w210
w210
Missä mahtaa olla vika,kun väykky vm.1996 200 bensa ei käynnisty lämpimänä niin hyvin kuin kylmänä? Viime kesänä huomasin saman. Aamulla
lähti käyntiin hyvin,ulkona -2 astetta, töistä lähdettyä lämpöä oli +15,lähti vasta käyntiin toisella yrittämällä.Akku on uusi.
lähti käyntiin hyvin,ulkona -2 astetta, töistä lähdettyä lämpöä oli +15,lähti vasta käyntiin toisella yrittämällä.Akku on uusi.
Viimeksi muokannut jjulli, La 31.03.2007 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terve,
Yksi mahdollinen syyllinen voisi olla lämpötunnistin.Eli anturi joka kertoo ohjausboksille nesteenlämmön, ja vaikuttaa vahvasti seokseen. Kakkosautoni (rellu) kanssa ilmeni sillai et kylmänä lähti hyvin ja lämpimänä todella heikosti. Löysin oikeat vastusarvot ja mittasin - (-10---+60 astetta ihan ok, mutta käyntilämpimänä vastus oli ääretön kun olisi pitänyt olla 400ohmia). Eli oli rankasti rikkaalla kun lämpimänä käynnisti (meni ns failsafe moodiin- eli suomeksi ruokki riittävästi- ja käry oli sen mukainen...
Eli jos arvot on väärät, seos on pielessä ja kone käy kyllä mutta lähtee huonosti tulille.
Vastaavanlainen anturi löytyy yleensä myös imuilmapuolella. Saattaa olla myös ilmamassa anturi, en tiedä ko. konetyypistä...
En tiedä auttoiko, mutta saattaisi olla tutkimisen arvoinen juttu.
Sami
Yksi mahdollinen syyllinen voisi olla lämpötunnistin.Eli anturi joka kertoo ohjausboksille nesteenlämmön, ja vaikuttaa vahvasti seokseen. Kakkosautoni (rellu) kanssa ilmeni sillai et kylmänä lähti hyvin ja lämpimänä todella heikosti. Löysin oikeat vastusarvot ja mittasin - (-10---+60 astetta ihan ok, mutta käyntilämpimänä vastus oli ääretön kun olisi pitänyt olla 400ohmia). Eli oli rankasti rikkaalla kun lämpimänä käynnisti (meni ns failsafe moodiin- eli suomeksi ruokki riittävästi- ja käry oli sen mukainen...
Eli jos arvot on väärät, seos on pielessä ja kone käy kyllä mutta lähtee huonosti tulille.
Vastaavanlainen anturi löytyy yleensä myös imuilmapuolella. Saattaa olla myös ilmamassa anturi, en tiedä ko. konetyypistä...
En tiedä auttoiko, mutta saattaisi olla tutkimisen arvoinen juttu.
Sami
Siellä voi vaan konehuoneessa lämmöt nousta auringonpaisteessa. Kone on silti "oikeasti" kylmä ja voisi vaatia vähän rikastusta, mutta joku anturi olettaa että koska konetilassa on lämmin niin konekin on lämmin eikä toimi ihan oikein.jjulli kirjoitti:Moottorin ollessa lämmin auto kyllä lähtee hyvin käyntiin eikä savuta,samoin kylmänä.Mutta kun auto on seisonu auringossa esim.8 tuntia,niin silloin joskus saa startata useammin ennenkuin lähtee käyntiin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
w210 huono käyntiin lähtö
Tänään +21 astetta, ja auto oli auringossa koko päivän.Töistä lähdettyä auto hörähti vasta kuudennella yrittämällä käyntiin.Mikä anturi / jutska vialla???
Re: w210 huono käyntiin lähtö
jjulli kirjoitti:Tänään +21 astetta, ja auto oli auringossa koko päivän.Töistä lähdettyä auto hörähti vasta kuudennella yrittämällä käyntiin.Mikä anturi / jutska vialla???
Re: w210
jjulli kirjoitti:Missä mahtaa olla vika,kun väykky vm.1996 200 bensa ei käynnisty lämpimänä niin hyvin kuin kylmänä? Viime kesänä huomasin saman. Aamulla
lähti käyntiin hyvin,ulkona -2 astetta, töistä lähdettyä lämpöä oli +15,lähti vasta käyntiin toisella yrittämällä.Akku on uusi.
Re: w210
jjulli kirjoitti:Missä mahtaa olla vika,kun väykky vm.1996 200 bensa ei käynnisty lämpimänä niin hyvin kuin kylmänä? Viime kesänä huomasin saman. Aamulla
lähti käyntiin hyvin,ulkona -2 astetta, töistä lähdettyä lämpöä oli +15,lähti vasta käyntiin toisella yrittämällä.Akku on uusi.
Vastaan tähän muiden neuvojien puuttuessa..
Eli kannattaisikohan viedä jollekkin Boschin pajalle?..
Voi olla, että "sairaskertomuksella" ja testereillä löytyisi vika..
Tässä mm. yksi paikka: http://www.rexpert.fi/
Eli kannattaisikohan viedä jollekkin Boschin pajalle?..
Voi olla, että "sairaskertomuksella" ja testereillä löytyisi vika..
Tässä mm. yksi paikka: http://www.rexpert.fi/
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)