W124 E300DT

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Hyvä että rahalla selviää, ettei menny terveys
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

valot

Viesti Kirjoittaja E280T »

onko paremmat kuin vakiovalot?? minkämerkkiset? eihan siinä ole 24v konetta?
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1629
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

hei,
Mua kiinnostaa kovasti tarkempi kolaripaikka. Somerolta tultaessa ennen torronsuota vai forssastapäin. Oliko hirviä vain yksi-jatkoi varmaan matkaansa sen kummempia pikkumersusta välittämättä. Siinähän kävi ihan hyvin saat nyt oiottua samalla oikean etulokarin vauriot ja ovien pikkupainaumat. Sen lisäksi pääset eroon niistä tutkista etupuskurissa. Katso, että saat alkuperäismallisen puskurin eikä mitään tarvikepalikkaa. Kun ajat jatkossa somerollepäin niin kaikista vaarallisin paikka hirvieläinten kannalta on forssastapäin somerolle mentäessä torronkylän jälkeen n. 2 km. Siinä on sattunut useimmat tuon tien onnettomuuksista. Oikealla lukee haapalammintie torronkylän jälkeen ja siitä noin kilometrin matkalla on hirvien ja peurojen ylityspaikka ollut jo vuosikymmeniä. Onneksi ei käynyt mitään itsellesi. Ja mersukin säilyi sentään kunnossa. Onko kuvia vaurioista?
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tarkkapaikka kolaritilanteelle oli somerolta päin tulessa forssaan siinä juuri ennen torronsuonkansallispuiston ensimmäistä kaarreta/kurvia. Eli siinä kuin on joku maatalon risteys, niin juuri ennen sitä ristetystä hirvi tuli oikealta ja meni vasemmalle merusta välittämättä. Tosin kyllä poliisi sitten metsämiehen lähetti hirven perään. Itse en jäänyt odottelemaan.

en ole jaksanut ottaa itse kuvia. Lommoja siinä nyt on sitten + muita vekkejä. Ihme tuuri oli kyllä. En vieläkään käsitä että miten niin iso hirvi (noin 400kg) sai aikaiseksi noin pienet jäljet. Tuntui että on suojelusenkeli nostanut sen hirven mersun yli. Vähän pelotti, kun samassa autossa oli myös apparin paikalla veljeni. Siinä olis ollut hymy herkässä kun molemmat olis menny.
Noh kävi älytön tuuri. Ei tästä sen enempää.

Tässä olen kokopäivän miettinyt, että nyt kun maalaillaan näinkin paljon uusiksi tapaturman vuoksi, niin pitäisiköhän maalauttaa kokoauto samaan syssyyn. Kauhea probleema..
E300DIISELI kirjoitti:onko paremmat kuin vakiovalot?? minkämerkkiset? eihan siinä ole 24v konetta?
Ei ole kaksiset minusta. En osaa muuta sanoa.
220.128 Black Mirror
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

valot

Viesti Kirjoittaja E280T »

hajosiko toinen kolarissa? mistähän niitä mahtaa saada? on ainaki vakioita hienommat aika lailla! nii mikä niitten merkki oli?
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Aika hurja... hyvät että selvis säikähdyksellä matkustajat, monesti se on hirvi tuulilasin päällä lepäämässä ja auto ja kyytiläiset romuna :o
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Auto menee tässä 2kk sisällä ylimaalaukseen ja olen päättänyt että laitatan radioantennin reijän tukkoon, niin onko kenelläkään tietoa hyvästä sisäantenni ratkaisusta? Ne lasiin liimattavat pilipali antennit nyt ei ainakaan toimi taajaman ulkopuolella, mutta onko olemassa joitakin hyviä vaihtoehtoja ilman piiskaa?

Ylimaalaus tapahtuu alkuperäiseen väriin ja näillä näkymin myös helmamuovit ja puskurit tulevat samaan sävyyn. EVOX:n käyttöautoa kopioiden.
220.128 Black Mirror
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Kryptonite kirjoitti:Auto menee tässä 2kk sisällä ylimaalaukseen ja olen päättänyt että laitatan radioantennin reijän tukkoon, niin onko kenelläkään tietoa hyvästä sisäantenni ratkaisusta? Ne lasiin liimattavat pilipali antennit nyt ei ainakaan toimi taajaman ulkopuolella, mutta onko olemassa joitakin hyviä vaihtoehtoja ilman piiskaa?
Minua kiinnostais kans tuo sisäantenni kun ovat täällä vi*tuilleet kauta aikain että pitäs tuo piiska ottaa helv*ttiin. :lol:
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Todii, nyt olen tässä puhdistellut konehuonetta öljystä ja moskasta. Havaitsin
pienen vuodon imusarjan liitoksessa. Ilmeisesti tiiviste antaa periksi. Onko paha vaihtaa?

tiiviste

Tässä näkyy vuodon suuntaa..
220.128 Black Mirror
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

helppohan se on , 2x kuusiokolot irti vuodon kohilta ja turbolta yks ruuvi irti -> nosta irti.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

epk kirjoitti:helppohan se on , 2x kuusiokolot irti vuodon kohilta ja turbolta yks ruuvi irti -> nosta irti.
Onko momentit kuinka tarkat? Voiko kirrata ihan käsimomentilla?
Sitten millä nimellä toi tiiviste menee? Tarvii tilata mokoma..
220.128 Black Mirror
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ei tarvi momentteja. Normaalisti kiinni.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tänään tuli sitten tiiviste vaihdettua ja samalla tuli tilattua japipartsilta uusi vakio turbo :P Uutta turboa odotellessa.
220.128 Black Mirror
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1190
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

miks tilasit uuden vakioturbon? oliks vanhassa jotain sanomista?
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

dansku kirjoitti:miks tilasit uuden vakioturbon? oliks vanhassa jotain sanomista?
Noh tuolla turbolla ajettu se 320tkm kohta, niin ajattelin uusia turbon. En osaa sanoa oliko vanhassa turbossa mitään vikaa. Se selviää sitten kun on uusi turbo kiinni. Uuden turbon hinta oli 350e, niin ajattelin pistää uuden kiinni.
Onpahan se puoli sitten kunnossa.


Sitten olisi yksi kysymys kaikille, että millä saisi venttiilikopan kannen kiilloitettua kaikista helpoiten? Miten te muut olette koppianne kiillottanut?
En löytänyt haulla mitään aiheesta.
220.128 Black Mirror
Siege
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 25.05.2006 02:21

Viesti Kirjoittaja Siege »

Ihan tähän väliin, onko 300 dt aina 24v?
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Siege kirjoitti:Ihan tähän väliin, onko 300 dt aina 24v?
Näistä W124:sta puhuttaessa 300 turboa ei ole ikina saanut 24 venttiilisenä, vaparina kylläkin :wink: Eli ovat 12 v.

Väyrysissä ovat taasen 24 venttiilisiä.

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Siege
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 25.05.2006 02:21

Viesti Kirjoittaja Siege »

Malm kirjoitti:
Siege kirjoitti:Ihan tähän väliin, onko 300 dt aina 24v?
Näistä W124:sta puhuttaessa 300 turboa ei ole ikina saanut 24 venttiilisenä, vaparina kylläkin :wink: Eli ovat 12 v.

Väyrysissä ovat taasen 24 venttiilisiä.

-Risto
Eli w124 300dt = 12v
ja w124 300d = 24v
ja w124 300b = 12/24v?
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Siege kirjoitti:
Eli w124 300dt = 12v
ja w124 300d = 24v
ja w124 300b = 12/24v?
no vapari 300D on myös 12/24v kuten bensakin, riippuen vuosimallista :)

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

tänään tuli sitten uusi puhallin
220.128 Black Mirror
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Kryptonite kirjoitti:tänään tuli sitten uusi puhallin


Näyttää ihan turbolta..........mutta on vaan paljon pienempi. :lol:




No ei vaan....itselläkin oli jossain vaiheessa ajatuksena kiillottaa venttiilikoppa, mutta totesin työn määrän liian suureksi. Kaiken lisäksi kiiltävän kopan puhtaana pito ja hapettumisen estäminen vaatii suuren vaivan joten totesin maalauttamisen viisaammaksi.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Petehri kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:tänään tuli sitten uusi puhallin


Näyttää ihan turbolta..........mutta on vaan paljon pienempi. :lol:




No ei vaan....itselläkin oli jossain vaiheessa ajatuksena kiillottaa venttiilikoppa, mutta totesin työn määrän liian suureksi. Kaiken lisäksi kiiltävän kopan puhtaana pito ja hapettumisen estäminen vaatii suuren vaivan joten totesin maalauttamisen viisaammaksi.
Voipi olla jää myös kiilottamatta täällä päässä. Saa nähdä jaksanko tehdä yhtikäs mitään kopan suhteen. Turbosta sen verta, että kun sahaan sen 50tkm vuodessa, niin ei huvittas kerran vuodessa sitä kantta aukoo. Nostan kyllä teikäläiselle hattua hienosta saavutuksesta, mutta ajattelin nyt toistaiseksi ainakin pitää tämän laitteen ihan matalaviritteisenä. Tulee huomattavasti halvempia kilometrejä täten. Tähtäimessä nyt ajaa tällä laitteella varmaankin seuraavat 6 vuotta eli noin 300tkm ilman suurempia remontteja. Tosin voipi olla että joudun käyttään koneen alakerran uudelleen laakeroittamassa jossain vaiheessa. Saapi nähdä.

Lisäksi haavena olisi saada hukattua tuo EXT-390 ja hommata tilalle kunnon 500:nen, siinä olisi sitä harrastusmeininkiä..
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Nyt tarvisi pientä tietoa, että mitä ainetta tuo kulta/keltasävyinen lakka mahtaa olla mitä on abs yksikössä, ohjaustehostimen säiliön kannessa, syöttöpumpun rungossa ja venttiilikopan kannessa? Ja miksi kyseistä ainetta on niihin pistetty? Olen nähnyt autoja joissa ei kyseistä ole laisinkaan ja taas autoja jossa kyseistä ns lakkamaista ainetta taas on. Osaako joku guru vastata?

kuva
220.128 Black Mirror
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Normaalia moottorin suojalakkaa.

Estää alumiini osia hapettumasta. :D
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

"Olen kuullut" Veholta aikoinaan(jo 90-luvulla) että olisi ollut joku tietty "erä" joista kaikista vetää ajan kanssa tuollaiseksi keltaiseksi. Eli joku käsittelyaine joka ei olekkaan toiminut ihan niin kuin pitäisi. Tosiaan on juurikin niitä joissa ei ole ja toisissa taas on tuota keltaista. Järkeen käypä selityskö :? . Etenkin M104:sten ja M119 venakopan kannet ottavat toiset herkästi väriä. Itellä vanakopat priimat mutta itse kannet, ym. osat kellertäväksi muuttuneet.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Nyt on ruvennut kauheasti houkuttamaan waldin korisarjat..

Toisaalta voisi nyt vähän päivittää ulkoasua, kun muutenkin auto menossa ylimaalaukseen.

Mitäs mieltä olette korisarjasta?

http://www.autorice.com/catalog/images/w124_wald.jpg

http://www.wald.co.jp/parts_acce/carran ... index.html#

Auton väriäkin olen miettinyt uusiksi. Jos maalaisi alkuperäisvärillä, mutta lisäis väriin vähän kuparia. Havittelisin vähän sellaista jallulistan sävyhohtoa..
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ma 09.07.2007 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No Waldithan on tyylikkäimpiä korisarjoja mitä löytyy..Itseä miellyttää enemmän se toinen etupuskuri, kun taas tuon sarjan helmat on paremmat. Hintaahan noille tulee...
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Japi-partsilla näytti olevan W124 Waldin sarjat varasto tavaraa, hinnasta ei ollut manintaa..
Komea satsi olis ainakin sedanissa!
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

kyllä se tuulilasi antenna pelittää hyvin, kunhan vain ostaa esimerkiksi hyvän merkin (bosch esimerkiksi) ja muistaa maadottaa kunnola.....

mulla on kahessa autossa ollut nyt peräkkäin ja olen tyytyväinen.

Ainoa paska homma vain, että tuo nykyinen käyttis kävi tuossa porokolari remontissa myös lasin vaihdossa ja samala maalarin perkeleet tuhosivat ne lasiin liimattavat viikset......
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3550
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Komee on tuo Waldin sarja tosin yli 2000e hinta vähän karvastelee.. Kultanen hile vois toimia tuon bornitin kanssa. KS. Esim Antti k:n auto.. samaa tyyliä mutta 199 päälle lakattuna.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin