Kuinka tyytyväisiä tuontiautoihin?
Kuinka tyytyväisiä tuontiautoihin?
Hei!
Pakko laittaa pieni kysely kuinka tyytyväisiä ihmiset on olleet tuontiautoihin kun katselee ympärilleen niin aika moni mersista on tuontipelejä...
Tosin mitäpä muuta sieltä saksasnmaalta kannattaakaan tuoda:)
Itsellä C 270 Aut T CDI -03...auto tuotu jouluna -06 ja rekisteriin tammikuussa -07
Omaa kokemusta on 8 tkm verran ilman minkäänlaisia ongelmia myös - 35 aseen pakkasilla. Mittasin nesteet kun toin auton suomeen vaikka oli merkkihuollettu peli ja - 36 näytti pakkasnesteiden kestävyys....
Ja eipä ole vielä vastaan tullut vastaavaa varusteiltaan...kun kaikki löytyy
Eli ei voi kun tyytyväinen olla... Alkaa vaan kaverit olla kateellisia ja pitäs alkaa niillekiin jo autoja etsiä mutta elämä on:)
Pakko laittaa pieni kysely kuinka tyytyväisiä ihmiset on olleet tuontiautoihin kun katselee ympärilleen niin aika moni mersista on tuontipelejä...
Tosin mitäpä muuta sieltä saksasnmaalta kannattaakaan tuoda:)
Itsellä C 270 Aut T CDI -03...auto tuotu jouluna -06 ja rekisteriin tammikuussa -07
Omaa kokemusta on 8 tkm verran ilman minkäänlaisia ongelmia myös - 35 aseen pakkasilla. Mittasin nesteet kun toin auton suomeen vaikka oli merkkihuollettu peli ja - 36 näytti pakkasnesteiden kestävyys....
Ja eipä ole vielä vastaan tullut vastaavaa varusteiltaan...kun kaikki löytyy
Eli ei voi kun tyytyväinen olla... Alkaa vaan kaverit olla kateellisia ja pitäs alkaa niillekiin jo autoja etsiä mutta elämä on:)
Perhessäämme on kolme jälkituontiautoa, Audi Coupe vm -90, MB 300D vm-91 ja BMW Coupe 325i vm-93.
Kaikissa kori ja sisusta on ollut hyvä. Audin ajomäärä on ilmeisesti paljon isompi kuin mittarissa, mutta se toimii. Kaikkiin on on pitänyt normaaliin tapaan uusia alustan osia.
Olemme olleet tyytyväisiä ja ei ole ollut mitään yllätyksiä, päinvastoin autot kestävät vertailun Suomi-autoihin. Autojen ikä on 14...17 vuotta. Autojen hinnat ovat olleet 4'000...8'000 euroa. Huom. näitä ei ole tuotu itse vaan ne on tuotu Suomeen toisen henkilön toimesta.
Kaikissa kori ja sisusta on ollut hyvä. Audin ajomäärä on ilmeisesti paljon isompi kuin mittarissa, mutta se toimii. Kaikkiin on on pitänyt normaaliin tapaan uusia alustan osia.
Olemme olleet tyytyväisiä ja ei ole ollut mitään yllätyksiä, päinvastoin autot kestävät vertailun Suomi-autoihin. Autojen ikä on 14...17 vuotta. Autojen hinnat ovat olleet 4'000...8'000 euroa. Huom. näitä ei ole tuotu itse vaan ne on tuotu Suomeen toisen henkilön toimesta.
Hyvässä kunnossa on tekniikka ja pellitkin ikäisekseen. (auto ollut kylläkin tovin suomessa). Ainoa mikä hieman korpee on että auton edellinen omistaja ei poistanut kattia ennen suomeen rekisteröintiä... harvinaisen kalliita nuo katit ja lambda-anturit. Täytyy ens katsastuksessa kysästä tuosta muutoskatsastuksesta jos vaikka onnistuis tuo vähäpäästöisyyden poisto, kun noin vanha vehje kyseessä... Eräältä merkkikorjaamolta jäi vähän sellainen maku että auto ei saanut ihan samaa palvelua kun orkkis suomiautot...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
200 kaasari -90, ostaessa 124tkm ja nyt vajaa 180tkm -> todella hyvä ollut. Tämä saksasta. Kilometreistä ei toki varmuutta mutta senverran siistissä ja timmissä kunnossa edelleen että voisi pitää paikkansa. Ylimaalattiin juuri kun alkoi ruoste hiipiä takalokareihin.
