w124/200d laiska kylmänä
w124/200d laiska kylmänä
Olen huomannut, että aamuisin, siis yön yli kylmenneellä, koneella on aika väkinäistä ensimmäiset kilometrit. Starttaus ja tyhjäkäynti ok, koneestakaan ei mitään ylimääräistä kilkatusta kuulu. Vääntöä ei ole likimainkaan kuumaan koneeseen verrattuna. Kymmenisen kilometriä kun saatu potkittua, niin jo taas meno maistuu, niinkuin pikkudiisselillä vain voi.
Tässä kesälomalla tuli vaan yksi teoria mieleen. Kuka prkl sitä aamusta aikaisin lomalla viitsii heti startista olla pirteä.. Lienee vain väärä teoria tähän vaivaan
Siispä mistä alkaisin sormet likaamaan?
Tässä kesälomalla tuli vaan yksi teoria mieleen. Kuka prkl sitä aamusta aikaisin lomalla viitsii heti startista olla pirteä.. Lienee vain väärä teoria tähän vaivaan
Siispä mistä alkaisin sormet likaamaan?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Pikkusen kaukaiselta tuntuu jakopään heittäminen. Audissa remmillä ja varmaan siinäkin hihnaa vaihdettaessa mokattu.Jari Ke kirjoitti:Ompa sellainenkin tapaus rekisteröity että ajoitus oli pielessä hampaan verran. Tästä seurasi täsmälleen kuvaamasi kaltaiset oireet. Auto merki oli tosin Audi mutta 2.0D sekin.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Kansiremppa tehty vajaa 200tkm sitten edellisen omistajan toimesta (mittarissa nyt n.650tkm). Kuitista ja huoltokirjasta ei selviä kuin kokonaishinta, vaihdettuja osia/työtunteja ei ole eritelty..aseva kirjoitti:Jospa ketjun aloittaja vastaa ketjunvaihtoon.
Tuohon seisontajarruun: Muuten tulee käytettyä seisontajarrua ahkerasti, muttei juurikaan kotipihassa. Eli se vaihtoehto taitaa olla sitten suljettu pois..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Pakko vastata tähän kommenttiin. Tämä juttu ei ollut sukulaisen kaiman autosta vaan ihan perheen oma auto. Käyttäytyminen kuumana aivan erilaista kuin kylmänä. Auto oli perheessä 10v ajettuja kilometrejä noin 400t joten koettuihin kokemuksiin voi kyllä luottaa.aseva kirjoitti:Sättäilläänpäs sitten takas vielä. Kyllä yhden hampaan heitto vaikuttaa vaikka kone olisi kuuma. Jospa ketjun aloittaja vastaa ketjunvaihtoon.
Teoria ja todettu käytäntö eivät aina täsmää.
Oliskohan jo vähän väljän vikaa Eli sylinterien välykset (ts. puristuspaineet) korjaantuu vasta pienen lämmittelyn jälkeenEsa H. kirjoitti:Kansiremppa tehty vajaa 200tkm sitten edellisen omistajan toimesta (mittarissa nyt n.650tkm).
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
tervehdys!tohon tehottomuus hommaan=mulla on 200d ja siinä ilmenee sillointällöin uudelleen kuumana käynnistäessä että tehot ja vääntö häviää.hyvä ku pääsee liikkeelle!sit ku sammuttaa ja taas käynnistää ni avot taas kaikki pollet laukkaa villinä pelin alla!mietin tossa että voiko sammutin jäädä jotenkin "hiukan"päälle ja aiheuttaa ton?
Tervetuloa Forumille.jny kirjoitti:tervehdys!tohon tehottomuus hommaan=mulla on 200d ja siinä ilmenee sillointällöin uudelleen kuumana käynnistäessä että tehot ja vääntö häviää.hyvä ku pääsee liikkeelle!sit ku sammuttaa ja taas käynnistää ni avot taas kaikki pollet laukkaa villinä pelin alla!mietin tossa että voiko sammutin jäädä jotenkin "hiukan"päälle ja aiheuttaa ton?
Sammutinongelma alkaa yleensä sammumattomuudella tai viiveelä sammumisessa. Tuntuisi äkikseltään ettei kyse ole siitä. Voithan kurkistaa imusarjan alla olevan sammuttimen asennon ennen käynnistystä. Jos vipu vaakatasossa tai alle sen, niin ei ole normaalia. Meisselissä voit kokeilla vivun palautumista.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Re: w124/200d laiska kylmänä
Esa H. kirjoitti:Olen huomannut, että aamuisin, siis yön yli kylmenneellä, koneella on aika väkinäistä ensimmäiset kilometrit. Starttaus ja tyhjäkäynti ok, koneestakaan ei mitään ylimääräistä kilkatusta kuulu. Vääntöä ei ole likimainkaan kuumaan koneeseen verrattuna. Kymmenisen kilometriä kun saatu potkittua, niin jo taas meno maistuu, niinkuin pikkudiisselillä vain voi.
