W202 Moott. öljynvaihto
W202 Moott. öljynvaihto
Normaali toimenpide noin yleensä, mutta sitten alkoi tapahtua.
Pääsin ajamaan muutaman km. mittaristoon ilmestyi outo näky
kelt. öljyntason valo syttyi piippauksen kera ja samoin info näyttöön
tuli öljykannun kuva ja ilmoitus "-2.0L" joka vilkkuu
Menin heti ko. firmaan tarkastamaan öljyn tason ja se oli edelleen
n. min/max merkin puolessa välissä. (Öljy tilavuus 8ltr.)
Määrä lisättiin max merkkiin saakka. He ei osanneet tehdä mitään
saatika tieneet mistä ko. ilmoitus tulee!
Sama ilmoitus tuli säännölisesti näyttöön, (lue nollautuu kun
pysäyttää moottorin) tämä siis eilen, tänään vika ilmo muuttui
kelt. öljyntason valo syttyi piippauksen kera ja näyttöön tuli
"HI" joka vilkkuu, käsittääkseni että öljyä liikaa.
Kertookas viisaat tietäjät mihin perustuu öljyntason tarkkailu
järjestelmän toiminta. Moottori siis "M112 320 V6"
Koska mitään virtausmittaria siellä ei voi olla, jolla voitaisiin
öljyn määrään täyttö/ poistumaa tarkkailla vai onko siellä
antureita öljypohjan kupeessa joista saadaan infoa eri tasoilta
jotka muunnetaan litroiksi??
Minun tietääkseni siellä on vain yksi anturi jolla saadaan ns.alaraja
hälytys aikaan, korjatkaa jos olen väärässä?
Ps. Pieni lisäys virtaavain oli "0" asennossa koko öljynvaihdon ajan
tarkoitan tällä sitä ettei virrat ollut päällä kun öljypohja oli tyhjä!
Pääsin ajamaan muutaman km. mittaristoon ilmestyi outo näky
kelt. öljyntason valo syttyi piippauksen kera ja samoin info näyttöön
tuli öljykannun kuva ja ilmoitus "-2.0L" joka vilkkuu
Menin heti ko. firmaan tarkastamaan öljyn tason ja se oli edelleen
n. min/max merkin puolessa välissä. (Öljy tilavuus 8ltr.)
Määrä lisättiin max merkkiin saakka. He ei osanneet tehdä mitään
saatika tieneet mistä ko. ilmoitus tulee!
Sama ilmoitus tuli säännölisesti näyttöön, (lue nollautuu kun
pysäyttää moottorin) tämä siis eilen, tänään vika ilmo muuttui
kelt. öljyntason valo syttyi piippauksen kera ja näyttöön tuli
"HI" joka vilkkuu, käsittääkseni että öljyä liikaa.
Kertookas viisaat tietäjät mihin perustuu öljyntason tarkkailu
järjestelmän toiminta. Moottori siis "M112 320 V6"
Koska mitään virtausmittaria siellä ei voi olla, jolla voitaisiin
öljyn määrään täyttö/ poistumaa tarkkailla vai onko siellä
antureita öljypohjan kupeessa joista saadaan infoa eri tasoilta
jotka muunnetaan litroiksi??
Minun tietääkseni siellä on vain yksi anturi jolla saadaan ns.alaraja
hälytys aikaan, korjatkaa jos olen väärässä?
Ps. Pieni lisäys virtaavain oli "0" asennossa koko öljynvaihdon ajan
tarkoitan tällä sitä ettei virrat ollut päällä kun öljypohja oli tyhjä!
Viimeksi muokannut JyggeMB, Ti 18.07.2006 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Tere, itse vikaan en osaa sanoa mitään, mutta kerropa lisää autostasi. W202:n suurin "vakiomoottorihan" on tunnetusti 2,8-litrainen. Onko tähän vaihdettu suurempi moottori, vai minkälainen on auton historia?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Pitää paikkansa ns. kantaauto on C280 ja autoon on vaihdettu -02
nykyinen kone.
Saksalaisesta otteesta löytyy vaihdosta dokumentti ja joka
riitti jopa "AKE":lle auton yksilöimiseksi suomen ajoneuvo
kantaan ilman lisä selvityksiä.
nykyinen kone.
Saksalaisesta otteesta löytyy vaihdosta dokumentti ja joka
riitti jopa "AKE":lle auton yksilöimiseksi suomen ajoneuvo
kantaan ilman lisä selvityksiä.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Kävi mielessäni sama ajatus, mutta kun ei oo tietooepk kirjoitti:voiko mitenkään olla että auto haistelee vanhan koneen öljytilavuutta, uudessa eri ??
voisko ne poiketa toteutukseltaan?
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
C 180:ssä on oljypohjan kupeessa öljypinnan tasoa mittaava anturi ja jos pinta menee matalaksi niin varoitus tulee kojelautaan.
Uskoisin että anturi on ollut erilainen tuossa C280:ssä vrt C320:nen ja siksi varoituksia satelee turhaan. Veikkaisin että anturi muuttaa vastusarvoa öljypinnan tason mukaan, ja sieltä saatu jännite alue on siis eri noiden kahden eri anturin välillä. Eli "vanha" C280:sen äly ei tätä ymmärrä ja antaa virheilmoituksen. En osaa sanoa onnistuuko korjaus jollain ohjelmoinnilla mutta epäilen sitä.
On myös mahdollista että tuo C320:sen anturi on viallinen !
Uskoisin että anturi on ollut erilainen tuossa C280:ssä vrt C320:nen ja siksi varoituksia satelee turhaan. Veikkaisin että anturi muuttaa vastusarvoa öljypinnan tason mukaan, ja sieltä saatu jännite alue on siis eri noiden kahden eri anturin välillä. Eli "vanha" C280:sen äly ei tätä ymmärrä ja antaa virheilmoituksen. En osaa sanoa onnistuuko korjaus jollain ohjelmoinnilla mutta epäilen sitä.
On myös mahdollista että tuo C320:sen anturi on viallinen !
MB C180 vm -95
Oikaistaan epäselvyys, eli ei ole tapahtunut koska auto on ollut mulla alleillinois kirjoitti:Jäi mulle epäselväksi onko tätä tapahtunut jo aimmin öljynvaihdon yhteydessä vai vaihdoitko ekaa kertaa 3,2 l koneella ? Aikanaan kun nuo anturit tuli eräisiin malleihin ja tikku jäi pois-> ongelmia. Mutta sullahan öljytikku on.
2viikkoa ja sen vuoksi eka öljyn vaihto!
Ja myös öljy tikku löytyy.
Se tässä juuri ihmetyttää mistä tämä "ko" ilmo saa alkunsa?
Jos joku sattuis tietämään asiasta enemmän?
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa