115 projekti jo loppusuoralla !
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 18.03.2007 08:32
- Paikkakunta: joutseno korvenkylän tasavalta
- Viesti:
115 projekti jo loppusuoralla !
Moi! näin tuoreena foorumilaisena ajattelin kirjoittaa tästä omasta kaunottaresta! peruskoppa on -75 280 pystäri.Autoon on vaihdettu tuoreempi tc kone ja laatikko.hitsaukset ja maalaukset on tehty jo edellisen omistajan toimesta;maali silverblue,joka on kyllä uskomattoman hienosti tehty-parasta mitä oon itse vanhassa autossa nähnyt!mittavat hitsauksetkin oli jo ed.omistajan toimesta tehty-ollu kyllä ihan järkyttävä urakka! minulle on tässä jäänyt lähinnä sisustan ja tekniikan viimeistelyä.
Autosta tulee nyt vähän uudistettu painos entisestä,kuitenkin niin,että se on mahdollisuus muuttaa takaisin ihan orginaaliksi. sisällä pääväritys muuttui mustaksi ent. sininen.mustat nahkapenkit aero saabista,äänentoisto näkymättömiin(erillissarjat spl dynamics, jakosuotimet,hyllyllä pinohiiren 6x9, takapenkin kyynärnojan takana peerlessin 12" ja kontissa dynamicsin 3 vahvaria) ulkopuolella ainoa muutos RA:n 17" koottavat vanteet. näyttää aikas hyvältä ja kulkee noinkin vanhaksi lossiksi ihan kiitettävästi! Ennen kesän rientoja edessä ois enää alustan massaus ja pakoputken muodonmuutos rosteri sellaiseen. muuta kalustoa löytyy 4 erikokoista puuvenettä(oon ihan höyrähtäny noihin!!) vw kupla -65 museokunnossa. Sekä seb 220 coupe -66 tässä pitää kyllä itsekkin tarttua miggiin ennen maantietä.
Autosta tulee nyt vähän uudistettu painos entisestä,kuitenkin niin,että se on mahdollisuus muuttaa takaisin ihan orginaaliksi. sisällä pääväritys muuttui mustaksi ent. sininen.mustat nahkapenkit aero saabista,äänentoisto näkymättömiin(erillissarjat spl dynamics, jakosuotimet,hyllyllä pinohiiren 6x9, takapenkin kyynärnojan takana peerlessin 12" ja kontissa dynamicsin 3 vahvaria) ulkopuolella ainoa muutos RA:n 17" koottavat vanteet. näyttää aikas hyvältä ja kulkee noinkin vanhaksi lossiksi ihan kiitettävästi! Ennen kesän rientoja edessä ois enää alustan massaus ja pakoputken muodonmuutos rosteri sellaiseen. muuta kalustoa löytyy 4 erikokoista puuvenettä(oon ihan höyrähtäny noihin!!) vw kupla -65 museokunnossa. Sekä seb 220 coupe -66 tässä pitää kyllä itsekkin tarttua miggiin ennen maantietä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 18.03.2007 08:32
- Paikkakunta: joutseno korvenkylän tasavalta
- Viesti:
Laittelen noita kuvia tänne jahka viisammat kertois,kuinka se onnistuu? kamerat kyllä löytyy,mut en oo koskaan nettiin kuvia laittanu.
laatikko on automaatti ja toimii kyllä hienosti, on kyllä vähän erituntuinen kuin tossa terrano käyttiksessä-merberissä parempi!
renkaat on tosiaan ra:n kootavat 5 puolaset. se ulkönäköhän on tietty aina katsojan silmässä,mut omaan makuun nuo käyvät kyllä.Oon kyllä miettinyt josko kokeilis miltä zenderin amg replikat 16" tuumaset tossa näyttäs,et niissä on 22. sit hyllyssä on vielä yhet amg replikat 16" entisestä merberistä (126 500 se),niissä on et niinkin pieni ku 11. Niin nuo ra:n vanteet on spacereilla et niissä on jotain 40 ja spacerit on n.20mm,en nyt muista tarkkaan,mut mielestäni voisivat olla vielä himppa ulompana. Kiinni en oo niitä vielä ikinä saanut ottamaan,mut pelivarat mitataan milleissä!
