Viton ohjaamossa dieselin käry?
Viton ohjaamossa dieselin käry?
Mikä on kun tulee löpön haju kabiiniin? ja varsinkin kun laitan eberin päälle.Konehuoneessa näkyy jostain jotakin vuotavan, mutta en ole päässyt jäljille mistä vuoto tulee.On niin perhanan ahdasta että ei pääse selvittämään kunnolla.Tuulettimen flekti on ainakin märkänä oljystä tai löpöstä.Miten muuten viton maski lähtee irti? ne kolme maskin päällä oleva ruuvia avasin, ja huomasin klipsit maskin alapuolella mutta silti en saanut irti....Okei mutta tuon löpön käryn kun saisi loppumaan, vinkkejä kehiin jos löytyy.Kiitoksia etukäteen.
Re: Viton ohjaamossa dieselin käry?
CDI vai esikammiomoottori ?
CDI moottori on -99 vuosimallia ja sen tunnistaa myös CDI lätkästä maskissa. Esikammio on vanhemmassa.
Maski pitäisi lähteä helposti, muistaakseni onkos ne lamppujen alla olevat ruuvit irroitettu. Kannattaa purkaa koko keula pois edestä, varsinkin jos ei ole ilmastointia. Sitten ei ole enää ahdasta.
CDI moottori on -99 vuosimallia ja sen tunnistaa myös CDI lätkästä maskissa. Esikammio on vanhemmassa.
Maski pitäisi lähteä helposti, muistaakseni onkos ne lamppujen alla olevat ruuvit irroitettu. Kannattaa purkaa koko keula pois edestä, varsinkin jos ei ole ilmastointia. Sitten ei ole enää ahdasta.
Viimeksi muokannut veskola, Ke 10.01.2007 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mitään ei ole pakko ottaa pois, mutta helpottaa elämää kun edes näkee koneen jota roplaa.Vitolator kirjoitti:juu siis cdi kone kyseessä, no nyt huomasin ne kaksi ruuvia lamppujen alla, aijaa nekin joutuu ottamaan pois.
Valitettavasti CDI moottorissa naftan haju on yleensä liittynyt vuotaviin ruiskutussuuttimiin, ja nyt painat Haku nappia niin selviää mitä kaikkea kamalaa siitä voi seurata. Henkilömallissa on aivan sama CDI moottori.
Keula purettu.
Maski irti, eli tässä vain näkee mitä jäähdyttimelle kuuluu.
Viimeksi muokannut veskola, Ke 10.01.2007 19:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Näkeekö sitä vuotoa suuttimen juuresta esimerkiksi? ja onko muita oireita jos suuttimet vuotaa?veskola kirjoitti:Mitään ei ole pakko ottaa pois, mutta helpottaa elämää kun edes näkee koneen jota roplaa.Vitolator kirjoitti:juu siis cdi kone kyseessä, no nyt huomasin ne kaksi ruuvia lamppujen alla, aijaa nekin joutuu ottamaan pois.
Valitettavasti CDI moottorissa naftan haju on yleensä liittynyt vuotaviin ruiskutussuuttimiin, ja nyt painat Haku nappia niin selviää mitä kaikkea kamalaa siitä voi seurata. Henkilömallissa on aivan sama CDI moottori.
Niin sillä Haku toiminnolla löytyy monta viestiä juttua...
..suuttimen vuodosta, oireista ja seurauksista. Kun minulla ei ole cdi.
..suuttimen vuodosta, oireista ja seurauksista. Kun minulla ei ole cdi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei minustaVitolator kirjoitti:Ok, tutkitaan kiitoksia, tuntuu kyllä hurjalta jos 02 vuoden, ja alle satkun ajettu rupeaa kusemaan suuttimista.

Lisää tietoa: www.skg.fi
suomiauto ja takuusta en tiedä, liikkestä ostettu viime kesäkuussa.veskola kirjoitti:Ei minustaVitolator kirjoitti:Ok, tutkitaan kiitoksia, tuntuu kyllä hurjalta jos 02 vuoden, ja alle satkun ajettu rupeaa kusemaan suuttimista.Onko muuten tuonti- vai suomiauto ? Onko siinä mitään takuuta enää jäljellä ?
Tuollaista tuli vastaan toiselta foorumilta, eli mitä ovat nuo pohjatiivisteet?
Vito cdi 112 -99 ajettu 166.000 tuhatta.
Oli korjaamolla ja vaihtoivat sylinterikannen ilman lupaani siihen"asia menossa kuluttaja asiamiehelle",väittivät että viton kansi on kertakäyttöinen"ei vehon huolto",,vanhaa kantta ei koskaan viety tarkistettavaksi vaikka korjaamo väitti niin,auton korjaus kesti 2 kk ja autoa tiedustelin aina uusi selitys miksi en saa sitä .Auto ennen korjaamolle vietyä ei kuluttanu öljyä eikä vesiä ole menny öljyjen sekaan,ainut oli pakokaasunhaju,kulutus noin 7 litraa satasella.
Autossa oli vikana se että pakokaasun haju tuli sisään tyhjäkäynillä eli pohjatiivisteet menny jotka piti vaihtaa"veholla purkaus,työ ja kasaus 220 € + 4x8€ tiivisteet.
Vito cdi 112 -99 ajettu 166.000 tuhatta.
Oli korjaamolla ja vaihtoivat sylinterikannen ilman lupaani siihen"asia menossa kuluttaja asiamiehelle",väittivät että viton kansi on kertakäyttöinen"ei vehon huolto",,vanhaa kantta ei koskaan viety tarkistettavaksi vaikka korjaamo väitti niin,auton korjaus kesti 2 kk ja autoa tiedustelin aina uusi selitys miksi en saa sitä .Auto ennen korjaamolle vietyä ei kuluttanu öljyä eikä vesiä ole menny öljyjen sekaan,ainut oli pakokaasunhaju,kulutus noin 7 litraa satasella.
Autossa oli vikana se että pakokaasun haju tuli sisään tyhjäkäynillä eli pohjatiivisteet menny jotka piti vaihtaa"veholla purkaus,työ ja kasaus 220 € + 4x8€ tiivisteet.
pohjatiivisteet ovat kupariset prikat...sivusta katsottuna tyynyn muotoiset eli merkkikohtaiset...vimeksi kun ostin eli vuosi sitten hinta 0,70€ ja venyvä pultti 1,30€
tuossa linkki
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
tuossa linkki
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vitolator kirjoitti:Tuollaista tuli vastaan toiselta foorumilta, eli mitä ovat nuo pohjatiivisteet?
Vito cdi 112 -99 ajettu 166.000 tuhatta.
Oli korjaamolla ja vaihtoivat sylinterikannen ilman lupaani siihen"asia menossa kuluttaja asiamiehelle",väittivät että viton kansi on kertakäyttöinen"ei vehon huolto",,vanhaa kantta ei koskaan viety tarkistettavaksi vaikka korjaamo väitti niin,auton korjaus kesti 2 kk ja autoa tiedustelin aina uusi selitys miksi en saa sitä .Auto ennen korjaamolle vietyä ei kuluttanu öljyä eikä vesiä ole menny öljyjen sekaan,ainut oli pakokaasunhaju,kulutus noin 7 litraa satasella.
Autossa oli vikana se että pakokaasun haju tuli sisään tyhjäkäynillä eli pohjatiivisteet menny jotka piti vaihtaa"veholla purkaus,työ ja kasaus 220 € + 4x8€ tiivisteet.




Muistaakseni ei ole kuin yksi tiiviste siinä raitisilman tulopömpelissä, jos se on samanlainen kuin esikammiomoottorisessa. Konehuoneessa ei kuulu haista diesel eikä pakokaasu. Konepellissä on siis muoviputki, joka painautuu rintapeltiin kiinnitettyyn muovihärdelissä olevaan kumiseen tiivisteeseen, josta raitisilma menee ohjaamoon. Se raitisilmapuhallin on siinä rintapellin takana, ohjaajan puolella.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0264.jpg
Tutki sitä välijäähdyttimen vuotoa, todennäköisesti ahtopaineputket vuotavat, klemmari ehkä jo happettunut suomen suolasumussa. Seurauksena ahtopaine vuotaa hivenen ulos ja siinä mukana huohotusletkun kautta tuleva öljysumu. Tuo ei kuitenkaan aiheuta dieselin käryä.
CDI moottorissa kannattaa heti, ja joka tapauksessa uusia ne suuttimien prikat, nyt kun se vielä on halpaa. Kantta ei kannata pilata sillä, että päästää jonkun merkkiliikkeen poropeukalon katkaisemaan ne sinne kanteen. Etsit ammattimiehen, joka tietää tämän CDI koneen suuttimen jumiutumisongelman tai sitten teet itse. Haullahan löytyi ohjetta miten sen suuttimen saa sieltä irti.
Kaikki ne letkut, putket jne, jotka kuljettavat dieseliä tulee tarkistaa ja mieluummin vaihtaa. tuikku varmaan osaa sanoa mistä se 'löpön' haju tulee. Toivottavasti ei löpön vaan dieselin
Tuolla on muuten paljon kuvia, joista voi vähän katsella miltä esikammion konehuone ja putket näyttävät:
www.nic.fi/~danes/w638_2
www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic
...ja loppukevennyksenä pikku vinkki miten sen vuodon pääsee kyllä hyvin tutkimaan eikä siellä ole ahdasta:

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0264.jpg
Tutki sitä välijäähdyttimen vuotoa, todennäköisesti ahtopaineputket vuotavat, klemmari ehkä jo happettunut suomen suolasumussa. Seurauksena ahtopaine vuotaa hivenen ulos ja siinä mukana huohotusletkun kautta tuleva öljysumu. Tuo ei kuitenkaan aiheuta dieselin käryä.
CDI moottorissa kannattaa heti, ja joka tapauksessa uusia ne suuttimien prikat, nyt kun se vielä on halpaa. Kantta ei kannata pilata sillä, että päästää jonkun merkkiliikkeen poropeukalon katkaisemaan ne sinne kanteen. Etsit ammattimiehen, joka tietää tämän CDI koneen suuttimen jumiutumisongelman tai sitten teet itse. Haullahan löytyi ohjetta miten sen suuttimen saa sieltä irti.
Kaikki ne letkut, putket jne, jotka kuljettavat dieseliä tulee tarkistaa ja mieluummin vaihtaa. tuikku varmaan osaa sanoa mistä se 'löpön' haju tulee. Toivottavasti ei löpön vaan dieselin

Tuolla on muuten paljon kuvia, joista voi vähän katsella miltä esikammion konehuone ja putket näyttävät:
www.nic.fi/~danes/w638_2
www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic
...ja loppukevennyksenä pikku vinkki miten sen vuodon pääsee kyllä hyvin tutkimaan eikä siellä ole ahdasta:

Lisää tietoa: www.skg.fi
veskola kirjoitti:Muistaakseni ei ole kuin yksi tiiviste siinä raitisilman tulopömpelissä, <...>
No niin purkasin suuttimet esiin, mitään vuotoa ei ollut kiilsi kuin uusi. Mutta se ahtopaineen letku oli puoliksi irti, ja klemmari aivan löysällä.Tuo dieselin käry tulee näköjään eberistä, kun se on päällä ja auto seisoo, siis ihan normaalia luulisin? Kuuluko siinä eberissä olla pidempikin pakokaasu putki kuin 5cm?
Nyt näyttää auto toimivan ja sitä öljyn sekaista hajua ei tule enää kabiiniin, siis syy oli onneksi ja näköjään ahtopaineen letkussa.
Kiitoksia kaikille avuista, ja onneksi ei tarvinnut ruveta siihen suuttimen fixaamiseen.
Ja dieselillä ajellaan tietysti

