Viton ohjaamossa dieselin käry?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viton ohjaamossa dieselin käry?

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Mikä on kun tulee löpön haju kabiiniin? ja varsinkin kun laitan eberin päälle.Konehuoneessa näkyy jostain jotakin vuotavan, mutta en ole päässyt jäljille mistä vuoto tulee.On niin perhanan ahdasta että ei pääse selvittämään kunnolla.Tuulettimen flekti on ainakin märkänä oljystä tai löpöstä.Miten muuten viton maski lähtee irti? ne kolme maskin päällä oleva ruuvia avasin, ja huomasin klipsit maskin alapuolella mutta silti en saanut irti....Okei mutta tuon löpön käryn kun saisi loppumaan, vinkkejä kehiin jos löytyy.Kiitoksia etukäteen.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Viton ohjaamossa dieselin käry?

Viesti Kirjoittaja veskola »

CDI vai esikammiomoottori ?

CDI moottori on -99 vuosimallia ja sen tunnistaa myös CDI lätkästä maskissa. Esikammio on vanhemmassa.

Maski pitäisi lähteä helposti, muistaakseni onkos ne lamppujen alla olevat ruuvit irroitettu. Kannattaa purkaa koko keula pois edestä, varsinkin jos ei ole ilmastointia. Sitten ei ole enää ahdasta.
Viimeksi muokannut veskola, Ke 10.01.2007 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

juu siis cdi kone kyseessä, no nyt huomasin ne kaksi ruuvia lamppujen alla, aijaa nekin joutuu ottamaan pois? mistähän tuo käry oikein tulee, ihan tuoreelta löpöltä haisee...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vitolator kirjoitti:juu siis cdi kone kyseessä, no nyt huomasin ne kaksi ruuvia lamppujen alla, aijaa nekin joutuu ottamaan pois.
Mitään ei ole pakko ottaa pois, mutta helpottaa elämää kun edes näkee koneen jota roplaa.

Valitettavasti CDI moottorissa naftan haju on yleensä liittynyt vuotaviin ruiskutussuuttimiin, ja nyt painat Haku nappia niin selviää mitä kaikkea kamalaa siitä voi seurata. Henkilömallissa on aivan sama CDI moottori.

Keula purettu.

Maski irti, eli tässä vain näkee mitä jäähdyttimelle kuuluu.
Viimeksi muokannut veskola, Ke 10.01.2007 19:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

veskola kirjoitti:
Vitolator kirjoitti:juu siis cdi kone kyseessä, no nyt huomasin ne kaksi ruuvia lamppujen alla, aijaa nekin joutuu ottamaan pois.
Mitään ei ole pakko ottaa pois, mutta helpottaa elämää kun edes näkee koneen jota roplaa.

Valitettavasti CDI moottorissa naftan haju on yleensä liittynyt vuotaviin ruiskutussuuttimiin, ja nyt painat Haku nappia niin selviää mitä kaikkea kamalaa siitä voi seurata. Henkilömallissa on aivan sama CDI moottori.
Näkeekö sitä vuotoa suuttimen juuresta esimerkiksi? ja onko muita oireita jos suuttimet vuotaa?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Niin sillä Haku toiminnolla löytyy monta viestiä juttua...

..suuttimen vuodosta, oireista ja seurauksista. Kun minulla ei ole cdi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Ok, tutkitaan kiitoksia, tuntuu kyllä hurjalta jos 02 vuoden, ja alle satkun ajettu rupeaa kusemaan suuttimista.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vitolator kirjoitti:Ok, tutkitaan kiitoksia, tuntuu kyllä hurjalta jos 02 vuoden, ja alle satkun ajettu rupeaa kusemaan suuttimista.
Ei minusta :roll: Onko muuten tuonti- vai suomiauto ? Onko siinä mitään takuuta enää jäljellä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

veskola kirjoitti:
Vitolator kirjoitti:Ok, tutkitaan kiitoksia, tuntuu kyllä hurjalta jos 02 vuoden, ja alle satkun ajettu rupeaa kusemaan suuttimista.
Ei minusta :roll: Onko muuten tuonti- vai suomiauto ? Onko siinä mitään takuuta enää jäljellä ?
suomiauto ja takuusta en tiedä, liikkestä ostettu viime kesäkuussa.
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

kuuluuko muuten siinä konepellin puolella olevassa imu ilman liittimessä olla tiiviste? koneen puolella kyllä on mutta konepellin puolelta puuttuu?

Välijäähdytin on ainakin märkä öljystä ym töhnästä, itse moottori näyttää olevan ihan kuuiva vuodoista.
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Tuollaista tuli vastaan toiselta foorumilta, eli mitä ovat nuo pohjatiivisteet?



Vito cdi 112 -99 ajettu 166.000 tuhatta.
Oli korjaamolla ja vaihtoivat sylinterikannen ilman lupaani siihen"asia menossa kuluttaja asiamiehelle",väittivät että viton kansi on kertakäyttöinen"ei vehon huolto",,vanhaa kantta ei koskaan viety tarkistettavaksi vaikka korjaamo väitti niin,auton korjaus kesti 2 kk ja autoa tiedustelin aina uusi selitys miksi en saa sitä .Auto ennen korjaamolle vietyä ei kuluttanu öljyä eikä vesiä ole menny öljyjen sekaan,ainut oli pakokaasunhaju,kulutus noin 7 litraa satasella.


Autossa oli vikana se että pakokaasun haju tuli sisään tyhjäkäynillä eli pohjatiivisteet menny jotka piti vaihtaa"veholla purkaus,työ ja kasaus 220 € + 4x8€ tiivisteet.
Avatar
mnkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: To 21.10.2004 11:14
Paikkakunta: Tornio/Haaparanta

Viesti Kirjoittaja mnkki »

pohjatiivisteet ovat kupariset prikat...sivusta katsottuna tyynyn muotoiset eli merkkikohtaiset...vimeksi kun ostin eli vuosi sitten hinta 0,70€ ja venyvä pultti 1,30€

tuossa linkki

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa

Vw Caravelle TDI

Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Vitolator kirjoitti:Tuollaista tuli vastaan toiselta foorumilta, eli mitä ovat nuo pohjatiivisteet?



Vito cdi 112 -99 ajettu 166.000 tuhatta.
Oli korjaamolla ja vaihtoivat sylinterikannen ilman lupaani siihen"asia menossa kuluttaja asiamiehelle",väittivät että viton kansi on kertakäyttöinen"ei vehon huolto",,vanhaa kantta ei koskaan viety tarkistettavaksi vaikka korjaamo väitti niin,auton korjaus kesti 2 kk ja autoa tiedustelin aina uusi selitys miksi en saa sitä .Auto ennen korjaamolle vietyä ei kuluttanu öljyä eikä vesiä ole menny öljyjen sekaan,ainut oli pakokaasunhaju,kulutus noin 7 litraa satasella.


Autossa oli vikana se että pakokaasun haju tuli sisään tyhjäkäynillä eli pohjatiivisteet menny jotka piti vaihtaa"veholla purkaus,työ ja kasaus 220 € + 4x8€ tiivisteet.
8) Terve! Tässäpä taas oikein malli siitä, kuinka kaikki voi mennä päin mäntyä :twisted: Tuo pakokaasun haju hytissä voisi kyllä johtua, ihan vain vuotavasta pakosarjan/ putken liitoksestakin? Sitten jos "sitkuttaa" suuttimien tai hehkujen juuresta niin, harmittaa :cry: Ei kai auta muu kuin, suutin kerrallaan irti> tiivistepintojen huolellinen puhdistus> pohjat esim. jyrsimellä> uudet tiivisteet ja esim. grafiitti tms. kuumankestävää vaseliinia pintoihin ja uudestaan nippuun :P
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Muistaakseni ei ole kuin yksi tiiviste siinä raitisilman tulopömpelissä, jos se on samanlainen kuin esikammiomoottorisessa. Konehuoneessa ei kuulu haista diesel eikä pakokaasu. Konepellissä on siis muoviputki, joka painautuu rintapeltiin kiinnitettyyn muovihärdelissä olevaan kumiseen tiivisteeseen, josta raitisilma menee ohjaamoon. Se raitisilmapuhallin on siinä rintapellin takana, ohjaajan puolella.

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0264.jpg

Tutki sitä välijäähdyttimen vuotoa, todennäköisesti ahtopaineputket vuotavat, klemmari ehkä jo happettunut suomen suolasumussa. Seurauksena ahtopaine vuotaa hivenen ulos ja siinä mukana huohotusletkun kautta tuleva öljysumu. Tuo ei kuitenkaan aiheuta dieselin käryä.

CDI moottorissa kannattaa heti, ja joka tapauksessa uusia ne suuttimien prikat, nyt kun se vielä on halpaa. Kantta ei kannata pilata sillä, että päästää jonkun merkkiliikkeen poropeukalon katkaisemaan ne sinne kanteen. Etsit ammattimiehen, joka tietää tämän CDI koneen suuttimen jumiutumisongelman tai sitten teet itse. Haullahan löytyi ohjetta miten sen suuttimen saa sieltä irti.

Kaikki ne letkut, putket jne, jotka kuljettavat dieseliä tulee tarkistaa ja mieluummin vaihtaa. tuikku varmaan osaa sanoa mistä se 'löpön' haju tulee. Toivottavasti ei löpön vaan dieselin :lol:

Tuolla on muuten paljon kuvia, joista voi vähän katsella miltä esikammion konehuone ja putket näyttävät:

www.nic.fi/~danes/w638_2
www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic

...ja loppukevennyksenä pikku vinkki miten sen vuodon pääsee kyllä hyvin tutkimaan eikä siellä ole ahdasta:

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

veskola kirjoitti:Muistaakseni ei ole kuin yksi tiiviste siinä raitisilman tulopömpelissä, <...>

No niin purkasin suuttimet esiin, mitään vuotoa ei ollut kiilsi kuin uusi. Mutta se ahtopaineen letku oli puoliksi irti, ja klemmari aivan löysällä.Tuo dieselin käry tulee näköjään eberistä, kun se on päällä ja auto seisoo, siis ihan normaalia luulisin? Kuuluko siinä eberissä olla pidempikin pakokaasu putki kuin 5cm?

Nyt näyttää auto toimivan ja sitä öljyn sekaista hajua ei tule enää kabiiniin, siis syy oli onneksi ja näköjään ahtopaineen letkussa.

Kiitoksia kaikille avuista, ja onneksi ei tarvinnut ruveta siihen suuttimen fixaamiseen.

Ja dieselillä ajellaan tietysti :lol:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

5 cm pakoputki on ihan normaali. Saattoi olla tehotkin hieman karkuteillä, jos oli ahtoputki irti, vai oliko kyseessä sittenkin huohotusletku, sellainen peukalon paksuinen. Huohotusletku menee venttiilikopasta ahtimen tuloon ja se antaa pakokaasun hajua jos on auki.

Auki oleva ahtoputki yleensä ääntelee ja laittaa moottorin vikatilaan ja/tai ainakin tehot on karkuteillä.

...tai no jaa tarkemmin ajatellen, se öljysumu kärtsää siellä kuumilla ahtoputkilla -> 'löpön' haju
Lisää tietoa: www.skg.fi
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

veskola kirjoitti:5 cm pakoputki on ihan normaali. Saattoi olla tehotkin hieman karkuteillä, jos oli ahtoputki irti, vai oliko kyseessä sittenkin huohotusletku, sellainen peukalon paksuinen. Huohotusletku menee venttiilikopasta ahtimen tuloon ja se antaa pakokaasun hajua jos on auki.

Auki oleva ahtoputki yleensä ääntelee ja laittaa moottorin vikatilaan ja/tai ainakin tehot on karkuteillä.

...tai no jaa tarkemmin ajatellen, se öljysumu kärtsää siellä kuumilla ahtoputkilla -> 'löpön' haju

Huohotin letku ehkä oli myös hieman irti, öljyä oli liitos kohdassa ja hieman letkun ympärillä.

Mutta juuri se paksu letku joka menee välijäähdyttimeen, moottorin yläkautta oli puoliksi irti, ja klemmari löysällä.

Öljyä oli valunut välijäähdyttimen päälle ja sitä oli ympäri korin koteloa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jep, tsekkaa se coolerin alaklemmari kanssa, se on suolasumussa ja pettää myös jossain kohtaa. Niissä kannattaa käyttää mahdollisimman hyviä klemmareita, parhaita mitä pneumatiikkakaupasta saa, ei mitään bilteemaa...ja kireälle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Jepulis, pitää tarkistaa se alapuoli.Nyt pitää lähteä vähän ajelemaan ja haistelemaan konehuonetta, jos kaikki olisi vielä hyvin :lol:
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Ongelma jatkuu... vuotaa dieseliä jostain. Kävin leimalla ja katsastusmieskin huuteli rasvamontusta, että vuotaa dieseliä mutta kun näkisi, että mistä =) apumiehen puoli koneen alapuolelta, on dieselistä märkä...Mikä siellä nyt perhana mahtaisi vuotaa?
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Ei viikkoa vitolla ilman jotain remppaa...

Kävin tänään työkeikalla. Aamuvarhainen menomatka sujui hyvin kunnes tulin kohteeseen, noin 110km ajettuna. Parkatessa autoa kuulostelin että ikäänkuin "napsuttaa" tyhjäkäynnillä.

Hommien päätyttyä kotia lähtiessä kuulostelin että kyllä se perhana napsuttaa. Parin kilsan ajon jälkeen kabiini alkoi täyttyä pakokaasun hajusta. Oli kiva ajella kotiin 110 kilometriä välillä aina ikkunoita avaten, ettei olis tukehtunu pakokaasun hajuun. Onneksi ei ole kuin 14 pakkasta. Kesällä vaihdoin suihkujen tiivisteet (kiitokset mnkki:lle avusta) ja silloin ennen remppaa haisi tuore diisseli. Nyt selkeästi pakokaasu. Tais hajota pakosarja tai jotain, kun kerran alkoi napsuttaankin. Noh, eipä ole viikonloppuna vapaa-ajan ongelmia, saa taas korjata vitoa :evil: Ei yhtään haluttas käydä kavereiden kans kelkkailemassa, ei yhtään, paljon mielummin korjaan vitoa....
C farkku 2.2cdi 2005
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Niinpä niin.... Sai sitä toivoa että olis joku pikkujuttu, vaikkapa pakoputi vuoto, mutta ei. Voi h...i :evil: että tuo vito osaa olla rasittava. Pelkääjän puolelta ensimmäinen suihku vuotaa kuin seula. Tulee oikein pakokaasut ja diisselit suihkuna ihan väärään paikkaan. Ja ei sitten irtoa ei niin millään. Osat ois valmiina, mutta ei irtoa suihkuputki ei.

Eli jos vitosi (cdi) supsuttaa ja haisee joko pakokaasulle ja/tai dieselille, niin suihkujen(suuttimien) tiiviste/tiivisteet on p..na ja edessä helppo tai useinmiten v...nen remppa.

Voi h..n h...i, että alkaa kyllästyttää tuo rakkine.

pakko kait tuo on viä merkkihuoltoon, kun tuota suihkuputkea ei saa irti millään konstilla.

En kyllä suosittele kenellekkään käytyn viton ostoa....
Nyt täytyy alkaa hommaan ensviikoksi laina-työautoa, ...kele.
C farkku 2.2cdi 2005
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikö se irtoa jos on pultti irti ja laittaa koneen käyntiin ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Pultti auki noin 5-7mm ja kone käyntiin, niin irtoaa yleensä. Kesällä irtosi 8) , mutta nyt kokeilin sitä ja kaikenlaisia vääntö- et lyömätyövälineitä koneen käydessä ja ilman käyntiä, ja lopuksi jopa kaasutin tuota p..aa että hajoa p...le!, mutta ei mitään, ei tasan mitään, ei inahdustakaan. En edes uskalla ajatella kuinka paljon tuo homma tulee maksamaan mersukorjaamolla.....

