Esimmäinen MB tulossa. Osaavat auttakaa ongelmissa!
Esimmäinen MB tulossa. Osaavat auttakaa ongelmissa!
Elikkäs ensimmäistä mersua mahdollisesti ensiviikon alussa tulossa perheeseen. Lapsesta asti tuota W202:sta kuolannut.
Käytiin koeajamassa ja tutkiskelemassa sellaista C180 vm94 (ei facelift) Esprit mallia HKI:ssä. Auto on suomiauto ja 270tkm ajettu. Kaksilla renkailla ja kattoluukulla. Siinä ne varusteet taisivatkin olla.
Hopeanvärinen ja joku tarvikesiipi kontinpäällä sekä AMG merkki takaluukussa.
KOEAJO: Koeajolle lähdettiin boosterin voimalla, akku todella huono ja auto seissyt kesästä asti huomasi "pölystä" auton päällä. (myyjä hauskuutti selittämällä, että akku tyhjentynyt eilen, kun jotkut amikset käyneet laittamassa avaimet virtalukkoon ja tuhlanneet akun painelemalla nappeja )
Kylmänä kone nyki hienoisesti, kaasupolkimen liike tuntui olevan hieman välyksellinen. Samoin kytkin hieman erilainen, kuin tottunut. Ottaa vasta aika lopusta. (tottumis kysymyksiä tietysti)
Lämpöjen noustessa sopiviksi lähdimme moottoritielle katsomaan millaiselta auto vaikutti. Annoimme tuulettimen olla valkoisella ja puhaltavan hiljaa. Lämmöt alkoivat nousta n.120-140km/h vauhdissa n.100 asteeseen eli 80-120 väliin. Kun tuulettimen laittoi puhaltamaan kuumaa lähtivät taas lämmöt laskemaan normaaliin.
Taukopaikalla auton ollessa käynnissä ja sitä tutkiessamme huomasimme lämpöjen nousevan aina kun lämppäriä laittoi viileämmällä, pienellä viiveellä tietysti. Missään vaiheessa auto ei alkanut keittämään, epäilisin termaria tai flektiä. (sillä paikallaan lähtivät lämmöt nousuun) Voisiko olla?
Huomasin myös, että auto kiertää vapaalla vain n.4000/4500rpm. Onko tämä joku mersun oma turvallisuus keksintö, ettei autoa riko kierrättämällä? Ollut kaikissa C malleissa, joita käynyt koeajamassa.
Hiekkatiellä jarruttaessa jarrupoljin ei potkinut vastaan paljonkaan ja hiekkatielle jäi suorat jarrutusjäljet (olisiko pitänyt olla jarrutus--väli--jarrutus--väli?) Sekä abs valo jäi palamaan. Autoa ei sammutettu sillä akku niin huono. Siellä korvessa mitään boostereita ollut. Uudelleen käynnistys olisi mahdollisesti "nollanut" valon.
Ruoste: Autossa oli lokareissa ja takakontin lukon ympärillä pientä kukintaa, itse fiksaamalla saisi helposti kuntoon.
Autossa oli manuaali loota ja kaikki vaihteet menivät sisään moitteetta, samoin pakki. Sisusta, punamusta esprit sisusta ja kaikki penkit olivat uskomattoman kauniissa kunnossa ja näyttivät ja tuntuivat uusilta. Kuskin penkin ovenpuolinen kylki oli kulunut. (Ukon auto n.70tkm ajettu ja sama vika). Sisustassa ei ollut "jalopuita" tai mitään tuollaista, missä vaiheessa ne tulivat vai oliko, ettei classicissa ja espiritssä ollut mitään. Sportissa ja elegancessa vasta nuo paneelit?
Kattoluukku toimi todella moitteetta ja ei ollut ruosteessa mistään.
Leimattu 8/2006
Alle ei päästy katsomaan, mutta luotettakoon tuohon leimaan, joka juuri tullut. Ei se nyt vielä ihan madantyä kahdessa kuukaudessa.
Saimme hyvän tarjoksen. Auto huollettuna ja uuden akun kera, Abs valo korjattuna sopivaan hintaan.
Mitä te olette mieltä vioista ja autosta yleensä onko kannattava sijoitus kolmanneksi autokseni, joka tulisi olemaan hieman kauemminkin jos osoittautuu kunniakkaaksi kulkineeksi.
Mitkä ovat W202 180 huonoja puolia ja heikkoja kohtia? Mitenkäs pohja yms?
Kiitos ja kumarrus etukäteen!
Käytiin koeajamassa ja tutkiskelemassa sellaista C180 vm94 (ei facelift) Esprit mallia HKI:ssä. Auto on suomiauto ja 270tkm ajettu. Kaksilla renkailla ja kattoluukulla. Siinä ne varusteet taisivatkin olla.
Hopeanvärinen ja joku tarvikesiipi kontinpäällä sekä AMG merkki takaluukussa.
KOEAJO: Koeajolle lähdettiin boosterin voimalla, akku todella huono ja auto seissyt kesästä asti huomasi "pölystä" auton päällä. (myyjä hauskuutti selittämällä, että akku tyhjentynyt eilen, kun jotkut amikset käyneet laittamassa avaimet virtalukkoon ja tuhlanneet akun painelemalla nappeja )
Kylmänä kone nyki hienoisesti, kaasupolkimen liike tuntui olevan hieman välyksellinen. Samoin kytkin hieman erilainen, kuin tottunut. Ottaa vasta aika lopusta. (tottumis kysymyksiä tietysti)
Lämpöjen noustessa sopiviksi lähdimme moottoritielle katsomaan millaiselta auto vaikutti. Annoimme tuulettimen olla valkoisella ja puhaltavan hiljaa. Lämmöt alkoivat nousta n.120-140km/h vauhdissa n.100 asteeseen eli 80-120 väliin. Kun tuulettimen laittoi puhaltamaan kuumaa lähtivät taas lämmöt laskemaan normaaliin.
Taukopaikalla auton ollessa käynnissä ja sitä tutkiessamme huomasimme lämpöjen nousevan aina kun lämppäriä laittoi viileämmällä, pienellä viiveellä tietysti. Missään vaiheessa auto ei alkanut keittämään, epäilisin termaria tai flektiä. (sillä paikallaan lähtivät lämmöt nousuun) Voisiko olla?
Huomasin myös, että auto kiertää vapaalla vain n.4000/4500rpm. Onko tämä joku mersun oma turvallisuus keksintö, ettei autoa riko kierrättämällä? Ollut kaikissa C malleissa, joita käynyt koeajamassa.
Hiekkatiellä jarruttaessa jarrupoljin ei potkinut vastaan paljonkaan ja hiekkatielle jäi suorat jarrutusjäljet (olisiko pitänyt olla jarrutus--väli--jarrutus--väli?) Sekä abs valo jäi palamaan. Autoa ei sammutettu sillä akku niin huono. Siellä korvessa mitään boostereita ollut. Uudelleen käynnistys olisi mahdollisesti "nollanut" valon.
Ruoste: Autossa oli lokareissa ja takakontin lukon ympärillä pientä kukintaa, itse fiksaamalla saisi helposti kuntoon.
Autossa oli manuaali loota ja kaikki vaihteet menivät sisään moitteetta, samoin pakki. Sisusta, punamusta esprit sisusta ja kaikki penkit olivat uskomattoman kauniissa kunnossa ja näyttivät ja tuntuivat uusilta. Kuskin penkin ovenpuolinen kylki oli kulunut. (Ukon auto n.70tkm ajettu ja sama vika). Sisustassa ei ollut "jalopuita" tai mitään tuollaista, missä vaiheessa ne tulivat vai oliko, ettei classicissa ja espiritssä ollut mitään. Sportissa ja elegancessa vasta nuo paneelit?
Kattoluukku toimi todella moitteetta ja ei ollut ruosteessa mistään.
Leimattu 8/2006
Alle ei päästy katsomaan, mutta luotettakoon tuohon leimaan, joka juuri tullut. Ei se nyt vielä ihan madantyä kahdessa kuukaudessa.
Saimme hyvän tarjoksen. Auto huollettuna ja uuden akun kera, Abs valo korjattuna sopivaan hintaan.
Mitä te olette mieltä vioista ja autosta yleensä onko kannattava sijoitus kolmanneksi autokseni, joka tulisi olemaan hieman kauemminkin jos osoittautuu kunniakkaaksi kulkineeksi.
Mitkä ovat W202 180 huonoja puolia ja heikkoja kohtia? Mitenkäs pohja yms?
Kiitos ja kumarrus etukäteen!
Sinuna jättäisin tuollaisen yksilön kauppaan. Paljon ajettu ja 1.8 koneella. Nuo amg-merkit ja takasiivet vaikuttaa kanssa vähän amisvirittelyltä.
Suosittelen hankkimaan vähintään 2,2koneella, mielummin 280:n. Kulkee paljon paremmin ja kulutus ei silti nouse paljoakaan.
Eli pari tonnia lisää rahaa kehiin.
Suosittelen hankkimaan vähintään 2,2koneella, mielummin 280:n. Kulkee paljon paremmin ja kulutus ei silti nouse paljoakaan.
Eli pari tonnia lisää rahaa kehiin.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Vaikka miten polttelee, jätä väliin. Abs:n toimimattomuus kertomuksesi
perusteella on yhteydessä huonoon akkuun. Abs on hyvin herkkä liian
matalalle jänniitteelle esim: liikkenne valoihin tullessa laturi ei jaksa
tuottaa tarpeeksi, jos vaikkapa akku osittain oikosulussa sisäisesti.
Lämpöjen nousu ei ole normaalia, en lähde arvailemaan syitä.
Harkitse isompaa konetta, niinkuin edellä.
perusteella on yhteydessä huonoon akkuun. Abs on hyvin herkkä liian
matalalle jänniitteelle esim: liikkenne valoihin tullessa laturi ei jaksa
tuottaa tarpeeksi, jos vaikkapa akku osittain oikosulussa sisäisesti.
Lämpöjen nousu ei ole normaalia, en lähde arvailemaan syitä.
Harkitse isompaa konetta, niinkuin edellä.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
No kyllä se tollakin koneella kulkee eikä vielä ole lähelläkään loppua jos kilsat pitää kutinsa, todettakoon että tietysti mylly kestää paremmin jollei kierrokset nouse maantienopeuksissa juurikaan yli 2 trpm.
Itsellä ollut 1,8 ja aut 3v ja 70tkm ja ei valittamista edes tehoista/kulusta.
Ruostetta kannattaa lisäksi katsoa ovien tiivisteita raottelemalla joka ovesta, ei vielä noin alkupään malleissa ole ongelma varsinkaan C:ssä.
Todennäköisesti sitä ruostetta löytyy ovien ulkolistojen alta, ei kallista laittaa kuntoon ja niinhan sitä löytyisi jonkin verran jokaisesta tuon ikäisestä autosta joka on jokapäiväisessä käytössä ollut.
Ja kun auton olet ostanut ja laittelet kuntoon niin kurkista samalla helmakotelon päällä olevan pitkän listan alle(avaat ovet ja vedät takaoven päästä listaa ylöspäin niin irtoaa ja on melkein varmasti samalla lista vaihtokunnossa)síellä oli ainakin omassa muutama kukkanen. Ei tee juurikaan lisäkustannuksia ja arimmat paikat on sen jälkeen kunnossa.
Lämmön nousussa tod. näk. vika viskossa, ei ole flektiä tuossa.
Jos sopivasti saa ja auto on kunnossa, niin miksei 3 autoksi.
Itsellä ollut 1,8 ja aut 3v ja 70tkm ja ei valittamista edes tehoista/kulusta.
Ruostetta kannattaa lisäksi katsoa ovien tiivisteita raottelemalla joka ovesta, ei vielä noin alkupään malleissa ole ongelma varsinkaan C:ssä.
Todennäköisesti sitä ruostetta löytyy ovien ulkolistojen alta, ei kallista laittaa kuntoon ja niinhan sitä löytyisi jonkin verran jokaisesta tuon ikäisestä autosta joka on jokapäiväisessä käytössä ollut.
Ja kun auton olet ostanut ja laittelet kuntoon niin kurkista samalla helmakotelon päällä olevan pitkän listan alle(avaat ovet ja vedät takaoven päästä listaa ylöspäin niin irtoaa ja on melkein varmasti samalla lista vaihtokunnossa)síellä oli ainakin omassa muutama kukkanen. Ei tee juurikaan lisäkustannuksia ja arimmat paikat on sen jälkeen kunnossa.
Lämmön nousussa tod. näk. vika viskossa, ei ole flektiä tuossa.
Jos sopivasti saa ja auto on kunnossa, niin miksei 3 autoksi.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
W202 C180 vm95 aut Bensa
Kiitos vastauksista.
Auto tulisi siis olemaan kolmas autoni. Vaikea selittää, mutta ettei joku ymmärtäisi, että minulla olisi kolmeautoa. Kortti ollut taskussa vasta talvesta ja nyt kiinnostaisi mersu. Kiinnostanut jo monen monta vuotta.
Vaihtoautoa olen antamassa ja tämän kyseisen yksilö myyjä tarjosi omasta autostani asiallisen hyvityksen niin kaupat saattavat olla lähellä.
Rahatilanne ei anna periksi isommalle koneelle. Ostaa sen sitten myöhemmin, tällä hetkellä on pääasia, että on käyttöauto ja manuaali. C180 kelpaa todella hyvin tähän tarkoitukseen. (edellinen auto 0-100km/h 24s ja oli automaatti... LUE: hidas verrattuna mersuun)
Ruostehommat eivät nyt pelota, mukava niitä on kuntoon laittaa. Kunhan ei nyt niin mätä olisi.
Tiistaina menen katsomaan uudestaan, kun on nuo viat laitettu kuntoon ja akku uusittu. Jos auto on sitä mitä pitääkin niin ostan sen mahdollisesti.
Auto tulisi siis olemaan kolmas autoni. Vaikea selittää, mutta ettei joku ymmärtäisi, että minulla olisi kolmeautoa. Kortti ollut taskussa vasta talvesta ja nyt kiinnostaisi mersu. Kiinnostanut jo monen monta vuotta.
Vaihtoautoa olen antamassa ja tämän kyseisen yksilö myyjä tarjosi omasta autostani asiallisen hyvityksen niin kaupat saattavat olla lähellä.
Rahatilanne ei anna periksi isommalle koneelle. Ostaa sen sitten myöhemmin, tällä hetkellä on pääasia, että on käyttöauto ja manuaali. C180 kelpaa todella hyvin tähän tarkoitukseen. (edellinen auto 0-100km/h 24s ja oli automaatti... LUE: hidas verrattuna mersuun)
Ruostehommat eivät nyt pelota, mukava niitä on kuntoon laittaa. Kunhan ei nyt niin mätä olisi.
Tiistaina menen katsomaan uudestaan, kun on nuo viat laitettu kuntoon ja akku uusittu. Jos auto on sitä mitä pitääkin niin ostan sen mahdollisesti.
Yhä edelleen sanoisin, että mieti kahteen kertaan! Kyseessä on ilmeisesti tuo kerrosauton yksilö?
Jos olisin sinä niin hakisin parempaa vähemillä kilometreillä.
Jos olisin sinä niin hakisin parempaa vähemillä kilometreillä.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Samaa mieltä et harkitse vielä. MB vaihtoehtoja on myynnissä vaikka kuinkapaljon. Joukosta takuulla löytyy hinta/kunto kohdillaan olevia yksilöitä.
Jos kuitenkin pidät hankkeesta kiinni niin mene ennen ostoa käymään katsastuskonttorilla ja kysele tietoja rek nro:n perusteella. Näitten tietojen perusteella voi tulkita edellisten omistajien määrän ja osittain sen miten autoa on pidetty. Jos auto on ollut monesti jälkitarkastuksissa niin tulkitsisin sen niin että auton pitäjälle ei ole ollut niin väliä jos jokin paikka on ollut rempallaan.
On nuita esimerkkejä omastakin takaa siitä kun katsastuksen hoitaa jokin myyjäliike. Ukkeli meinas kans kerran ostaa 180 :n Oli katsastettu ja huollettu jne.
No mentiin konttorille (myyjäliikkeessä ei kerrottu aikeista viedä auto katsastettavaksi). Tuomio oli se että ennen korjausta autolla ei saa ajaa. Vähän naama venähti myyjäliikkeessä kun tuliaisina oli vikalappu katsastuskonttorilta. Tässä tapauksessa auto vietiin suoraan konttorille kun auto otettiin koeajolle. Vaikka homman maksais itte niin on pieni hinta siitä tiedosta että auton perusjutut on kunnossa jos auton meinaa ostaa.
Jos kuitenkin pidät hankkeesta kiinni niin mene ennen ostoa käymään katsastuskonttorilla ja kysele tietoja rek nro:n perusteella. Näitten tietojen perusteella voi tulkita edellisten omistajien määrän ja osittain sen miten autoa on pidetty. Jos auto on ollut monesti jälkitarkastuksissa niin tulkitsisin sen niin että auton pitäjälle ei ole ollut niin väliä jos jokin paikka on ollut rempallaan.
On nuita esimerkkejä omastakin takaa siitä kun katsastuksen hoitaa jokin myyjäliike. Ukkeli meinas kans kerran ostaa 180 :n Oli katsastettu ja huollettu jne.
No mentiin konttorille (myyjäliikkeessä ei kerrottu aikeista viedä auto katsastettavaksi). Tuomio oli se että ennen korjausta autolla ei saa ajaa. Vähän naama venähti myyjäliikkeessä kun tuliaisina oli vikalappu katsastuskonttorilta. Tässä tapauksessa auto vietiin suoraan konttorille kun auto otettiin koeajolle. Vaikka homman maksais itte niin on pieni hinta siitä tiedosta että auton perusjutut on kunnossa jos auton meinaa ostaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
mulla on tuollanen c-sarjalaine 1.8 koneella, liian pieni kone tuohon koriin, jos sais uudestaan valita niin vähintään 2ltr:nen mylly. maksaa varmaan enemmän mut on sen arvoinen. auto on muuten kyllä hyvä ajaa, turvallinen, hiljainen(ei kuulu rengasäänet) ja laadukkaat verhoilu materiaalit mut on sitä perkule korjattukin: kannentiiviste vaihdettu(tosi yleinen vika) vuosi öljyt lohkon reunustaa pitkin pihalle, tyhjäkäynti soutaa, ruosteet korjattu takaluukun reunoilta, ovien alaosista ja yläpuolelta(pohja on niiku uudes). mutta kun on perhettä turvallisuus menee kaiken edelle: on se jykevä auto kolaritilantees:airbagit, abs, ei painu pelti sormien alta vaikka vahais autoo vähä kovemmin painaenkin eli ei varmaan rusinaks ihan pienestä kolhusta mee. hyviä puolia vielä et mersulle löytyy aina ostaja sunkin jälkeen, aina!
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
kylläkait tuo cee jaksaa kulkeakki tuolla 1.8koneella, isällä on moinen ja 205 on saatu mittariin suljetulla alueella
Mut jotain hämärää tuossa on ku ei meillä nosta lämpöjä tuo noin kuin vasta kesähelteellä..
Varusteista sen verran että espritissä on parempi alusta kuin classicissa ja erilainen sisusta. Sport ja elegance ovat sitte sisustukseltaan ja koristeiltaan erilaisia, sportissa hiilikuitua ja elegancessa pappapuuta. Sportin penkit taitavat myös olla erilaiset ku muissa malleissa. Kromi tilpehöörit puskureissa.
Meillä kyllä ollaan oltu tyytyväisiä tuohon 1.8 esprtittiin ja pelannutkin on moitteetta.
ja eikös noiden 94 vuosikkaiden pitäs olla koriltaan terveitä, kun ei oo vesiväreillä maalattu vielä..tietty vakipaikoissa voi ruostetta olla..
Mut jotain hämärää tuossa on ku ei meillä nosta lämpöjä tuo noin kuin vasta kesähelteellä..
Varusteista sen verran että espritissä on parempi alusta kuin classicissa ja erilainen sisusta. Sport ja elegance ovat sitte sisustukseltaan ja koristeiltaan erilaisia, sportissa hiilikuitua ja elegancessa pappapuuta. Sportin penkit taitavat myös olla erilaiset ku muissa malleissa. Kromi tilpehöörit puskureissa.
Meillä kyllä ollaan oltu tyytyväisiä tuohon 1.8 esprtittiin ja pelannutkin on moitteetta.
ja eikös noiden 94 vuosikkaiden pitäs olla koriltaan terveitä, kun ei oo vesiväreillä maalattu vielä..tietty vakipaikoissa voi ruostetta olla..
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
???
narzn kirjoitti:Kiitos vastauksista.
Auto tulisi siis olemaan kolmas autoni. Vaikea selittää, mutta ettei joku ymmärtäisi, että minulla olisi kolmeautoa. Kortti ollut taskussa vasta talvesta ja nyt kiinnostaisi mersu. Kiinnostanut jo monen monta vuotta.
Vaihtoautoa olen antamassa ja tämän kyseisen yksilö myyjä tarjosi omasta autostani asiallisen hyvityksen niin kaupat saattavat olla lähellä.
Rahatilanne ei anna periksi isommalle koneelle. Ostaa sen sitten myöhemmin, tällä hetkellä on pääasia, että on käyttöauto ja manuaali. C180 kelpaa todella hyvin tähän tarkoitukseen. (edellinen auto 0-100km/h 24s ja oli automaatti... LUE: hidas verrattuna mersuun)
Ruostehommat eivät nyt pelota, mukava niitä on kuntoon laittaa. Kunhan ei nyt niin mätä olisi.
Tiistaina menen katsomaan uudestaan, kun on nuo viat laitettu kuntoon ja akku uusittu. Jos auto on sitä mitä pitääkin niin ostan sen mahdollisesti.
Jos rahatilanne ei ole kovin hyvä niin eiköhän tuommoinen tuleva rahareikä kannata kiertää kaukaa?
edesmennyt
W201
W201
Jäitä hattuun tahtoisin kehottaa laittamaan. Ei ole kiva asia, jos on pistänyt paljon rahaa kiinni autoon ja se ei ole mieleinen. Tulee kamala henkinen krapula kun paljastuukin, että auto on vielä odotettuakin suurempi projekti.
Käy huolellisella koeajolla, kun liike on vaihtanut autoon uuden akun. Ota etäisyyttä asiaan ja suhtaudu kaupan kohteeseen analyyttisesti äläkä tunteella. Itseäni alkaisi alkuhurmoksen jälkeen harmittaa kovasti, jos esimerkiksi paljastuu, että autossa on jotan laajempaakin sähkövikaa. Voihan esimerkiksi olla, että pitkään seisoneen auton laturi vetää jostain maihin ja siitä seuraa akun tyhjenemistä, ABS-häiriötä ja kaikkea muuta. Tuollaisien metsästäminen ei ole todellakaan kivaa hommaa. Sama koskee lämpöongelmien ratkomista. Projektiautot ovat luku erikseen ja ne hankitaan tiedostaen, että harrastus tulee olemaan iltojen viettäminen tallissa.
Vikojen etsimiseen ja korjaamiseen menee sekä aikaa että rahaa. Verrattuna joihinkin muihin automerkkeihin, olen havainnut, että Mersussa vian syyt ovat yleensä pieniä. Siksi osakulut ovat usein aika maltillisia. Mutta tämä ei paljon lohduta kun kello tikittä aamuyötä, auto seisoo ja sitä paikkaa ei tahdo löytyä, johon kahden euron tiiviste pitää vaihtaa tai CRC suihkauttaa.
Jos mahdollista, ota mukaan koeajolle joku niin hyvä kaveri, että hän uskaltaa avoimesti kertoa aidon mielipiteensä. Jos kaveri sanoo, että älä osta, niin jätä investoimatta.
Käy huolellisella koeajolla, kun liike on vaihtanut autoon uuden akun. Ota etäisyyttä asiaan ja suhtaudu kaupan kohteeseen analyyttisesti äläkä tunteella. Itseäni alkaisi alkuhurmoksen jälkeen harmittaa kovasti, jos esimerkiksi paljastuu, että autossa on jotan laajempaakin sähkövikaa. Voihan esimerkiksi olla, että pitkään seisoneen auton laturi vetää jostain maihin ja siitä seuraa akun tyhjenemistä, ABS-häiriötä ja kaikkea muuta. Tuollaisien metsästäminen ei ole todellakaan kivaa hommaa. Sama koskee lämpöongelmien ratkomista. Projektiautot ovat luku erikseen ja ne hankitaan tiedostaen, että harrastus tulee olemaan iltojen viettäminen tallissa.
Vikojen etsimiseen ja korjaamiseen menee sekä aikaa että rahaa. Verrattuna joihinkin muihin automerkkeihin, olen havainnut, että Mersussa vian syyt ovat yleensä pieniä. Siksi osakulut ovat usein aika maltillisia. Mutta tämä ei paljon lohduta kun kello tikittä aamuyötä, auto seisoo ja sitä paikkaa ei tahdo löytyä, johon kahden euron tiiviste pitää vaihtaa tai CRC suihkauttaa.
Jos mahdollista, ota mukaan koeajolle joku niin hyvä kaveri, että hän uskaltaa avoimesti kertoa aidon mielipiteensä. Jos kaveri sanoo, että älä osta, niin jätä investoimatta.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Niin kauan kun kauppoja et ole tehnyt, niin sulla on tuohet omassa taskussa. Ja niin kauan on kaikki vaihtoehdot olemassa!
Ja käytetyissä mersuissa löytyy vaihtoehtoja, ja paljon!
Joka tapauksessa, sen jälkeen kun olet kaupat tehnyt (ko. yksilöstä tai jostain muusta) niin älä lue muutamaan kk mitään automyyntilehtiä tai -nettisivuja! Käy takuulla sillä tavalla että sattuu silmään samalla rahalla joku parempikuntoinen, vähempi ajettu tms. vastaava auto. Tai sitten halvemmalla samantasoinen... Ja sitten ottaa yläkerrasta!
Ja käytetyissä mersuissa löytyy vaihtoehtoja, ja paljon!
Joka tapauksessa, sen jälkeen kun olet kaupat tehnyt (ko. yksilöstä tai jostain muusta) niin älä lue muutamaan kk mitään automyyntilehtiä tai -nettisivuja! Käy takuulla sillä tavalla että sattuu silmään samalla rahalla joku parempikuntoinen, vähempi ajettu tms. vastaava auto. Tai sitten halvemmalla samantasoinen... Ja sitten ottaa yläkerrasta!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Terve!
Elämäni ensimmäinen mersu on nyt minun! Tätä hetkeä on odotettu, monia öitä on valvottu, unia on nähty ja nyt se on totta!
Auto ollut itsellä noin viikon. Autoliike toimi ammattimaisesti ja hyvin sillä olivat korjanneet kaikki viat joista valitimme. Tulpat, Akku, Abs:t, Dsr:t, Kgb:t, Fbi:t, yms Lämpöongelmia ei ole enään, lämmöt pysyvät juuri oikeina. Kaikki toimi, kuin ajatus. Olen tyytyväinen ja hymy ei katoa naamalta mihinkään.
Kaiken kukkuraksi sain muutama päivä sitten tietoon, että autolla on ollut vuosina 1994-2006 vain neljä omistajaa lukuunottamatta autoliikkeitä.
Kaivoimme esiin edellisen omistajan nimen ja otimme yhteyttä. Edellisellä omistajalla auto ennätti olemaan vuodesta 2004 vuoteen 2006.
Omistaja oli vanhempi ruova. Pariskunta oli vaihtanut kuulemma kasvavien ajojen vuoksi auton dieselkäyttöiseen.
Mukava jutella edelliselle omistajalle, joka vilpittömästi kertoi auton kaikki viat. NIITÄ EI OLLUT! Auto oli kuulemma aina mennyt ajamalla läpi katsastuksesta, eikä mikään ikinä ollut hajonnut.
Kiitos teille, jotka auttoivat minua tässä pikku proggiksessa.
Elämäni ensimmäinen mersu on nyt minun! Tätä hetkeä on odotettu, monia öitä on valvottu, unia on nähty ja nyt se on totta!
Auto ollut itsellä noin viikon. Autoliike toimi ammattimaisesti ja hyvin sillä olivat korjanneet kaikki viat joista valitimme. Tulpat, Akku, Abs:t, Dsr:t, Kgb:t, Fbi:t, yms Lämpöongelmia ei ole enään, lämmöt pysyvät juuri oikeina. Kaikki toimi, kuin ajatus. Olen tyytyväinen ja hymy ei katoa naamalta mihinkään.
Kaiken kukkuraksi sain muutama päivä sitten tietoon, että autolla on ollut vuosina 1994-2006 vain neljä omistajaa lukuunottamatta autoliikkeitä.
Kaivoimme esiin edellisen omistajan nimen ja otimme yhteyttä. Edellisellä omistajalla auto ennätti olemaan vuodesta 2004 vuoteen 2006.
Omistaja oli vanhempi ruova. Pariskunta oli vaihtanut kuulemma kasvavien ajojen vuoksi auton dieselkäyttöiseen.
Mukava jutella edelliselle omistajalle, joka vilpittömästi kertoi auton kaikki viat. NIITÄ EI OLLUT! Auto oli kuulemma aina mennyt ajamalla läpi katsastuksesta, eikä mikään ikinä ollut hajonnut.
Kiitos teille, jotka auttoivat minua tässä pikku proggiksessa.