Tämä autoilija pitää myös kahvilaa entisen Ison Kissan baarin paikalla entisellä ykköstiellä Halikossa. Salon itäpuolella liikkuu myös 126:n taksissa. Jossain Muurlan tai Kiskon alueella.
Jyväskylässä tai lähiympäristössä vilahtelee ajoittain w126 280 taksina. Auto on ollut mielestäni iän ajan liikenteessä taksikylttikatolla, mutta näyttää hyväkuntoiselta. Ei ole kuitenkaan varmaan yötä päivää ajossa. Sen sijaan valkoinen w123 pyörii kokoajan liikenteessä, ja ompa tuon kyydissä joskus tultu kotiakin. W124 ei taida Jyväskylän ympäristössä olla enää taksissa ?
W124 on kieltämättä hyvä auto. On kuitenkin tapauksia, jossa yrittäjä ei ole kyennyt maksamaan uutta 270 Mersua ja Veho on ottanut kalliin auton pois ja antanut tilalle halvemman, jotta yrittäjä voi vielä jatkaa yrittämistä.
Sen sijaan valkoinen w123 pyörii kokoajan liikenteessä, ja ompa tuon kyydissä joskus tultu kotiakin. W124 ei taida Jyväskylän ympäristössä olla enää taksissa ?[/quote]
Juu W123 taxi tuntuu tässä kylällä pörräävän ihan päivittäin. Auto näyttäisi olevan hyvässä ryhdissä!
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
Kerran Jyväskylässä käydessä huomasin silmänurkasta tuon "oudon" ilmiön. Olisin kurvannut perään mutta kun pääsi karkuun risteyksessä.
Pitäisi mennä Jyväskylään ja joutua taksintarpeeseen. Viimeksi olen ollut 123-taksin kyytissä varmaan 80-luvulla. Omalla dieselillä iltasella kotiin ajellessa tuli kyllä joskus ihan autenttinen taksiifilis. Melkein alkoi nukuttaa siinä hurinassa...
nilsha kirjoitti:Tämä autoilija pitää myös kahvilaa entisen Ison Kissan baarin paikalla entisellä ykköstiellä Halikossa. Salon itäpuolella liikkuu myös 126:n taksissa. Jossain Muurlan tai Kiskon alueella.
JP74 kirjoitti:Jyväskylässä tai lähiympäristössä vilahtelee ajoittain w126 280 taksina. Auto on ollut mielestäni iän ajan liikenteessä taksikylttikatolla, mutta näyttää hyväkuntoiselta. Ei ole kuitenkaan varmaan yötä päivää ajossa. Sen sijaan valkoinen w123 pyörii kokoajan liikenteessä, ja ompa tuon kyydissä joskus tultu kotiakin. W124 ei taida Jyväskylän ympäristössä olla enää taksissa ?
Hephep JP. Kyllä jkl:ssä on kaksikin w124 taksina. Toinen farkku toinen sedan. Farkku a ei kovin paljon näe, mutta sedan tuntuis olevan aika paljon liikenteessä. Ja tuo w123:han on jatkuvasti ajossa. Siitä oli n.1v. juttua lehdessä. Ja tuo w126 on ollu jo 20vuotta taksina. Jo enoni n.15 vuotta sitten ajo sillä. Joten se on kyllä nähny tietä ja runsaasti. Ja edelleen on jatkuvassa liikenteen melussa pyörimässä. Ilta ajoja vähemmän, mutta päivisin enemmän.
Joten kyllä noita tuntus joka suomen kolkasta löytyvän.
kajaanissa on ainakin saksantuonti w124 farkku 300turbotiisseli ja oikeen mahtavas kunnos...kauhavalla on valkoinen vm-85 nuorennettu muovihelmoilla...kerran kuulemma maalattu ja mittarissa about 1800000km....joka päiväisessä ajossa YKKÖS autona
Heavy kirjoitti:Ovatkohan nuo keltaiset langit takseja? Näkyy kolme W123 langia ja yksi W124 lang. Nuo langit tuolla ovat varmaankin aika ruosteettomia.
Joku aika sitten tuli jokin dokumentti telkkarista josa näytettiin jostain noista maista ja sota jutuista, siin kerrottiin sodan lapsi uhreista.. yhtä tyttöö haastateltiin langin sisällä ja jtn paikallista taksi asemaaki kuvattiin, eihän siel ollu ku silmän kantamattomiin nuita W123:a ja todella hienokuntoisia, langeja ainaki oli 2/3...
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
nilsha kirjoitti:Tämä autoilija pitää myös kahvilaa entisen Ison Kissan baarin paikalla entisellä ykköstiellä Halikossa. Salon itäpuolella liikkuu myös 126:n taksissa. Jossain Muurlan tai Kiskon alueella.
Kiskossa on ainakin W140.
