Oi maamme TULLI synnyinmaan
Oi maamme TULLI synnyinmaan
Mitenkäs kauan teillä muilla on autoveropäätöksissä kestänyt? Parin päivän päästä menee 3kk ajolupa umpeen ja tullista soitettiin että valitettavasti teidän täytyy hakea uusi ajolupa kun verotusarvon määritys on ollut niiiiiiin vaikeaa että 3kk ei ole siihen riittänyt. Ja luonnollisestihan uudesta ajoluvasta pitää maksaa normaali hinta. Miten helv....sä näinkin yksinkertainen asia kuin auton maahantuonti voi olla suomessa näin vaikeaa. Mutinaa.......
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Eikä siinä vielä kaikki
Se on katsastettava jos haet uutta 3kk ajolupaa,uutisissa totesivat mennä viikolla
Se on katsastettava jos haet uutta 3kk ajolupaa,uutisissa totesivat mennä viikolla
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Oi maamme TULLI synnyinmaan
Nopeimmat ovat olleet pari viikkoa. Nämä tapahtuivat alkuvuonna 2006. Hitain on yli 2 kk.PepeKyy kirjoitti:Mitenkäs kauan teillä muilla on autoveropäätöksissä kestänyt?...
Minkälaista autoa sinulla arvioidaan kun prosessi etenee noin huolellisesti?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Oi maamme TULLI synnyinmaan
Epäilenpä et kyseessä on sellanen ihana A124. Vois tälläsen kateellisen kommentin heittää, et toivottavasti ette saa kilpiä ennen talveaeerola kirjoitti:Minkälaista autoa sinulla arvioidaan kun prosessi etenee noin huolellisesti?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Saksan export-kilvillä ajettiin suomen liikennevakuutuksella sinne asti kunnes tullipäätös tuli? Nou problems? Oiskos sitä tarvinnu vielä jotain tarrojakin liimata? Ainiin ja tullipäätös tais tulla parin viikon viiveellä kun oli eriävät mielipiteet tullin autoarvioijan kans muutaman pienen lisävarusteen suhteen...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
mulla kesti tossa allekirjotuksessa olevassa autossa kahta päivää vaille 3kk laput menit tullista johonkin helv..in markkina-arvoryhmään jossa ne ihmetteli ton katiskan hintaa josta laput sitten lopulta löysi tiensä tullin.. mun piti eka hakee sitä saakelin lisä ajoaikaa mutta sit onneks keksi hinnan tolle onhan siinä tarrakilvillä ajossa yks hyvä puoli ei mene kiisseliveroa ainakaan siltä ajalta kummiskin se 15€ lupamaksu on paljon vähemmän tai ainakin vähemmän kun tossa omassa häkkyrässä:lol:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Meinasin tehdä ensin uuden topiccin mutta laitetaan tähän jatkoksi.
Lähdimme perheen kanssa tiistaina Tallinkin viihderisteilylle laivana Galaxy josta sain varattua hytipaketin. Mietin tuota pysäköintiä satamassa kovasti ja sitten Tallinkin nettisivuilta bongasin seuraavan lauseen:
Check-in veti hitaasti ja 18 min ennen laivan lähtöä sain matkaliput ja olin siinä odotellessa jo varmistanut auton viennin laivaan puhelimitse tallinkin asiakaspalvelusta. Piti vaan luukulla ilmoittaa rekisterinumero joka oli tapauksessani tarrakilven BR-2916.
Homma meinasi tökätä sitten passintarkastuksessa; eka kommentti rajamieheltä oli että jaahas, siirtokilvillä mersu ja mikä onkaan auton määränpää? Kerroin tilanteen ja sanoin vielä että tässä taustapeilissä roikkuu lappu jossa lukee että autoa ei ajeta maihin. Tarrakilvet ovat kuulemma voimassa vain pohjoismaissa ja riski on se että ajan auton maihin Tallinnassa . Sanoin että en tee niin, mutta rajamiehet (tässä vaiheessa 3 kpl) ottivat puhelun jonnekin ja sen päätteeksi sain kuulla että tulli on ohjeistanut tällaisissa tapauksissa passintarkastajia ottamaan tarrakilvet irti autosta. Suomeen palattaessa asiakas saa lunastaa tullista uudet tarrakilvet 15 euron hintaan sitten . Pikkasen aloin käymään jo lämpöisenä (kuten 420 pannukin pellin alla, jota olin jo check-in jonoissa raottanut tuulihakaan) ja rajamiehet sanoi että ei he näitä sääntöjä tee vaan tulli. Repäisin tarrat irti koska aikaa ei ollut ajaa takaisin parkkialueelle enää; pyysin että pitävät laput tallessa koska noin 20 h päästä haluaisin samata laput takaisin. Sanoivat että tekevät mitä voivat ja pyysivät ottamaan yhteyttä tulliin seuraavana päivänä. Jupisin vielä siitä että en voi edes käyttää Tallinkin tarjoamaa ennakkotilauspalveluakaan jossa juomingit tuodaan auton viereen autokannelle rekisterinumeron perusteella.
Palattaessa Suomeen tullin henkilökunta seurasi saapuvia autoja ja kun näkivät täysin kilvettömän mersumme niin kaikki viittilöivät että heti seis, ja tiukka kysely päälle että mikäs on meininki . Kerroin tilanteesta ja yksi tullimies kävikin etsimässä tarrojani mutta eihän niitä mistään löytynyt; sitten ohjeistettiin että ajaisimme tullin virka-auton perässä (haltuun otto ) rahtitulliin josta saisin uudet kilvet. Tässä välissä tullin kaverit jo totesivatkin että autohan on jo otettu "systeemiin sisälle" ja tarrojen tunnukset on lyöty kirjoihin ja kansiin, sekä vakuutusyhtiölle. Ajoimme sitten toiseen rakennukseen jossa asiaa alkoi tutkimaan vanhempi kaveri. Heidän kanta oli se että tässä tapauksessa virheen olivat tehneet rajamiehet - etenkin kun autoa ei edes saanut ulos laivasta. Jostain kaivettiin esiin kirjallinen ohje miten toimitaan jos rekisterikilvet ovat kadonneet tai tuhoutuneet. Sen mukaan tein itse ns. pahvikilvet, tässä tapauksessa vain paperista punaisen spriitussin avulla. Uudet "laput" leimattiin taustalta tullin puolesta ja olemassaolevaan siirtolupaani tehtiin selvitys mitä oli tapahtunut.
Jos oikein ymmärsin saan ajaa ajolupani loppuun näillä paperikilvillä . Kuukausi on mennyt päätöstä odottaessa ja kaksi siis jäljellä. Saa nähdä milloin tulee. Heinäkuun alussa Lappeenrantaan tulleelle Viperille sanottiin suoraan että 3 kuukautta kestää.
Kuitenkin tullin kaverit olivat asiallisia ja halukkaista auttamaan. Uusi numerointihan olisi merkinnyt lisää pyöritystä byrokratian rattaisiin.
Pahvikilvet
Lähdimme perheen kanssa tiistaina Tallinkin viihderisteilylle laivana Galaxy josta sain varattua hytipaketin. Mietin tuota pysäköintiä satamassa kovasti ja sitten Tallinkin nettisivuilta bongasin seuraavan lauseen:
Hiukka tuli kiirekkin kun käytiin shoppailemassa pääkaupunkiseudulla ja katselin Länsisatamassa tuota pitkäaikaista pysäköintipaikkaa autosta käsin ja päätin että ajan mersun laivaan risteilyn ajaksi. Tuo parkki satamassa olisi maksanut 20 euroa ja ajattelin että tuliaisten kannalta sekä auton turvallisuuden takia on parempi maksaa kymppi enemmin ja ottaa auto laivaan.www.tallinksilja.com kirjoitti: Auto mukaan risteilylle 30€
Kun kertaostos laivan myymälästä on min. 300€, saat autohinnan takaisin laivan myymälästä. Ostosetu on voimassa risteilyllä la-to, ja se koskee henkilöautoa (max.1,8/5m). Autoa ei voi ottaa mukaan risteilylle perjantaisin. Autoa ei voi ajaa maihin risteilyn aikana laivan ollessa Tallinnassa.
Check-in veti hitaasti ja 18 min ennen laivan lähtöä sain matkaliput ja olin siinä odotellessa jo varmistanut auton viennin laivaan puhelimitse tallinkin asiakaspalvelusta. Piti vaan luukulla ilmoittaa rekisterinumero joka oli tapauksessani tarrakilven BR-2916.
Homma meinasi tökätä sitten passintarkastuksessa; eka kommentti rajamieheltä oli että jaahas, siirtokilvillä mersu ja mikä onkaan auton määränpää? Kerroin tilanteen ja sanoin vielä että tässä taustapeilissä roikkuu lappu jossa lukee että autoa ei ajeta maihin. Tarrakilvet ovat kuulemma voimassa vain pohjoismaissa ja riski on se että ajan auton maihin Tallinnassa . Sanoin että en tee niin, mutta rajamiehet (tässä vaiheessa 3 kpl) ottivat puhelun jonnekin ja sen päätteeksi sain kuulla että tulli on ohjeistanut tällaisissa tapauksissa passintarkastajia ottamaan tarrakilvet irti autosta. Suomeen palattaessa asiakas saa lunastaa tullista uudet tarrakilvet 15 euron hintaan sitten . Pikkasen aloin käymään jo lämpöisenä (kuten 420 pannukin pellin alla, jota olin jo check-in jonoissa raottanut tuulihakaan) ja rajamiehet sanoi että ei he näitä sääntöjä tee vaan tulli. Repäisin tarrat irti koska aikaa ei ollut ajaa takaisin parkkialueelle enää; pyysin että pitävät laput tallessa koska noin 20 h päästä haluaisin samata laput takaisin. Sanoivat että tekevät mitä voivat ja pyysivät ottamaan yhteyttä tulliin seuraavana päivänä. Jupisin vielä siitä että en voi edes käyttää Tallinkin tarjoamaa ennakkotilauspalveluakaan jossa juomingit tuodaan auton viereen autokannelle rekisterinumeron perusteella.
Palattaessa Suomeen tullin henkilökunta seurasi saapuvia autoja ja kun näkivät täysin kilvettömän mersumme niin kaikki viittilöivät että heti seis, ja tiukka kysely päälle että mikäs on meininki . Kerroin tilanteesta ja yksi tullimies kävikin etsimässä tarrojani mutta eihän niitä mistään löytynyt; sitten ohjeistettiin että ajaisimme tullin virka-auton perässä (haltuun otto ) rahtitulliin josta saisin uudet kilvet. Tässä välissä tullin kaverit jo totesivatkin että autohan on jo otettu "systeemiin sisälle" ja tarrojen tunnukset on lyöty kirjoihin ja kansiin, sekä vakuutusyhtiölle. Ajoimme sitten toiseen rakennukseen jossa asiaa alkoi tutkimaan vanhempi kaveri. Heidän kanta oli se että tässä tapauksessa virheen olivat tehneet rajamiehet - etenkin kun autoa ei edes saanut ulos laivasta. Jostain kaivettiin esiin kirjallinen ohje miten toimitaan jos rekisterikilvet ovat kadonneet tai tuhoutuneet. Sen mukaan tein itse ns. pahvikilvet, tässä tapauksessa vain paperista punaisen spriitussin avulla. Uudet "laput" leimattiin taustalta tullin puolesta ja olemassaolevaan siirtolupaani tehtiin selvitys mitä oli tapahtunut.
Jos oikein ymmärsin saan ajaa ajolupani loppuun näillä paperikilvillä . Kuukausi on mennyt päätöstä odottaessa ja kaksi siis jäljellä. Saa nähdä milloin tulee. Heinäkuun alussa Lappeenrantaan tulleelle Viperille sanottiin suoraan että 3 kuukautta kestää.
Kuitenkin tullin kaverit olivat asiallisia ja halukkaista auttamaan. Uusi numerointihan olisi merkinnyt lisää pyöritystä byrokratian rattaisiin.
Pahvikilvet
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Hah hah Voi pojat. Odotas vaan kun ekat poliisit tulee vastaan. Mitkäs ihmeen pahvilaput nämä ovat
Joo tulihan tossa eilen uusi puhelu tullista, että autoveropäätös on saatu valmiiksi ja se tulee postissa. Täh Siis vuorokaudessa päätös onkin valmistunut. No kiiruusti vaan veroja maksamaan ni saa vaunun kilpiin
Joo tulihan tossa eilen uusi puhelu tullista, että autoveropäätös on saatu valmiiksi ja se tulee postissa. Täh Siis vuorokaudessa päätös onkin valmistunut. No kiiruusti vaan veroja maksamaan ni saa vaunun kilpiin
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
http://www.tulli.fi/fi/01_Ajankohtaista ... _31818.jsp
Suomentakaahan rautalangan avulla mitä tää tarkottaa
eli jos käyn esim. ruotsista auton voinko pitää 3kk ne ruottin kilvet paikallaan vai pitääkö ne punaset tarrakilvet ottaa ja muutenkin tuo käytäntöja pitääkö tuo 3 kk jotenkin huomioida lappuja suomen puolella tehtäessä ?
