Naisella mersun koneongelma tai muu vastaava
- VANGELIS1492
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
- Paikkakunta: Turku
Naisella mersun koneongelma tai muu vastaava
Hei Foorumilaiset!
Kysyn teiltä neuvoa/suuntaa antavaa MB 250 D vm.-90 kone-ongelmaan. Ongelmana koneen "kilkatus", tyhjäkäynnillä lykkää sinistä savua ja koko auto käy tärisemällä, niin että päätä särkee moisen rynkytyksen jälkeen! Nämä em. ongelmat siis tyhjäkäynnillä, ja ajossa pienillä kierroksilla auto kulkee eteenpäin lievästi nykimällä:?:
Auto oli korjaamolla ja siihen vaihdettiin suuttimet ja kärjet. Em. ongelmat eivät kuitenkaan näillä eväillä korjaantuneet
Olisin kiitollinen mahdollisista neuvoista, voisiko vika olla esikammiossa tai ruiskutuspumpussa?
Terveisin savustettu kahvihuoneen kalpea sairaanhoitaja
Kysyn teiltä neuvoa/suuntaa antavaa MB 250 D vm.-90 kone-ongelmaan. Ongelmana koneen "kilkatus", tyhjäkäynnillä lykkää sinistä savua ja koko auto käy tärisemällä, niin että päätä särkee moisen rynkytyksen jälkeen! Nämä em. ongelmat siis tyhjäkäynnillä, ja ajossa pienillä kierroksilla auto kulkee eteenpäin lievästi nykimällä:?:
Auto oli korjaamolla ja siihen vaihdettiin suuttimet ja kärjet. Em. ongelmat eivät kuitenkaan näillä eväillä korjaantuneet
Olisin kiitollinen mahdollisista neuvoista, voisiko vika olla esikammiossa tai ruiskutuspumpussa?
Terveisin savustettu kahvihuoneen kalpea sairaanhoitaja
W 124 250D -90
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
- VANGELIS1492
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
- Paikkakunta: Turku
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tervetuloa Forumille!
Ettei vaan olisi yksinkertainen vika, että olisi nuo polttoainesuodattimet
tukossa, näin pakkasilla? Onko koska vaihdettu? Vaikuttaa siltä että siirtopumppu ei lykkää tarpeeksi dieseliä koneelle ja kone ei käy oikeen kaikilla 5-pytyllä.. Ilmenikö vika yhtäkkiä? Mitenkäs toi meno etenee auton kanssa isommilla kierroksilla?
meinaako uupua täysin?
Kyelisin vielä huvikseni, että paljon autolla on ajettu?
Ettei vaan olisi yksinkertainen vika, että olisi nuo polttoainesuodattimet
tukossa, näin pakkasilla? Onko koska vaihdettu? Vaikuttaa siltä että siirtopumppu ei lykkää tarpeeksi dieseliä koneelle ja kone ei käy oikeen kaikilla 5-pytyllä.. Ilmenikö vika yhtäkkiä? Mitenkäs toi meno etenee auton kanssa isommilla kierroksilla?
meinaako uupua täysin?
Kyelisin vielä huvikseni, että paljon autolla on ajettu?
220.128 Black Mirror
- VANGELIS1492
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
- Paikkakunta: Turku
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
VANGELIS1492 kirjoitti:Heips ja kiitos vastauksesta!
Polttoainesuodattimet on juuri vaihdettu. Isoilla kierroksilla mielestäni auto kulkee kuin siivillä eikä savuta . Vika on tullut pikku hiljaa..
kone käy epätasaisesti (ei ihan tukka hulmua päässä sentään, mutta ei paljon toisinkaan)
Minusta vaikuttaa, että siellä on polttoainejärjestelmässä ilmavuoto. Tälläin on paha sanoa, että missä.
Kun se auto savuttaa ja tärisee, niin vaikuttaisiko siltä että se yskisi tavallaan?
Vaihdettiinko nämä suuttimet, hehkut ja suodattimet ihan merkkiliikkeessä?
220.128 Black Mirror
- VANGELIS1492
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
- Paikkakunta: Turku
Tervehdys Kryptonite!
En oikein tiedä mistä sen "yskimisen" pitäisi kuulua ?
Pakoputkestako vaiko moottorista vai kenties jostain muualta?
En tiedä mistä koneeseen/letkustoon olisi voinut tulla ilmavuoto
Koneella ajettu n. 250 000 km.
P.S ei mikään niin ekoauto..pitäisiköhän hankkia paineilma-tai happilaitteet pidempiä automatkoja varten
En oikein tiedä mistä sen "yskimisen" pitäisi kuulua ?
Pakoputkestako vaiko moottorista vai kenties jostain muualta?
En tiedä mistä koneeseen/letkustoon olisi voinut tulla ilmavuoto
Koneella ajettu n. 250 000 km.
P.S ei mikään niin ekoauto..pitäisiköhän hankkia paineilma-tai happilaitteet pidempiä automatkoja varten
W 124 250D -90
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Niin elikkäs yskimisellä meinaan ilmiöö että auto käy esim 2 sekunttia nätistiVANGELIS1492 kirjoitti:Tervehdys Kryptonite!
En oikein tiedä mistä sen "yskimisen" pitäisi kuulua ?
Pakoputkestako vaiko moottorista vai kenties jostain muualta?
En tiedä mistä koneeseen/letkustoon olisi voinut tulla ilmavuoto
Koneella ajettu n. 250 000 km.
P.S ei mikään niin ekoauto..pitäisiköhän hankkia paineilma-tai happilaitteet pidempiä automatkoja varten
sitten ravitstaa ja taas käy nätisti ja taas ravistaa.. Semmosta kakomista..
Pakoputkestakin sen voi nähdä että tulee sellaisia pöllähdyksiä niin sanotusti.
Eikä se 250tkm sano mitään. jos on vielä saksan tuonti, niin 250tkm X 3. Kyseessä on 16-vuotta vanha auto. Kyllä niitä vikoja voi tulla.
Eli nyt olisi hyvä tutkia esim konehuonetta, jos vähänkin ymmärtää koneen päälle, niin seuraisi noita polttoainejärjestelmän osia, ja katselisi vaikka taskulampulla ja käsin tunnistelisi, että näkyisikö jossain märkää, että vuotaisiko jostain tiivisteen välistä dieseliä, mikä aiheuttaisi tuon ilmavuodon.
Ottaen huomioon, niin tämä kaikki on spekulaatioo. On huono sanoa mitään varmaksi näkemättä autoa.
Suosittelen mahdollisesti etsimään jonkun pienen mersukorjaamon
ja käydä näyttämässä autoa siellä. En suosittele vehoa, sillä niillä ei tunnu
olevan käsitystä enään korjaamisesta. Sie vaihdellaan vaan vääriä osia..
Tuokin voi olla hyvin todennäköinen vian aiheuttaja! Tosin luulisi että ne olisi tarkastettu ja kohdillansa, jos suuttimet on vaihdatettu!woke kirjoitti:voi olla pumpun ajoitus pielessä tai pottoaineen syötön määrät ei ole samat joka pytylle...
Viimeksi muokannut Kryptonite, La 10.02.2007 19:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black Mirror
- VANGELIS1492
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
- Paikkakunta: Turku
- VANGELIS1492
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
- Paikkakunta: Turku
Hei mersumies Keef!
Tyhjäkäynti 800 rpm, ja heiluminen loppuu n. 2000 rpm:ssa, eli ei aivan pikku kaasulla. Putkien lähdöt eivät vuoda > asia tarkistettu. Ja suuttimet olivat huonot, joten ne vaihdettiin . Siitä, mikä suuttimia on tuhonnut, ei ole tietoa. Pumpun ajoituksen yritän Huom! yritän tsekata huomenna.
Tyhjäkäynti 800 rpm, ja heiluminen loppuu n. 2000 rpm:ssa, eli ei aivan pikku kaasulla. Putkien lähdöt eivät vuoda > asia tarkistettu. Ja suuttimet olivat huonot, joten ne vaihdettiin . Siitä, mikä suuttimia on tuhonnut, ei ole tietoa. Pumpun ajoituksen yritän Huom! yritän tsekata huomenna.
W 124 250D -90
VANGELIS1492 kirjoitti:Kone ei syö öljyä eikä kuulemma huohota !
Oireet ovat olleet lievinä pari kolme vuotta ja nyt siis ongelmat ovat pahentuneet
Oireet sopii hyvin kannentiiviste vikaan. Ei se pumpun ajoitus itsekseen voi muuttua niin paljon että em. ongelmia aiheuttais, jos kukaan ei ole koskenu ajoitukseen.
Ajoitus on nopea tarkistaa; tasakulamppu, pieni peili, räikkä ja muistaakseni 27mm hylsy jolla pyörittää konetta +muita työkaluja. Jäähdyttimen flekti ja tunneli pois niin tulee tilaa pyörittää konetta, vain pyörimissuuntaan.
- VANGELIS1492
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
- Paikkakunta: Turku
Tervehdys autorempan keskeltä...
Sormet lähes verillä, tallellla kaikki 10 kappaletta kuitenkin. Jäähdytinlaatikon sain irti, tuli lisää tilaa, totta on. Mutta kyllä näitä putkistoja ja vermeitä tuntuu olevan ihan liian kanssa, ahdettuna pieneen tilaan! Taskulamppu putosi ja hajosi, hain joulukynttelikön avuksi ja hyvä apu olikin. Nyt täytyy pitää pieni luova tauko välillä, ja kehitellä seuraavaa siirtoa konehuoneeseen.
nimim. katsotaan mitä tuleman pitää
Sormet lähes verillä, tallellla kaikki 10 kappaletta kuitenkin. Jäähdytinlaatikon sain irti, tuli lisää tilaa, totta on. Mutta kyllä näitä putkistoja ja vermeitä tuntuu olevan ihan liian kanssa, ahdettuna pieneen tilaan! Taskulamppu putosi ja hajosi, hain joulukynttelikön avuksi ja hyvä apu olikin. Nyt täytyy pitää pieni luova tauko välillä, ja kehitellä seuraavaa siirtoa konehuoneeseen.
nimim. katsotaan mitä tuleman pitää
W 124 250D -90
- VANGELIS1492
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
- Paikkakunta: Turku
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Nyt loppui TEE-SE-ITSE-REMONTTI
Kävin näyttämässä vanhaa juhtaani asiantuntijalla ja tuomio oli pumpun laakerit kaput. Kiusallinen vaiva selvisi viimein ja omat räpellykset loppuivat tähän. Kiitokset kaikille kommenteistanne
P.S. Taidan lisäyttää tehoja hieman samalla...
Nyt loppui TEE-SE-ITSE-REMONTTI
Kävin näyttämässä vanhaa juhtaani asiantuntijalla ja tuomio oli pumpun laakerit kaput. Kiusallinen vaiva selvisi viimein ja omat räpellykset loppuivat tähän. Kiitokset kaikille kommenteistanne
P.S. Taidan lisäyttää tehoja hieman samalla...
W 124 250D -90
- VANGELIS1492
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
- Paikkakunta: Turku
nyt en oo ihan varma, mutta ainakin boschin jakaja pumpuissa voitelun hoitaa nafta. eli polttoainesuodattimet kannattaa pitää kunnossa, ettei pääse vettä pumpulle ja sieltä pumpun laakereille. kuulemma harvinaisen vesiherkkiä nuo laakerit. tosin näissä rivipumpuissa kiertää moottoriöljy, että en sitten tiädä varmaks..
sulla tais ollakkin se suodatin just vaihdettu.
sulla tais ollakkin se suodatin just vaihdettu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Luin läpi ja meinasin jo ehdottaa käyntiä Mynämäellä kun asut noinkin lähellä, mutta löysit sitten perille neuvomattakin. Diagnoosi on varmaankin juuri oikea.
Pumpun säädön jälkeen autosta tulee paljon pirteämpi ja helpompi ajettava kun kone vääntää paremmin. Suosittelen
Pumpun säädön jälkeen autosta tulee paljon pirteämpi ja helpompi ajettava kun kone vääntää paremmin. Suosittelen
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
- VANGELIS1492
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
- Paikkakunta: Turku
Hei mersumiehet, turboahtaajat ja muut spesialistit!
"Vanha sotaratsuni" edelleen Mr. Mynällä, pumpun laakerikorjauksessa ja tehonlisäyksessä. Koneeseen pitäisi tulla kolmesatasen tehot, joten kait se vähän virkoaa siitä . Suunnittelin alunperin remontin jälkeen myyväni sen pois, ja vaihtaa bensakoneeseen, mutta.. kun olen katsellut forumilla näitä iiihania tuning-versioita, mieleeni pälkähtikin ajatus että mitä jos minäkin alkaisin laitella siipiä sinne ja tänne ja kolmannen vaikka ihan mihin vaan, lisäksi yhden etupuskurin voisi laittaa lisää. Varsinkin Juben musta "BAXI" ja vireillä oleva coupe sekä EPK:n punainen ja monen muunkin tuning-autot ovat olleet todella hyvännäköisiä vielä kun saisi ne sähköikkunat ja kattoluukun, josta voisi kesällä liehutella hiuksia ja heilutella pitkin Aurajokivartta....
"Vanha sotaratsuni" edelleen Mr. Mynällä, pumpun laakerikorjauksessa ja tehonlisäyksessä. Koneeseen pitäisi tulla kolmesatasen tehot, joten kait se vähän virkoaa siitä . Suunnittelin alunperin remontin jälkeen myyväni sen pois, ja vaihtaa bensakoneeseen, mutta.. kun olen katsellut forumilla näitä iiihania tuning-versioita, mieleeni pälkähtikin ajatus että mitä jos minäkin alkaisin laitella siipiä sinne ja tänne ja kolmannen vaikka ihan mihin vaan, lisäksi yhden etupuskurin voisi laittaa lisää. Varsinkin Juben musta "BAXI" ja vireillä oleva coupe sekä EPK:n punainen ja monen muunkin tuning-autot ovat olleet todella hyvännäköisiä vielä kun saisi ne sähköikkunat ja kattoluukun, josta voisi kesällä liehutella hiuksia ja heilutella pitkin Aurajokivartta....
W 124 250D -90
- VANGELIS1492
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
- Paikkakunta: Turku
Hei minä taas täällä
Hain tänään mustan ratsukkoni Mr. Mynältä. Siihen vaihdettiin ruiskutuspumpussa sijaitsevat laakerit. No niin, nyt on aivan erituntuinen auto, voisi jopa kuvitella, että siihen olisi vaihdettu aivan uusi moottorikin Tehoja lisättiin myös, joten nyt lähtee liikkeelle kuin ammuttuna Ei enää sinistä savun krääsää, eikä kyllä tukkakaan heilu enää päässä kun ajelee. Seuraavaksi ehkä vähän tuningia, kai se naiseltakin voisi periaatteessa onnistua
Hain tänään mustan ratsukkoni Mr. Mynältä. Siihen vaihdettiin ruiskutuspumpussa sijaitsevat laakerit. No niin, nyt on aivan erituntuinen auto, voisi jopa kuvitella, että siihen olisi vaihdettu aivan uusi moottorikin Tehoja lisättiin myös, joten nyt lähtee liikkeelle kuin ammuttuna Ei enää sinistä savun krääsää, eikä kyllä tukkakaan heilu enää päässä kun ajelee. Seuraavaksi ehkä vähän tuningia, kai se naiseltakin voisi periaatteessa onnistua
W 124 250D -90
- VANGELIS1492
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
- Paikkakunta: Turku
Hei Herkko-vakiokalusto!
Uskon, että nälkä kasvaa syödessä...mutta, kyllä ruopii jo ihan tarpeeksi näilläkin keleillä, että en sitten turboa taida asennuttaa tähän hätään. Ja sitä paitsi, jos minulla olisi autossa jokin super-turbo-kapistus, OLISIN VÄHINTÄÄNKIN VAARALLINEN revitellessäni sillä! Ennemminkin ehostusta kuten jo aiemmin mainitsin.
Kiitos kommentista ja hyvää illan jatkoa!
Uskon, että nälkä kasvaa syödessä...mutta, kyllä ruopii jo ihan tarpeeksi näilläkin keleillä, että en sitten turboa taida asennuttaa tähän hätään. Ja sitä paitsi, jos minulla olisi autossa jokin super-turbo-kapistus, OLISIN VÄHINTÄÄNKIN VAARALLINEN revitellessäni sillä! Ennemminkin ehostusta kuten jo aiemmin mainitsin.
Kiitos kommentista ja hyvää illan jatkoa!
W 124 250D -90