Tässä kesälomalla tuli vaan yksi teoria mieleen. Kuka prkl sitä aamusta aikaisin lomalla viitsii heti startista olla pirteä.. Lienee vain väärä teoria tähän vaivaan
Siispä mistä alkaisin sormet likaamaan?
En tidä mutta Mulla ainakin kaikki alla mainitut mercedes merkkiset dieselit ollut samanlaisia.... Mielestäni kaikki mersun riisselit on kylmänä vähän tahmeita!! Se on ominaisuus EI vika!!!
Vanhat työmaat:
w123 280
w126 300se -83
W124 200d -86 -87 -88 300d -85 -92
W202 200d -94 220d -93
W210 300d -96 200-270-320cdi -01
W140 350td -95 300td -97
W203 200cdi -00 -05
W211 200cdi -05 -04 220cdi -03 220cdi -09
W204 200cdi -08
Nyt: S211 320cdi
w123 280
w126 300se -83
W124 200d -86 -87 -88 300d -85 -92
W202 200d -94 220d -93
W210 300d -96 200-270-320cdi -01
W140 350td -95 300td -97
W203 200cdi -00 -05
W211 200cdi -05 -04 220cdi -03 220cdi -09
W204 200cdi -08
Nyt: S211 320cdi
Tuohan kuulostaa ihan fiksulta. Ettei kylmällä koneella saisi kaikkia voimia käyttöön. Ei hajoo paikat, edes 200 deessämiksei kirjoitti:Pumpussahan on jokin ajoituksenmuuttajasysteemi kylmää varten. Meinaan kun kuuntelee autoa niin hetken käytyään käyntiääni muuttuu erilaiseksi. Liekö ajoitusta aikaistavan kylmänä ja siks veto heikkenee.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Mulla oli w123 200d:ssä just samanlainen ongelma että väännöt oli kateissa kylmänä.Myös käynnistyvyys oli todella huonoa vaikka oli 20 astetta lämmintä.Kuudennella kerralla kone jäi käyntiin kaasupohjassa väkisin startattuna.Vika korjaantui uusilla suuttimien kärjillä ja auto oli kuin eri planeetalta sen jälkeen.Käynnistyi heti hehkutuksen jälkeen ilman mitään poppakonsteja ja vääntöä oli niin ettei tarvinnut kuin laittaa ykkönen päälle ja nostaa kytkintä.Totta on kyllä sekin että ainakin mersun dieselit on kylmänä hieman laiskempia kuin lämpimänä mutta vääntöä ainakin mun autoista on löytynyt riittävästi sekä kylmänä että kuumana.Kokeile teettää suutinremontti ei siitä haittaakaan oo jos et tiedä milloin suuttimet on viimeksi huollettu.Käynti paranee ja kulutus pienenee sekä tehot palautuvat ennalleen huolletuilla suuttimilla,suosittelen lämpimästi.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Tuota suutin juttua minäkin tässä olen alkanut epäilemään. Varsinkin kun oli tässä alla just samanlainen mersu. Starttasi avaimesta heti (vrt. omaan, että startti pyörittää konetta muutaman kerran ja sit vasta käyntiin (oli kylmä tai kuuma kone)).
Ja kun tuo kulutuskin kun tuntuu perstuntumalla kasvaneen. Ei meinaa tankillinen riittää tuhanteen kilometriin.
Ensi viikolla varmaan kerkiän täältä korpien keskeltä Lahteen. Diesel-Cityn Silventoinen saa dignosoida..
Edit: Joo, ei ole tietoa, milloin olisi tähän suuttimia näprätty
Ja kun tuo kulutuskin kun tuntuu perstuntumalla kasvaneen. Ei meinaa tankillinen riittää tuhanteen kilometriin.
Ensi viikolla varmaan kerkiän täältä korpien keskeltä Lahteen. Diesel-Cityn Silventoinen saa dignosoida..
Edit: Joo, ei ole tietoa, milloin olisi tähän suuttimia näprätty
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
No niin. Hain eilen auton pajalta, eipä hukkaan mennyt rahatEsa H. kirjoitti:Ensi viikolla varmaan kerkiän täältä korpien keskeltä Lahteen. Diesel-Cityn Silventoinen saa dignosoida..
Edit: Joo, ei ole tietoa, milloin olisi tähän suuttimia näprätty
Se ketju ja suuttimien kärjet vaihdettiin, samalla vaihtui myös moniurahihna kiristin vipuineen ja iskareineen. Mutta kuulemma suurin syy laiskuuteen (otti kierroksia laiskasti kylmänä) oli kuluneet ja huonot kaasuvivut. Laittoi purkuautosta paremmat tilalle.
Lopputulos: Auto on nyt paljon kierrosherkempi (no niin, niin no, puhehan on kakssatasesta diisselistä ) entiseen nähden..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)