W211 takaisinkutsu, onko tietoa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Jussa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 27.09.2004 14:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jussa »

pforsell kirjoitti:Sain puhelimitse ajan hoitoon. Kymmenkunta asiaa koko homma piti sisällään ja aikaa tarvitaan puoli päivää. Tässä vähän listaa, mitä vielä ulkomuistista pystyn latelemaan tehtävistä tarkastuksista:

- vedenpoistoreikien tarkastus
- alapallonivelten pulttien tarkastus
- alatukivarsien (vai palkkien, sorry :oops: ) pulttien VAIHTO
- jarruparametrien tarkastus ja säätö
- SBC-jarrujen ohjelmistopäivitys
- joku muukin ohjelmistopäivitys
- ym mutten muista enää enempää


pforsell
pforsell
Minkä vuotinen auto sulla on?

Tehtävä työ vaihtelee siis autoittain/vuosimalleittain. Mulle tehdään se ovien tiivisteiden tarkistus. Aikaa varatessa kysyttiin valmistenumero "jotta tiedetään mitä tähän malliin kuuluu tehdä."
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Halle-lu-jaa

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Auto oli tänään aamusta puoleenpäivään Satakunnan Autiotalossa takasisinkutsuttuna takuuremontissa.

Alapallot tarkistettiin, vaihdettiin uudet raidetangon päät, alapalkin kiinnityspultit ja jotain puslia eteen. Pienet alkavat helinät etupäästä katosivat ja varmaan jotain simpukoita tai etanoita on ruuvattu, koska ohjauskin on sellainen "uutuuden nahkea." Hallelujaa. Tämä on ihan eri auto ajaa kuin aiemmin. Vakaa, jämäkkä ja tarkka. Heilahtelutaipumus ja kallistelu on poissa, joista kerroin koeajopalstalla:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42328

Kaikki suuttimet tarkistettiin, olivat kunnossa. SBC-jarruyksikköön laitettiin uusia osia ja uusi ohjelmisto, vesireiät ronklattiin puhtaiksi ym. Ei muuta kuin kovaa ajoa.

Merkillistä sinänsä että kaikki koeajamani W211:t tuntuivat samanlaisilta, pidin etupään löysyyttä ja ohjauksen vetelyä ominaisuutena. Kyseessä olikin vika. Hyvä että tuli kuntoon.


pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Auto oli puolestapäivästä iltapäivään takaisinkutsuhuollossa, laitettiin joku OBD pistoke jalkatilaan.
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Oma 203 menee ensi viikolla. Ahtimen säätötangon tarkistus sekä voitelu olisi kyseessä. Näin kerrottiin puhelimessa.
200 CDI-03 kyseessä siis.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Re: Halle-lu-jaa

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

pforsell kirjoitti:Alapallot tarkistettiin, vaihdettiin uudet raidetangon päät, alapalkin kiinnityspultit ja jotain puslia eteen. Pienet alkavat helinät etupäästä katosivat ja varmaan jotain simpukoita tai etanoita on ruuvattu, koska ohjauskin on sellainen "uutuuden nahkea." Hallelujaa. Tämä on ihan eri auto ajaa kuin aiemmin. Vakaa, jämäkkä ja tarkka. Heilahtelutaipumus ja kallistelu on poissa, joista kerroin koeajopalstalla:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42328


Merkillistä sinänsä että kaikki koeajamani W211:t tuntuivat samanlaisilta, pidin etupään löysyyttä ja ohjauksen vetelyä ominaisuutena. Kyseessä olikin vika. Hyvä että tuli kuntoon.


pforsell

Mielenkiintoista olisi tietää, että mitä ovat siellä autolle tehneet kun kerta parani. Isälläni on nimittäin tuollainen 270 W211 joka on juuri kuvaamiesi ongelmien takia käynyt pariinkin kertaan veholla takuukorjauksessa. ensin suuntailivat renkaita ja sitten kun se ei auttanut mitään, niin kovan kitinän kanssa jälkimarkkinointijohtajan koeajettua auton ottivat sen tarkempaan syyniin. Hammastangon vaihdosta puhuivat. No meni siinä aikaa pari päivää ja hiukan paranikin, mutta ei siitä vieläkään hyvää tullut. Odotan mielenkiinnolla mitä nyt tapahtuu, kun kutsuivat oikein huoltoon ja alapalloista olivat puhuneet.
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Odotanko turhaa kutsua Veholta, kun on kyseessä tuontiauto?
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
K.Huhta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ti 12.09.2006 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja K.Huhta »

Käy ite kysymässä niiltä jos ei kutsua näy.
Kuuluu vehon tehtäviin selvitellä asioita.
Sprintterillä matka taittuu.....

Sprinter+sprintsift vm04
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

Tuli sitten yllättäen mullekkin toi "takaisinkutsu". Itse kutsua en ole itse saanut mutta kun olin siirtämässä ensimmäistä määräaikais huoltoa sanoivat ettei ihan heti saa uusia aikoja kun on koko päivä varattu sille. Ihmettelin kun kyseessä piti olla korkeintaan parin tunnin A huolto kyseessä. Alkoivat tarkastamaan tilannetta ja totesivat että jakovaihteisto menee vaihtoon :roll:

Mitähän lienee sitten olla vikana?

Onko mitään sivua mistä pääsee noita mersun jotain Actioita/actioneita(vai kuinka kirjoitetaankaan) seuraamaan. Sanoi jostain Actio 54 tuossa puhelun yhteydessä.

edit.actio 54
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Avatar
peltika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 02.11.2005 14:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja peltika »

Kävinpä minäkin viimeviikolla kutsuttuna näyttämässä oheista kulkuriani Jyväskylän AutoBestissä. Erilaisten tietokonepäivitysten lisäksi konehuoneeseen uusittiin (jonkin?) boxin maadoitusjohto. Peräkontin sulakekotelossa olisi mennyt (sami?) vaihtoon mikäli se olisi ollut sarjanumeroltaan "mustassa listassa". Ei ollut, eikä ollut tarvetta vaihtaa. Alustassa uusittiin tulivarren/runkopalkin pultit. Ymmärsin, että pulttien vaihdon syynä olivat ruostuminen. Ja ruosteisilta vanhat pultit näyttivätkin. Alustaan katsoessani, ymmärsin, että jos jompi kumpi pulteista katkeaa ajon aikana, niin kuljettajasta tulee matkustaja ja se ei yleensä tiedä hyvää. En tiedä ovatko uudet pultit toisenlaista materiaalia, mutta kemikaalien kera ne paikoilleen laitettiin ja varmaankin hyvä näin. Aikaa meni parisen tuntia.
MB E 350 e Hybridi
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Soittelin sitten itsekin tuonne Veholle ja kyselin oisko omaan koslaan takaisin kutsuja. Ihme kyllä heillä ei ollut mitään tietoa asiasta, aikoivat tehtaalta kysellä ja ilmoittaa sitten.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Löytyi yksi actioni, ovien alalistat käytetään pois, puhdistetaan ja joku suojamassa sinne tulee.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Tehtaalta kysyttynä löytyi 1 actioni: laturin toimintaa tehostetaan uudella ohjelmapätkällä.
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Tuo "takaisinkutsu" meininki alkaa näköjään olla normaalia arkipäivää automaailmassa. Ennen vanhaan mersut tehtiin jo tehtaalla valmiiksi asti. Isäukon vm-04 W211 on käynyt noissa takaisinkutsu yms. paikkauksissa kymmenkunta kertaa lähinnä sähkövikojen vuoksi. Jokohan auto alkaisi olla "valmis"... :roll:
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: W211 takaisinkutsu, onko tietoa

Viesti Kirjoittaja Jacka »

Olisi kans tuontiauto W211 (-04) 200 cdi. Ollut Suomessa 2007 lähtien ja ainakaan Suomessa ei ole mitään takaisinkutsuja ollut...
Onkohan aika ajanut jo ohi takaisinkutsujen osalta? Olisiko myöskin syytä ajaa jossain merkkihuollossa viimeisimmät päivitykset autoon ja mitä sellainen suurinpiirtein mahtaisi maksaa?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13250
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re:

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eldorado kirjoitti:Tuo "takaisinkutsu" meininki alkaa näköjään olla normaalia arkipäivää automaailmassa. Ennen vanhaan mersut tehtiin jo tehtaalla valmiiksi asti. Isäukon vm-04 W211 on käynyt noissa takaisinkutsu yms. paikkauksissa kymmenkunta kertaa lähinnä sähkövikojen vuoksi. Jokohan auto alkaisi olla "valmis"... :roll:
Vanha kommentti mutta ei noita takaisinkutsuaiheita kyllä kymmentä ole ollut 211:een. Auto on kyllä voinut käydä korjattavana kymmenen kertaa yhden BCM softapäivityksen takia jos asiaa on "osaava" huolto hoitanut.
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: W211 takaisinkutsu, onko tietoa

Viesti Kirjoittaja Jacka »

Miten saisin selville, että mitä ko autooni on mahdollisesti jo tehty? =0
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13250
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 takaisinkutsu, onko tietoa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jacka kirjoitti:Olisi kans tuontiauto W211 (-04) 200 cdi. Ollut Suomessa 2007 lähtien ja ainakaan Suomessa ei ole mitään takaisinkutsuja ollut...
Onkohan aika ajanut jo ohi takaisinkutsujen osalta? Olisiko myöskin syytä ajaa jossain merkkihuollossa viimeisimmät päivitykset autoon ja mitä sellainen suurinpiirtein mahtaisi maksaa?
Takaisinkutsut ei vanhene ja kutsun pitäisi tulla kotiin vaikka olisi kyse tuontiautosta. En kyllä epäilisi että tuohon autoon olisi mitään jäänyt tekemättä. Etupään alapallot on vaihdettu 50 - 100 tkm:n kohdalla joka tapauksessa jos ei ole huomattu tehdä takaisinkutsuna. SBC-jarrujen johdotusmuutokset ja lisätuennan näet itsekin pumpun viereltä, vai oliko nuo jo 2004 mallissa tehtaalta alkaen kunnossa. Jos se auto lataa akkua asiallisesti niin ei tarvitse sitä BCM-softaakaan päivitellä. En nyt muista mitä muuta noihin tehtiin mutta ilman oireita en lähtisi noita takaisinkutsujen aiheita tarkistuttamaan.
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: W211 takaisinkutsu, onko tietoa

Viesti Kirjoittaja Jacka »

Soitin tänään takaisinkutsusta Tampereelle Hatanpään Vehoon. Setä ilmoitti että ko autoon (vm 2004, W211) on ollut joku ohjaukseen liittyvä takaisinkutsu, joka on loppunut viime vuoden loppuun mennessä.
Enää ko "vikaa" ei korjata takuuseen. Ilmoitti samalla, että asiakas ei näe takaisinkutsuja mistään, vaan ne takaisinkutsut tutkitaan/korjataan autoihin huoltojen yhteydessä?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Epes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 29.09.2011 17:21

Re: W211 takaisinkutsu, onko tietoa

Viesti Kirjoittaja Epes »

Takaisinkutsut näkyvät täältä: http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallL ... cedes-Benz" onclick="window.open(this.href);return false;

Näissä on vielä sekin homma että jos takaisinkutsuttua ajoneuvoa ei ole korjattu takaisinkutsukampanjan päättymiseen mennessä, niin seuraavassa katsastuksessa tulee hylky ja auto on ajokiellossa kunnes korjaus on tehty.

Trafin sivuilta:

Mikäli korjausvelvoitteen piiriin kuuluvia ajoneuvoja ei saada valmistajan, valmistajan edustajan ja maahantuojan toimin korjautettua, Trafi lähettää korjaamattomien ajoneuvojen omistajille kehotuksen viedä ajoneuvonsa korjattavaksi.

Mikäli ajoneuvoa ei toimiteta korjattavaksi, Trafi tallentaa ajoneuvon rekisteritietoihin merkinnän keskeneräisestä takaisinkutsukampanjasta. Rekisterimerkintä estää ajoneuvon hyväksymisen seuraavassa määräaikaiskatsastuksessa

Trafi voi myös estää sellaisen ajoneuvon käytön, jota ei kehotuksista huolimatta viedä korjattavaksi, tekemällä ajoneuvolle liikennekäytöstä poistoa koskevan merkinnän rekisteriin, määräämällä ajoneuvon ajokieltoon tai muilla keinoin.

Jos kampanjaan kuuluva ajoneuvo hylätään katsastuksessa kampanjassa korjattavan vian tai puutteen takia, on valmistajan tai valmistajan edustajan annettava ajoneuvon omistajalle todistus, kun vika tai puute on korjattu.
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: W211 takaisinkutsu, onko tietoa

Viesti Kirjoittaja Jacka »

Mistä näen, että mitä E-sarjan Mersuja ko ilmoitus koskee? Ja tuossahan kampanjan aloituspäivä oli 11.10.2010 ja päättymispäivää ei ollut merkitty ollenkaan?
Ja kuulemma Trafille (soitin palvelunumeroon) ei tarvi tehtaiden/maahantuojan ilmoittaa muuta kuin turvallisuusvikoja koskevat takaisinkutsut. Laatuvikoja ei tarvitse ilmoittaa Trafille.
Heitä kiinnostaa vaan lain vaatima liikenneturvallisuus.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Epes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 29.09.2011 17:21

Re: W211 takaisinkutsu, onko tietoa

Viesti Kirjoittaja Epes »

Kampanja merkitään päättyneeksi kun maahantuoja on sitä mieltä, että kaikki kampanjaan kuuluvat autot on korjattu. Tuo E:n takaisinkutsu on melko "vajaa", kun ei ole yksilöity mitenkään edes vuosimalleja saati tyyppejä. Joskus näkee pienemmän erän ollessa kyseessä jopa runkonumeroluettelon autoista/moottoripyöristä joita kampanja koskee.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13250
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 takaisinkutsu, onko tietoa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Epes kirjoitti:Kampanja merkitään päättyneeksi kun maahantuoja on sitä mieltä, että kaikki kampanjaan kuuluvat autot on korjattu. Tuo E:n takaisinkutsu on melko "vajaa", kun ei ole yksilöity mitenkään edes vuosimalleja saati tyyppejä. Joskus näkee pienemmän erän ollessa kyseessä jopa runkonumeroluettelon autoista/moottoripyöristä joita kampanja koskee.
Siis eikö tuon Trafin tekstinkin mukaan turvallisuuteen liittyvät kampanjat mene tehtaan piikkiin "ikuisesti"? Tuossahan kävikin selväksi jo että suuri(n) osa mersun takaisinkutsuista on muita kuin kriittisiä turvallisuusjuttuja jotka Trafi vaatii tehtäviksi ja nuohan voivat hyvinkin "vanhentua". Toisaalta ymmärtäisin että kaikki turvallisuuteen liittyvät jutut eivät pääse ollenkaan trafin listoille jos valmistaja niistä muuten huolehtii, Trafin listoilta puuttuu ongelmia jotka mersun omissa huoltotiedotteissa on mainittu ja jotka selvästi luettaisiin turvallisuuteen liittyviksi. En ole Trafin sivuja seurannut mutta olikos siellä jotain esim. alkupään SBC-jarruista?

Tuon nykyisen tiedotteen kattavuuden saisi varmaan TIPSistä selville. Taitaa olla enemmän 204:n ongelma ja sekin niin iso katastrofi kuin ohjaustehostuksen katoaminen ajon aikana. Outoa että tuollainen on listalle laitettu (tai sitten on kyse jostain muusta kuin se mitä olen aiemmin lueskellut).
Bee Mersu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 10.07.2011 00:03

Hesarin uutinen takaisinkutsuista

Viesti Kirjoittaja Bee Mersu »

pforsell kirjoitti:Auto oli tänään aamusta puoleenpäivään Satakunnan Autiotalossa takasisinkutsuttuna takuuremontissa.