5 cm pakoputki on ihan normaali. Saattoi olla tehotkin hieman karkuteillä, jos oli ahtoputki irti, vai oliko kyseessä sittenkin huohotusletku, sellainen peukalon paksuinen. Huohotusletku menee venttiilikopasta ahtimen tuloon ja se antaa pakokaasun hajua jos on auki.
Auki oleva ahtoputki yleensä ääntelee ja laittaa moottorin vikatilaan ja/tai ainakin tehot on karkuteillä.
...tai no jaa tarkemmin ajatellen, se öljysumu kärtsää siellä kuumilla ahtoputkilla -> 'löpön' haju
Auki oleva ahtoputki yleensä ääntelee ja laittaa moottorin vikatilaan ja/tai ainakin tehot on karkuteillä.
...tai no jaa tarkemmin ajatellen, se öljysumu kärtsää siellä kuumilla ahtoputkilla -> 'löpön' haju
Lisää tietoa: www.skg.fi
veskola kirjoitti:5 cm pakoputki on ihan normaali. Saattoi olla tehotkin hieman karkuteillä, jos oli ahtoputki irti, vai oliko kyseessä sittenkin huohotusletku, sellainen peukalon paksuinen. Huohotusletku menee venttiilikopasta ahtimen tuloon ja se antaa pakokaasun hajua jos on auki.
Auki oleva ahtoputki yleensä ääntelee ja laittaa moottorin vikatilaan ja/tai ainakin tehot on karkuteillä.
...tai no jaa tarkemmin ajatellen, se öljysumu kärtsää siellä kuumilla ahtoputkilla -> 'löpön' haju
Huohotin letku ehkä oli myös hieman irti, öljyä oli liitos kohdassa ja hieman letkun ympärillä.
Mutta juuri se paksu letku joka menee välijäähdyttimeen, moottorin yläkautta oli puoliksi irti, ja klemmari löysällä.
Öljyä oli valunut välijäähdyttimen päälle ja sitä oli ympäri korin koteloa.
jep, tsekkaa se coolerin alaklemmari kanssa, se on suolasumussa ja pettää myös jossain kohtaa. Niissä kannattaa käyttää mahdollisimman hyviä klemmareita, parhaita mitä pneumatiikkakaupasta saa, ei mitään bilteemaa...ja kireälle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei viikkoa vitolla ilman jotain remppaa...
Kävin tänään työkeikalla. Aamuvarhainen menomatka sujui hyvin kunnes tulin kohteeseen, noin 110km ajettuna. Parkatessa autoa kuulostelin että ikäänkuin "napsuttaa" tyhjäkäynnillä.
Hommien päätyttyä kotia lähtiessä kuulostelin että kyllä se perhana napsuttaa. Parin kilsan ajon jälkeen kabiini alkoi täyttyä pakokaasun hajusta. Oli kiva ajella kotiin 110 kilometriä välillä aina ikkunoita avaten, ettei olis tukehtunu pakokaasun hajuun. Onneksi ei ole kuin 14 pakkasta. Kesällä vaihdoin suihkujen tiivisteet (kiitokset mnkki:lle avusta) ja silloin ennen remppaa haisi tuore diisseli. Nyt selkeästi pakokaasu. Tais hajota pakosarja tai jotain, kun kerran alkoi napsuttaankin. Noh, eipä ole viikonloppuna vapaa-ajan ongelmia, saa taas korjata vitoa
Ei yhtään haluttas käydä kavereiden kans kelkkailemassa, ei yhtään, paljon mielummin korjaan vitoa....
Kävin tänään työkeikalla. Aamuvarhainen menomatka sujui hyvin kunnes tulin kohteeseen, noin 110km ajettuna. Parkatessa autoa kuulostelin että ikäänkuin "napsuttaa" tyhjäkäynnillä.
Hommien päätyttyä kotia lähtiessä kuulostelin että kyllä se perhana napsuttaa. Parin kilsan ajon jälkeen kabiini alkoi täyttyä pakokaasun hajusta. Oli kiva ajella kotiin 110 kilometriä välillä aina ikkunoita avaten, ettei olis tukehtunu pakokaasun hajuun. Onneksi ei ole kuin 14 pakkasta. Kesällä vaihdoin suihkujen tiivisteet (kiitokset mnkki:lle avusta) ja silloin ennen remppaa haisi tuore diisseli. Nyt selkeästi pakokaasu. Tais hajota pakosarja tai jotain, kun kerran alkoi napsuttaankin. Noh, eipä ole viikonloppuna vapaa-ajan ongelmia, saa taas korjata vitoa

