Koetarina 124:n ostoprojektista
Koetarina 124:n ostoprojektista
Yritetty julkaista Suoli24:n palstalla otsikolla "Nakuilua II+hjälp"
Öljypoltin-W124:n etsintä jatkuu intensiivisesti. Hyviä ei kasva joka oksalla sittenkään ja lisäksi liikkeiden pyynnit ovat edelleen raakasti yläkanttiin, vaikka toisen suuntaisiakin väitteitä palstalla on ollut (lienevätkö sitten vielä vanhaa, kalliisti sisäänostettua varastoa?).
Muutamasta yksityisestä pelistä on päästy sentään puhelinjuttuun asti, mutta kahtotaan... Terveimmät yksilöt näyttäisivät asettuvan tuonne Pohjanmaan, Karjalan ja Lapin seuduille - ei taida olla yllätys sekään.
Asiaan. Eräässä ilmoituksessa mainittiin '89-mallinen 250D 20V. Onko tuosta keskikokoisesta nakusta tosiaan ollut joku 4-venttiilinen versio, vai onko panovihre? Tästä moukkamaisesta tietämättömyydestä saa syyttää 240D:n jälkeen jatkunutta katkotonta bensakeskeisyyttä, ja Dieselflosse ei sitten kuittaile...
Toisekseen. Mitä kohennuksia vuoden '89 kasvojenkiristysleikkaus piti sisällään, siis korinväristen peilien lisäksi. 230Eemelistä on jo aikaa ja lisäksi se oli '87, joten faceliftistä ei ole kantapääkokemusta juurikaan. Tuo '93 uudistus onkin tutumpi.
Jatketaan harjoituksia kaikessa rauhassa, hosumalla tulee vain G-päisiä jne.....
PS. Onkos noissa 200D-300D -koneissa jotain oleellista 400-500 km kohdalla? Kolmessa tapauksessa eräänlainen kansiremontti on mainittu tehdyksi noissa lukemissa. Pitäisikö kansihommaa edellyttää väsätyksi, jos kilsat ovat siellä 350-400 tontun seutuvilla? Todellisuudessa vähemmän ajettuja ei paljoa kyllä olekaan.
Öljypoltin-W124:n etsintä jatkuu intensiivisesti. Hyviä ei kasva joka oksalla sittenkään ja lisäksi liikkeiden pyynnit ovat edelleen raakasti yläkanttiin, vaikka toisen suuntaisiakin väitteitä palstalla on ollut (lienevätkö sitten vielä vanhaa, kalliisti sisäänostettua varastoa?).
Muutamasta yksityisestä pelistä on päästy sentään puhelinjuttuun asti, mutta kahtotaan... Terveimmät yksilöt näyttäisivät asettuvan tuonne Pohjanmaan, Karjalan ja Lapin seuduille - ei taida olla yllätys sekään.
Asiaan. Eräässä ilmoituksessa mainittiin '89-mallinen 250D 20V. Onko tuosta keskikokoisesta nakusta tosiaan ollut joku 4-venttiilinen versio, vai onko panovihre? Tästä moukkamaisesta tietämättömyydestä saa syyttää 240D:n jälkeen jatkunutta katkotonta bensakeskeisyyttä, ja Dieselflosse ei sitten kuittaile...
Toisekseen. Mitä kohennuksia vuoden '89 kasvojenkiristysleikkaus piti sisällään, siis korinväristen peilien lisäksi. 230Eemelistä on jo aikaa ja lisäksi se oli '87, joten faceliftistä ei ole kantapääkokemusta juurikaan. Tuo '93 uudistus onkin tutumpi.
Jatketaan harjoituksia kaikessa rauhassa, hosumalla tulee vain G-päisiä jne.....
PS. Onkos noissa 200D-300D -koneissa jotain oleellista 400-500 km kohdalla? Kolmessa tapauksessa eräänlainen kansiremontti on mainittu tehdyksi noissa lukemissa. Pitäisikö kansihommaa edellyttää väsätyksi, jos kilsat ovat siellä 350-400 tontun seutuvilla? Todellisuudessa vähemmän ajettuja ei paljoa kyllä olekaan.
Tuossa meikän vastauksia
Eihän niitä tänne jaksa alkaa copypastettaan...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?c ... 0000148298
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?c ... 0000148313
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?c ... 0000148298
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?c ... 0000148313
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Siitä se homma karvoittuu...
