W124 E300DT
hei,
Mua kiinnostaa kovasti tarkempi kolaripaikka. Somerolta tultaessa ennen torronsuota vai forssastapäin. Oliko hirviä vain yksi-jatkoi varmaan matkaansa sen kummempia pikkumersusta välittämättä. Siinähän kävi ihan hyvin saat nyt oiottua samalla oikean etulokarin vauriot ja ovien pikkupainaumat. Sen lisäksi pääset eroon niistä tutkista etupuskurissa. Katso, että saat alkuperäismallisen puskurin eikä mitään tarvikepalikkaa. Kun ajat jatkossa somerollepäin niin kaikista vaarallisin paikka hirvieläinten kannalta on forssastapäin somerolle mentäessä torronkylän jälkeen n. 2 km. Siinä on sattunut useimmat tuon tien onnettomuuksista. Oikealla lukee haapalammintie torronkylän jälkeen ja siitä noin kilometrin matkalla on hirvien ja peurojen ylityspaikka ollut jo vuosikymmeniä. Onneksi ei käynyt mitään itsellesi. Ja mersukin säilyi sentään kunnossa. Onko kuvia vaurioista?
Mua kiinnostaa kovasti tarkempi kolaripaikka. Somerolta tultaessa ennen torronsuota vai forssastapäin. Oliko hirviä vain yksi-jatkoi varmaan matkaansa sen kummempia pikkumersusta välittämättä. Siinähän kävi ihan hyvin saat nyt oiottua samalla oikean etulokarin vauriot ja ovien pikkupainaumat. Sen lisäksi pääset eroon niistä tutkista etupuskurissa. Katso, että saat alkuperäismallisen puskurin eikä mitään tarvikepalikkaa. Kun ajat jatkossa somerollepäin niin kaikista vaarallisin paikka hirvieläinten kannalta on forssastapäin somerolle mentäessä torronkylän jälkeen n. 2 km. Siinä on sattunut useimmat tuon tien onnettomuuksista. Oikealla lukee haapalammintie torronkylän jälkeen ja siitä noin kilometrin matkalla on hirvien ja peurojen ylityspaikka ollut jo vuosikymmeniä. Onneksi ei käynyt mitään itsellesi. Ja mersukin säilyi sentään kunnossa. Onko kuvia vaurioista?
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tarkkapaikka kolaritilanteelle oli somerolta päin tulessa forssaan siinä juuri ennen torronsuonkansallispuiston ensimmäistä kaarreta/kurvia. Eli siinä kuin on joku maatalon risteys, niin juuri ennen sitä ristetystä hirvi tuli oikealta ja meni vasemmalle merusta välittämättä. Tosin kyllä poliisi sitten metsämiehen lähetti hirven perään. Itse en jäänyt odottelemaan.
en ole jaksanut ottaa itse kuvia. Lommoja siinä nyt on sitten + muita vekkejä. Ihme tuuri oli kyllä. En vieläkään käsitä että miten niin iso hirvi (noin 400kg) sai aikaiseksi noin pienet jäljet. Tuntui että on suojelusenkeli nostanut sen hirven mersun yli. Vähän pelotti, kun samassa autossa oli myös apparin paikalla veljeni. Siinä olis ollut hymy herkässä kun molemmat olis menny.
Noh kävi älytön tuuri. Ei tästä sen enempää.
Tässä olen kokopäivän miettinyt, että nyt kun maalaillaan näinkin paljon uusiksi tapaturman vuoksi, niin pitäisiköhän maalauttaa kokoauto samaan syssyyn. Kauhea probleema..
en ole jaksanut ottaa itse kuvia. Lommoja siinä nyt on sitten + muita vekkejä. Ihme tuuri oli kyllä. En vieläkään käsitä että miten niin iso hirvi (noin 400kg) sai aikaiseksi noin pienet jäljet. Tuntui että on suojelusenkeli nostanut sen hirven mersun yli. Vähän pelotti, kun samassa autossa oli myös apparin paikalla veljeni. Siinä olis ollut hymy herkässä kun molemmat olis menny.
Noh kävi älytön tuuri. Ei tästä sen enempää.
Tässä olen kokopäivän miettinyt, että nyt kun maalaillaan näinkin paljon uusiksi tapaturman vuoksi, niin pitäisiköhän maalauttaa kokoauto samaan syssyyn. Kauhea probleema..
Ei ole kaksiset minusta. En osaa muuta sanoa.E300DIISELI kirjoitti:onko paremmat kuin vakiovalot?? minkämerkkiset? eihan siinä ole 24v konetta?
220.128 Black Mirror
Aika hurja... hyvät että selvis säikähdyksellä matkustajat, monesti se on hirvi tuulilasin päällä lepäämässä ja auto ja kyytiläiset romuna
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Auto menee tässä 2kk sisällä ylimaalaukseen ja olen päättänyt että laitatan radioantennin reijän tukkoon, niin onko kenelläkään tietoa hyvästä sisäantenni ratkaisusta? Ne lasiin liimattavat pilipali antennit nyt ei ainakaan toimi taajaman ulkopuolella, mutta onko olemassa joitakin hyviä vaihtoehtoja ilman piiskaa?
Ylimaalaus tapahtuu alkuperäiseen väriin ja näillä näkymin myös helmamuovit ja puskurit tulevat samaan sävyyn. EVOX:n käyttöautoa kopioiden.
Ylimaalaus tapahtuu alkuperäiseen väriin ja näillä näkymin myös helmamuovit ja puskurit tulevat samaan sävyyn. EVOX:n käyttöautoa kopioiden.
220.128 Black Mirror
Minua kiinnostais kans tuo sisäantenni kun ovat täällä vi*tuilleet kauta aikain että pitäs tuo piiska ottaa helv*ttiin.Kryptonite kirjoitti:Auto menee tässä 2kk sisällä ylimaalaukseen ja olen päättänyt että laitatan radioantennin reijän tukkoon, niin onko kenelläkään tietoa hyvästä sisäantenni ratkaisusta? Ne lasiin liimattavat pilipali antennit nyt ei ainakaan toimi taajaman ulkopuolella, mutta onko olemassa joitakin hyviä vaihtoehtoja ilman piiskaa?
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Noh tuolla turbolla ajettu se 320tkm kohta, niin ajattelin uusia turbon. En osaa sanoa oliko vanhassa turbossa mitään vikaa. Se selviää sitten kun on uusi turbo kiinni. Uuden turbon hinta oli 350e, niin ajattelin pistää uuden kiinni.dansku kirjoitti:miks tilasit uuden vakioturbon? oliks vanhassa jotain sanomista?
Onpahan se puoli sitten kunnossa.
Sitten olisi yksi kysymys kaikille, että millä saisi venttiilikopan kannen kiilloitettua kaikista helpoiten? Miten te muut olette koppianne kiillottanut?
En löytänyt haulla mitään aiheesta.
220.128 Black Mirror
Näistä W124:sta puhuttaessa 300 turboa ei ole ikina saanut 24 venttiilisenä, vaparina kylläkin Eli ovat 12 v.Siege kirjoitti:Ihan tähän väliin, onko 300 dt aina 24v?
Väyrysissä ovat taasen 24 venttiilisiä.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kryptonite kirjoitti:tänään tuli sitten uusi puhallin
Näyttää ihan turbolta..........mutta on vaan paljon pienempi.
No ei vaan....itselläkin oli jossain vaiheessa ajatuksena kiillottaa venttiilikoppa, mutta totesin työn määrän liian suureksi. Kaiken lisäksi kiiltävän kopan puhtaana pito ja hapettumisen estäminen vaatii suuren vaivan joten totesin maalauttamisen viisaammaksi.
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Voipi olla jää myös kiilottamatta täällä päässä. Saa nähdä jaksanko tehdä yhtikäs mitään kopan suhteen. Turbosta sen verta, että kun sahaan sen 50tkm vuodessa, niin ei huvittas kerran vuodessa sitä kantta aukoo. Nostan kyllä teikäläiselle hattua hienosta saavutuksesta, mutta ajattelin nyt toistaiseksi ainakin pitää tämän laitteen ihan matalaviritteisenä. Tulee huomattavasti halvempia kilometrejä täten. Tähtäimessä nyt ajaa tällä laitteella varmaankin seuraavat 6 vuotta eli noin 300tkm ilman suurempia remontteja. Tosin voipi olla että joudun käyttään koneen alakerran uudelleen laakeroittamassa jossain vaiheessa. Saapi nähdä.Petehri kirjoitti:Kryptonite kirjoitti:tänään tuli sitten uusi puhallin
Näyttää ihan turbolta..........mutta on vaan paljon pienempi.
No ei vaan....itselläkin oli jossain vaiheessa ajatuksena kiillottaa venttiilikoppa, mutta totesin työn määrän liian suureksi. Kaiken lisäksi kiiltävän kopan puhtaana pito ja hapettumisen estäminen vaatii suuren vaivan joten totesin maalauttamisen viisaammaksi.
Lisäksi haavena olisi saada hukattua tuo EXT-390 ja hommata tilalle kunnon 500:nen, siinä olisi sitä harrastusmeininkiä..
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Nyt tarvisi pientä tietoa, että mitä ainetta tuo kulta/keltasävyinen lakka mahtaa olla mitä on abs yksikössä, ohjaustehostimen säiliön kannessa, syöttöpumpun rungossa ja venttiilikopan kannessa? Ja miksi kyseistä ainetta on niihin pistetty? Olen nähnyt autoja joissa ei kyseistä ole laisinkaan ja taas autoja jossa kyseistä ns lakkamaista ainetta taas on. Osaako joku guru vastata?
kuva
kuva
220.128 Black Mirror
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
"Olen kuullut" Veholta aikoinaan(jo 90-luvulla) että olisi ollut joku tietty "erä" joista kaikista vetää ajan kanssa tuollaiseksi keltaiseksi. Eli joku käsittelyaine joka ei olekkaan toiminut ihan niin kuin pitäisi. Tosiaan on juurikin niitä joissa ei ole ja toisissa taas on tuota keltaista. Järkeen käypä selityskö . Etenkin M104:sten ja M119 venakopan kannet ottavat toiset herkästi väriä. Itellä vanakopat priimat mutta itse kannet, ym. osat kellertäväksi muuttuneet.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Nyt on ruvennut kauheasti houkuttamaan waldin korisarjat..
Toisaalta voisi nyt vähän päivittää ulkoasua, kun muutenkin auto menossa ylimaalaukseen.
Mitäs mieltä olette korisarjasta?
http://www.autorice.com/catalog/images/w124_wald.jpg
http://www.wald.co.jp/parts_acce/carran ... index.html#
Auton väriäkin olen miettinyt uusiksi. Jos maalaisi alkuperäisvärillä, mutta lisäis väriin vähän kuparia. Havittelisin vähän sellaista jallulistan sävyhohtoa..
Toisaalta voisi nyt vähän päivittää ulkoasua, kun muutenkin auto menossa ylimaalaukseen.
Mitäs mieltä olette korisarjasta?
http://www.autorice.com/catalog/images/w124_wald.jpg
http://www.wald.co.jp/parts_acce/carran ... index.html#
Auton väriäkin olen miettinyt uusiksi. Jos maalaisi alkuperäisvärillä, mutta lisäis väriin vähän kuparia. Havittelisin vähän sellaista jallulistan sävyhohtoa..
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ma 09.07.2007 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
kyllä se tuulilasi antenna pelittää hyvin, kunhan vain ostaa esimerkiksi hyvän merkin (bosch esimerkiksi) ja muistaa maadottaa kunnola.....
mulla on kahessa autossa ollut nyt peräkkäin ja olen tyytyväinen.
Ainoa paska homma vain, että tuo nykyinen käyttis kävi tuossa porokolari remontissa myös lasin vaihdossa ja samala maalarin perkeleet tuhosivat ne lasiin liimattavat viikset......
mulla on kahessa autossa ollut nyt peräkkäin ja olen tyytyväinen.
Ainoa paska homma vain, että tuo nykyinen käyttis kävi tuossa porokolari remontissa myös lasin vaihdossa ja samala maalarin perkeleet tuhosivat ne lasiin liimattavat viikset......
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Komee on tuo Waldin sarja tosin yli 2000e hinta vähän karvastelee.. Kultanen hile vois toimia tuon bornitin kanssa. KS. Esim Antti k:n auto.. samaa tyyliä mutta 199 päälle lakattuna.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)