W124D ujellusta, resonanssia... syöksypommitusta
W124D ujellusta, resonanssia... syöksypommitusta
Ehtipä kakssatanen käydä jo huollossakin, vaan 263 euroa taisi mennä pk-yritystoiminnan tukemiseen ilman sen suurempaa vastinetta
Nimittäin resonanssi vaivaa edelleen, mikä oli syy minkä takia diisselin huoltoon kiikutin. Olisi hieno jos osaisi itse laittaa näitä, ei tarvitsisi kuunnella: "vaihdoin kardaaniakselin kumit niinkuin sovittiin." Muistaakseni työmääräys oli kuitenkin se, että ylimääräiset äänet pois.
Nykytilanteessa ajoneuvo murisee, ujeltaa ja resonoi 60-70 kilometrin nopeudessa kun vaihtaa ylimmän eli nelosvaihteen silmään. Kunnon ujellukset alkavat siinä satasen nopeutta lähestyessä, jolloin mielenrauhan säilyttämiseksi täytyy kääntää musiikit mielellään diskovoimakkuuksille.
Mitä kaikkea "kivaa" kardaaniakselista löytyy, joka pitää silloin tällöin vaihtaa ja mitä tapahtuu jos sitä ei tee? Kukapa viitsisi vastata...
ja Mistäpä löytyisi Helsingin tienoilla huoltamo, jossa ei roiskittaisi silmälaseille?
Nimittäin resonanssi vaivaa edelleen, mikä oli syy minkä takia diisselin huoltoon kiikutin. Olisi hieno jos osaisi itse laittaa näitä, ei tarvitsisi kuunnella: "vaihdoin kardaaniakselin kumit niinkuin sovittiin." Muistaakseni työmääräys oli kuitenkin se, että ylimääräiset äänet pois.
Nykytilanteessa ajoneuvo murisee, ujeltaa ja resonoi 60-70 kilometrin nopeudessa kun vaihtaa ylimmän eli nelosvaihteen silmään. Kunnon ujellukset alkavat siinä satasen nopeutta lähestyessä, jolloin mielenrauhan säilyttämiseksi täytyy kääntää musiikit mielellään diskovoimakkuuksille.
Mitä kaikkea "kivaa" kardaaniakselista löytyy, joka pitää silloin tällöin vaihtaa ja mitä tapahtuu jos sitä ei tee? Kukapa viitsisi vastata...
ja Mistäpä löytyisi Helsingin tienoilla huoltamo, jossa ei roiskittaisi silmälaseille?
L.K.
"Koneet eivät koskaan voi korvata inhimillistä typeryyttä."
"Koneet eivät koskaan voi korvata inhimillistä typeryyttä."
Jos mylly on 5 syl niin yksi ehdotus olisi. Kaverilla oli samanlaisia oireita siis 250D:ssä. Ilmeni vedättäessä 60 - 80 nopeudessa. Tärinää ja jos jonkinlaista muutakin ääntä. En sit tiä onks tässä samasta asiasta kyse. Kytkinlevyn kuoleutuneet jouset paljastui lopulta tärinän aiheuttajaksi. Jousien tarkoitus on nimenomaan ottaa vastaa ylimääräiset moottorista tulevat värinät niin ettei ne jatka matkaansa kardaanin kautta perään ja sitä myöten kabiiniin.
Samoin jos OM602 on kyseessä, niin tuliko tarkastettua kardaanin värinänvaimennin? Se on ensimmäisenä, samassa paaketissa etummaisen kuminivelen kanssa.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25042
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25042
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Enpäs ole vielä kardaanin kuullut "ujeltavan". Pyöränlaakerin kylläkin. Viimeksi vapun aattona omassa pirssissä. Nosta vuorotellen takapyörat ilmaan. Kuuntele ja tunnustele pyörimistä. Rutiseeko? Takelteleeko? Ettei vaan olisi sulla sama vika, kuin minulla. Mulla kuskinpuoleinen laakeri SÖKÖ.
Alusta viikkoa soitteli Itä-Suomesta yks reppuri, jonka mersusa korjasin pari viikkoa sitten. Kyseli mistä ujeltava ääni takaa tulee. Nimenomaan kaarteessa. Veikkasin takapyörän laakeria ja sehän siellä kuulemma vikana olikin.
Alusta viikkoa soitteli Itä-Suomesta yks reppuri, jonka mersusa korjasin pari viikkoa sitten. Kyseli mistä ujeltava ääni takaa tulee. Nimenomaan kaarteessa. Veikkasin takapyörän laakeria ja sehän siellä kuulemma vikana olikin.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
huoltomies on erimies
Kiitti paljon vastauksista, oon työkeikalla joten eiköhän se ole huoltoon kiikutettava. Kokeilen sitä tähtihuoltoa...
L.K.
"Koneet eivät koskaan voi korvata inhimillistä typeryyttä."
"Koneet eivät koskaan voi korvata inhimillistä typeryyttä."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Syyllinen: pyöränlaakeri
Käytinpä dieselsoturin sitten Erkki Järvisellä ja viaksi paljastui oikean etupyörän laakeri, eli kiitokset sinne jonnekin yläpuolelle. Oli kuulemma jo leikkaamaisillaan kiinni ja oli lähellä ettei olka-akseli mennyt vaihtoon
Kolmostiellä olisi ollut ns. kiva kun olisi vetänyt liinat kiinni.
Suosittelen muuten sitä Järvisen korjaamoa myös omasta puolestani, kunhan saa herra Järvisen aika persoonallisesta suomenkielestä selvää...
Kolmostiellä olisi ollut ns. kiva kun olisi vetänyt liinat kiinni.
Suosittelen muuten sitä Järvisen korjaamoa myös omasta puolestani, kunhan saa herra Järvisen aika persoonallisesta suomenkielestä selvää...
L.K.
"Koneet eivät koskaan voi korvata inhimillistä typeryyttä."
"Koneet eivät koskaan voi korvata inhimillistä typeryyttä."