Kaikki suuttimet tarkistettiin, olivat kunnossa. SBC-jarruyksikköön laitettiin uusia osia ja uusi ohjelmisto, vesireiät ronklattiin puhtaiksi ym. Ei muuta kuin kovaa ajoa.

pforsell
Osui tänään silmään Hesarin 10.12.2011 julkaistu uutinen takaisinkutsukampanjoiden pimittämisestä Suomessa.
http://autot.oikotie.fi/uutinen/autojen ... 706?ref=HS

Jutussa olevasta kuvasta löytyy Saksassa tehty takaisinkutsu E-sarjan Mercedeksiin vm. 2002-2004. Koskee myös mallia SL 2001-2004
"Mahdollinen virhe SBC-jarrujärjestelmän pumpun ohjauksessa heikentää jarrujen tehoa"

Hesarin jutun perusteella Suomessa ei ole ollut maahantuojan osalta Trafille ilmoitettavaa kampanjaa.
Mielenkiintoinen uutisointi, sillä pforsell ilmoittaa autoonsa tehdyn juuri tuon korjauksen.

Jutusta saa sen käsityksen että koko vikaa ei tunnisteta Suomessa, mutta onko sitten kutsukampanja ollut vajavainen.
Kuullostaa kuitenkin siltä, että kyseisen mallin omistajien on kai syytä tarkistaa onko tarvittavat toimenpiteet suoritettu.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13250
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Hesarin uutinen takaisinkutsuista

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Bee Mersu kirjoitti:
pforsell kirjoitti:Auto oli tänään aamusta puoleenpäivään Satakunnan Autiotalossa takasisinkutsuttuna takuuremontissa.

Kaikki suuttimet tarkistettiin, olivat kunnossa. SBC-jarruyksikköön laitettiin uusia osia ja uusi ohjelmisto, vesireiät ronklattiin puhtaiksi ym. Ei muuta kuin kovaa ajoa.

pforsell
Osui tänään silmään Hesarin 10.12.2011 julkaistu uutinen takaisinkutsukampanjoiden pimittämisestä Suomessa.
http://autot.oikotie.fi/uutinen/autojen ... 706?ref=HS

Jutussa olevasta kuvasta löytyy Saksassa tehty takaisinkutsu E-sarjan Mercedeksiin vm. 2002-2004. Koskee myös mallia SL 2001-2004
"Mahdollinen virhe SBC-jarrujärjestelmän pumpun ohjauksessa heikentää jarrujen tehoa"

Hesarin jutun perusteella Suomessa ei ole ollut maahantuojan osalta Trafille ilmoitettavaa kampanjaa.
Mielenkiintoinen uutisointi, sillä pforsell ilmoittaa autoonsa tehdyn juuri tuon korjauksen.

Jutusta saa sen käsityksen että koko vikaa ei tunnisteta Suomessa, mutta onko sitten kutsukampanja ollut vajavainen.
Kuullostaa kuitenkin siltä, että kyseisen mallin omistajien on kai syytä tarkistaa onko tarvittavat toimenpiteet suoritettu.
Eiköhän tätä jo puitu tässäkin threadissa mutta tehtaan takaisinkutsujen listan ei tarvitse mitenkään täsmätä trafin listan kanssa (paitsi varmaankin kaikki trafin merkinnät löytyy tehtaan listasta). Eli kyllä kaikki 211:t joissa on ollut SBC-jarruihin korjattavaa, on korjaukseen kutsuttu myös Suomessa. Takaisinkutsuissa myös sellaisia korjauksia jotka eivät ole ihan suoranaisia turvallisuusongelmia (vain noista trafi on kiinnostunut).

Ymmärtäisin että ei Trafi erityisemmin painosta maahantuojaa lisäämään listalle jotain korjausta jos maahantuoja organisaatioineen huolehtii moitteettomasti ongelman korjauksesta ilman painostustakin.

Siis auton omistajan kannalta oikeastaan parempi että vikoja ei kaikkia välttämättä ole listattu Trafin papereissa, käytännössä yhdentekevää. Mersun kohdalla enemmänkin ongelma on nuo "ei turvallisuuteen vaikuttavat tehdaskorjaukset" joita kukaan viranomainen ei painosta korjaamaan. Muualla noita "tyyppivikoja" korjataan mukisematta tehtaan piikkiin mutta Suomessa arpapeliä.
Vastaa Viestiin