124 lämmönsäätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
daerok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: La 17.09.2005 18:01
Paikkakunta: Kajaani

124 lämmönsäätö

Viesti Kirjoittaja daerok »

missähän on vika kun lämpötilan säätö ei toimi ollenkaan124 :ssa ? Aluksi toimi on-off tyyliin,eli sai puhaltamaan kylmää tai kuumaa,sitten lakkasi sekin toimimasta kokonaan.tulee vain kuumaa. :?:
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

kokeiles Haku toimintoa :shock:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Jep. Veikkaisin sitä lämmönsäätöpaneelia.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Lämmönsäätöpaneelille ääni täältäkin.

Laitoin sulle YV:llä lisää aiheesta...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Lämmönsäätöpaneelia veikkaan minäkin ja siellä säätörullien potikoita, joissa on juotokset murtuneet. Kuvia täällä: www.onpatilanne.com/docs/
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Mikkovv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 27.01.2004 09:12
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja Mikkovv »

mulla on tehnyt saman homman monta kertaa, eli puhaltaa vain kuumaa
ja syynä on ollut sulakkeen palaminen. Tapahtuu yleensä kun lämmöt
on korkeella.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mikkovv kirjoitti:mulla on tehnyt saman homman monta kertaa, eli puhaltaa vain kuumaa
ja syynä on ollut sulakkeen palaminen. Tapahtuu yleensä kun lämmöt
on korkeella.
Tämäkin on mahdollista. Tuolloin myöskin pakkivalot ovat pimeänä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Lämmönsäätöpaneeli on rikki tai magneettiventtiilit jumissa.
Magneettiventtiilit löytyy konehuoneesta, kaksi metallinväristä möhkylää, jotka on lämppärin putkissa kiinni.
Kokeile naputella jollakin noita "kiveksiä", jos alkaa tulla kylmää niin vika on niissä.
Mulla oli vika just noissa magneettiventtileissä.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Mikkovv kirjoitti:mulla on tehnyt saman homman monta kertaa, eli puhaltaa vain kuumaa
ja syynä on ollut sulakkeen palaminen. Tapahtuu yleensä kun lämmöt
on korkeella.
Sama juttu. Sulake palanut. Tosin tehnyt vain kerran sen.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mikkovv kirjoitti:mulla on tehnyt saman homman monta kertaa, eli puhaltaa vain kuumaa ja syynä on ollut sulakkeen palaminen. Tapahtuu yleensä kun lämmöt
on korkeella.
Ja sulakkeen palamiseen voi olla syynä rikkinäinen flektin magneettikytkin tai sen katkaisin. Ainakin allekirjoittaneen pirssissä on saman sulakkeen takana.

t.
Risto
E500 – 211.070
ensio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 25.11.2004 11:37
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja ensio »

ittelläki on nyt ilmennyt vähän häikkää tuossa lämppärissä taas syksyn tullen mutta oma ongelma on lähinna sellainen että kuskin puoleinen lämmön säätö toimiin niinkuin pitääkin mutta sitten vänkärin puoleinen lämmönsäätö ei oikeen meinaa toimia eli puhaltaa kuumaa vaikka on säädin kylmällä ja sitten kun sen säätää johonkin 22 asteeseen niin hyvällä tuurilla sieltä kohta tulee enään haaleata ilmaa tai sitten jos sitä vänkärin säätörullaa ränkkää edestakaisin niin sitten yhtäkkiä se saattaa alkaa puhalteleen kylmää ilmaa...

Että missäs olisi vika....?
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Andy »

Kyllä vahvasti siteeraisin mjo33400:n kommentteja. Itse avasin konsolin radion yläpuolelta ja tinasin uudelleen lämmönsäätöpaneelin potikoiden jalkoja. Ja voilá, tinauksen jälkeen lämpöä puhalsi niin kuin pitääkin. Silmämääräisesti potikoiden tinauksen juuressa oli jotain "kertymää". Ilmeisesti tämä kertymä oli riittävä aiheuttamaan ongelman potikan oikeaan toimintaan.
daerok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: La 17.09.2005 18:01
Paikkakunta: Kajaani

lämmönsäätö

Viesti Kirjoittaja daerok »

Roisto kirjoitti:
Mikkovv kirjoitti:mulla on tehnyt saman homman monta kertaa, eli puhaltaa vain kuumaa ja syynä on ollut sulakkeen palaminen. Tapahtuu yleensä kun lämmöt
on korkeella.
Ja sulakkeen palamiseen voi olla syynä rikkinäinen flektin magneettikytkin tai sen katkaisin. Ainakin allekirjoittaneen pirssissä on saman sulakkeen takana.

t.
Risto
mikähän sulake se on sulakerasiassa,huomasin juuri,että mulla on pakkivalot pimeenä?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18047
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

7 (seiska)

EDIT: suluissa oleva täsmennys johtuu siitä että pelkkää "7" ei voi viestiin laittaa vaan tämä herjaa että "sinun on kirjoitettava jotain viestiin"
wiimax.fi
daerok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: La 17.09.2005 18:01
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

dealer kirjoitti:7 (seiska)

EDIT: suluissa oleva täsmennys johtuu siitä että pelkkää "7" ei voi viestiin laittaa vaan tämä herjaa että "sinun on kirjoitettava jotain viestiin"
Aha,onks viljoo näkyny? Ei totta puhuen kiitos tiedosta,missähän se mun taskulappu....
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Jos se ei ole sulake niin peruutusvalokytkin tai valojen valvontapoksi tai maa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
daerok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: La 17.09.2005 18:01
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

mjo33400 kirjoitti:Jos se ei ole sulake niin peruutusvalokytkin tai valojen valvontapoksi tai maa.
joo oli se sulake palanu,pakkivalot toimii kyllä mutta lämmönsäätö ei.oikealle puolelle puhaltaa jonkin verran viileetä mutta vasemmalle kuumaa.On käyty nakuttelemassa myös magneetti venuja ei auta.kyllä se taitaa tosiaan olla se lämmönsäätöpaneeli paskana.
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

yks näkökanta lisää.
Mulla on menny niitä jousia poikki sen kiveksen sisältä ja on puhaltanu pelkästään kuumaa.
Eli ei palauta sitä mäntää kiinni asentoon,on ainakin helpoimmasta päästä kattoo toi vika.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

dnaeerok1 kirjoitti: joo oli se sulake palanu,pakkivalot toimii kyllä mutta lämmönsäätö ei.oikealle puolelle puhaltaa jonkin verran viileetä mutta vasemmalle kuumaa.On käyty nakuttelemassa myös magneetti venuja ei auta.kyllä se taitaa tosiaan olla se lämmönsäätöpaneeli paskana.
No se paneeli on sulla maanataina tai tiistaina :)
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2309
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

pässin kivekset

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...ei muuta kun niin sanotut "pässin kivekset" auki ja putsausta ....älä naputtele ....mutta ota koko hässäkkä irti ja pöydälle ...ja hienointa vesi hiekkapaperia peliin ...kannattaa olla kuitenkin varovainen :D
daerok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: La 17.09.2005 18:01
Paikkakunta: Kajaani

lämmönsäätö

Viesti Kirjoittaja daerok »

Jube kirjoitti:
dnaeerok1 kirjoitti: joo oli se sulake palanu,pakkivalot toimii kyllä mutta lämmönsäätö ei.oikealle puolelle puhaltaa jonkin verran viileetä mutta vasemmalle kuumaa.On käyty nakuttelemassa myös magneetti venuja ei auta.kyllä se taitaa tosiaan olla se lämmönsäätöpaneeli paskana.
No se paneeli on sulla maanataina tai tiistaina :)
Joo,paketti tuli pikana oli jo lauantaina mh:ssa.Asennus Äkkinäiseltä se reilu 10 minaa. rupesihan se toimimaan eli kuumaa tai kylmää ilmaa saatavilla. nyt toimii kuitenkin täysin moitteettomasti.kävin ostamassa hajottamolta 5E osan.No niin mersumiehet arvatkaa mikä osa?
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Onko vanha paaneeli vielä tallessa ja mihin hintaan myyt?
PS. Arvaan, että sulake
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

No tottakai se jousi kiveksen sisustasta :lol:
aina vaan fixataan :) 230te -86
daerok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: La 17.09.2005 18:01
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Pietu71 kirjoitti:No tottakai se jousi kiveksen sisustasta :lol:
Ei ei ja ei. En nyt ihan heti oo myymässä vanhaa paneelia,pittää vähän tutkailla sitä.Kahto muuten hajottamolla huuli pyöreenä ku menin kysellee moista varaossaa.
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Haah, viat korjattu. sulake oli menny, uusi tilalle. Sit purin närhenmunat, olivat mielestäni jumissa, semmosta ruosteen tyyppistä pinnassa tai kovettunutta paskaa, pahimmat pois ihan hennosti vesipaperilla ja tinnerilla puhistus ja avot, alkoha tulee kylmee :wink:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
petepo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 10.02.2006 08:27

Viesti Kirjoittaja petepo »

onko tietoa mitä toi magneettiventtili paketti maksaa?on ilmeisesti edellinen omistaja tehnyt puhdistus operaation ja katkaissut yhden kansien ruuveista,ja taitaa olla vielä murtunut ,siis muovi-osa jonka sisällä mankkarit on.
Ja näyttää nyt tihkuttavan nestettä kannen välistä.(auto on 220 cdi vm.98 )
Toni.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 01.04.2005 16:36

Viesti Kirjoittaja Toni.H »

Meikäläisellä tämä sama onkelma, kuskin puoli toimii joten kuten mutta repsikka saa kokolailla lämmintä kyytiä ympäri vuoden. Ilmeisesti tarvii tuo paneeli nypätä irti kun edellisetkin on saanut sen tinattua.

Onko kellään tietoa mikä 'sondi' kattoverhoilun 'irtopalan' alla lampun kanssa on samassa. Oli nimittäin kerran se verhoilu irti ja takaisin kun laitoin oli jäänyt letku joka tulee tolppien sisässä jostain päin autoa sinne lampulle irti ja lämppäri tuuppas ainoastaan (muistaakseni kuumaa) ilmaa, jompaa kumpaa kuitenkin, eli säätö oli pois pelistä. Silloin se vielä toimi.

w124 200d -87
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Toni.H kirjoitti:Onko kellään tietoa mikä 'sondi' kattoverhoilun 'irtopalan' alla lampun kanssa on samassa. Oli nimittäin kerran se verhoilu irti ja takaisin kun laitoin oli jäänyt letku joka tulee tolppien sisässä jostain päin autoa sinne lampulle irti ja lämppäri tuuppas ainoastaan (muistaakseni kuumaa) ilmaa, jompaa kumpaa kuitenkin, eli säätö oli pois pelistä. Silloin se vielä toimi.
Se on sisätilan lämpöanturi. Sillä letkulla varmistetaan, että anturi mittaa tosissaan sisälämpöä. Jos se on irti voi anturi varsinkin pakkasella tuntea paljon sisäilmaa kylmemmän lämpötilan => lisätään löylyä.

t.
Risto
E500 – 211.070
quizzkid
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Pe 17.06.2005 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quizzkid »

Mitkä kaikki seikat vaikuttavat tuohon sisätilan automaattiseen lämmönsäätöön?
1,5v olen tällä autolla ajellut ja koko tänä aikana se ei ole toiminut.. :cry:
En ole kylläkään suurta ongelmaa mokomasta tehnyt, lämmöt ovat säätyneet kyllä manuaalisesti.. Mutta koska moinen ominaisuus autossa on, niin olisihan se kiva jos se myös toimisi! :D

Katossa oleva hyrrä kyllä äänestä päätellen pyörii.
Onko itse lämmönsäätöpaneelissa jotain, mikä vaikuttaa tuohon automaattisäätöön?

Miten tuo systeemi kaikenkaikkiaan toimii? :shock:
(Toiminee jokseenkin samalla periaatteella myös W202:ssa?)
-jukka
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
Vastaa Viestiin