300Tdt projekti
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
300Tdt projekti
Projektina on -90 300 turbo farkku. tarkotuksena saada paljon heppoja.. ahtimena tulee toimimaan GT40. PP:ltä 7milliset pumppuun. ja kuuleriks 490x250x65. Autossa on ASD perä. laatikoks tulee sportti getrag ja kytkimeks 240mm M5 asetelmalla. Kuvia tulee sitä mukaan mitä projekti etenee.
KUVIA!
http://s168.photobucket.com/albums/u184 ... /Projekti/
KUVIA!
http://s168.photobucket.com/albums/u184 ... /Projekti/
jos kerta 300tdt niin miks manuaalivaihteisto?
muuten kyllä kuulostaa hyvältä.
mistä muuten olen saanut W124 farmarin AMG:n alustasarjan
onko tietoa, kenen valmistamat iskarit ovat? varsinkin hydr.taka iskarit? luulin että vaan sacsh tekee niitä (alkuperäiset) onkohan mahdollista, että takaiskarit olisi samat kuin vakio sportlinen takaiskarit?
muuten kyllä kuulostaa hyvältä.
mistä muuten olen saanut W124 farmarin AMG:n alustasarjan
onko tietoa, kenen valmistamat iskarit ovat? varsinkin hydr.taka iskarit? luulin että vaan sacsh tekee niitä (alkuperäiset) onkohan mahdollista, että takaiskarit olisi samat kuin vakio sportlinen takaiskarit?
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
omat, sedanissa olevat AMG iskarit on bilsteindansku kirjoitti:jos kerta 300tdt niin miks manuaalivaihteisto?
muuten kyllä kuulostaa hyvältä.
mistä muuten olen saanut W124 farmarin AMG:n alustasarjan
onko tietoa, kenen valmistamat iskarit ovat? varsinkin hydr.taka iskarit? luulin että vaan sacsh tekee niitä (alkuperäiset) onkohan mahdollista, että takaiskarit olisi samat kuin vakio sportlinen takaiskarit?
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
lukee bilstein ja AMG, ja joku numero koodi, mitä en nyt muista. jousissa kans sama amg teksti, mutta niissä ei ole valmistajaa.dansku kirjoitti:lukeeko niissä bilstein? mitkäköhän mallit ne on? sprintit??MasaMbW124 kirjoitti: omat, sedanissa olevat AMG iskarit on bilstein
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Sachsit ne on...ja joitakin vuosia takaperin ostettu veholta hintaan 2000€ .... en kylläkään ite...mutta kertaakaan ei oo alla ollu..tänään tuli turbo.. garett gt40.
Manuaali sen takia ku sen halvalla sain.. tai oikeestaan sen takia ku en automaatista niin välitä.. en sitte tiiä mitä tuommonen kytkin paketti pitää????
Manuaali sen takia ku sen halvalla sain.. tai oikeestaan sen takia ku en automaatista niin välitä.. en sitte tiiä mitä tuommonen kytkin paketti pitää????
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
ei pidä kyllä mitään, jos oikeesti tehoa haet??linttaracing kirjoitti:
Manuaali sen takia ku sen halvalla sain.. tai oikeestaan sen takia ku en automaatista niin välitä.. en sitte tiiä mitä tuommonen kytkin paketti pitää????
voi toimia puolesta vuodesta vuoteen, jonka jälkeen alkaa luistaa. kannattaa kyllä hommaa siekkisen vahvistama automaatti, jos vähäänkään haluaa päästä helpommalla.
sitäpaitsi 7mm elementit on lähestulkoon mahdottomat ajaa malnuaalilla, ellei perehdy nykimisenestoon oikein huolella. =(mielettömiä poppakonseja, ja virityksiä vivustoon, ja säätöihin)
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Toinen tykkää äitistä, toinen tytöstä! (tässä tapauksessa toinen automaatista ja toinen manuaalista)dansku kirjoitti:ei pidä kyllä mitään, jos oikeesti tehoa haet??
voi toimia puolesta vuodesta vuoteen, jonka jälkeen alkaa luistaa. kannattaa kyllä hommaa siekkisen vahvistama automaatti, jos vähäänkään haluaa päästä helpommalla.
sitäpaitsi 7mm elementit on lähestulkoon mahdottomat ajaa malnuaalilla, ellei perehdy nykimisenestoon oikein huolella. =(mielettömiä poppakonseja, ja virityksiä vivustoon, ja säätöihin)
Eipähän kaikki tuu samalla kaavalla tehtyä.
Ja luistoon, jormalla varmaan on esittää pitäviä kytkimiä jos tuo lipsuu.
Tuolta saa semmosen kytkimen, että pitää tarpeeksi:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=#340118
Eikä se automaattikaan onnelliseksi tee, nekin on kulutustavaraa kovilla väännöillä Voihan sitä vääntöä rajoittaa kun ei sitä kait kovin paljoa yli 600 Nm tarvii olla, kunhan vedot jatkuvat ja jatkuvat kierroksilla....
Väännönrajoitin alakierroksille
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=#340118
Eikä se automaattikaan onnelliseksi tee, nekin on kulutustavaraa kovilla väännöillä Voihan sitä vääntöä rajoittaa kun ei sitä kait kovin paljoa yli 600 Nm tarvii olla, kunhan vedot jatkuvat ja jatkuvat kierroksilla....
Väännönrajoitin alakierroksille
Lisää tietoa: www.skg.fi
Totta, että automaatti on tähän helpompi ratkaisu. Mutta kyllä kytkimenkin pitämään saa ja nykimiseen löytyy lääkkeitä. Danskun puheissa on sinänsä vinha perä; osa manuaalivaihteisista isotappisista on ihan hirveitä ajaa.dansku kirjoitti: ei pidä kyllä mitään, jos oikeesti tehoa haet??
voi toimia puolesta vuodesta vuoteen, jonka jälkeen alkaa luistaa.
sitäpaitsi 7mm elementit on lähestulkoon mahdottomat ajaa malnuaalilla, ellei perehdy nykimisenestoon oikein huolella. =(mielettömiä poppakonseja, ja virityksiä vivustoon, ja säätöihin)
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Sitä en kyllä ymmärrä jos tai kun siinä on alunperin se 722.3 niin se mennään siitä mukamas poistamaan
mutta saahan sen sitten takasin jos siltä tuntuu, eli kaikkea kannattaa kokeilla, niin äiteeä kuin tytärtä
mutta saahan sen sitten takasin jos siltä tuntuu, eli kaikkea kannattaa kokeilla, niin äiteeä kuin tytärtä
Lisää tietoa: www.skg.fi
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
kannattaa ottaa tuosta neuvosta opiksi....kuules lintta soitteles jossain vaihees niin käyn kattelee projektia...ja ämmä vitosen kytkimestä olen kuullut pitää ei pidä juttuja... ei ne pidä nissani diiselinkään perässä...Mikko K kirjoitti:12v sulakkeeksi väliin Halvempi vaihtaa kuin kiertokanki tai mäntä
Itse tein ja säästin
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Kiitos Mikko neuvosta. elikkä tilaukseen koko yläpään tiivistesarja.12v sulakkeeksi väliin Halvempi vaihtaa kuin kiertokanki tai mäntä
Taas projekti edennyt paisuntasäiliöks vaihdoin w123 300 turbon säilön. sopi aika nätisti, pitää vaan laittaa siihen jonkin näkönen anturi.. ois tuo vakio säilö jäänny liian lähelle pakopesää.
Turbo jäi ehkä sentin pari liian kauas venakopasta...mutta eipä se haittaa.
(kuvia lisätty)
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Se automaatin kartaani on lyhyt ja normaali 5-v kartaani pitkä. Uskon, että vain 320E ja 320TE kartaani käy, koska 300 24VCE:ssä on lyhyempi akseliväli.JuhoL kirjoitti:Soppiiko se 300 24v cen kartaani? Ku eikö nuissa moniventtiili coupeissa oo kans getrakkia käytetty.
Voi se normiki passata tietysti.
Katohan, sitä on näköjään tallilla touhuttu...farkkuko kumminki osottautu mielenkiintosemmaks aihioks? Vieläkö sulla se yks raato on pihalla, oon koittanu siihen säästellä hiljalleen( vähä heikolla menestyksellä) niin sais kasattua oikian mersun ja hankkiutua eroon tuosta yhestä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
jonku verran on tultu värkättyä joo Kyllä tuo farkku osottautu kuitenki paremmaks aihioks. Ja vieläkö veropäätöski tuli...905€!!!!Katohan, sitä on näköjään tallilla touhuttu...farkkuko kumminki osottautu mielenkiintosemmaks aihioks? Vieläkö sulla se yks raato on pihalla, oon koittanu siihen säästellä hiljalleen( vähä heikolla menestyksellä) niin sais kasattua oikian mersun ja hankkiutua eroon tuosta yhestä.
123 farkku on kyllä myyty...meni himangalle.
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Onko vaparissa ja turbossa sama kansi, jos on niin KL varaosistahan noita saa, 1600 €, on sitten taas työstövaraa muutamaksi vuodeksi
Aika halvalla noita mersuja sitten saa tuotua sieltä Saksasta
Aika halvalla noita mersuja sitten saa tuotua sieltä Saksasta
Lisää tietoa: www.skg.fi
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Kuulemma esikammioissa pieni ero. mutta ei haittaa. ja saahan tuolta naapurimaasta ruotsista parillaki tonnilla 300 turbon...siis koko auton.Onko vaparissa ja turbossa sama kansi, jos on niin KL varaosistahan noita saa, 1600 €, on sitten taas työstövaraa muutamaksi vuodeksi
Aika halvalla noita mersuja sitten saa tuotua sieltä Saksasta