Juups
Liittyen aiempiin kirjoitteluihini. Mikas onkaan kannen kiristysmomentti ja lasketaanko asteita muualtakin, kuin pakkasmittarista. Yöllä -3.
Tietenkin nokka-akselin pukkien momentit olisi hyvä tietää.
Autodata kertoi mm. seuraavaa: Pultit ovat erimittaiset 1/89 alkaen verrattuna vanhempiin (Ne lyhimmät pultit ovat vanhemmassa max.83,6mm ja uudemmassa max.82mm) .
Kiristys keskeltä alkaen päätyjä kohti:
- 25Nm
- 40Nm
- Odota 10min.
- 90 astetta
- 90 astetta
Oiskohan nuo nokkapukit ameriikaksi camshaft carrier/cap ? Jos on, niin 25Nm.
Ja kappas vain, nuo aiemmat ohjeet oli tosiaan vanhempaan kuin 1/89. Uudempaan kerrotaan näin:
- 15Nm
- 35Nm
- 90 astetta
- Tupakkitauko
- 90 astetta
- M8 25Nm
Kiitos vastauksista.
Hermoheikko ja tupakkamies kun olen, niin kiskoin ällämmät joka välissä.
Nokan pukit kiskon seuraavaksi rannemomentilla. Jätän kuitenkin sen verran löysälle, että on sitten helppo korjata. On se niin veemäistä, kun kiskovat pultit tahallaan liian lujalle, että pitää jatkovarsia käyttää remonttia korjatessa.