W124 E300DT

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Kyllä toi 6.syl ainakin 4.syl konetta hiljasemmalta kuulostaa mun korvaan tyhjäkäynnillä ja ajossakin tosin se johtuu siitä että ei tarvii olla jalka lattiassa koko aikaa kun kiihdyttää :lol: :lol: en tiedä millä tapaa eroaa sitten 5syl. kanssa. Ja sitten tosta hyvä käyntisestä en mene sanomaan mitään että onko toi oma sitä mutta ihan nätisti se mun korvaan raksutta käyden, pitää seuraavan kerran kun ajaa forssan läpi alastaroon niin tuolla vertailee Kryptonite:n kanssa autoja että kummalla ronksuttaa ja kuinka paljon :D
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1629
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Millainen pakoputkisto kryptoniten autossa on? Onko vain takapätkä tuollainen jälkiasennushärpäke? Vaikuttaahan sekin ääniin. Se voi olla myös, että koneeseen on tehty kansiremontti hiljakkoin ja paikat ei ole vielä nokeentuneet-pitää tyhjäkäynnillä terävämmän äänen. Ennakko voi olla säädetty "kohilleen" niin sekin terävöittää ääntä. W124 D käy kuin bensakone jos ajoitus "tehottomammalla" alueella. Terävämmällä äänellä kone on kierrosherkempi.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Enpä tiedä. putkisto ei mitään erikoista pörinää pidä. Moottori pitää sellasta dieselin nakatusta.. autoon on vaihdettu kokonaan uusi kansi 80tkm sitten.
Enkä tiedä onko tuo pumppukaan ihan normaali tuossa. Liikkuu minusta turhan ilosesti tuo auto dieseliks.

Tuntuu todella hassulta että tuo öljynpaine putoaa todella alas tyhjäkäynnillä 1.4 ja välillä 1.2 baaria. Riippuu kuinka lämpöseks mokoman on ajanut. Koneessa on mobil1:sen öölit. noh en tiedä, mutta liikkuu ainakin siten ettei tuntus väljä ainakaan olevan. Katsotaan koska pamahtaa jotain..


Tänään tuli sitten vaihdeltua sisätiloihin nuo rainbown uudet kaiuttimet vakiopaikoille.. Kyllä ruppes soimaan kirkkaasti.. Saksan poika oli vaitanut eteen uudet elementit jossain vaiheessa, mutta kun katsoin niin poika oli kytkenyt kaiuttimet väärin päin. eli + ja - napa. Eli kalvot oli hakannu ittensä irti..

rainbown kaiuttimista sen verta vielä että eteen meni heittämällä, mutta taakse joutu tekemään taas vaihteeksi patenttia, vaikka mainostettiin plug and play..

Kyseessä olivat nämä kaiuttimet:

http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=334

http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=335
220.128 Black Mirror
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mitäs sillä on ajeltu mittarin mukaan ?

pidetään miitti tässä joku päivä niin voidaan vertailla kulkua...
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

epk kirjoitti:mitäs sillä on ajeltu mittarin mukaan ?

pidetään miitti tässä joku päivä niin voidaan vertailla kulkua...
Mittarissa on 315tkm tällä hetkellä.


Paljon omallas on ajettu?

Mikäs siinä. Tarvitsee ensin saada aikaseksi vielä täydellinen öljyhuolto ennenkuin rupeaa laitetta kunnolla repimään.
220.128 Black Mirror
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

näin teemme , omalla 240tkm.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Perhana kun ei oo omasta vielä tekniikka täysin iskussa. Muuten voisin tulla teidän kanssa vertailemaan kulkua.


Asialliselta ostokseltahan tuo vaikutti mitä äkkiseltään ehdin viimeviikolla tuolla maalaamon pihalla sitä katselemaan.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Petehri kirjoitti:Perhana kun ei oo omasta vielä tekniikka täysin iskussa. Muuten voisin tulla teidän kanssa vertailemaan kulkua.


Asialliselta ostokseltahan tuo vaikutti mitä äkkiseltään ehdin viimeviikolla tuolla maalaamon pihalla sitä katselemaan.
hahhaah, arvasin että ukko tulee kommentoimaan kulusta, joo mennään vaan koitteleen kulkua, laitetaan sulle ensin morkooli umpeen ja käsijarru päälle :lol: :)
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

epk kirjoitti:hahhaah, arvasin että ukko tulee kommentoimaan kulusta, joo mennään vaan koitteleen kulkua, laitetaan sulle ensin morkooli umpeen ja käsijarru päälle :lol: :)


Pistetään vaan. Tuskin ne nyt paljoa rajoittaa. :lol: Vois saada seisontajarrukengät hieman kipeetä. :twisted:
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

no traikku perään ja toi mun malmikasa viel kyytiin niin sitten saadan sopiva tasoitus pojille :lol: :lol: :lol:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tästä vedettiin taas joku kisa juttu. Itselläni lähtökohta on se että haluan verrata oman auton tekniikaa johonkin vastaavaan varmasti hyväkuntoiseen vakioon.. käyntiääni sun muut jutut, öljynpaineen käyttäytyminen. automaatin vaihteleminen. Sun muuta, mitä nyt mieleen vaan tulee.

Halpa ollut kyllä tuo kansiremontti mikä mokomaan on tehty 2004. Kuittien mukaan 4500e yhteensä. pelkän kannen osuus 1330e.. hemmetti kun ei ymmärrä saksaa laisinkaan.. Mikään ohjelma ei käännä näitä moottorin osia suoraan suomeksi tai englanniksi..
220.128 Black Mirror
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

ei sulle oo vielä veropäätöstä tullu?
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

-King Of The Road- kirjoitti:ei sulle oo vielä veropäätöstä tullu?
Ei

Sanottiin että 2kk kestää! jTaitaa olla tasan kaksi viikkoa siitä kun tein veroilmoituksen! arvelisin että 2500-4000e Voi iskeytyä mihin väliin vaan!
220.128 Black Mirror
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1629
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Olen minäkin auton nähnyt. Ja ihan hieno on. Valokuvista ei näy oikean kyljen pieniä painaumia ja oikean etulokasuojan terävämpää painaumaa. Ja sitten ne sinun mainitsemat pikku pusut puskureissa ja takaluukun reunassa takana vasemmalla pellissä. Sisusta erittäin hieno.
Kyllähän tuollaisen historiaa on vaikea tietää. Mitä koneelle on tehty. Kansi haljennut jo siis reilussa 230 tkm:ssä. No joo ei käytöstä voi mitään tietää. EHkä revitelty surutta. Mutta halki kansi on siis dokumenttien perusteella kuitenkin mennyt. Onkohan vedet päässy aiheuttaan kiertokankiin vääntymiä ja niitäkin on mahdollisesti vaihdeltu kun lasku on kuitenkin 4500 euroa. No eihän sitä tiedä onko kuitit juuri sinun autoon liittyviä-kaikki on melko epävarmaa kuitenkin koko auton historiassa vai kuinka luotettavia dokumentit mielestäsi ovat? Onko siinä kuitenki oma alkuperäinen turbo? Onko pumpua auottu(eikä näissä ole keltaisella maalilla tehdyt sinetit-tästä en kyllä ole varma)
Öljynpaineet ovat riittävät mutta ainakin meidän autoissa ei missään kuumanakaan ole juuri alle 2:den. (ja puhutaan yli 600 tkm. ajetusta w124:sesta-ei turbo) Kyllähän käyttöohjekirjassa on tiedot siitä mitä paineiden tulee minimissään olla. Eli paineet riittävät, mutta onko turbokeneissa sitten alhaisemmat-en osaa sanoa. Jos öljypumpussa naarmuja niin paineet eivät ole parhaat mahdolliset, mutta sulla on riittävästi ja jos nousee kierrosten mukaan herkästi niin ei pitäisi olla huolta.
Autosta kannattaa tarkistaa alipainepumppu ja sen taus. Ettei sieltä ole irtoillut metallia joka johtaa lopulta pumpulle ja voi aihuettaa naarmuja. Alipainepumppu kannattaa muutenkin tarkistaa kun kilometreistä ei voi sanoa 100% varmaa. Jos kansi on vaihdettu todellakin uuteen 80 tkm. sitten niin se on kyllä iso plussa-pitäisi olla luotettavaa matkantekoa oikealla käytöllä satojatuhansia.
Kyllä se hyvä auto on. Pientä ulkoista fiksailua vaan. Oletko katsonut auton pohjan kunnon?
PS. siis kulkeeko auto yllättävän hyvin. Lähteekö paikaltaan 300 E-24:sen tapaan? 0-50 välillä ei pitäisi olla suuria eroja.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Omassa en ole öljynpaineita saanut edes motari ajon jälkeen tippumaan alle 2bar, Mitkä öljyt sulla on koneessa?

Veroissa voi sitten vähän kestää, mulla ollut jo 7vko verolaput tullissa ja soitin sinne maanantaina niin täti sano että menis muka vielä neljä viikkoa :o saas nähä kuinka lähelle se 3kk tulee täyteen :D
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Veropäätöksessä menee kauemmin jos ottaa sen 3kk ajoluvan. Yhteen autoon sen otin ja meni 2,5kk päätöksessä, nykyiseen meseen en ottanut ajolupaa ja tuli päätös alle viikossa, samoin yhteen prätkään mille en ottanut ajolupaa. Ja kaikissa sama vaasan tulli kyseessä.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Vähän menee nyt ot:ksi mutta kuitenkin.
Miten se voi vaikutta asiaan? mulla oli eka se saksan vakuutus voimassa ja vein verolaput sinä aikana tullii ja sitten oli vakuutus loppumassa ja veroja ei kuulunut niin otin ne suomen tarralaput sitten loppuajaksi... en tajuu miten se siitä ois riippuvainen???
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

kardaani kirjoitti:Olen minäkin auton nähnyt. Ja ihan hieno on. Valokuvista ei näy oikean kyljen pieniä painaumia ja oikean etulokasuojan terävämpää painaumaa. Ja sitten ne sinun mainitsemat pikku pusut puskureissa ja takaluukun reunassa takana vasemmalla pellissä. Sisusta erittäin hieno.
Kyllähän tuollaisen historiaa on vaikea tietää. Mitä koneelle on tehty. Kansi haljennut jo siis reilussa 230 tkm:ssä. No joo ei käytöstä voi mitään tietää. EHkä revitelty surutta. Mutta halki kansi on siis dokumenttien perusteella kuitenkin mennyt. Onkohan vedet päässy aiheuttaan kiertokankiin vääntymiä ja niitäkin on mahdollisesti vaihdeltu kun lasku on kuitenkin 4500 euroa. No eihän sitä tiedä onko kuitit juuri sinun autoon liittyviä-kaikki on melko epävarmaa kuitenkin koko auton historiassa vai kuinka luotettavia dokumentit mielestäsi ovat? Onko siinä kuitenki oma alkuperäinen turbo? Onko pumpua auottu(eikä näissä ole keltaisella maalilla tehdyt sinetit-tästä en kyllä ole varma)
Öljynpaineet ovat riittävät mutta ainakin meidän autoissa ei missään kuumanakaan ole juuri alle 2:den. (ja puhutaan yli 600 tkm. ajetusta w124:sesta-ei turbo) Kyllähän käyttöohjekirjassa on tiedot siitä mitä paineiden tulee minimissään olla. Eli paineet riittävät, mutta onko turbokeneissa sitten alhaisemmat-en osaa sanoa. Jos öljypumpussa naarmuja niin paineet eivät ole parhaat mahdolliset, mutta sulla on riittävästi ja jos nousee kierrosten mukaan herkästi niin ei pitäisi olla huolta.
Autosta kannattaa tarkistaa alipainepumppu ja sen taus. Ettei sieltä ole irtoillut metallia joka johtaa lopulta pumpulle ja voi aihuettaa naarmuja. Alipainepumppu kannattaa muutenkin tarkistaa kun kilometreistä ei voi sanoa 100% varmaa. Jos kansi on vaihdettu todellakin uuteen 80 tkm. sitten niin se on kyllä iso plussa-pitäisi olla luotettavaa matkantekoa oikealla käytöllä satojatuhansia.
Kyllä se hyvä auto on. Pientä ulkoista fiksailua vaan. Oletko katsonut auton pohjan kunnon?
PS. siis kulkeeko auto yllättävän hyvin. Lähteekö paikaltaan 300 E-24:sen tapaan? 0-50 välillä ei pitäisi olla suuria eroja.
täytyy kysyä, että missä sinä minun autoni olet nähnyt? Maanantaina Euromarketillako parkissa, kun kävin elokuvissa? Eipä auto ole muuten seisonut kuin kotipihassa ja työparkkipaikalla.. Hyvä että autoni tunnistetaan. Minä en tunnista yhtäkään forumilaista itse. En ole nähnyt salolaisia ja enkä forssassa pyöriviä/asuvia.. Tosta että lähteekö paikalta yhtä nopiaan, kuin 300 E-24, niin ei mitään hajua. En ole ikinä mokomaa ajanut. Itselläni on cupee, mutta kun en ole ikinä kenkässy kaasua aivan pohjaan paikaltaan. Ajossa olen kyllä. Dieseliä en ole kuin kiihdyttänyt 80km/h --> 150km/h ja ripeään kiihtyy. Ei kauheasti huvita kenkiä laitteita, kun haluaa niille pitkää ikää. Pääasia on että kiihtyvät sen verta, että pääse ohi toisesta autoilijasta vaarantamatta ketään.

Joo onhan siinä niitä painaumia, mutta ei mitään väliä sillä niitä tulee joka tapauksessa ainakin suomessa jossa kansa on katkeraa ja kateellista ja pamauttelee toisilla ovilla kylkiin.Lisäksi suomen sää on mitä vaihtelevin. Ajan autolla vuodessa 50tkm, niin sää voi olla mitä vain.. Coupen maalautin ja autoon tullu mitän ihmeellisempiä jälkiä, niin päätin että antaa olla, en jaksa ressata. On elämässä muitakin murheita.. Minua oikeastaan ei haittaa kuin ne puskurit ja se kuskinpuoleinen takakulma. Vien sen maalarille, kun hänellä on vähemmän kiireitä.

kyllähän minä sen tiesin, että kansi on haljennut, ei niitä uusia kansia muuten vaihdella. Ja kyllä kyseissä autossa on uusi kansi, kun ainoa mikä kiiltää uutuuttaan konehuoneessa. Konehuonessa on ollut öljyvuoto. Eipä ole konehuonetta puhdistettu. Ainoa puhdas osa autoa on tuo kansi.
Turbosta, en osaa sanoa, onko alkuperäinen. Mistä näistä koskaan tietää, mutta vaikuttas alkuperäismalliselta turbolta. Öljynpaineet ovat todellakin hämärä juttu. Ei ole minullakaan ollut koskaan autoa, jossa öljynpaineet putoaisi alle 2 baarin. Auton pohjasta sen verta, että on hyvä. Eipä ole haukkumista, mitä sitä ihmettelin katsastusasemalla. Alustastakaan ei löytynyt oikeastaan minkäänlaista välystä, edes takapäästä. Ainoa että iskarit ja jousit tarvis vaihdella jossain vaiheessa. Ei se että olisi huono, mutta huonompi, kuin tuossa 250:ssä, ja kun siihen AMG:n alustaan tottus, niin tämä tuntuu hytkymiseltä..

Voiko alipainepumppu rikkoa jotain kunnolla, jos se hajoaa?

Tällä hetkellä, en ole huomannut mitään oireita sen puoleen. Sammuu nätisti kun avaimesta kääntää..

Sen joku viisaampi vois kertoa että mikä aiheuttaa tuon että öljynpaine putoaa noin matalalle? Vai voiko öljykello olla epäkunnossa, taikka öljypumppu olla huonossa kunnossa?
220.128 Black Mirror
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Kryptonite kirjoitti:Vai voiko öljykello olla epäkunnossa
Sinäpäs sen sanoit. Tai anturi epäkunnossa.