Noista toisista 16" replica vanteista et 11 voisin luopua jos jollain ois tarvetta.
niin ja jos jollin ois ehjää mustaa koetaulua,ni sellasellekin ois nyt kans tarvetta.tossa omassa kun on muutama halkeama.
laatikko on automaatti ja toimii kyllä hienosti, on kyllä vähän erituntuinen kuin tossa terrano käyttiksessä-merberissä parempi!
renkaat on tosiaan ra:n kootavat 5 puolaset. se ulkönäköhän on tietty aina katsojan silmässä,mut omaan makuun nuo käyvät kyllä.Oon kyllä miettinyt josko kokeilis miltä zenderin amg replikat 16" tuumaset tossa näyttäs,et niissä on 22. sit hyllyssä on vielä yhet amg replikat 16" entisestä merberistä (126 500 se),niissä on et niinkin pieni ku 11. Niin nuo ra:n vanteet on spacereilla et niissä on jotain 40 ja spacerit on n.20mm,en nyt muista tarkkaan,mut mielestäni voisivat olla vielä himppa ulompana. Kiinni en oo niitä vielä ikinä saanut ottamaan,mut pelivarat mitataan milleissä!
Noista toisista 16" replica vanteista et 11 voisin luopua jos jollain ois tarvetta.
niin ja jos jollin ois ehjää mustaa koetaulua,ni sellasellekin ois nyt kans tarvetta.tossa omassa kun on muutama halkeama.
Mielenkiinnolla täälläkin kuvia odotellaan..miku kirjoitti:Laittelen noita kuvia tänne jahka viisammat kertois,kuinka se onnistuu? kamerat kyllä löytyy,mut en oo koskaan nettiin kuvia laittanu.
Tuossa yksi helpohko sivusto linkittää kuvia tänne, kokeile vaikka ensin harjoitteluforum-osiossa, niin huomaat..
Tallenna tietysti kuvasi ensin omiin kuvatiedostoihin, imageshackilla vaan sitten noukit sieltä. Sitten vaan kopsaat sen suoran linkin tänne..
http://imageshack.us/
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Tervetuloa vaan foorumille .
Kappas, coupe löytyy siis myös, mikä on auton historia? Kuvia kuvia... .
Onko nuo AMG replikat ne sellaiset 5-puolaiset, tummilla puolilla? Olen etsinyt orkkis 15-reikävannesarjaa jotta saisin 4 sarjaa kasaan koska pitkät pultit löytyy myös 2 sarjaa. Mutta, jos en löydä, niin syksyllä voisin laittaa uudet talvirenkaat sitten yhteen olemassaolevaan sarjaan ja tuohon 500:een sopisi sitten vaikka 16" kiekot sitten seuraavaksi kesäksi. Millaiset pultit vanteisiin kuuluu ja onko niitä olemassa? Karkea hinta-arviokin kelpaisi sarjalle .
Yriitin haulla etsiä kuvien liittämisestä ohjeita mutta en ihme kyllä löytänyt. Itsekin olen niin käsi näissä hommissa ja aina menee vähän niin kuin yrityksen ja erehdyksen kautta. Kokeiles tuolta vaikka ensin: http://imageshack.us/ Browsella valitset ladattavan kuvan ja sitten klikkaat host it. Sitten valitset jonkun niistä ehdotuksista mitä saitti tarjoaa ja kopioit sen, ja liität viestisi tekstiin.
No just nyt tuo ei kyllä toimi - tässä olisi toinen vaihtoehto: http://www.imgspot.com/
Kappas, coupe löytyy siis myös, mikä on auton historia? Kuvia kuvia... .
Onko nuo AMG replikat ne sellaiset 5-puolaiset, tummilla puolilla? Olen etsinyt orkkis 15-reikävannesarjaa jotta saisin 4 sarjaa kasaan koska pitkät pultit löytyy myös 2 sarjaa. Mutta, jos en löydä, niin syksyllä voisin laittaa uudet talvirenkaat sitten yhteen olemassaolevaan sarjaan ja tuohon 500:een sopisi sitten vaikka 16" kiekot sitten seuraavaksi kesäksi. Millaiset pultit vanteisiin kuuluu ja onko niitä olemassa? Karkea hinta-arviokin kelpaisi sarjalle .
