W115 moottörin etummainen tukikumi?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2836
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
W115 moottörin etummainen tukikumi?
Moi!
- Sain vihdoin pystärin jarruhommelit kondikseen ja ei muuta kun katsastamattomalla autolla testi&tuomio. Tuomio; moottorin tukikumit vaihtoon ja kardaanin tasapainon syyniä.
Aloin katselemaan tukikumeja ja niitähän perkule on kataloogin ja Lajusen kotisivujenkin mukaan 3! Mihins tuo etummainen tulee asentaa kun ei mulla semmoista siellä näy. (Ei näy kun en asentanut.. )
- Sain vihdoin pystärin jarruhommelit kondikseen ja ei muuta kun katsastamattomalla autolla testi&tuomio. Tuomio; moottorin tukikumit vaihtoon ja kardaanin tasapainon syyniä.
Aloin katselemaan tukikumeja ja niitähän perkule on kataloogin ja Lajusen kotisivujenkin mukaan 3! Mihins tuo etummainen tulee asentaa kun ei mulla semmoista siellä näy. (Ei näy kun en asentanut.. )
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2836
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tuollainen kuvan oikenpuoleinen kumi on mun 123:ssa öljypohjan takapuolella. Se on ilmeisesti koneen heilahduksen vaimennin, koska on samoissa koneen korvissa kiinni missä on toisissa (300D:ssä?) koneen molemmilla puolilla olevat iskunvaimentimet.
115 240 D:ssä näkyy taasen olevan öljypohjan etupuolella pyöreä tuki jonka toinenpää nojaa apurunkoon. Näkyy heti tuulettajan hihnan alapuolella.
115 240 D:ssä näkyy taasen olevan öljypohjan etupuolella pyöreä tuki jonka toinenpää nojaa apurunkoon. Näkyy heti tuulettajan hihnan alapuolella.
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2836
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
No tuota, mulla kun on tuo pielavetinen W115 eli 123sen OM616sella varustettu.. Koneen alle ja öljypohjan väliin - siis apurunkoon kyllä, mutta mitäs, onko uudemmassa OM616sessa tuolle kiinnikettä? Tarkistan huomenna kun iskarihommiin alan.
Pääasia että käy ja kukkuu, tänään kävin ostamassa saunakaljat autolla, I`m a rebel! Josko parissa viikossa sais katsastuskuntoon.
Pääasia että käy ja kukkuu, tänään kävin ostamassa saunakaljat autolla, I`m a rebel! Josko parissa viikossa sais katsastuskuntoon.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Ei sitä etummaista kumia sielä tarvi. Ei mullakaan ollu tuon 3-litrasen kans. Nuo on vaan onnettoman heposet nuo varsinaiset tukikumit, lötköt eikä kestä. Nyt kun mulle tulee uus tekniikka niin tarkotus ois tehä ite jämäkämmät tukikumet sitte moottorille, ettei se pääse heiluun kovin paljo ja kestää sit kumet.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
ellen ihan väärin muista niin tuo etummaisen kumin hela asennetaan siten että sitä jonkin verran esijännitetään -> varsinaiset tukikumit tällöin painuvat hiukan kasaan ja ovat vähemmän lötköjä. tehtaan moottorimanuskasta selviää, tsekkaisin tuon mutta manuskat ja pystärit menivät aikaa sitten etiäpäin.Antti M. kirjoitti:Ei sitä etummaista kumia sielä tarvi. Ei mullakaan ollu tuon 3-litrasen kans. Nuo on vaan onnettoman heposet nuo varsinaiset tukikumit, lötköt eikä kestä. Nyt kun mulle tulee uus tekniikka niin tarkotus ois tehä ite jämäkämmät tukikumet sitte moottorille, ettei se pääse heiluun kovin paljo ja kestää sit kumet.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid