Lohkolämmittimen käyttö?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
kaitsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 23.08.2006 00:38
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Vaihejohtimien välillä pitäisi näkyä 100-200 Ohmin vastus (500W-250W).
Vaihejohtimen ja maan, samalla auton rungon, välinen vastus pitäisi olla ääretön, eli vaihejohdosta ei saa vuotaa sähköä auton runkoon.
Maa johdon ja auton rungon välinen vastus pitäisi olla 0 eli maajohto on kytketty auton runkoon.

Kaizu
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Sitten myös semmonen varotus että jos se "lohkolämmitin" on tyyppiä "letkujen välissä", niin ei mielellään yli 1 tunnin lämmitys rupemia kerrallaan.

Elikkä kaikissahan autoissa ei ole välttämättä ole reikää lohkossa tuolle lämmitys elementille, niin monesti lohkolämmitin tulee jonkin vesiletkun väliin ja sitä kautta lämmittää moottorissa olevan jäähdytysnesteen.

Tuossa piilee se vaara että vesiletkussa se veden määrä on huomattavasti pienempi kuin lohkossa, niin vesilämpiää letku(i)ssa huomattavasti nopeammin ja saattaa alkaa jopa "kiehumaan" ja kun vesi kiehuu, syntyy ilmaa ja vastus palaa kun se hehkuu "kuivana".

Siis minähän en ole tuota virhettä tehnyt.. :lol:
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

Eiköhän se letkulämmitin kuitenkin lämmitä muutakin kuin pelkästään letkussa olevaa vettä... :?: Letkulämmitinhän asennetaan yleensä alavesiletkuun niin kyllä se sitä kautta lämmittää myös sitä lohkossa olevaa vettäkin... Kestää kyllä olla ihan yhtä kauan lämmityksessä kuin normaali lohkolämmittimelläkin... Olen kyllä joskus kuullut että jollakin olis muka auto keittänyt ollessaan lohkolämmityksessä mutta en kyllä aivan heti usko siihen... nimimerkillä ollut joskus vuorokaudenkin lämmityksessä yhtä soittoa niin eipä ole keittäny..
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
Tapio_Tre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 03.10.2006 20:48
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tapio_Tre »

Itse lämmitän:

-Nollakelillä n. 0,5 tuntia
-10 asteen pakkasella noin tunnin
-20 asteen pakkasella pari tuntia
-paukkupakkasella noin kolme tuntia
MB E 220 CDI vm.2000
Powered by DIGITUNING Serial
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

woke kirjoitti:Eiköhän se letkulämmitin kuitenkin lämmitä muutakin kuin pelkästään letkussa olevaa vettä... :?: Letkulämmitinhän asennetaan yleensä alavesiletkuun niin kyllä se sitä kautta lämmittää myös sitä lohkossa olevaa vettäkin... Kestää kyllä olla ihan yhtä kauan lämmityksessä kuin normaali lohkolämmittimelläkin... Olen kyllä joskus kuullut että jollakin olis muka auto keittänyt ollessaan lohkolämmityksessä mutta en kyllä aivan heti usko siihen... nimimerkillä ollut joskus vuorokaudenkin lämmityksessä yhtä soittoa niin eipä ole keittäny..
Juu, itse olen kuullu letkulämppäreistä lähinnä niitä vaivoja, että alavesiletku poksahtaa kun käy niin kuumana joskus... :shock: Ja muutenkin se letku on kait kovilla sen letkulämppärin takia... :roll:
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Vastaa Viestiin