W115 moottörin etummainen tukikumi?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2836
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

W115 moottörin etummainen tukikumi?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Moi!


- Sain vihdoin pystärin jarruhommelit kondikseen ja ei muuta kun katsastamattomalla autolla testi&tuomio. Tuomio; moottorin tukikumit vaihtoon ja kardaanin tasapainon syyniä.

Aloin katselemaan tukikumeja ja niitähän perkule on kataloogin ja Lajusen kotisivujenkin mukaan 3! Mihins tuo etummainen tulee asentaa kun ei mulla semmoista siellä näy. (Ei näy kun en asentanut.. :roll: )
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

olisko niin että kaksi tukikumia moottorin alla ja yksi siellä vaihdelaatikon alla.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2836
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

On nekin. Mutta tuo on eri juttu kun se lootan alle tuleva. Siteerataans tuon Lajusen (toiv. ei pahastu) kotisivulolta kuvaa; se joka multa puuttuu on toi tossa oikeella.

Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Kolmas tulee koneen alle öljypohjan ja etupalkin väliin.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Tuollainen kuvan oikenpuoleinen kumi on mun 123:ssa öljypohjan takapuolella. Se on ilmeisesti koneen heilahduksen vaimennin, koska on samoissa koneen korvissa kiinni missä on toisissa (300D:ssä?) koneen molemmilla puolilla olevat iskunvaimentimet.

115 240 D:ssä näkyy taasen olevan öljypohjan etupuolella pyöreä tuki jonka toinenpää nojaa apurunkoon. Näkyy heti tuulettajan hihnan alapuolella.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Kuvia saa käyttää omalla vastuulla. :wink:


Kuva


Etukumi tulee juurikin etupalkin ja öljypohjan väliin, kuten yllä mainittiin. Näkyy kuvassa äänimerkkien välissä, hihnapyörän alla.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2836
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

No tuota, mulla kun on tuo pielavetinen W115 eli 123sen OM616sella varustettu.. Koneen alle ja öljypohjan väliin - siis apurunkoon kyllä, mutta mitäs, onko uudemmassa OM616sessa tuolle kiinnikettä? Tarkistan huomenna kun iskarihommiin alan.

Pääasia että käy ja kukkuu, tänään kävin ostamassa saunakaljat autolla, I`m a rebel! Josko parissa viikossa sais katsastuskuntoon.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Ei sitä etummaista kumia sielä tarvi. Ei mullakaan ollu tuon 3-litrasen kans. Nuo on vaan onnettoman heposet nuo varsinaiset tukikumit, lötköt eikä kestä. Nyt kun mulle tulee uus tekniikka niin tarkotus ois tehä ite jämäkämmät tukikumet sitte moottorille, ettei se pääse heiluun kovin paljo ja kestää sit kumet.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Viesti Kirjoittaja harriba »

Antti M. kirjoitti:Ei sitä etummaista kumia sielä tarvi. Ei mullakaan ollu tuon 3-litrasen kans. Nuo on vaan onnettoman heposet nuo varsinaiset tukikumit, lötköt eikä kestä. Nyt kun mulle tulee uus tekniikka niin tarkotus ois tehä ite jämäkämmät tukikumet sitte moottorille, ettei se pääse heiluun kovin paljo ja kestää sit kumet.
ellen ihan väärin muista niin tuo etummaisen kumin hela asennetaan siten että sitä jonkin verran esijännitetään -> varsinaiset tukikumit tällöin painuvat hiukan kasaan ja ovat vähemmän lötköjä. tehtaan moottorimanuskasta selviää, tsekkaisin tuon mutta manuskat ja pystärit menivät aikaa sitten etiäpäin.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Vastaa Viestiin