Yriitin haulla etsiä kuvien liittämisestä ohjeita mutta en ihme kyllä löytänyt. Itsekin olen niin käsi näissä hommissa ja aina menee vähän niin kuin yrityksen ja erehdyksen kautta. Kokeiles tuolta vaikka ensin: http://imageshack.us/ Browsella valitset ladattavan kuvan ja sitten klikkaat host it. Sitten valitset jonkun niistä ehdotuksista mitä saitti tarjoaa ja kopioit sen, ja liität viestisi tekstiin.
No just nyt tuo ei kyllä toimi - tässä olisi toinen vaihtoehto: http://www.imgspot.com/
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Kun on noin komea projekti kyseessä, niin voin ottaa kuvat huostaani ja laittaa ne omaan kotihakemistooni. Voit tietenkin laittaa sinne imageshackiinkin, mutta laita yv:tä jos haluat ne tuonne meikäläisen saul.kapsi.fi:n alle.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 18.03.2007 08:32
- Paikkakunta: joutseno korvenkylän tasavalta
- Viesti:
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista.Yritän tossa viikolla saada niitä kuvia tänne. sen minun coupe on uitettu amerikoista joskus vuosituhannen vaihteessa.ostin auton vaasasta tullivarastosta.auto on mennyt uutena jenkkilään ja ikäväkyllä florida nimiseen pitäjään.Omistajia on varmasti ollut monia,mut viimeinen on ollut joku nasan virkamies tai ehkäpä jopa astronautti(kiva kavereille vähän värittää).No innosta puhkuen ostin auton varautuen kyllä sitä miggiäkin käyttämään,mut tiedossa olevien keulan ja kaarien hitsauksien lisäksi paljastui,että koko takakontin lattia,ohjaamon lattiat ,ja mikä kauhistuttavinta, koko pyörätuenta takaa oli leivottu LASIKUIDUSTA!!! On siinä meksikon pojat olleet hartsissa! luovuutta oli kyllä osoitettu muotojen hakemisessa projekti on nyt siinä vaiheessa.et oon keulan hitsannut ja poistanut entiset korjaukset-lähtivät noin neliön palasina ilman työkaluja!!
vanteet ovat viispuolaiset,väri on sellanen sinisenharmaa-oisko sillä jotain kilpaluukkia haettu? nii tää on siis ihan orginaali väri.vanteet on hyvässä kunnossa. en oo hintaa miettinyt-voihan niistä jottai tarjota,ni kattellaan.
vanteet ovat viispuolaiset,väri on sellanen sinisenharmaa-oisko sillä jotain kilpaluukkia haettu? nii tää on siis ihan orginaali väri.vanteet on hyvässä kunnossa. en oo hintaa miettinyt-voihan niistä jottai tarjota,ni kattellaan.
Ettei ois kyseessä tää pystäri?
Ainaski tuo muun kaluston kuvaus antaa miulle vahvan epäilyksen siitä, kuka on nimimerkin miku takana Tervetuloa foorumille! Soitapa vaikka, ni tuun opastamaan kuvien laiton. (Ja muuta toi paikkakunta Imatrasta siksi, mikä se on oikeesti )
Ainaski tuo muun kaluston kuvaus antaa miulle vahvan epäilyksen siitä, kuka on nimimerkin miku takana Tervetuloa foorumille! Soitapa vaikka, ni tuun opastamaan kuvien laiton. (Ja muuta toi paikkakunta Imatrasta siksi, mikä se on oikeesti )
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 18.03.2007 08:32
- Paikkakunta: joutseno korvenkylän tasavalta
- Viesti:
Näin ensimmäiseksi pyydän nöyrimmiten anteeksi karkeaa etiketti virhettä,paikkakuntahan tosiaan on joutseno. täällä meilläpäin ollaan aika tarkkoja näistä asioista kuva on totta tosiaan tuosta minun tallista! tässä vaiheessa tais vielä olla vanhat sisukset tuossa etummaisessa.tosta kuvasta saa kyllä jonkunlaisen käsityksen noista vanteista,mut otan kuvia viikolla lisää ja laittelen niitä tänne tän meidän kylän mersugurun kanssa. ollaan viikolla yhteyksissä.
Re: kuvia
Jou. Mie tuun viikonloppuna käymään ja opastan.miku kirjoitti:Nyt ei kyllä enää jaksa harjotella tätä nörttäilyä !!! voisko joku ottaa nuo kuvat haltuunsa ja laittaa ne sit tänne esille?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 18.03.2007 08:32
- Paikkakunta: joutseno korvenkylän tasavalta
- Viesti:
harjoittelua
Jeh! Saulille kiitokset avusta! voin noita lisääkin laitella jahka kerkiin kuvia ottamaan.
Viimeisimmät sattumukset oli tässä viimeviikolla,kun sain auton valmiiksi.koeajolla ajoin v.niskan moottoritien suht raskaalla kaasulla ja auto toimi kuin unelma ainoo mikä häiritsi kun mittari näytti jotain 200km/h:n lukemia ni meteli oli melkoinen; tc:n mylvintä,basso ja oma innostunut hihkuminen(tahdosta riippumaton)alkoivat vähän käymään korville No siitä kotiin ,auto talliin ja mies levolle. aamulla kauppa reissulla yhtäkkiä jumalaton tutina,onneksi vain pienessä vauhdissa. nilkuttaen kotiin ja auto nosturille-kardaanin tukikumi tuhannen paskana- miksihän se nyt hajos!kardaani irti ja uusi kumi/laakeri paikalleen ja kokeilemaan-voplaa -arvatkaa katoinko etu-ja takakardaanin boorit kohdalleen.No nyt kardaani on Ko-metilla painotuksessa ja ristikon vaihdossa,että sellaista-kesää odotellen
Viimeisimmät sattumukset oli tässä viimeviikolla,kun sain auton valmiiksi.koeajolla ajoin v.niskan moottoritien suht raskaalla kaasulla ja auto toimi kuin unelma ainoo mikä häiritsi kun mittari näytti jotain 200km/h:n lukemia ni meteli oli melkoinen; tc:n mylvintä,basso ja oma innostunut hihkuminen(tahdosta riippumaton)alkoivat vähän käymään korville No siitä kotiin ,auto talliin ja mies levolle. aamulla kauppa reissulla yhtäkkiä jumalaton tutina,onneksi vain pienessä vauhdissa. nilkuttaen kotiin ja auto nosturille-kardaanin tukikumi tuhannen paskana- miksihän se nyt hajos!kardaani irti ja uusi kumi/laakeri paikalleen ja kokeilemaan-voplaa -arvatkaa katoinko etu-ja takakardaanin boorit kohdalleen.No nyt kardaani on Ko-metilla painotuksessa ja ristikon vaihdossa,että sellaista-kesää odotellen
Re: harjoittelua
Ainakin W123:ssa on kardaneissa ihan tehtaan merkit joilla etu ja takapätkän saa kohdistettua oikealle kohdalle. Ne pitää vain osata hakea. Eivät ole mitään kovin isoja merkkejä. Tuolla tavoin itsellekin eri pituisen etupätkän vaihdon jälkeen sai kardaanin oikealle boorille. Eli siinä eupätkän kohdassa josta saa väännettyä avaimella on sellainen pieni nystyrä ja ristikossa kaksi nystyrää. Tuo etupätkän nystyrä laitetaan tuon ristikon merkkien keskelle.miku kirjoitti:kardaani irti ja uusi kumi/laakeri paikalleen ja kokeilemaan-voplaa -arvatkaa katoinko etu-ja takakardaanin boorit kohdalleen.No nyt kardaani on Ko-metilla painotuksessa ja ristikon vaihdossa,että sellaista-kesää odotellen
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 18.03.2007 08:32
- Paikkakunta: joutseno korvenkylän tasavalta
- Viesti:
Moi taas! ja alusta show ei kun jatkuu Sain ko-metilta kardaanin takas ja laitoin sen paikalleen vanhoilla rättinivelillä,jotka näyttivät kyllä ihan hyviltä! no ei kun kokeilemaan-ja vielä voplaa n.40-60km/h tutisee ja sitten tuntuu häviävän kokonaan ja menee ihan sukkasiltaan.tärinä/tutina tuntuu olevan riippumaton vedosta,eli oli veto päällä tai ei ni täristää tossa nopeudessa.Oisko kellään viisaammalla vinkkiä mistä nyt kannattais vikaa alkaa metsästämään?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2815
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti: