Huomenna menossa katsomaan 124 meseä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Fallu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 30.01.2006 11:30

Huomenna menossa katsomaan 124 meseä

Viesti Kirjoittaja Fallu »

Huomenna ois tarkotus mennä kattomaan 124 2.5 kiisseli mesä 94 vuoden ajettu 370tkm,mitä kaikkee kannattas erityisesti tsekata kyseisestä pelistä?vinkkejä otetaan vastaan 8)
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

ruosteista :arrow: mm. tunkin korvakkeen ympäristö ja
taka rekisterikilvenvalojen ympäristö

muita tyyppivikoja:
-virtalukko
- sisäpuhallin
- pyykijä
- alustan kumit, pyörien tasainen kuluminen

Muut jatkakoon

Onko moniventiili moottori :?:
Viimeksi muokannut felmit, To 11.01.2007 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autodidakti
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Huomenna menossa katsomaan 124 meseä

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Fallu kirjoitti:Huomenna ois tarkotus mennä kattomaan 124 2.5 kiisseli mesä 94 vuoden ajettu 370tkm,mitä kaikkee kannattas erityisesti tsekata kyseisestä pelistä?vinkkejä otetaan vastaan 8)
Tuossa on taulussa vähän hassut kilometrit..

Kannattaa tutustua näillä kilomereillä:

-Alipainepumpun toiminta
-kytkimen toiminta (jos manuaali)
-Tarkastaa onko jakopäänketju vaihdettu ja nakuttaako nostajat..
-Laturi voi ruvetä häröileen noissa kilomereissä, kun hiilet on lopussa
- Iskarit voi olla aika finaalissa + jouset

Ruostetilanne:

Ovien helmat ja kynnykset
lokarinkaaret
Takaluukun tienoo..
Ikkunantiivisteet ettei puske ruoste ikkunan tiivisteiden alta.. (tuulilasi ja takaikkuna)

Sisätilat:
Lämmityslaitteen puhallin (toiminta)

Kaikki vielä riippuu että minkä hintasta dieseliä sitä hakee..

Ei sattus olemaan tämä?

Dieseli
220.128 Black Mirror
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Huomenna menossa katsomaan 124 meseä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kryptonite kirjoitti:[Kannattaa tutustua näillä kilomereillä:
Sisätilat:
Lämmityslaitteen puhallin (toiminta)
Myös lämmönsäätimien toiminta kannattaa kokeilla. Jos on rikki, antaa pelkästään kuumaa ilmaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Fallu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 30.01.2006 11:30

Viesti Kirjoittaja Fallu »

juu on moniventtiilikoneel ja manuaali jospa ois mersu niin ostan kyllä pois :wink:
Fallu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 30.01.2006 11:30

Viesti Kirjoittaja Fallu »

on tuo linkin auto jota meen kattomaan
Avatar
masaice
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 20.06.2006 18:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja masaice »

tax-freenä myydään ja sitten kerrotaan että "Aikuisten oikeasti vaan kaks omistajaa, (Ollut appiukolla yli 10vuotta.)" suosittelen kysymään appiukosta... :)
300ce-24 -88 (tekniikanvaihto)
Ex. 190e -87 (Rouva mersu)
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Eikös ruotsin rekisteriotteesta selviä edellisten omistajien nimet?
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Kyllä
Fallu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 30.01.2006 11:30

Viesti Kirjoittaja Fallu »

kävin kattoo mersua en ostanu vielä ainakaan,kuskin penkki kulunu reunasta puhki ruoste täplää tuulilasin reunas arveluttaa kyllä kilsat :roll:
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Fallu kirjoitti:kävin kattoo mersua en ostanu vielä ainakaan,kuskin penkki kulunu reunasta puhki ruoste täplää tuulilasin reunas arveluttaa kyllä kilsat :roll:
Tiedä näistä. Kaikki täällä foorumilla vannoo, kuinka 124 kestää maailman tappiin. Iso poru on Väykky-Mersujen ruosteista. Tutulla on 98-mallin Väykky ja yli 300 tkm. Ei oo tosiaankaan lasien reunat ruosteessa. Penkit kuin uudet. Lokareita on vähän fiksailtu, muutoin ehjä. Tuskin nyt noin ylhäältä hetimiten ruostuu (Jos miettii että 124 / 94 jo ruostuu).