Useassa OM603 turbossa öljynpaineet on siinä 1,5-2. Ei kannata niitä mietiskellä.
124.023
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joo en olis minäkään öljynpaineista huolissaan.

Alipainepumppu voi tuhota koko koneen hajotessaan. :?
Siitä pääsee osia tippumaan jakoketjun ja rattaiden väliin ---> ketju poikki.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Mika.T kirjoitti:Joo en olis minäkään öljynpaineista huolissaan.

Alipainepumppu voi tuhota koko koneen hajotessaan. :?
Siitä pääsee osia tippumaan jakoketjun ja rattaiden väliin ---> ketju poikki.
kuulostipa hyvältä. Onko mitään oireita mistä voisi päätellä, että olisi kiire vaihtaa alipainepumppu?
220.128 Black Mirror
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2272
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...tarkista että siellä on uuden mallinen alipainepumppu :shock:
...jos ei niin välittömästi vaihtoon :twisted:
...-95 tuli vaarallisen kuulalaakeri mallin korvaava liukulaakeri pumppu :twisted: ...jota tehdas vaihteli huoltojen yhteydessä varoiksi takuun alaisiin autoihin :twisted:
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

cuuno kirjoitti::D ...tarkista että siellä on uuden mallinen alipainepumppu :shock:
...jos ei niin välittömästi vaihtoon :twisted:
...-95 tuli vaarallisen kuulalaakeri mallin korvaava liukulaakeri pumppu :twisted: ...jota tehdas vaihteli huoltojen yhteydessä varoiksi takuun alaisiin autoihin :twisted:
Miten tunnistan kyseisen pumpun, että kumpi on kyseessä?

Kävin äsken katsomassa, niin pumpussa näky toisessa sivussa mersun logo ja siinä luki pierburg. Mallia on vähän vaikea kuvailla. Sellainen kaksiputkinen se oli. Mitään numeroita en nähnyt pumpussa..
220.128 Black Mirror
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

oisko uudessa mallissa ruuveilla alipaine pumpun kansi kiinni, orkkis niitattu ??


vai kummin päin oli.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Pystyykö joku ottamaan kuvan uudemman mallin pumpusta?
220.128 Black Mirror
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2272
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...katso pumpusta tehtaan numero :!: ...sitten soitat vehoon ja kysyt ko numerolla :!: ...siis onko sama :twisted: ...ei kannata ulkoisesti alkaa vartailemaa :lol: ...voin koittaa katsoa josko multa löytyis numero tosin maanantaina saat sen kysyttyä veholta :twisted:
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

cuuno kirjoitti::D ...katso pumpusta tehtaan numero :!: ...sitten soitat vehoon ja kysyt ko numerolla :!: ...siis onko sama :twisted: ...ei kannata ulkoisesti alkaa vartailemaa :lol: ...voin koittaa katsoa josko multa löytyis numero tosin maanantaina saat sen kysyttyä veholta :twisted:
Ahaa.. Missä muuten sen numeron pitäisi olla? Ainoat mitä näin tänään oli tuo valmistajan nimi? ja mersun logo. Tarviiko se suurinpiirtein irroittaa että näkee kyseisen mersun numeron? Tarvitsee huomenna ihmetellä jos näkyis, mutta on hiukan ahdas väli muuten, missä kyseinen pumppu sijaitsee..
220.128 Black Mirror
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1629
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Missä autosi olen nähnyt. No tuossahan se seisoo lähes naapuritalon pihassa. :lol: Ihan sattumalta auton näin kun HK:n katua vaunujen kanssa käveltiin ja vieressä oli vielä foorumiltakin tuttu upea coupesi. Pikkuisen tulin viereen vilaisemaan kun oli niin tutunnäköinen. Eli foorumin kuvien kautta autosi oli helppo henkilöittää sinuun. Ei ole kovin monessa W124:sessa tutkia puskureissa yms. Mainitsemasi kolhu takana varmisti asian 100 %:sesti. Eikä forssa ole mikään suuri kyläpahanen. Ei täällä 300 turboja ilman oikeita rekkareita vilise joka kulmilla jos ei muutenkaan.
Alipainepumpusta on kyllä ollut asiaa foorumilla aiemminkin. Puhutaan mielestäni jopa moottorin henkivakuutuksesta, jos pumpun vaihtaa uudempaan malliin. Kyllä pumpun irroitus ja tauksen tarkastus on sentään nopea toimenpide. Alipainepumpun osien irtoaminen(muukin kuin laakerin) aiheuttaa todellakin vaikka mitä. Sitä ei saa päästää tapahtumaan. Ei osaset välttämättä jää rattaiden väliin, mutta jatkavat matkaansa jossain vaiheessa öljypumpulle, jossa on edessä sihti. Pienemmät osat menevät sihdin läpi ja naarmuttavat pumpun-seuraus öljynpaineen heikkous. Mutta edelleen sanon, että kun ei alle 1:den mennä matalillakaan kierroksilla paineissa niin ei hätää. Nyt pitää vaan vertailla muita vastaavia moottoreita. Tuossa joku jo mainitsi, että yleistä että paineet ovat 1,5-2,0.Odotetaan vielä muitakin varmistamaan tieto. Sinulla on kuitenkin tuon välin alapuolella. Onko paineet kuitenkin kylmänä täydet ja kuumanakin vastaavat pieneenkin kaasunpainallukseen. Ja vielä autosi korista. Näin autosi silloin kun sitä ei oltu vielä vahattu ja silti se oli hyvä. Nuo aiemmat huomioni kyljessä olevista pikku lommuista oli vain tuollainen pedanttisen silmän pilkuntarkka arvio. Tuollaisia erittäin pieniä jälkiä on jo usein vuoden ikäisissä autoissa niiltä ei voi välttyä jos autonsa kanssa ajaa normaalisti eli jättää parkkiruutuihin, jotka usein ahtaita ja sitten viereentulijat eivät halua edes nätisti avata oviaan kun vieressä on tähtikeula-joku saatanan porvari-antaa lasten avata takaovet vaan rauhassa. Vähän kärjistetysti sanottu, mutta kuitenkin. Omalle kohdalle sattui viime vuonna pahat vauriot vasempaan etulokariin ja puskuriin. No ei kukaan lappua ollut jättänyt-harmitti V:llä-ja en viitsi peltejä uudenveroiseksi oiotuttaa-antaa olla-se voi olla taas huomenna solmussa ja minä sen kuitenkin taas joutuisin maksamaan.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

ainakin entisessä 200d:ssä tippu öljyn paineet välillä tosi kuumana 1,2bar ja ei se ainakaan kauheesti mitään erikoisia ääni huudellut. Sillä oli rullattu 500tkm ja vaihoin siihen nostajat ja kansi pahvin, sitä ennen kyllä nostajat vähän rallatti. :? kaverin 250d öljyn paineet kuulema on oikeen kuumana noin 1,4-1,6bar että ei kai sulla vielä hätää ole :roll:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

itse olen ruvennut epäilemään öljykellon toimivuutta.. Sillä usein käy siten että öljynpianeet 1.5 tyhjäkäynnillä ja sit yhtäkkiä se putookin 1.2:een. Eli se välillä niinkuin humppaa. Sitten on siten että ajaa kaupungissa liikennevaloihin niin näyttää sent 2bariia ja sitten ajaa 10m toisiin valoihin, niin se näyttääkin jo 1.4 baaria.. Kylämänä kun käynistää niin öljynpaineet on täydet 3 ja melkein saa ajaa moottorin 80 asteiseksi, ennen kuin se rupeaa siitä laskemaan. Kierroksilla se aina näyttää sen 3 niinkuin pitää. Tuntuu hassulta kun autossa on koko yläkerta uusittu tietääkseni. Tai ainakin melkein, niin ei luulisi moottorista tuon matalan öljynpaineen johtuvan. kuinka usein näihin om60x moottoreihin vaihdetaan öljypumppuja? Itse en ole vielä kuullut että olisi vaihdettu..
220.128 Black Mirror
Vastaa Viestiin