Kaikki muutkin viat pitäisi korjata, mutta ne ei haittaa ajoa, mm. haljennut tuulilasi, vuotava pakoputki, roikkuva sivuovi, reistaileva keskuslukitus, loppumattomat ruosteviat...jne....jne....
C farkku 2.2cdi 2005
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Kuulostaa ihan sille kuin siellä olisi vitotosmittari punasella.

Viton omistaminen(harrastaminen) ei ole mitään halpaa puuhaa.
Omaan on mennyt jotain xxxx euroa rahan paskoo ja aikaa mennyt reilu 300 tuntia vajaan vuoden aikana.
En ole vielä ajanut vitolla niin paljoa kun mitä korjannut :D .

Suutin asiaan en valitettavasti osaa ottaa kantaa kun oma ei ole cdi, eikä mersun cdi koneisiin ole tarvinnut sekaantua.
Kumma kun ei muilla merkeillä ole kyseistä ongelmaa. Tai ainakaan vielä en ole semmoseen törmännyt.
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Kieltämättä "vastasi kenttään" eilen aika lujasti. Noh, vara-auto on hommattu ja vitokin tulee saamaan merkkikorjausta viikon kuluessa.

Päinvastoin kuin "vito500tkm" olen enemmän ajanut omalla vitolla kuin korjannu, että sen suhteen ihan kelpo peli ja kyllähän tuon jatkuvan korjaamisen et viton tyyppiviat oli ainakin osittain tiedossa jo ennen auton ostoa noin 2 vuotta sitten. Vito on harrasteauto :wink: , ei sitä kannata hankkia vakavaan tarpeeseen... :roll:

Ylivoimaisesti paras ajaa ja tehot riittää hyvin arkiliikenteeseen. Niin ja on se tavallaan ihan hyvännäköinenkin....

(nyt vito varmaan toimii tosi hyvin kun kehuin sitä näin julkisesti... 8) )
C farkku 2.2cdi 2005
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Jos viton kannen päälle kurkistaessasi näyttää tuolta(tuo vasemmanpuoleinen suihkun pääliosa), varaudu siihen että lompakko kevenee noin 600 egeä. Kuva

Eli vitosta (o lausutaan u 8) ) oli tämän suihkuputken tiivistepinta vaurioitunut niin paljon, että piti uusia koko p....ka. Kuussatku vilahti että viuh vaan, eli saa jäädä topfieldin tallentava digipoksi kauppaan, hinta 599,-, kun meni neki rahat viton korjaamiseen.

No jaa, ei tuon rakkineen kanssa ainakaan tylsää ole, kun saa kokoajan miettiä, että mitäköhän seuraavaksi hajoaa :lol: .
C farkku 2.2cdi 2005
sprint
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:51

Viesti Kirjoittaja sprint »

Mulla oli nyt vielä hurjemman näkönen, mutta suuttimet on lähteny ihan kivasti ylös. Nyt vain on ongelmana kuinka ihmeessä kupari tiivisteen saa montusta ylös :roll: . Pikkasen olis hätä, muuten joudun laittamaan vanhalla tiivisteellä kiinni, koska auto pitää olla tänään ajossa.
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Nyt taitaa sitten vihdoin vuotaa suutin. Käynnissä paikallaan ollessa sisälle tulee aika tuhtia dieselin, pakokaasun sekaista hajua. Tosin tätä ei tapahdu ajossa. Tuo käry oli jo ennen leimaa ja meni päästöistä läpi, että tuskin pakoputki vuotaa. Onko muita ehdotuksia, mistä käry mahdollisesti tulisi?

Mitään sen kummempaa sitkutusta ei kuulu koneesta, että voisi siitä päätellä.
W638 CDI
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Pistäppä hieman vettä suuttimen juureen niin näät kupliiko..
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Vastaa Viestiin