.... sanoi entinen likka kun 15 täytti. Missäpäin Tamperetta muuten vaikutat? Meitillä konttori on tässä Hämeenkatu seiskassa, ns. Pohjolan talossa. Täytyisi joskus silpaista kaljat, taidetaan olla ainoat Treen edustajat koko Suomi24:n MB-palstalla, noita varsinaissuomalaisia ja Hesan laitapuolen kulkijoita on sitten enemmänkin
Kyllä...
tarvii juu kietaista useemmatkin kaljat, kun tavataan.
Meikäläinen vaikuttaa tai on itseasiassa vaikuttanut koko ikänsä täällä Petsamon omakotialueella, jonka tuo Kekkosentie halkaisi joskus 90-luvun alussa. Voidaan tuossa kevväämmällä järjestää jonkinmoinen kilpaileva "minimiitti" (ei liity mitenkään kyseiseen koirankoppiin, vaikka isäukko moisen joskus aikoinaan uutena osti) tuolle W126:sen suurmiitille. Sehän alkaa jo muistuttaan tuolla osanottajamäärällä varsinaisia Jyväskylän Suurajoja, sanan varsinaisessa merkityksessä.
No, vakavasti ottaen voitaisiin todellakin järjestää joku pienimuotoinen tapaaminen oluen ja vaikka biljardin tai tikanheiton tms. merkeissä. Vaikka täällä Tampereella onkin aikas hiljasta, niin eiköhän täältäkin löydy useampia Mersuharrastajia kuin me kaksi? Alkaa oleen asiat aikas huonoissa kantimissa, jos asia näin on.
Eiköhän tänne foorumille eksy muitakin manselaisia, kun tämä saadaan pystyyn ja yleiseen levitykseen. Voispa tuo velipoikakin esitellä tuon Amatsooninsa samalla, kun Mersumiehet kittaavat olutta ja ihmettelevät saksalaisten insinöörien teutoonista laatua...
Saakeli vieköön, kun ei tuosta velipoijaasta meinaa saada tekemälläkään Mersumiestä; vähällä tosin oli etten saanut naitettua sille sitä 300E:tä, mutta se kaatui sitten siihen automaatin öljyvuotoon. Nyt sillä on kiikarissa E30 325i Bimmeri, oikein kunnon teinipeli. Tosin auto on ulkonäöltään aikaslailla vakio, ettei sentään ole onneksi pilattu millään levikehässäköillä. Ja miesparka täyttää 30 parin viikon päästä...
Noh, ensin oli Voortti, sitten Volvo ja uusimpana Bemari. Siitä vielä yksi kynnys ylöspäin, niin seuraavan auton merkki on aikas selvä...
Tässäpä muuten sopiva peli tulevalle metsäläiselle:
Meikäläinen vaikuttaa tai on itseasiassa vaikuttanut koko ikänsä täällä Petsamon omakotialueella, jonka tuo Kekkosentie halkaisi joskus 90-luvun alussa. Voidaan tuossa kevväämmällä järjestää jonkinmoinen kilpaileva "minimiitti" (ei liity mitenkään kyseiseen koirankoppiin, vaikka isäukko moisen joskus aikoinaan uutena osti) tuolle W126:sen suurmiitille. Sehän alkaa jo muistuttaan tuolla osanottajamäärällä varsinaisia Jyväskylän Suurajoja, sanan varsinaisessa merkityksessä.
No, vakavasti ottaen voitaisiin todellakin järjestää joku pienimuotoinen tapaaminen oluen ja vaikka biljardin tai tikanheiton tms. merkeissä. Vaikka täällä Tampereella onkin aikas hiljasta, niin eiköhän täältäkin löydy useampia Mersuharrastajia kuin me kaksi? Alkaa oleen asiat aikas huonoissa kantimissa, jos asia näin on.
Eiköhän tänne foorumille eksy muitakin manselaisia, kun tämä saadaan pystyyn ja yleiseen levitykseen. Voispa tuo velipoikakin esitellä tuon Amatsooninsa samalla, kun Mersumiehet kittaavat olutta ja ihmettelevät saksalaisten insinöörien teutoonista laatua...
Saakeli vieköön, kun ei tuosta velipoijaasta meinaa saada tekemälläkään Mersumiestä; vähällä tosin oli etten saanut naitettua sille sitä 300E:tä, mutta se kaatui sitten siihen automaatin öljyvuotoon. Nyt sillä on kiikarissa E30 325i Bimmeri, oikein kunnon teinipeli. Tosin auto on ulkonäöltään aikaslailla vakio, ettei sentään ole onneksi pilattu millään levikehässäköillä. Ja miesparka täyttää 30 parin viikon päästä...
Noh, ensin oli Voortti, sitten Volvo ja uusimpana Bemari. Siitä vielä yksi kynnys ylöspäin, niin seuraavan auton merkki on aikas selvä...
Tässäpä muuten sopiva peli tulevalle metsäläiselle:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Kunnon sikalavafarmari!
Juu, tuollainen keltainen heti minulle ja mielellään nelivedolla kiitos
Punainen mini on joskus ollut epävirallisena peltopelinä, peräti hurja 850-versio. J. Kaivo-oja, miniguru kovimmasta päästä laittelee oman korjaamotoiminnan ohessa näitä koppeja - ihan tuossa kivenheiton päässä naapurissa - joten ikävä ei noita matolaatikkoita ei pääse tulemaan.
Taitaa W126:n miittiajo paisua viimekertaisesta aika tavalla, vaikka silläkin porukalla säpinää riitti. Täytyy vain mainostaa saittia ahkeraan, niin eiköhän niitä paikallisiakin Mersuilijoita löydy.
Suku on pahin, velipoikaa ei saanut aivopestyä (mukako sitä tarvittaisiin) Mersukaupoille. Farkkukoppainen E270CDI oli jo vakavassa koeajossa, mutta viime viikolla se sitten tuli pihaan tummansiniset '02 V70 D5:n kanssa. No, hienohan sekin toki on, 20 tkm ajettu ja muuten saksantuontia Seinäjoen Rinta-Joupin kautta kierrätettynä.
Nyt näyttää siltä, että aurinko antaa aiheen suorittaa W126:lle käsinpesu parin päivän paskarallin jäljiltä. Näin förskottina taidan käyttää huuhteluun muutaman rapeanraikkaan Lapin Kullan....
Punainen mini on joskus ollut epävirallisena peltopelinä, peräti hurja 850-versio. J. Kaivo-oja, miniguru kovimmasta päästä laittelee oman korjaamotoiminnan ohessa näitä koppeja - ihan tuossa kivenheiton päässä naapurissa - joten ikävä ei noita matolaatikkoita ei pääse tulemaan.
Taitaa W126:n miittiajo paisua viimekertaisesta aika tavalla, vaikka silläkin porukalla säpinää riitti. Täytyy vain mainostaa saittia ahkeraan, niin eiköhän niitä paikallisiakin Mersuilijoita löydy.
Suku on pahin, velipoikaa ei saanut aivopestyä (mukako sitä tarvittaisiin) Mersukaupoille. Farkkukoppainen E270CDI oli jo vakavassa koeajossa, mutta viime viikolla se sitten tuli pihaan tummansiniset '02 V70 D5:n kanssa. No, hienohan sekin toki on, 20 tkm ajettu ja muuten saksantuontia Seinäjoen Rinta-Joupin kautta kierrätettynä.
Nyt näyttää siltä, että aurinko antaa aiheen suorittaa W126:lle käsinpesu parin päivän paskarallin jäljiltä. Näin förskottina taidan käyttää huuhteluun muutaman rapeanraikkaan Lapin Kullan....
Hauska peli
Kivan näköinen peli on tuo pickuppi, mutta karmeat kapselit pilaavat senkin
No Timo L. ei tuosta varmaan ilahdu, puristina varmaan tekee suorastaan pahaa nähdä tuollaista raiskausta..
No Timo L. ei tuosta varmaan ilahdu, puristina varmaan tekee suorastaan pahaa nähdä tuollaista raiskausta..
Re: Hauska peli
Hyvät on kapselit, on, on... Katseleehan noita, en mie nyt ihan _niiin_ puristi oo... kuka mitäkin. Itsekin oon miettinyt, jotta asentaisiko autoon ne takavalojen kromilistat, mutta tyttökaveri alkaa puhumaan alkuperäisyydestä....!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mielipiteitä
Mä oon saanut jonkinlaisen kammon noita kapseleita kohtaan, eukon Fiestastakin nyppäisin pois, parempi peltivanteilla pelkästään
Niin, tilasin mersuunikin kesärenkaat, ja vieläpä ihan 'tarvikealuilla', eli ei ole alkuperäiset alut, samperi olisin halunnut 16" 8-reikävanteet, muttei niitä enää oikein löydy mistään. Ennen sentään sai replicoita.