200e -90 ruotsista, 214tkm, ruotsissa 2 omistajaa ja katsastus/kilsalappuja löytyi 60tkm eteenpäin. Ei liene paljon talviajoa nähnyt -> ei lohkista ja auton pohja oli kuin tehtaalta lähtenyt. Joskus ilmeisesti pökätty apukuskin ovi sisään -> ei aivan täydellisesti istu ja lasissa eri leimat mitä muissa mutta toisarvoinen asia tämänikäisessä.
Kumpaakaan ei itse olla tuotu, tosin jälkimmäisen hoidin itse kilpiin.
En nää kyllä syytä miksi se auto pitäisi aina olla suomi-auto, kyllä ulkomailtakin hyviä löytyy.
200e -90 ruotsista, 214tkm, ruotsissa 2 omistajaa ja katsastus/kilsalappuja löytyi 60tkm eteenpäin. Ei liene paljon talviajoa nähnyt -> ei lohkista ja auton pohja oli kuin tehtaalta lähtenyt. Joskus ilmeisesti pökätty apukuskin ovi sisään -> ei aivan täydellisesti istu ja lasissa eri leimat mitä muissa mutta toisarvoinen asia tämänikäisessä.
Kumpaakaan ei itse olla tuotu, tosin jälkimmäisen hoidin itse kilpiin.
En nää kyllä syytä miksi se auto pitäisi aina olla suomi-auto, kyllä ulkomailtakin hyviä löytyy.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Ei onnistu välttämättä tuo katin poisto. Koitin saada -89 "tuonti" 190E:n rekisteröityä ilman kattia, mutta koska Saksan papereissa auto oli vähäpäästöinen, niin Suomessakin on oltava vähäpäästöinen. Aikaisemmin tuo vielä saattoi onnistuakin, mutta ei nykyään.sundiz kirjoitti:Hyvässä kunnossa on tekniikka ja pellitkin ikäisekseen. (auto ollut kylläkin tovin suomessa). Ainoa mikä hieman korpee on että auton edellinen omistaja ei poistanut kattia ennen suomeen rekisteröintiä... harvinaisen kalliita nuo katit ja lambda-anturit. Täytyy ens katsastuksessa kysästä tuosta muutoskatsastuksesta jos vaikka onnistuis tuo vähäpäästöisyyden poisto, kun noin vanha vehje kyseessä... Eräältä merkkikorjaamolta jäi vähän sellainen maku että auto ei saanut ihan samaa palvelua kun orkkis suomiautot...
ostin vuosi sitten saksan tuonti 124 korisen 300tdt:n ajettu oli 230tkm.nyt ajetu 265tkm. ja ei mitään valittamista.ruostetta ei misään ja huolto kirja löytyy, kaikki leimat mersun liikkeestä.ei tulis ees mieleen ostaa "suomiautoa" ainakaan kovin herkästi.
autot:
124 300tdt -92
123 200d -81
115 220d -69
124 300tdt -92
123 200d -81
115 220d -69
W210 E430 tuotu suomeen -05.
Auto on ruosteeton joka myös todettiin ruostesuojauksen yhteydessä kun revittiin puskurit ja lokarit irti.
Muutama pikku murhe auton kanssa ollut mutta lähinnä kulutusosien puolella.
Auto on kaikilla herkuilla ja AMG lisävarustepaketilla maustettu joten hinta/laatusuhde on ollut todella kohdillaan
Auto on ruosteeton joka myös todettiin ruostesuojauksen yhteydessä kun revittiin puskurit ja lokarit irti.
Muutama pikku murhe auton kanssa ollut mutta lähinnä kulutusosien puolella.
Auto on kaikilla herkuilla ja AMG lisävarustepaketilla maustettu joten hinta/laatusuhde on ollut todella kohdillaan
Viimeksi muokannut MatiasB, Ti 06.03.2007 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W210 E430 -98 Avantgarde .aut
Tuo -96 väykky on tuontiauto ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Auto on edelleen ajoltaan paljon parempi kuin melkein 5 vuotta nuorempi CDI.
Mitään ei ole tarvinut 110tkm matkalla tehdä, poislukien normaalien jarruosien, pallonivelien yms. uusimiset ja määräaikahuollot.
Oikein ketutti kun joutui ostamaan pulavarustellun, loppuunajetun SuomiAuton työkaluksi kun sopivaa tuontipirssiä olisi joutunut odottamaan useita viikkoja tai hakemaan lätäkön takaa itse. Ei aika antanut periksi.