C farkku 2.2cdi 2005
Niinpä niin.... Sai sitä toivoa että olis joku pikkujuttu, vaikkapa pakoputi vuoto, mutta ei. Voi h...i
että tuo vito osaa olla rasittava. Pelkääjän puolelta ensimmäinen suihku vuotaa kuin seula. Tulee oikein pakokaasut ja diisselit suihkuna ihan väärään paikkaan. Ja ei sitten irtoa ei niin millään. Osat ois valmiina, mutta ei irtoa suihkuputki ei.
Eli jos vitosi (cdi) supsuttaa ja haisee joko pakokaasulle ja/tai dieselille, niin suihkujen(suuttimien) tiiviste/tiivisteet on p..na ja edessä helppo tai useinmiten v...nen remppa.
Voi h..n h...i, että alkaa kyllästyttää tuo rakkine.
pakko kait tuo on viä merkkihuoltoon, kun tuota suihkuputkea ei saa irti millään konstilla.
En kyllä suosittele kenellekkään käytyn viton ostoa....
Nyt täytyy alkaa hommaan ensviikoksi laina-työautoa, ...kele.

Eli jos vitosi (cdi) supsuttaa ja haisee joko pakokaasulle ja/tai dieselille, niin suihkujen(suuttimien) tiiviste/tiivisteet on p..na ja edessä helppo tai useinmiten v...nen remppa.
Voi h..n h...i, että alkaa kyllästyttää tuo rakkine.
pakko kait tuo on viä merkkihuoltoon, kun tuota suihkuputkea ei saa irti millään konstilla.
En kyllä suosittele kenellekkään käytyn viton ostoa....
Nyt täytyy alkaa hommaan ensviikoksi laina-työautoa, ...kele.
C farkku 2.2cdi 2005
Pultti auki noin 5-7mm ja kone käyntiin, niin irtoaa yleensä. Kesällä irtosi
, mutta nyt kokeilin sitä ja kaikenlaisia vääntö- et lyömätyövälineitä koneen käydessä ja ilman käyntiä, ja lopuksi jopa kaasutin tuota p..aa että hajoa p...le!, mutta ei mitään, ei tasan mitään, ei inahdustakaan. En edes uskalla ajatella kuinka paljon tuo homma tulee maksamaan mersukorjaamolla.....
Kaikki muutkin viat pitäisi korjata, mutta ne ei haittaa ajoa, mm. haljennut tuulilasi, vuotava pakoputki, roikkuva sivuovi, reistaileva keskuslukitus, loppumattomat ruosteviat...jne....jne....

Kaikki muutkin viat pitäisi korjata, mutta ne ei haittaa ajoa, mm. haljennut tuulilasi, vuotava pakoputki, roikkuva sivuovi, reistaileva keskuslukitus, loppumattomat ruosteviat...jne....jne....
C farkku 2.2cdi 2005
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Kuulostaa ihan sille kuin siellä olisi vitotosmittari punasella.
Viton omistaminen(harrastaminen) ei ole mitään halpaa puuhaa.
Omaan on mennyt jotain xxxx euroa rahan paskoo ja aikaa mennyt reilu 300 tuntia vajaan vuoden aikana.
En ole vielä ajanut vitolla niin paljoa kun mitä korjannut
.
Suutin asiaan en valitettavasti osaa ottaa kantaa kun oma ei ole cdi, eikä mersun cdi koneisiin ole tarvinnut sekaantua.
Kumma kun ei muilla merkeillä ole kyseistä ongelmaa. Tai ainakaan vielä en ole semmoseen törmännyt.
Viton omistaminen(harrastaminen) ei ole mitään halpaa puuhaa.
Omaan on mennyt jotain xxxx euroa rahan paskoo ja aikaa mennyt reilu 300 tuntia vajaan vuoden aikana.
En ole vielä ajanut vitolla niin paljoa kun mitä korjannut

