Naisella mersun koneongelma tai muu vastaava

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
VANGELIS1492
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
Paikkakunta: Turku

Naisella mersun koneongelma tai muu vastaava

Viesti Kirjoittaja VANGELIS1492 »

Hei Foorumilaiset!

Kysyn teiltä neuvoa/suuntaa antavaa MB 250 D vm.-90 kone-ongelmaan. Ongelmana koneen "kilkatus", tyhjäkäynnillä lykkää sinistä savua :evil: ja koko auto käy tärisemällä, niin että päätä särkee moisen rynkytyksen jälkeen! Nämä em. ongelmat siis tyhjäkäynnillä, ja ajossa pienillä kierroksilla auto kulkee eteenpäin lievästi nykimällä:?: :evil:
Auto oli korjaamolla ja siihen vaihdettiin suuttimet ja kärjet. Em. ongelmat eivät kuitenkaan näillä eväillä korjaantuneet :shock:
Olisin kiitollinen mahdollisista neuvoista, voisiko vika olla esikammiossa tai ruiskutuspumpussa?

Terveisin savustettu kahvihuoneen kalpea sairaanhoitaja
W 124 250D -90
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

Diisselit ei tuttuja, mutta onkohan koneen yläkerta kunnossa? Nokka-akseli, venttiilit? Onko öljynkulutus reipasta?

T: vähemmän kalpea psyk sh
Sakemannicäbi
Avatar
VANGELIS1492
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja VANGELIS1492 »

Kone ei syö öljyä eikä kuulemma huohota :shock: !
Oireet ovat olleet lievinä pari kolme vuotta ja nyt siis ongelmat ovat pahentuneet :evil:
W 124 250D -90
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Olen pahoillani, että en osaa juurikaan vastata näihin teknisiin kysymyksiin, vaan haluaisin jo tässävaiheessa huomauttaa, että seuratkaapa, kuinka monta kertaa tätä aihetta luetaan, verrattuna muihin. Itse ainakin odotan innolla. 8)
Think Locally, Fuck Globally
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tervetuloa Forumille!

Ettei vaan olisi yksinkertainen vika, että olisi nuo polttoainesuodattimet
tukossa, näin pakkasilla? Onko koska vaihdettu? Vaikuttaa siltä että siirtopumppu ei lykkää tarpeeksi dieseliä koneelle ja kone ei käy oikeen kaikilla 5-pytyllä.. Ilmenikö vika yhtäkkiä? Mitenkäs toi meno etenee auton kanssa isommilla kierroksilla?
meinaako uupua täysin?

Kyelisin vielä huvikseni, että paljon autolla on ajettu?
220.128 Black Mirror
Avatar
VANGELIS1492
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja VANGELIS1492 »

Heips ja kiitos vastauksesta!
Polttoainesuodattimet on juuri vaihdettu. Isoilla kierroksilla mielestäni auto kulkee kuin siivillä eikä savuta :lol: . Vika on tullut pikku hiljaa..
kone käy epätasaisesti (ei ihan tukka hulmua päässä sentään, mutta ei paljon toisinkaan) :lol:
W 124 250D -90
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

VANGELIS1492 kirjoitti:Heips ja kiitos vastauksesta!
Polttoainesuodattimet on juuri vaihdettu. Isoilla kierroksilla mielestäni auto kulkee kuin siivillä eikä savuta :lol: . Vika on tullut pikku hiljaa..
kone käy epätasaisesti (ei ihan tukka hulmua päässä sentään, mutta ei paljon toisinkaan) :lol:

Minusta vaikuttaa, että siellä on polttoainejärjestelmässä ilmavuoto. Tälläin on paha sanoa, että missä.
Kun se auto savuttaa ja tärisee, niin vaikuttaisiko siltä että se yskisi tavallaan?

Vaihdettiinko nämä suuttimet, hehkut ja suodattimet ihan merkkiliikkeessä?
220.128 Black Mirror
Avatar
VANGELIS1492
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja VANGELIS1492 »

Tervehdys Kryptonite!

En oikein tiedä mistä sen "yskimisen" pitäisi kuulua :roll: ?
Pakoputkestako vaiko moottorista vai kenties jostain muualta?
En tiedä mistä koneeseen/letkustoon olisi voinut tulla ilmavuoto :roll:
Koneella ajettu n. 250 000 km.

P.S ei mikään niin ekoauto..pitäisiköhän hankkia paineilma-tai happilaitteet pidempiä automatkoja varten :?:
W 124 250D -90
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

voi olla pumpun ajoitus pielessä tai pottoaineen syötön määrät ei ole samat joka pytylle...
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

VANGELIS1492 kirjoitti:Tervehdys Kryptonite!

En oikein tiedä mistä sen "yskimisen" pitäisi kuulua :roll: ?
Pakoputkestako vaiko moottorista vai kenties jostain muualta?
En tiedä mistä koneeseen/letkustoon olisi voinut tulla ilmavuoto :roll:
Koneella ajettu n. 250 000 km.

P.S ei mikään niin ekoauto..pitäisiköhän hankkia paineilma-tai happilaitteet pidempiä automatkoja varten :?:
Niin elikkäs yskimisellä meinaan ilmiöö että auto käy esim 2 sekunttia nätisti
sitten ravitstaa ja taas käy nätisti ja taas ravistaa.. Semmosta kakomista..
Pakoputkestakin sen voi nähdä että tulee sellaisia pöllähdyksiä niin sanotusti.
Eikä se 250tkm sano mitään. jos on vielä saksan tuonti, niin 250tkm X 3. Kyseessä on 16-vuotta vanha auto. Kyllä niitä vikoja voi tulla.
Eli nyt olisi hyvä tutkia esim konehuonetta, jos vähänkin ymmärtää koneen päälle, niin seuraisi noita polttoainejärjestelmän osia, ja katselisi vaikka taskulampulla ja käsin tunnistelisi, että näkyisikö jossain märkää, että vuotaisiko jostain tiivisteen välistä dieseliä, mikä aiheuttaisi tuon ilmavuodon.
Ottaen huomioon, niin tämä kaikki on spekulaatioo. On huono sanoa mitään varmaksi näkemättä autoa.
Suosittelen mahdollisesti etsimään jonkun pienen mersukorjaamon
ja käydä näyttämässä autoa siellä. En suosittele vehoa, sillä niillä ei tunnu
olevan käsitystä enään korjaamisesta. Sie vaihdellaan vaan vääriä osia..
woke kirjoitti:voi olla pumpun ajoitus pielessä tai pottoaineen syötön määrät ei ole samat joka pytylle...
Tuokin voi olla hyvin todennäköinen vian aiheuttaja! Tosin luulisi että ne olisi tarkastettu ja kohdillansa, jos suuttimet on vaihdatettu!
Viimeksi muokannut Kryptonite, La 10.02.2007 19:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black Mirror
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Oiskohan viisain aliottaa ajotuksen tarkastamisella. Vaikuttaa, että olisi paljon myöhäisellä. Ja ajoitus siten, että se tarkastetaan suutiputkesta. Noista vanhoista pumpuista ei tiedä miten ajoitusnystyrä säädetty.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

- Ajoitus pielessä
- Venttiili vika
- Männänrengasvaurio
- Viimeisenä, muttei vähäisimpänä, että ruisku hajonnut.
Ei ole vanhus enää kestänyt uusia tiukkoja paineita.
Avatar
VANGELIS1492
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja VANGELIS1492 »

Hei taas!

Kiitti hyvistä vinkeistä! Taidan tutkia pumpun ajoituksen huomenna. Täällä on hyvä tee-se-itse halli, lämminkin vielä. Löysin hyvät ohjeet toiselta mersu-forumilta, tulostan ne, ja eikun rupean remontti-reiskaksi. Saa nähdä, mitä tuleman pitää :twisted: !
W 124 250D -90
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Jos koneella oikeesti ajettu 250tkm niin ei pitäis suuttimet tai ajoitus olla vikana.