Mitään ei ole tarvinut 110tkm matkalla tehdä, poislukien normaalien jarruosien, pallonivelien yms. uusimiset ja määräaikahuollot.
Oikein ketutti kun joutui ostamaan pulavarustellun, loppuunajetun SuomiAuton työkaluksi kun sopivaa tuontipirssiä olisi joutunut odottamaan useita viikkoja tai hakemaan lätäkön takaa itse. Ei aika antanut periksi.
w210 320 cdi tuotu 04 ,ajettu täällä 80tuh,km,ei onneksi isoja murheita.
Jos näillä varusteilla silloin suomiautoa,nimitys perseestä,olis ostanut niin ei varat olisi riittäneet.
Mutta nyt esim,veho ei hyväksy ollenkaan ja muutkin liikkeet ei näytä antavan mitään arvoa niille jonka itse koen hyvänä mausteena autossani.
Onko suomessa liikkeitä jotka pelaa vain tuontiautoilla?
Jos näillä varusteilla silloin suomiautoa,nimitys perseestä,olis ostanut niin ei varat olisi riittäneet.
Mutta nyt esim,veho ei hyväksy ollenkaan ja muutkin liikkeet ei näytä antavan mitään arvoa niille jonka itse koen hyvänä mausteena autossani.
Onko suomessa liikkeitä jotka pelaa vain tuontiautoilla?
Niin onhan tähän meidänkin perheeseen tuotu 3 mersua Saksasta, 300D jolla ajettiin mittari ympäri kun tuo isäukko ajeli työmatkat Saksassa sillä ja toi sen sitten Suomeen.
Sen verran kehaisen vielä että 300D vm78 123 varmaan moottoriltaan kestäisi ydiniskunkin.
Toinen auto oli sitten äitille uitettu 190 2.5 vm89
Niin ja kolmas sitten minulle vm 98 w210.
Eipä ne autot yhtään sen huonompia ole vaikka ne mistä hakisi (poislukien noi balttianmaat).
Sen verran kehaisen vielä että 300D vm78 123 varmaan moottoriltaan kestäisi ydiniskunkin.
Toinen auto oli sitten äitille uitettu 190 2.5 vm89
Niin ja kolmas sitten minulle vm 98 w210.
Eipä ne autot yhtään sen huonompia ole vaikka ne mistä hakisi (poislukien noi balttianmaat).
MB W210 E430 -98 Avantgarde .aut
Kolme autoa omaan käyttöön tuolta Germaaniasta tuonnut (ja muutaman kavereille) ja mistään näistä ei ole pahaa sanottavaa.
Eka oli todella vähän ajettu VR6 Golffi, loistava lelu, kylläkin lähes vakiovarusteinen.
Seuraava oli C 250 Turbodiesel, jolla ajoin n 50 tkm. Ostaessa vaihdelaatikossa 4 hydrauli vena hidas, jonka tiesin ja korjasin ja sen jälkeen oikeastaan perus huollot riittivät. Nykyäänkin tämä kulkine liikkuu aika ahkerasti ja mitä olen ymmärtänyt on sen uusi omistaja enemmänkuin tyytyväinen laitteeseensa.
Tämä nykyinen C 250 TDT lähes kaikilla tehtaalta saaduilla varusteilla onkin sitten oma lukunsa. Aivan upea värkki, mutta kun toi emäntä ominut sen.... No itsellä tulee nykyään ajettua todella vähän henkilöautolla, joten ajakoot. Tässä sitten tuli jopa ylläreitä , eli ilmastoinnin magneetti kytkin oli rikki (n 100 euroa) ja kesällä oli "ilmavaivoja" polttoainejärjestelmässä, n 15 euroa tiivisteisiin . Ja sitten tietysti kun tehoja oli saatava, menihän siihenkin.
Mutta jos vähänkin paremmin varusteltua/erikoisempaa autoa itselleen haluaa, on suunta otettava kohti Saksaa.
Eka oli todella vähän ajettu VR6 Golffi, loistava lelu, kylläkin lähes vakiovarusteinen.
Seuraava oli C 250 Turbodiesel, jolla ajoin n 50 tkm. Ostaessa vaihdelaatikossa 4 hydrauli vena hidas, jonka tiesin ja korjasin ja sen jälkeen oikeastaan perus huollot riittivät. Nykyäänkin tämä kulkine liikkuu aika ahkerasti ja mitä olen ymmärtänyt on sen uusi omistaja enemmänkuin tyytyväinen laitteeseensa.