Niin, tilasin mersuunikin kesärenkaat, ja vieläpä ihan 'tarvikealuilla', eli ei ole alkuperäiset alut, samperi olisin halunnut 16" 8-reikävanteet, muttei niitä enää oikein löydy mistään. Ennen sentään sai replicoita.
Tämmöset löyty heti...
...täältä. Vaikka eihän nää ole 8-reikäset, mutta mielestäni sopii ihan kivasti joihinkin autoihin. Varsinkin juuri nämä 16":set leveemmät mallit. Tais olla Lorinserillä oma versio juuri tästä mallista; oli aikas rajun näköinen jokseenkin 9-10 tuumaa leveenä...
Alumiinivannesarja 8"x16"
Alkuperäinen W129 SL, käytetty
Hinta 3600,-
Liekö noissa minkämoinen ET noissa SL:n vanteissa? Varmaan levittää enemmän ulospäin kuin 124:sen valssit. Taitaa tosin olla kyseiset pyörät myyty jo viime vuosituhannella, niin hitaasti ne noita sivujaan päivittää... Onkohan kyseinen pulju ylipäätään enää pystyssä?
Joskus Felkellä oli semmoset 16" 8-reikäset alut myytävänä. Tais olla alunperin W140:stä, joten oliskohan nekään sopinu.
Täälläkin on replica poikineen, mutta eipä tuota 8-reikästä oo kun 15 tuumasena...
Mitäs vikaa jossain AMG-tyylisissä pyörissä on, esim. näissä:
http://www.tyresave.co.uk/alloymrc.html
Alumiinivannesarja 8"x16"
Alkuperäinen W129 SL, käytetty
Hinta 3600,-
Liekö noissa minkämoinen ET noissa SL:n vanteissa? Varmaan levittää enemmän ulospäin kuin 124:sen valssit. Taitaa tosin olla kyseiset pyörät myyty jo viime vuosituhannella, niin hitaasti ne noita sivujaan päivittää... Onkohan kyseinen pulju ylipäätään enää pystyssä?
Joskus Felkellä oli semmoset 16" 8-reikäset alut myytävänä. Tais olla alunperin W140:stä, joten oliskohan nekään sopinu.
Täälläkin on replica poikineen, mutta eipä tuota 8-reikästä oo kun 15 tuumasena...
Mitäs vikaa jossain AMG-tyylisissä pyörissä on, esim. näissä:
http://www.tyresave.co.uk/alloymrc.html
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Näyttäisi...
...vieläkin olevan kaksi satsia W140:sen 16" alkup. aluvalsseja myytävänä tuolla Felkellä. Mitähän mallia noi sitten on, onkin eri asia ja sopisko ne ylipäätään W124:seen ilman jotain virityksiä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
.....
Joo, mä en tykkää noista vanteista kuvassasi, kaverilal on sellaiset farkku 124:ssaan muttei ne kauniit ole.
AMG:t oli oikeastaan ostoslistassa, mutta aloin epäilemään kuinka kauniit ne on 16 tuumaisina, 17:sina ne on tosimakeet, mutten halua niin suuria...
Näin siis päädyin ihan hyvin farkkuun sopivaan tarvikemalliin..
AMG:t oli oikeastaan ostoslistassa, mutta aloin epäilemään kuinka kauniit ne on 16 tuumaisina, 17:sina ne on tosimakeet, mutten halua niin suuria...
Näin siis päädyin ihan hyvin farkkuun sopivaan tarvikemalliin..
Mielipidepä hyvinkin..
Siis tuo vannemaku. Mutta onkohan tuo MB-Pori enää pystyssä, eivät ainakaan kovin taajaan nettisivujaan päivitä. Eivätkä vastaa emaileihin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Siitä se homma karvoittuu...
Kaapo kirjoitti:.... sanoi entinen likka kun 15 täytti. Missäpäin Tamperetta muuten vaikutat? Meitillä konttori on tässä Hämeenkatu seiskassa, ns. Pohjolan talossa. Täytyisi joskus silpaista kaljat, taidetaan olla ainoat Treen edustajat koko Suomi24:n MB-palstalla, noita varsinaissuomalaisia ja Hesan laitapuolen kulkijoita on sitten enemmänkin
Miekii oon Tampereelta
230 C 1978
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
MB-pori
Eikös se ole nykyään www.mersumies.com ja on muuttanut Helsinkiin Porista.
aijai
Sorry W126 mutta pieleen meni Mersumies muutti Oulusta kehäkolmosen sisälle, ja mersupori on edelleen mersupori.
kliketi klik
kliketi klik