Suomentakaahan rautalangan avulla mitä tää tarkottaa
eli jos käyn esim. ruotsista auton voinko pitää 3kk ne ruottin kilvet paikallaan vai pitääkö ne punaset tarrakilvet ottaa ja muutenkin tuo käytäntöja pitääkö tuo 3 kk jotenkin huomioida lappuja suomen puolella tehtäessä ?
Jos sinulla on ruotsalainen rekisteröinti ja ruotsalainen vakuutus voimassa, voit ajaa autolla Suomessa ilman siirtokilpiä. Tuoduksi auto pitää kuitenkin ilmoittaa asianmukaisesti. Mutta tarrakilpiä ei tarvita.Atro kirjoitti:...jos käyn esim. ruotsista auton voinko pitää 3kk ne ruottin kilvet paikallaan vai pitääkö ne punaset tarrakilvet ottaa ja muutenkin tuo käytäntöja pitääkö tuo 3 kk jotenkin huomioida lappuja suomen puolella tehtäessä ?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Mut jos auto ostetaan ja tehdään luovarit niin eikös vak. katkee myös ruotsalaisesta autosta, Entäs jos otan suomalaisen vakuutuksen niin voinko pitää kilvet paikallaan vai tuleeko autom "liimalaput" tullista ?eerola kirjoitti:Jos sinulla on ruotsalainen rekisteröinti ja ruotsalainen vakuutus voimassa, voit ajaa autolla Suomessa ilman siirtokilpiä. Tuoduksi auto pitää kuitenkin ilmoittaa asianmukaisesti. Mutta tarrakilpiä ei tarvita.Atro kirjoitti:...jos käyn esim. ruotsista auton voinko pitää 3kk ne ruottin kilvet paikallaan vai pitääkö ne punaset tarrakilvet ottaa ja muutenkin tuo käytäntöja pitääkö tuo 3 kk jotenkin huomioida lappuja suomen puolella tehtäessä ?
Suomalaisen liikennevakuutuksen saa nykyään ainoastaan Suomessa rekisteröityyn autoon. Tai näin sanoo virallinen teksti.Atro kirjoitti:Mut jos auto ostetaan ja tehdään luovarit niin eikös vak. katkee myös ruotsalaisesta autosta, Entäs jos otan suomalaisen vakuutuksen niin voinko pitää kilvet paikallaan vai tuleeko autom "liimalaput" tullista ?
Kun ostat auton EU- tai ETA-valtiosta ulkomailta (=Ruotsista), rekisteröinet sen ostomaan exporttikilpiin ja niihin tarvitset vakuutuksen - todennäköisimmin ostomaasta. Sitten ajat sen Suomeen ja ilmoitat auton maahantuoduksi ensimmäisessä Tullissa. Jos ulkolainen vakuutus ja rekisteröinti jatkuvat edelleen, et tarvitse suomalaisia kilpiä etkä siksi suomalaista vakuutustakaan.
Sitten ajat auton katsastukseen ja sen jälkeen haet autoveropäätöstä. Vieläkään et tarvitse suomalaista liikennevakuutusta.
Kun ulkolainen vakuutus ja/ tai rekisteröinti loppuu, tarvitset suomalaisen liikennevakuutuksen ja tätä varten myös suomalaisen rekisteröinnin (=tarrakilvet).
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Mulle tuli toisaan veropäätös seuraavana aamuna kun olin autoa käyttäny tullissa. 1. Äjiä katto lappua ja tuumas "Ei taida mitään varusteita puutta" vastasin, ei muuta ku digipoksi. 2. Ei edes kattonu autoa, kysy vaan että mikä sun mielestä ois hyvä vero, totesin että semmosta 13-15 oon laskeskellu. 3 Soitti aamulla, että näitähän nyt on tuotu, laskin sille veron, pikkusen yli se mun arvion, 16. Että tuu hakemaan laput ja pankkikortti tai käteinen käy. Soli sillä selvä. Alle vuorokausi kotiutumisesta auto oli kilvissä.
Oulun Tullin käytäntöön ja palveuun oon nyt useamman auton kodalla ollu todella tyytyväinen.