Muutenkin oon alkanu hieman seuraileen näitä ruoste-juttuja, kun on niin paljon puhetta. Kyllä aika monet 124:t on aika karmeessa ruosteessa. Väykyissä näyttäs olevan lokarien reunat pahimmat paikat. Niin oli itelläkin. Jonkun verran näkee takaluukun lukon ympärillä kukkaa. Ulospäin ei näy ovien alapinnat. Monessa on tässä varmaan kukkaa.

Mutta jos lasin reunasta kukkii (joka nyt on aika ylhäällä, eikä pahimmassa suolakylvyssä), niin missä jamassa on pohja ? Voipi näyttää suht. karmeelta, jos suojausta ei oo koskaan tehty.

Nimittäin kun tietää kokemuksesta, että lokarien reunat ruosteessa jo tarkoittaa, että pohja on kanssa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
reimah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Su 29.01.2006 15:15
Paikkakunta: Puuppola

Viesti Kirjoittaja reimah »

Fallu kirjoitti:kävin kattoo mersua en ostanu vielä ainakaan,kuskin penkki kulunu reunasta puhki ruoste täplää tuulilasin reunas arveluttaa kyllä kilsat :roll:
Ilmeisesti tuulilasi vaihdettu, jos tuulilasin vierestä ruostuu.
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

Joo ei näissä lasien reunat ruostu ellei ole edellisessä tai sitä edellisessä tai sitä sitä edellisessä... lasin vaihdossa jätetty syntyneitä naarmuja suojaamatta :evil: ainut mistä tuulilasin ympäriltä ruostuu omia aikojaan on alakulmat lasin alta :? ja jostain syystä vänkärin puolelta useammin :?:
W124 300D aut -89
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Fallu kirjoitti:kävin kattoo mersua en ostanu vielä ainakaan,kuskin penkki kulunu reunasta puhki ruoste täplää tuulilasin reunas arveluttaa kyllä kilsat :roll:
Nuo luettelemasi epäkohdat ei kerro kilometreistä mitään. Penkki voi kulua puhki jo ennen 200tkm, tuulilasin reuna on voitu naarmuttaa jo uutena.

Mitä huonoa tuossa oikeasti oli? Vai lähditkö uutta ostamaan?
124.023
Fallu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 30.01.2006 11:30

Viesti Kirjoittaja Fallu »

siistin näkönen peli muuten oli ajattelin tehä tarjouksen tuosta 4tonnia jos heittäs,ei hän se uusi auto kyllä ole kuskinpenkki kulmasta repsottaa ja kukan alkua tuulilasin reunas ei pahoja vikoja
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Fallu kirjoitti:siistin näkönen peli muuten oli ajattelin tehä tarjouksen tuosta 4tonnia jos heittäs,ei hän se uusi auto kyllä ole kuskinpenkki kulmasta repsottaa ja kukan alkua tuulilasin reunas ei pahoja vikoja
Tuommosesta mulla kulu penkki puhki 350 tkm ja kun tuulilasin vaihdatin maal.yhteydessä niin listan laidassa oli ruosteenalkua.
vaikka olisi enämpi kilsoja niin on se huoleton peli.Taitaa verokin olla maks 2000 e,ja tinkaamaan.Siinä on hyvä tuntipalkka
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
jjulli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: La 25.02.2006 16:51
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja jjulli »

Epäilen kilometrejä,sillä on voitu ajaa vaikka 800tkm. Käytä ennen ostopäätöstä testerissä niin selviää asia paremmin.Jos alustasta kuuluu mitään ylimääräistä noilla kilsoilla niin unohda koko peli.Jos se peli on huollettu veholla joskus niin mee veholle niin ne laittaa vehkeen testeriin niin saat tietää oletko ostamassa loppuun ajettua vai hyvää meseä.
Fallu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 30.01.2006 11:30

Viesti Kirjoittaja Fallu »

Perkele se kerkes mennä :cry: no pitää etsiä parempi mese 8)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

jjulli kirjoitti:Epäilen kilometrejä,sillä on voitu ajaa vaikka 800tkm. Käytä ennen ostopäätöstä testerissä niin selviää asia paremmin.Jos alustasta kuuluu mitään ylimääräistä noilla kilsoilla niin unohda koko peli.
Olipas hyvä neuvo mesen ostajalle :idea:
Joku voi ottaa jopa todesta ja näin ollen tulla harmaan johdetuksi :wink:

Epäilet siis kilometrejä penkin nurkan kunnon ja ruostetäplän perusteella... hmm :roll:
Ja alustasta jos kuuluu ylimääräinen ääni 380tkm kohdalla niin kilometrit eivät pidä paikkaansa vai :?:

Noh jokainen tavallaan, mutta pakko oli sanoa ääneen, koska edellä mainittujen tietojen perusteella ei ole mitään syytä epäillä kilometrejä jos ei autosta enempää tiedä :!:

Itselläni on jotain pientä hajua päässy väkisinkin kertymään noista kakkoslankuista ja sataysikympeistä ku noita on itellä ollu/menny tarkalleen ottaen 16kpl mittarilukemilla 210-870tkm :D
Fallu kirjoitti:Perkele se kerkes mennä :cry: no pitää etsiä parempi mese 8)
Hinta/laatu kun kohtaa niin mersutkin menee :wink:
Onnea uuden etsintään ja vinkkinä, että osta hyvä ja maksa tonni enemmän ku että ostat paskan ja korjaat heti kahdella
:roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Jube kirjoitti:
jjulli kirjoitti:Epäilen kilometrejä,sillä on voitu ajaa vaikka 800tkm. Käytä ennen ostopäätöstä testerissä niin selviää asia paremmin.Jos alustasta kuuluu mitään ylimääräistä noilla kilsoilla niin unohda koko peli.
Olipas hyvä neuvo mesen ostajalle :idea:
Joku voi ottaa jopa todesta ja näin ollen tulla harmaan johdetuksi :wink:

Epäilet siis kilometrejä penkin nurkan kunnon ja ruostetäplän perusteella... hmm :roll:
Ja alustasta jos kuuluu ylimääräinen ääni 380tkm kohdalla niin kilometrit eivät pidä paikkaansa vai :?:

Noh jokainen tavallaan, mutta pakko oli sanoa ääneen, koska edellä mainittujen tietojen perusteella ei ole mitään syytä epäillä kilometrejä jos ei autosta enempää tiedä :!:

Itselläni on jotain pientä hajua päässy väkisinkin kertymään noista kakkoslankuista ja sataysikympeistä ku noita on itellä ollu/menny tarkalleen ottaen 16kpl mittarilukemilla 210-870tkm :D
Fallu kirjoitti:Perkele se kerkes mennä :cry: no pitää etsiä parempi mese 8)
Hinta/laatu kun kohtaa niin mersutkin menee :wink:
Onnea uuden etsintään ja vinkkinä, että osta hyvä ja maksa tonni enemmän ku että ostat paskan ja korjaat heti kahdella
:roll:
täyttä asiaa, varmasti huonoin mahdollinen vinkki sanoa että "noilla kilsoilla ei sais kolista" !



Kaikenlisäksi pito vaikuttaa tautisesti, moni 500tkm voi olla parempi mitä 250tkm ajettu. Sekä 200tkm ajettu voi olla oikeesti 500tkm ajettu....

Pointtini on että paras kun ottaa mersuista tietävän mukaan, osaa sanoa 15min sisään kannattaako ostaa, pitääkö kilsat mitenpäin paikkansa, paljonko menee rahaa mahdollisten vikojen korjaamiseen ja mitä on rikki.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

epk kirjoitti:Pointtini on että paras kun ottaa mersuista tietävän mukaan
Juuri näin :!:
Tällainen tietää, mitä katsoa. Tietää, mitä minkäkin kohteen mahdollinen korjaus maksaa..
Jos ja kun joskus vaihdan mersun mallia, aion käyttää varmasti apunani sellaisen jo omistavan ja/tai sellaisesta enemmän kokemuksia omaavan henkilön arviota..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Joku taisi kirjoittaa tässä viestiketjussa, että jos kaarissa on ruostetta, niin pohjassa myös??? Älkää nyt hyvät ihmiset tuolla tavalla yleistäkö! Omalle kohdalle kun on sattunut juuri täysin päinvastaisia tapauksia. Eli kaarissa, ikkunatiivisteiden alla jne. ruostetta, mutta pohja, kynnyskotelot yms. täysin ehjiä. Ja nämä yksilöt syynättiin todella tarkasti lävitse. Toisinpäin olleet tapaukset ovatkin sitten yleensä olleet maaliruiskun edessä..

Niin ja sen kun muistaa, että kuinka mainio värkki tuo automobiili ylipäätään onkin, juuri koskaan ei voi tehdä hyvää autohankintaa. Mutta alan asiantuntijoiden avustuksella saattaa onnistua tekemään hieman vähemmän huonon hankinnan...
Vastaa Viestiin