W203 c32 amg

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Tume
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 29.06.2007 01:03
Paikkakunta: Fuengirola, Costa Del Sol, Espanja

W203 c32 amg

Viesti Kirjoittaja Tume »

Olen ostamassa vuoden -01 c32 amg:tä. Muutama hyvä vaihtoehto on jo tiedossa, mutta haluaisin enemmän taustatietoa kyseisestä automallista ennen kaupan tekoa.. Seuraavat asiat kiinnostavat: käyvätkö facelift-mallin ajovaloumpiot suoraan vai pitääkö tehdä muutoksia? Vaihtaako AMG-speedshift-vaihteisto oikeasti nopeasti vai onko vaihtaminen samanlaista odottelua kuin esim. audin tiptronicilla? Kuuluvatko ilmastoidut penkit vakiovarusteisiin? Vakuutuksen hinta Suomessa? Onko mitään tyyppivikoja? Pulttijako? Lista jatkuu vielä pitkään, mutta jos joku osaa vastata aluksi näihin kysymyksiin niin siitä olisi paljon apua, ettei tule ostettua sikaa säkissä.. :)
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Re: W203 c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Tume kirjoitti:Olen ostamassa vuoden -01 c32 amg:tä. Muutama hyvä vaihtoehto on jo tiedossa, mutta haluaisin enemmän taustatietoa kyseisestä automallista ennen kaupan tekoa.. Seuraavat asiat kiinnostavat: käyvätkö facelift-mallin ajovaloumpiot suoraan vai pitääkö tehdä muutoksia? Vaihtaako AMG-speedshift-vaihteisto oikeasti nopeasti vai onko vaihtaminen samanlaista odottelua kuin esim. audin tiptronicilla? Kuuluvatko ilmastoidut penkit vakiovarusteisiin? Vakuutuksen hinta Suomessa? Onko mitään tyyppivikoja? Pulttijako? Lista jatkuu vielä pitkään, mutta jos joku osaa vastata aluksi näihin kysymyksiin niin siitä olisi paljon apua, ettei tule ostettua sikaa säkissä.. :)
Faceliftin valot passaa heittämällä

Speedshift vaihtaa oikeasti nopeasti, jonkin tiedon mukaan 35% nopeammin kuin sama 722.6 aski perusmalleissa. Ei mitenkään verrattavissa audin tiptronickiin. Tippari on hitaista hitain, siis ihan paska. AMG vaihtaa kyllä aika nussakasti. Alaspäin vaihto voi kickdowneineen tuntua hitaalta, mutta takaan että se ei todellakaan ole hidas. Mieti kauanko manuaalilla vaihtaminen kestää kytkimineen kaikkineen...

Speedshift on muutenkin hieno, pakkovaihteilla jos vetää punarajalle niin osaa silti vaihtaa isommalle. Isoa lujaa ajettaessa tajuaa tasakaasullakin pitää pienen pesässä. Perus 722.6:ssa jos haluaa pienimmän mahdollisen vaihteen pesään, joutuu keppiä naputtelemaan, speedshiftissä kun pitää miinuksella hetken se valitsee parhaan kiihtyvyyden tarjoavan vaihteen automaattisesti.

Toki tuossa askissa on huonoakin, se nimittäin oppii kuljettajan ajotyylin. Jos sen haluaa pitää aina herkimmillään niin joutuu kaasupolkimen kanssa resetoimaan silloin tällöin tai sitten vaan ajaa aina niinkuin miehet :D Itseäni oppiminen ei ole pahemmin haitannut. Mielestäni parempia askeja ei ole tarjolla muita kuin BMW:n SMG2, audin DSG on siinä ja siinä että ottaisinko ennemmin kuin speedshiftin.

Ilmastoidut penkit eivät ole vakiovaruste, en tiedä onko saanut edes rahalla.

Vakuutuksen hintaa en ole pahemmin kilpailuttanut, alle tonnin pysyy liikenne ja kasko yhteensä.

Perus 203:n tyyppiviat, eli tukivarren puslia menee, pienehköjä sähkövikoja jne... Ei mitään hirmu vakavia. AMG:ssä lisäksi välijäähdyttimen vesipumppuja menee "mukavasti". Pumppu maksaa veholla 500€, mutta Ford Lightingin pumppu on sama, mutta erilaisilla liitännöillä, helppo modata sopivaksi, hinta alle 100€. Samoin syyläriin on integroitu vaihteiston öljyn jäähdytin ja Valeo merkkisenä tuppaa pistämään nesteet sekaisin vaihteistoöljyjen kanssa, ei tietääkseni kovinkaan kallis osa. Samoin välijäähdyttimet vuotaa joillakin, ei vaarallista, mutta alkaa tukkimaan imusarjaa pikkuhiljaa.

Ainoastaan tuon pumppuvian voi todeta omin voimin. Muutama kova ja pitkä kiihdytys putkeen ja tehot pitää edelleen olla tallella. Kun vesi ei kierrä niin imuilman lämmöt nousee liian korkeiksi, jolloin kompura tiputetaan pois pelistä. Minulla on ollut 2 kpl 203:a ja molemmat ovat olleet erittäin luotettavia yksilöitä. Kilsoja noilla on vedetty yhteensä 150tkm minun omistuksessa ja korjaamolla ei pahemmin ole tarvinnut vierailla. Ainoastaan tuon pumpun olen joutunut laittamaan, se menee jokaisesta 32:sta jossakin vaiheessa.

