tavalla vakavasti :wink: , mutta hyvähän se on provoilla ehdottomana aiheesta josta on hatarat luulot ja anella sen jälkeen anteeksipyyntöjä. Ehdoin tahdoin laaditut "porukoille alkoi kasaantua rahaa"-kommentit on todella hauskoja, lisää näitä, varsinkin ilman hymiöitä :lol: Hienosti pilattu alkuperäinen puheenaihe (muutaman kaljan mielijohteesta) :lol:

En ota kantaa aiheeseen uusi vs. vanha auto. Pitäisi olla molempia, turha niitä "adenauereita" on suolassa pilata :o

PS. Pitäisikö alkuperäinen aihe ehkä poimia jotenkin omaksi topikikseen?
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

keskustelua

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Jeps, sana on vapaa.
Ikävä kyllä kaikesta huvittavuudestaan huolimatta tällaiset
"vi**uilin nakkikiskalla -miksi nenuni punottaa ?"
-keskustelut kuitenkin taitavat laskea foorumin laatua...
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
wictro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 22.11.2005 01:20
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja wictro »

Mun mielestä aihe (tämä offtopic-versio) on mielenkiintoinen!

Kunhan jätetään toisten arvostelu poies. Mielipitäitähän saa ja pitääkin arvostella. Tietty väitteensä perustellen.

Jos minulla olisi _käsittätön_ määrä rahaa. Niin tuskin omistaisin vain yhden auton. Kyllä siellä seassa varmaan jokunen uusikin olisi. Pääpaino olisi kuitenkin vanhoissa.

Ja niissä uusissa voisi sitten olla se nahkaan somistautunut, lievästi dominantti(ei reitin ja määränpään suhteen :) ), kuski, joka ärsttävää persoonaani kuljettaisi paikasta toiseen ja takaisinkin!

Tässä on mennyt monella nyt tyyli-kysymys ja toimivuusaspekti sekaisin. Tyylikkyys on katsojan silmässä. Toimivuus on todellista.
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

No on tietysti hyvä, että me kinastellaan täälä virtuaalimaailmassa, ettei tarvi tapanin tansseista palatessa nakkikioskilla rettelöidä...Sielä ei välttämättä ne anteeksi pyynnöt piisaa ku on kolleegan legot hangessa..

Hyvää Joulua kaikille..... 8)
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Omalta kohdalta voinee myös laittaa pisteen keskustelulle. Olen tosin edelleen vahvasti oman väitteeni takana eikä kyseinen keskustelu ole sitä muuttanut miksikään. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen eikä siitä pidä kenenkään provosoitua. Pahoittelut jos olen jotakin loukannut; se ei ollut tarkoitus.

Mitä muuten keskusteluun tulee, niin onneksi kuitenkin keskustelu pysyi suhkot asiallisena. Jokaisen on hyvä muistaa, että täällä ainakin asiat riitelevät, eivät ihmiset.

Rauhallista joulua kaikille.
Viimeksi muokannut W210 Eemeli, To 05.09.2013 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Tuon vielä yhden näkökulman keskusteluun, mikä ei tainnut aiemmin tulla esille. Eli syy miksi suorat kuutoset, sekä bensat että dieselit, ovat poistuneet mersujen nokilta. Tämä ei sitten ole mitään faktaa vaan vain omaa päättelyä/taustojen tutkimista.

1. Suora/rivikuutonen vie sen verran paljon tilaa, että neliveto on hankala/mahdoton toteuttaa.
2. Veekuutonen on edullisempi valmistaa.
3. Veekuutonen on kevyempi.

Kommentointia/ajatusten alasampumista saa vapaasti harrastaa.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

W140 kirjoitti:Tuon vielä yhden näkökulman keskusteluun, mikä ei tainnut aiemmin tulla esille. Eli syy miksi suorat kuutoset, sekä bensat että dieselit, ovat poistuneet mersujen nokilta. Tämä ei sitten ole mitään faktaa vaan vain omaa päättelyä/taustojen tutkimista.

1. Suora/rivikuutonen vie sen verran paljon tilaa, että neliveto on hankala/mahdoton toteuttaa.
2. Veekuutonen on edullisempi valmistaa.
3. Veekuutonen on kevyempi.

Kommentointia/ajatusten alasampumista saa vapaasti harrastaa.
Tuo pitää kai paikkansa että on kevyempi mutta olihan aiemminkin 300DT jossa neliveto.
Voi olla että uuden mallin konehuone on lyhyempi/matalampi eli ei olisi enää mahtunut nokalle?
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
saefix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 01.10.2005 08:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja saefix »

Vetäkää jo välillä happea ja syökää kinkkua ja lootaa..
S500 Coupé -95
nautiskelua jalossa muodossa
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:mrgreen: wau! tämähän vauhdikas topicci on :)

monenlaista mielipidettä näkyy olevan (niin kuin pitääkin olla).

(itsehän henkilökohtaisesti pidän vanhemmista autoista,mutta saattaisi tuossa pihassa toki muutama uudempikin "rottelo :D " olla jos sitä "paalua" nyt sattuis määrättömästi olemaan.) onhan se kuitenkin niin että hyväkuntoinen ja erikoinen vanhus se ainakin minun pääni kääntää :shock:


jep jep...pitäkää kehittävää keskustelua yllä :wink: mutta elkää sortuko törkeyksiin :shock: :shock: (sitä en tiedä onko niitä vielä ollut mutta...)



hyvät joulut :)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Vastaa Viestiin