Onko tyhjäkäynnin kierrosluku oikea? Loppuuko täristys jos painaa vähän kaasua?

Tarkista rivipumpun päältä ettei putkien lähdöt vuoda.
Avatar
VANGELIS1492
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja VANGELIS1492 »

Hei mersumies Keef!

Tyhjäkäynti 800 rpm, ja heiluminen loppuu n. 2000 rpm:ssa, eli ei aivan pikku kaasulla. Putkien lähdöt eivät vuoda > asia tarkistettu. Ja suuttimet olivat huonot, joten ne vaihdettiin :lol:. Siitä, mikä suuttimia on tuhonnut, ei ole tietoa. Pumpun ajoituksen yritän Huom! yritän tsekata huomenna.
W 124 250D -90
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

VANGELIS1492 kirjoitti:Kone ei syö öljyä eikä kuulemma huohota :shock: !
Oireet ovat olleet lievinä pari kolme vuotta ja nyt siis ongelmat ovat pahentuneet :evil:

Oireet sopii hyvin kannentiiviste vikaan. Ei se pumpun ajoitus itsekseen voi muuttua niin paljon että em. ongelmia aiheuttais, jos kukaan ei ole koskenu ajoitukseen.

Ajoitus on nopea tarkistaa; tasakulamppu, pieni peili, räikkä ja muistaakseni 27mm hylsy jolla pyörittää konetta +muita työkaluja. Jäähdyttimen flekti ja tunneli pois niin tulee tilaa pyörittää konetta, vain pyörimissuuntaan.
Avatar
VANGELIS1492
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja VANGELIS1492 »

Tervehdys autorempan keskeltä...

Sormet lähes verillä, tallellla kaikki 10 kappaletta kuitenkin. Jäähdytinlaatikon sain irti, tuli lisää tilaa, totta on. Mutta kyllä näitä putkistoja ja vermeitä tuntuu olevan ihan liian kanssa, ahdettuna pieneen tilaan! Taskulamppu putosi ja hajosi, hain joulukynttelikön avuksi ja hyvä apu olikin. Nyt täytyy pitää pieni luova tauko välillä, ja kehitellä seuraavaa siirtoa konehuoneeseen.

:roll: nimim. katsotaan mitä tuleman pitää
W 124 250D -90
Avatar
VANGELIS1492
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja VANGELIS1492 »

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Nyt loppui TEE-SE-ITSE-REMONTTI :shock:
Kävin näyttämässä vanhaa juhtaani asiantuntijalla ja tuomio oli pumpun laakerit kaput. Kiusallinen vaiva selvisi viimein ja omat räpellykset loppuivat tähän. Kiitokset kaikille kommenteistanne :!: :D

P.S. Taidan lisäyttää tehoja hieman samalla...
W 124 250D -90
Avatar
herkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: To 06.11.2003 13:59
Paikkakunta: pori ja turku

Viesti Kirjoittaja herkko »

Taitaa olla vaunu menossa "Mr Mynän" asiantuntevaan hoitoon... :D
On varmaan hintansa arvoinen satsaus..
W124 300D -90 "94-look" 1014000km ajettuna
W124 200td ic -86
W210 200cdi -00
W211 280cdi -06
Avatar
VANGELIS1492
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja VANGELIS1492 »

Tervehdys Herkko-mersumies Sinullekin!

Osuit aivan oikeaan, Mr. Mynän luokse olen todellakin menossa.
Hyvin luit rivien välistä, veikkaanpa, että olet siellä itsekin tainnut piipahtaa... :lol:
Samanlainen "vanha sotaratsu 124W" näyttäisi Sinullakin tuossa forumin kuvassa olevan :roll: :roll:
W 124 250D -90
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

nyt en oo ihan varma, mutta ainakin boschin jakaja pumpuissa voitelun hoitaa nafta. eli polttoainesuodattimet kannattaa pitää kunnossa, ettei pääse vettä pumpulle ja sieltä pumpun laakereille. kuulemma harvinaisen vesiherkkiä nuo laakerit. tosin näissä rivipumpuissa kiertää moottoriöljy, että en sitten tiädä varmaks..


sulla tais ollakkin se suodatin just vaihdettu.
W201 250DT 20V
w201 190E
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Luin läpi ja meinasin jo ehdottaa käyntiä Mynämäellä kun asut noinkin lähellä, mutta löysit sitten perille neuvomattakin. Diagnoosi on varmaankin juuri oikea.
Pumpun säädön jälkeen autosta tulee paljon pirteämpi ja helpompi ajettava kun kone vääntää paremmin. Suosittelen :)
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
VANGELIS1492
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja VANGELIS1492 »

Hei mersumiehet, turboahtaajat ja muut spesialistit!

"Vanha sotaratsuni" edelleen Mr. Mynällä, pumpun laakerikorjauksessa ja tehonlisäyksessä. Koneeseen pitäisi tulla kolmesatasen tehot, joten kait se vähän virkoaa siitä :lol: . Suunnittelin alunperin remontin jälkeen myyväni sen pois, ja vaihtaa bensakoneeseen, mutta.. :twisted: kun olen katsellut forumilla näitä iiihania tuning-versioita, mieleeni pälkähtikin ajatus :idea: että mitä jos minäkin alkaisin laitella siipiä sinne ja tänne ja kolmannen vaikka ihan mihin vaan, lisäksi yhden etupuskurin voisi laittaa lisää. Varsinkin Juben musta "BAXI" ja vireillä oleva coupe sekä EPK:n punainen ja monen muunkin tuning-autot ovat olleet todella hyvännäköisiä :roll: :roll: :D vielä kun saisi ne sähköikkunat ja kattoluukun, josta voisi kesällä liehutella hiuksia ja heilutella pitkin Aurajokivartta.... :shock:
W 124 250D -90
Avatar
VANGELIS1492
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja VANGELIS1492 »

Hei minä taas täällä :!:

Hain tänään mustan ratsukkoni Mr. Mynältä. Siihen vaihdettiin ruiskutuspumpussa sijaitsevat laakerit. No niin, nyt on aivan erituntuinen auto, voisi jopa kuvitella, että siihen olisi vaihdettu aivan uusi moottorikin :D Tehoja lisättiin myös, joten nyt lähtee liikkeelle kuin ammuttuna :twisted: Ei enää sinistä savun krääsää, eikä kyllä tukkakaan heilu enää päässä kun ajelee. Seuraavaksi ehkä vähän tuningia, kai se naiseltakin voisi periaatteessa :twisted: onnistua
W 124 250D -90
Avatar
herkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: To 06.11.2003 13:59
Paikkakunta: pori ja turku

Viesti Kirjoittaja herkko »

Siinä voi nälkä kasvaa syödessä...pian huomaat, että pitäis turbo saada kiinni moottorin kylkeen. Näin ainakin itsellä on käynyt :D
W124 300D -90 "94-look" 1014000km ajettuna
W124 200td ic -86
W210 200cdi -00
W211 280cdi -06
Avatar
VANGELIS1492
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja VANGELIS1492 »

Hei Herkko-vakiokalusto!

Uskon, että nälkä kasvaa syödessä...mutta, kyllä ruopii jo ihan tarpeeksi näilläkin keleillä, että en sitten turboa taida asennuttaa tähän hätään. Ja sitä paitsi, jos minulla olisi autossa jokin super-turbo-kapistus, OLISIN VÄHINTÄÄNKIN VAARALLINEN revitellessäni sillä! :twisted: Ennemminkin ehostusta kuten jo aiemmin mainitsin.
Kiitos kommentista ja hyvää illan jatkoa! :lol:
W 124 250D -90
Vastaa Viestiin