5x112

Suosittelen selailemaan C32/C55 osiota osoitteesta www.mbworld.org, sieltä löytyy luultavasti vastaus kaikkeen...

Hieno auto!
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Tume
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 29.06.2007 01:03
Paikkakunta: Fuengirola, Costa Del Sol, Espanja

Viesti Kirjoittaja Tume »

Kiitos kattavasta vastauksesta.. Noista tiedoista oli paljon hyötyä ja luulen, että amg pysyy vielä ostoslistalla.. :)
Tume
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 29.06.2007 01:03
Paikkakunta: Fuengirola, Costa Del Sol, Espanja

Viesti Kirjoittaja Tume »

Sellasta vielä kyselisin, että onko mitään tietoa c32 amg:n hintatasosta suomessa? Asun itse Espanjassa ja tuon auton täältä muuttoautona suomeen. Saan myydä auton kolmen vuoden suomessa olon jälkeen ja kiinnostaisi, että mitä luokkaa kyseisten autojen hinnat ovat ja miten nopeasti arvo laskee..
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Silloin kun omani ostin, marraskuussa 06 niin huima 3kpl:n suomi-auto valikoima valikoima oli kartellimaisesti hinnoiteltu 49900€, sittemmin hinnat ovat pyörineet välillä 40-45k€, mutta kaikki ovat olleet tuontiautoja. Halvin on ollut 35k€, mutta sitä möi mustafa ja autossa oli ilmeisesti perustavaa laatua oleva vika=kallis!!

Uusi C-sarja on tullut markkinoille ja jonkin ajan kuluttua myös C63 AMG, se tulee väistämättä laskemaan 203-koristen AMG mallien hintoja entisestään. Harvoinhan noita on suomessa tarjolla, eli nettiautosta on todella vaikea kaivaa päivän hintaa, kun ei ole myynnissäkään.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Ehkä jotain suuntaa antavaa arviota hinnoista voisi miettiä sitä kautta että yleisesti ottaen tuon hintaluokan autojen arvo suunnilleen puolittuu noin 5 vuodessa, sen jälkeen kehitys hetkeksi tasaantuu ja sen jälkeen seuraa uusi selkeä pudotus kun uusi korimalla tulee markkinoille, jonka jälkeen hinta jää suunnilleen siihen.

Niistä malleista mitä olen seurannut on kehitys ollut kutakuinkin tuo..eli Audi S6,BMW M5 ja M3, SLK32AMG, Audi TT, SLK R170..ja muutama muukin.

Tällä perusteella hyvin suuntaa antava arvio 32AMG:n pyyntihintatasosta 3v kuluttua voisi olla suunnilleen luokkaa 30-35t euroa, riippuen ajokilometreistä ym.
Tosin pitää ilman muuta huomioida että tuo saattaisi olla liikkeiden pyyntihintataso, se mikä on todellinen arvo millä sen pystyy realisoimaan on ilman muuta tuota jonkin verran alhaisempi.

Tuo siis vain "sinnepäin" arviot.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Tume
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 29.06.2007 01:03
Paikkakunta: Fuengirola, Costa Del Sol, Espanja

Viesti Kirjoittaja Tume »

Onko kellään listaa c32 amg:n vakiovarusteista? Oon lukenu netistä joitain varusteluetteloita, mutta niistä ei selviä, että mitkä varusteista on vakiona.. Kiinnostais vaan tietää, et mitkä varusteet on plussaa ku käyn autoa kattomassa..
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Tume kirjoitti:Onko kellään listaa c32 amg:n vakiovarusteista? Oon lukenu netistä joitain varusteluetteloita, mutta niistä ei selviä, että mitkä varusteista on vakiona.. Kiinnostais vaan tietää, et mitkä varusteet on plussaa ku käyn autoa kattomassa..
Samat vakiovarusteet kuin pappamalleissakin. Eli ei oikein mitään. Sähkölasit, sähköjakkarat jne... Jenkkilässä on ollut vakiona nahkasisusta ja kattoluukkukin, mutta ei euroopassa. Pääsääntöisesti AMG:t kyllä ovat todella hyvin varusteltuja, suomiautoistakaan ei oikein puutu muuta kuin comand, joka on suhteettoman kallis varuste. Vehon sivuilta saat käsityksen kun tutkit C-mallisen farkun luetteloa, siitä kun ei ole vielä uusi korimalli tullut markkinoille. AMG:t ovat sitten kaikki Avantgarde varustetasolla... Tärkeimpiä ulkoisia eroja tavalliseen ovat erilaiset puskurit, helmat ja pakoputki sekä penkit ja alusta. Myöskin sisustat ovat pääsääntöisesti kaksivärisiä.

Itse jos olisin 203:a hankkimassa niin vaatimuksena olisi kattoluukku, nahkasisusta, sadetutka ja comand. Ne toki varmasti espanjan tuonneista löytyy helposti. Puhelinvarustuksen voi unohtaa kokonaan, se on niin taivahan vanha systeemi että ei mitään järkeä.

Suurin puute AMG:ssä mielestäni on tasauspyörästön lukon puuttuminen. Sellaista jos kaipaa niin quaife myy hyvän lukon vaatimattomaan alle 2000 € hintaan.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Vastaa Viestiin