Tämä nykyinen C 250 TDT lähes kaikilla tehtaalta saaduilla varusteilla onkin sitten oma lukunsa. Aivan upea värkki, mutta kun toi emäntä ominut sen.... No itsellä tulee nykyään ajettua todella vähän henkilöautolla, joten ajakoot. Tässä sitten tuli jopa ylläreitä , eli ilmastoinnin magneetti kytkin oli rikki (n 100 euroa) ja kesällä oli "ilmavaivoja" polttoainejärjestelmässä, n 15 euroa tiivisteisiin . Ja sitten tietysti kun tehoja oli saatava, menihän siihenkin.
Mutta jos vähänkin paremmin varusteltua/erikoisempaa autoa itselleen haluaa, on suunta otettava kohti Saksaa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
ite olen ainakin ollut tyytyväinen tuohon omaan saksan tuliaiseen(MB w124 300E TD-94) Nyt on auto ollut reilun 3viikkoa käytössä ja kilometrejä kertynyt sen aikana jo 3000km ja polttoaineen kulutus on hyvin inhimillinen ja autolla ajettu kokonaisuudessa nyt 432 000km ja ei kyllä uskoisi pelleistä miten voi auto lla säilynyt noin hyvin
Kohta neljä vuotta sitten ite tuotu kakkosnelonen 250nen vaparifarkku.
100 tkm meni ilman minkäälaisia remontteja. Pelkästään naftaa, öljyä ja suodattimia. Nyt mittarissa n. 400 tkm.
No sitten niitä osia alkoi menemään kerralla vähän enemmänkin On tässä vuoden sisällä tullut kolauteltua autoa vähän useamminkin
Ruostettakin löytyy ja muovisia penkinpäällisiä mutta vain naapurin autosta
Kyllä se on ihan fakta että tuontiautot on paaljon parempia kunnoltaan kuin samanikäiset "suomiautot". Taitaa olla vielä karvan verran halvempiakin
100 tkm meni ilman minkäälaisia remontteja. Pelkästään naftaa, öljyä ja suodattimia. Nyt mittarissa n. 400 tkm.
No sitten niitä osia alkoi menemään kerralla vähän enemmänkin On tässä vuoden sisällä tullut kolauteltua autoa vähän useamminkin
Ruostettakin löytyy ja muovisia penkinpäällisiä mutta vain naapurin autosta
Kyllä se on ihan fakta että tuontiautot on paaljon parempia kunnoltaan kuin samanikäiset "suomiautot". Taitaa olla vielä karvan verran halvempiakin
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Molemmat mersut, 300CE -91 ja 250D -91 ovat tuontiautoja. coupessa ostohetkellä varmasti todellinen ajomäärä (136tkm) mutta 250D:ssä saattaa olla muutama kymppi ruuvattu. Tosin tuo 250 on erittäin siistissä kunnossa joten ei sitä tiedä vaikka olisikin oikea ajomäärä. Ei valittamista muuten. Varusteita enemmän kun tarvittee ja ruostetta ei näy. Eli mielummin otan hyvän tuontiauton kuin suomiauton.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Joo! Onneksi löytyy vielä noita patriootteja, että saadaan illuusiota suomiautoista pidettyä yllä. Tosin nuo patriootit varmaan pitävät joutsenlippumerkittyä ( = lihaa luovuttaneet eläimet kasvatettu jossain EU:n alueella ja jauhettu pakettiin Suomessa) jauhettua sikanautaakin parempana ja kalliimpiarvoisena kuin argentiinalaista pihvihärkää fileenäTaitaa olla vielä karvan verran halvempiakin
Eli mielummin otan hyvän tuontiauton kuin suomiauton.
Tuohan on huomattu jo vuosia sitten ainakin meidän perheessä!
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Kuka kehtais moittia vallankin kun kautta jos on itse ajopelinsä käynyt Germaaniasta ostamassa. JOS asiat kotimaan autokaupassa säilyvät läheskään nykyisellään ostan varmuudella seuraavankin autoni ulkomailta. Tuolla allekirjoituksen autolla olen tähän päivään mennessä kelkotellut n. 150 tuhatta km ja auto on ollut minulla marraskuusta 2004. Alapallot, pakoputki (samalla rytkeellä koko rööri uusiksi tottakai) ja kallistuksenvakaajan tangot...siinäpä ne mitkä mieleen tulevat mitä tehdä on TARVINNUT.
mbe220d