w210

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jjulli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: La 25.02.2006 16:51
Paikkakunta: Kuusankoski

w210

Viesti Kirjoittaja jjulli »

Missä mahtaa olla vika,kun väykky vm.1996 200 bensa ei käynnisty lämpimänä niin hyvin kuin kylmänä? Viime kesänä huomasin saman. Aamulla
lähti käyntiin hyvin,ulkona -2 astetta, töistä lähdettyä lämpöä oli +15,lähti vasta käyntiin toisella yrittämällä.Akku on uusi.
Viimeksi muokannut jjulli, La 31.03.2007 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sampaio79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 16.10.2005 12:17
Paikkakunta: Ivalo

Viesti Kirjoittaja Sampaio79 »

Terve,

Yksi mahdollinen syyllinen voisi olla lämpötunnistin.Eli anturi joka kertoo ohjausboksille nesteenlämmön, ja vaikuttaa vahvasti seokseen. Kakkosautoni (rellu) kanssa ilmeni sillai et kylmänä lähti hyvin ja lämpimänä todella heikosti. Löysin oikeat vastusarvot ja mittasin - (-10---+60 astetta ihan ok, mutta käyntilämpimänä vastus oli ääretön kun olisi pitänyt olla 400ohmia). Eli oli rankasti rikkaalla kun lämpimänä käynnisti (meni ns failsafe moodiin- eli suomeksi ruokki riittävästi- ja käry oli sen mukainen...
Eli jos arvot on väärät, seos on pielessä ja kone käy kyllä mutta lähtee huonosti tulille.
Vastaavanlainen anturi löytyy yleensä myös imuilmapuolella. Saattaa olla myös ilmamassa anturi, en tiedä ko. konetyypistä...
En tiedä auttoiko, mutta saattaisi olla tutkimisen arvoinen juttu.

Sami
jjulli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: La 25.02.2006 16:51
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja jjulli »

Moottorin ollessa lämmin auto kyllä lähtee hyvin käyntiin eikä savuta,samoin kylmänä.Mutta kun auto on seisonu auringossa esim.8 tuntia,niin silloin joskus saa startata useammin ennenkuin lähtee käyntiin.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jjulli kirjoitti:Moottorin ollessa lämmin auto kyllä lähtee hyvin käyntiin eikä savuta,samoin kylmänä.Mutta kun auto on seisonu auringossa esim.8 tuntia,niin silloin joskus saa startata useammin ennenkuin lähtee käyntiin.
Siellä voi vaan konehuoneessa lämmöt nousta auringonpaisteessa. Kone on silti "oikeasti" kylmä ja voisi vaatia vähän rikastusta, mutta joku anturi olettaa että koska konetilassa on lämmin niin konekin on lämmin eikä toimi ihan oikein.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jjulli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: La 25.02.2006 16:51
Paikkakunta: Kuusankoski

w210 huono käyntiin lähtö

Viesti Kirjoittaja jjulli »

Tänään +21 astetta, ja auto oli auringossa koko päivän.Töistä lähdettyä auto hörähti vasta kuudennella yrittämällä käyntiin.Mikä anturi / jutska vialla???
jjulli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: La 25.02.2006 16:51
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: w210 huono käyntiin lähtö

Viesti Kirjoittaja jjulli »

jjulli kirjoitti:Tänään +21 astetta, ja auto oli auringossa koko päivän.Töistä lähdettyä auto hörähti vasta kuudennella yrittämällä käyntiin.Mikä anturi / jutska vialla???
jjulli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: La 25.02.2006 16:51
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: w210

Viesti Kirjoittaja jjulli »

jjulli kirjoitti:Missä mahtaa olla vika,kun väykky vm.1996 200 bensa ei käynnisty lämpimänä niin hyvin kuin kylmänä? Viime kesänä huomasin saman. Aamulla
lähti käyntiin hyvin,ulkona -2 astetta, töistä lähdettyä lämpöä oli +15,lähti vasta käyntiin toisella yrittämällä.Akku on uusi.
jjulli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: La 25.02.2006 16:51
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: w210

Viesti Kirjoittaja jjulli »

jjulli kirjoitti:Missä mahtaa olla vika,kun väykky vm.1996 200 bensa ei käynnisty lämpimänä niin hyvin kuin kylmänä? Viime kesänä huomasin saman. Aamulla
lähti käyntiin hyvin,ulkona -2 astetta, töistä lähdettyä lämpöä oli +15,lähti vasta käyntiin toisella yrittämällä.Akku on uusi.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Vastaan tähän muiden neuvojien puuttuessa..
Eli kannattaisikohan viedä jollekkin Boschin pajalle?..
Voi olla, että "sairaskertomuksella" ja testereillä löytyisi vika..
Tässä mm. yksi paikka: http://www.rexpert.fi/
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Vastaa Viestiin