Jep, joskin kerettiläisen punainen.
Noin muuten en voikaan punastelematta muistella, mitä kaikkea on tullut ko. taksiautoilijan aikaisemmassa Hiacessa eräidenkin juhlien jälkeen tehtyä...
Noin muuten en voikaan punastelematta muistella, mitä kaikkea on tullut ko. taksiautoilijan aikaisemmassa Hiacessa eräidenkin juhlien jälkeen tehtyä...
Kumma homma juu. Itsekin samaan asiaan huomiota kiinnittänyt. Miten samainen väri voi jossain mallissa näyttää niin huonolta kun toisessa se on oikein osuva valinta. Oma C-klasse tummanpunaisena nimittäin näyttää ainakin omasta mielestä tosi hyvältä, mutta w140 taas ei.
Ja mitä tulee aktiviteetteihin taksikyydeissä,siihen ei ehkä kannata otaa enempää kantaa , mutta ainakin tässä voidaan erääseen toiseen topicciin liittyen todistaa, että ammattiautoilijoita pitänee olla valinnoissa uskominen...
meze1 kirjoitti:
Hephep JP. Kyllä jkl:ssä on kaksikin w124 taksina. Toinen farkku toinen sedan. Farkku a ei kovin paljon näe, mutta sedan tuntuis olevan aika paljon liikenteessä.
Ei taida olla enää yhtään W124-korista taksina Jyväskylässä. Ei ainakaan Jyväskylän Aluetaksin piirissä, johon suurin osa paikallisesta taksikalustosta kuuluu.
Minulla oli sellainen Graffitin harmaa 300 d-turbo ensimmäisenä taksiautona 4 vuotta sitten.
Kävin ensin koeajamassa Avensiksen ja sitten perään mersun, niin valinta oli helppo.
Oli muuten teknisessä mielessä paras taksini tähän mennessä. ei siitä puuttunut oleellisimmista varusteista kuin ilmastointi.
PS. Maksoi muuten silloin tuo eka taksi 55 tuhatta markkaa. Näyttää tällä hetkellä siltä, että joutuu tässä seuraavassa auton vaihdossa tekemään väliä rapiat 20 tuhatta euroa.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
meze1 kirjoitti:
Hephep JP. Kyllä jkl:ssä on kaksikin w124 taksina. Toinen farkku toinen sedan. Farkku a ei kovin paljon näe, mutta sedan tuntuis olevan aika paljon liikenteessä.
Ei taida olla enää yhtään W124-korista taksina Jyväskylässä. Ei ainakaan Jyväskylän Aluetaksin piirissä, johon suurin osa paikallisesta taksikalustosta kuuluu.
No, kyllä ainakin olen nähny ajossa. Sen sedanin parikin kertaa ja farkun kerran tai kaksi. En tiiä oliko vain vierailevia tähtiä tai mitä lie.... Mut toi sedanin oon nähny tosiaan useammankin kerran.. joku taitaa sitte tehä pikkusen ilta/päivä bisnestä.. Kyllähän noita aina sillon tällöin varmasti on. Meinaan "pimeitä takseja".
Helsingissä havaitsin päivänä eräänä myös W124 300D:n taksina, vaalea väriltään oli. Hakaniemen hallin kohdalla kiihdytteli,joten olisiko sen kulmakunnan pirssejä.
Oli muuten hiukanpaljon miehekkäämmät äänet kuin jossain teedeeii-passatissa.
Juu, Helsingissä / Pääkaupunkiseudella noita W124 on monia. Täällä on kuulemma joku isäntä, jolla on kymmenisen Saksasta haettua W124:sta ajossa. Itseasiassa Mese takseista, kun puhutaan, niin W124:a näkee melkein useimmin nykyään kuin W210:a. Että silleen on Väykyille käynyt.
Imatralla vielä pari vuotta sitten olla kapee listainen 124 taksina, mut ilmeisesti ruoste vei sitte lopulta voiton. Miljoona silläki kerettii tietääkseni ajaa.
tampereella on näähnyt W124:sen. eikä mikään muovi kylki, vaan olisiko ollut jotain vuosi mallia 87... eikä mikään erikoinen malli edes.. olisiko ollut sitten 250d.... ite bongasin tuon eilen, ja isä oli nähnyt tänään
Kävin tuossa pari viikkoa sitte Oslossa ja siellä suurin osa takseista näytti olevan vanhoja. muutama 115 ja 123 koppanen tuli vastaan ja paljon oli 124 mallia liikenteessä ja perässä useimmiten luki 300 vähintään
tuli muuten vaan mieleen kesäinen viron reissu kaverini kanssa
eli ekana mentiin viina kauppaan. ja ostettiin ostettavat, taksilla takasin satamaan.. ja just W124 farmari taksilla.. kuski vaan vitsaili, että mersun iskarit menee poikki tuosta määrästä alkoholia
Oli kyllä niin huono kuntoinen w124 farmari kun olla voi pomppi ja hyppi, ku nesteen kenguru bensa mainoksessa tiedä sitten oliko meidän matkatavaroilla syytä tuohon
Köpenhaminassa Kaikki taksit olivat uusia joko 211 tai 203 mallia, muutama wanha 210:kin näkyi, mutta mersuja kaikki taksit, todella lommoisia olivat useat.
Ja täydentävää tietoa. Tuo ko. kärry on 300 D vm. 83 ja Silberblau. On 4-lovinen manuaali ja tällä hetkellä aivan työn raskaan raadannassa vakituisena autona kantaen tunnusta Espoo 93. (ollut aiemmin vara-auto) Rekkari on USO-771 ja kärrystä oli asiaa aiemmkin "Päivän bongaus"-topicissa. On tosiaan alunperin siviilipeli ja mittarissa oli eilen hieman rapeat 493 000 km mittarissa.
Kävin jututtamassa kuskia Seasiden tolpalla Ruoholahdessa. Ja kuulemma käy ja kukkuu hienosti, mutta niinhän W123:n kuuluukin...
Meinasin hypätä takapenkille ja sanoa "Hietalahden torille ja torin ympäri kiitos" = n. 5.60 €...
Pitäis jostain saada se vanha Petelius-Kalliala -sketsi, missä AK on pirssisuhari W123:n ratissa ja P-P P unkarilainen sellisti Istvan Pölöstni, joka paukahtaa paikalle asiakkaana. AK toteaa siinä tyynesti että "Taijattekin olla tavattoman viksu mies, ku avasitte ikkunan, ku kerta haisette noin pahalta..."
T; Wade
Leka kirjoitti:Moro!
Jep, Vantaalla vara-autona. Itse asiassa tiedän auton jo viime vuosikymmeneltä. Auto kuului silloin Vehon henkilökunnan jäsenelle ja isäpappakin oli ko. autoa joskus lähes ostamassa. Pirun hieno peli
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Ja täydentävää tietoa. Tuo ko. kärry on 300 D vm. 83 ja Silberblau. On 4-lovinen manuaali ja tällä hetkellä aivan työn raskaan raadannassa vakituisena autona kantaen tunnusta Espoo 93. (ollut aiemmin vara-auto) Rekkari on USO-771 ja kärrystä oli asiaa aiemmkin "Päivän bongaus"-topicissa. On tosiaan alunperin siviilipeli ja mittarissa oli eilen hieman rapeat 493 000 km mittarissa.
Kävin jututtamassa kuskia Seasiden tolpalla Ruoholahdessa. Ja kuulemma käy ja kukkuu hienosti, mutta niinhän W123:n kuuluukin...
Terve Wade!
Mitä mitä Nyt tässä on jotain outoa tai jotkut ajaa pirssiä samoilla kilvillä kahdella eri autolla USO-771 on nimittäin ainakin joitain vuosia sitten ollut uudesta asti automaattivaihteistolla. Siinä on vielä se parempi kesken vuoden vaihtunut uudempi 722.405-laatikko. Mukavat lisävarusteet muuten kaiken lisäksi, mm. kattoluukku ja kaikkea vähän pienempää boonusta kuten lehtiverkot istuinten takana ym. Väitän edelleen kivenkovaan sen olevan Vantaan varatakseja Itse asiassa näin taas USOn viime viikolla Vantaalla.
On toki mahdollista, että ratissa olleella rengillä ei ollut tuosta varataksin olemuksesta oikea kuva... Mutta on mahdollista, että nimenomaan varataksissa tuo juustokupu vaihtuu tarvittaessa. Sehän (taksitunnus) ei ole kiveen hakatusti autokohtainen vaan liikennelupakohtainen (=taksiyritys). Siis jos varsinainen auto on pajalla, voidaan sille (tai ko. luvan haltijalle paremminkin) vuorolistassa määrätyt vuorot ruuvata varakatiskalla, kunhan siitä ilmoitetaan keskukseen. Tällöin samalla autolla voi tosiaan kyltti katolla vaihtua. Nelilovinen manuaali tuo kuskin mukaan oli, en ehtinyt kauaa juttelemaan. Turha kinata, mutta itsellä oli ainakin lääkitys kohdallaan ja em. tieto eiliseltä ko. vehjestä styyrailleen rengin suusta. En ole nähnyt kuin yhtä W123 taksia itse ja se onpi juurikin tuo.
Ja Espoon autohan voipi näkyä missä vain... Eri asia, missä tai pikemmin millä tolpalla ja monentena se saa milloinkin näkyä (yhteisliikenneasemat tai yl-aika...)
Voihan tuo tomaattiloora olla vaihtunut kebakkoon, mene ja tiedä, kuten Matti Kyllönen tapasi sanoa.
Pitänee jatkaa tutkimuksia, kun seuraavan kerran näkee...
T; Wade
Leka kirjoitti:
Wade kirjoitti:Moi !
Ja täydentävää tietoa. Tuo ko. kärry on 300 D vm. 83 ja Silberblau. On 4-lovinen manuaali ja tällä hetkellä aivan työn raskaan raadannassa vakituisena autona kantaen tunnusta Espoo 93. (ollut aiemmin vara-auto) Rekkari on USO-771 ja kärrystä oli asiaa aiemmkin "Päivän bongaus"-topicissa. On tosiaan alunperin siviilipeli ja mittarissa oli eilen hieman rapeat 493 000 km mittarissa.
Kävin jututtamassa kuskia Seasiden tolpalla Ruoholahdessa. Ja kuulemma käy ja kukkuu hienosti, mutta niinhän W123:n kuuluukin...
Terve Wade!
Mitä mitä Nyt tässä on jotain outoa tai jotkut ajaa pirssiä samoilla kilvillä kahdella eri autolla USO-771 on nimittäin ainakin joitain vuosia sitten ollut uudesta asti automaattivaihteistolla. Siinä on vielä se parempi kesken vuoden vaihtunut uudempi 722.405-laatikko. Mukavat lisävarusteet muuten kaiken lisäksi, mm. kattoluukku ja kaikkea vähän pienempää boonusta kuten lehtiverkot istunten takana ym. Väitän edelleen kivenkovaan sen olevan Vantaan varatakseja Itse asiassa näin taas USOn viime viikolla Vantaalla.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
lai kirjoitti:Porista löytyy yksi w124:n taksina. Tämä valkoinen VM.88 on ainakin bongattu ajossa noin kuukausi sitten. Autosta oli juttua paikallislehdessä varmaan viisi vuotta sitten, ja silloin mittarissa oli jotain miljoona+ kilometriä. Auton ulkoinen habitus kaipaisi jo pientä ehostusta.
Näin luultavasti saman pelin Kankaanpäässä jonkin aikaa sitten. Jo melko ruosteinen peli ja "taksikyltissä" lukee että on porin takseja. Vai lukeeko? jos ei niin taitaa olla useampikin 124nen porin taksissa. E-mallin kakkosnelkun näin juuri toissapäivänä taksina täälläpäin
lai kirjoitti:Porista löytyy yksi w124:n taksina. Tämä valkoinen VM.88 on ainakin bongattu ajossa noin kuukausi sitten. Autosta oli juttua paikallislehdessä varmaan viisi vuotta sitten, ja silloin mittarissa oli jotain miljoona+ kilometriä. Auton ulkoinen habitus kaipaisi jo pientä ehostusta.
Näin luultavasti saman pelin Kankaanpäässä jonkin aikaa sitten. Jo melko ruosteinen peli ja "taksikyltissä" lukee että on porin takseja. Vai lukeeko? jos ei niin taitaa olla useampikin 124nen porin taksissa. E-mallin kakkosnelkun näin juuri toissapäivänä taksina täälläpäin
Tarinan mukaan omistaja oli itse suorittanut kaikki öljynvaihdot ja tuumaili vain kuinka ison kasan 10.000 kilsan välein vaihdetut öljynsuodattimet muodostaisivat Jutussa muistaakseni kerrottiin myös mm. nokkaketjun olevan alkuperäinen, vaihdettuihin kulutusosiin kuitenkin lukeutui mm. 1 tai 2 kpl hehkutulppia.... Että jos nätisti ajaa niin voi päästä pitkällekin...
Mitä mitä Nyt tässä on jotain outoa tai jotkut ajaa pirssiä samoilla kilvillä kahdella eri autolla USO-771 on nimittäin ainakin joitain vuosia sitten ollut uudesta asti automaattivaihteistolla. Siinä on vielä se parempi kesken vuoden vaihtunut uudempi 722.405-laatikko. Mukavat lisävarusteet muuten kaiken lisäksi, mm. kattoluukku ja kaikkea vähän pienempää boonusta kuten lehtiverkot istuinten takana ym. Väitän edelleen kivenkovaan sen olevan Vantaan varatakseja Itse asiassa näin taas USOn viime viikolla Vantaalla. [/quote]
TERVE LEKA
Homma menee näin että edellinen omistaja jolla kyseinen auto oli privat/varataksina myi auton laitteineen vakituseen taksikäyttöön uudelle isännälle.
jackie kirjoitti:Imatralla vielä pari vuotta sitten olla kapee listainen 124 taksina, mut ilmeisesti ruoste vei sitte lopulta voiton. Miljoona silläki kerettii tietääkseni ajaa.
Näyttäis sittenki olevan vielä ajossa, koska näin sen tänään. Taksikylttiä ei kyl ollu enää katolla.