Suutin asiaan en valitettavasti osaa ottaa kantaa kun oma ei ole cdi, eikä mersun cdi koneisiin ole tarvinnut sekaantua.
Kumma kun ei muilla merkeillä ole kyseistä ongelmaa. Tai ainakaan vielä en ole semmoseen törmännyt.
Kieltämättä "vastasi kenttään" eilen aika lujasti. Noh, vara-auto on hommattu ja vitokin tulee saamaan merkkikorjausta viikon kuluessa.
Päinvastoin kuin "vito500tkm" olen enemmän ajanut omalla vitolla kuin korjannu, että sen suhteen ihan kelpo peli ja kyllähän tuon jatkuvan korjaamisen et viton tyyppiviat oli ainakin osittain tiedossa jo ennen auton ostoa noin 2 vuotta sitten. Vito on harrasteauto
, ei sitä kannata hankkia vakavaan tarpeeseen... 
Ylivoimaisesti paras ajaa ja tehot riittää hyvin arkiliikenteeseen. Niin ja on se tavallaan ihan hyvännäköinenkin....
(nyt vito varmaan toimii tosi hyvin kun kehuin sitä näin julkisesti...
)
Päinvastoin kuin "vito500tkm" olen enemmän ajanut omalla vitolla kuin korjannu, että sen suhteen ihan kelpo peli ja kyllähän tuon jatkuvan korjaamisen et viton tyyppiviat oli ainakin osittain tiedossa jo ennen auton ostoa noin 2 vuotta sitten. Vito on harrasteauto


Ylivoimaisesti paras ajaa ja tehot riittää hyvin arkiliikenteeseen. Niin ja on se tavallaan ihan hyvännäköinenkin....
(nyt vito varmaan toimii tosi hyvin kun kehuin sitä näin julkisesti...

C farkku 2.2cdi 2005
Jos viton kannen päälle kurkistaessasi näyttää tuolta(tuo vasemmanpuoleinen suihkun pääliosa), varaudu siihen että lompakko kevenee noin 600 egeä. 
Eli vitosta (o lausutaan u
) oli tämän suihkuputken tiivistepinta vaurioitunut niin paljon, että piti uusia koko p....ka. Kuussatku vilahti että viuh vaan, eli saa jäädä topfieldin tallentava digipoksi kauppaan, hinta 599,-, kun meni neki rahat viton korjaamiseen.
No jaa, ei tuon rakkineen kanssa ainakaan tylsää ole, kun saa kokoajan miettiä, että mitäköhän seuraavaksi hajoaa
.

Eli vitosta (o lausutaan u

No jaa, ei tuon rakkineen kanssa ainakaan tylsää ole, kun saa kokoajan miettiä, että mitäköhän seuraavaksi hajoaa

C farkku 2.2cdi 2005
Nyt taitaa sitten vihdoin vuotaa suutin. Käynnissä paikallaan ollessa sisälle tulee aika tuhtia dieselin, pakokaasun sekaista hajua. Tosin tätä ei tapahdu ajossa. Tuo käry oli jo ennen leimaa ja meni päästöistä läpi, että tuskin pakoputki vuotaa. Onko muita ehdotuksia, mistä käry mahdollisesti tulisi?
Mitään sen kummempaa sitkutusta ei kuulu koneesta, että voisi siitä päätellä.
Mitään sen kummempaa sitkutusta ei kuulu koneesta, että voisi siitä päätellä.
W638 CDI
Pistäppä hieman vettä suuttimen juureen niin näät kupliiko..
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"