Kannen momentti 250 D

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Kannen momentti 250 D

Viesti Kirjoittaja aseva »

Juups
Liittyen aiempiin kirjoitteluihini. Mikas onkaan kannen kiristysmomentti ja lasketaanko asteita muualtakin, kuin pakkasmittarista. Yöllä -3.
Tietenkin nokka-akselin pukkien momentit olisi hyvä tietää.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
sapele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 07.02.2006 22:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sapele »

Autodata kertoi mm. seuraavaa: Pultit ovat erimittaiset 1/89 alkaen verrattuna vanhempiin (Ne lyhimmät pultit ovat vanhemmassa max.83,6mm ja uudemmassa max.82mm) .

Kiristys keskeltä alkaen päätyjä kohti:

- 25Nm
- 40Nm
- Odota 10min.
- 90 astetta
- 90 astetta
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Löytyykös sieltä Autodatasta nokka-akselin pukkien kiristystiukkuudet?
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Muistanko väärin? Vai oliko tuo 10 min vasta noiden asteiden välissä. Ainakin uudemmassa kannessa tulee vasta siinä kohtaa tupakkitauko
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
sapele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 07.02.2006 22:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sapele »

Oiskohan nuo nokkapukit ameriikaksi camshaft carrier/cap ? Jos on, niin 25Nm.
Ja kappas vain, nuo aiemmat ohjeet oli tosiaan vanhempaan kuin 1/89. Uudempaan kerrotaan näin:

- 15Nm
- 35Nm
- 90 astetta
- Tupakkitauko
- 90 astetta
- M8 25Nm
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Kiitos vastauksista.
Hermoheikko ja tupakkamies kun olen, niin kiskoin ällämmät joka välissä.
Nokan pukit kiskon seuraavaksi rannemomentilla. Jätän kuitenkin sen verran löysälle, että on sitten helppo korjata. On se niin veemäistä, kun kiskovat pultit tahallaan liian lujalle, että pitää jatkovarsia käyttää remonttia korjatessa.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

No sattuipas olemaan tämä minun rakas moottorini juuri tuota vanhempaa ikäluokkaa. Vahinko olisi jo tullut.

Vedän camshaft carrierit sitten 25 Nm.

Kiitti niin, että riittää.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
sapele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 07.02.2006 22:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sapele »

aseva kirjoitti:No sattuipas olemaan tämä minun rakas moottorini juuri tuota vanhempaa ikäluokkaa. Vahinko olisi jo tullut.
.
Liekköhän noilla tauoilla muuta kuin henkistä merkitystä...
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Olihan nomenteissakin eroa.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Vastaa Viestiin