Oulun Tullin käytäntöön ja palveuun oon nyt useamman auton kodalla ollu todella tyytyväinen.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
3kk sanottiin mullekin reilu viikko sitten eli odotellaan...
Kuinkas jatko kun ajelen tämän 3kk tarrakilvillä ja tulee syksy jolloin ajokelit loppuu kesäautolla. Lopetan ajamisen siihen,saan tullista veropäätöksenkin joskus.
Kysymys kuuluukin,onko vero maksettava heti vai voiko sen maksaa vasta keväällä,ilman korkoa maksamattomalle verolle? Saisin auton kilpiin keväällä verojen maksun jälkeen,mutta ajanut autolla menneen kesän
Kuinkas jatko kun ajelen tämän 3kk tarrakilvillä ja tulee syksy jolloin ajokelit loppuu kesäautolla. Lopetan ajamisen siihen,saan tullista veropäätöksenkin joskus.
Kysymys kuuluukin,onko vero maksettava heti vai voiko sen maksaa vasta keväällä,ilman korkoa maksamattomalle verolle? Saisin auton kilpiin keväällä verojen maksun jälkeen,mutta ajanut autolla menneen kesän
Vahvasti menee jo OT:ksi
Mutta eikös se rätti piä paremmin kylmää ku rauta? Tästähän oli joku tutkimuskin lämpökamerakuvineen?Mesedesi kirjoitti:A124 on avoversio, joten ymmärrettäväähän tuo onkin, että talvet on seisonnassa.Skraba kirjoitti:Mitä?! Ette te kai nyt kesäautoa ostaneet?PepeKyy kirjoitti:... ja talvellahan tuo joutaakin seisoa.
Nonniin. Nyt on A kilvissä. Eilen tuli laput ja tänään kävin tullissa maksamassa sen ja sitten konttorilta kilvet. Sen verran tuo veroa veron päälle maksaminen rupes hymyilyttämään että kysäsin konttorilta oisko ALV-22 kilpi ollut vielä jouten. Oishan sitä nyt vielä tonnilla voinut köyhää valtiota sponssata No se oli kuitenkin jo jossain bemussa.
Maksuaikaa näytti muutens olevan päätöksestä 10pv. Eli kuukausikaupalla tulli voi tuhrata papereittensa kanssa mutta tavan tallaajalla ei. Uskomaton määrä pitää olla papereita nyky tietokoneaikakaudella että saa 121 vuotta vanhan keksinnön kilpiin.
No sitten tutkailemaan tuota valituspuolta
Maksuaikaa näytti muutens olevan päätöksestä 10pv. Eli kuukausikaupalla tulli voi tuhrata papereittensa kanssa mutta tavan tallaajalla ei. Uskomaton määrä pitää olla papereita nyky tietokoneaikakaudella että saa 121 vuotta vanhan keksinnön kilpiin.
No sitten tutkailemaan tuota valituspuolta
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Ostin auton Ruotsista. Koska tulin laivalla Tukholmasta Turkuun ja jouduin ajamaan vielä Suomessa, ostin Pohjolasta etukäteen vakuutuksen ko.autoon runkonumeron ja ruotsin rekkarin perusteella alkavaksi kaupantekopäivästä. Ruotsalainen myyjä luonnollisesti lopetti oman vakuutuksensa ko.päivänä. Turun tullista punaiset tarralaput ja ajo kotiin. HUOM ! Ruotsalaiset rekisterikilvet on lähetettävä Vägverketille (tai myyjälle) jotta saa oman vakuutuksen (tai autonkäyttöveron ?)Atro kirjoitti:Mut jos auto ostetaan ja tehdään luovarit niin eikös vak. katkee myös ruotsalaisesta autosta, Entäs jos otan suomalaisen vakuutuksen niin voinko pitää kilvet paikallaan vai tuleeko autom "liimalaput" tullista ?eerola kirjoitti:Jos sinulla on ruotsalainen rekisteröinti ja ruotsalainen vakuutus voimassa, voit ajaa autolla Suomessa ilman siirtokilpiä. Tuoduksi auto pitää kuitenkin ilmoittaa asianmukaisesti. Mutta tarrakilpiä ei tarvita.Atro kirjoitti:...jos käyn esim. ruotsista auton voinko pitää 3kk ne ruottin kilvet paikallaan vai pitääkö ne punaset tarrakilvet ottaa ja muutenkin tuo käytäntöja pitääkö tuo 3 kk jotenkin huomioida lappuja suomen puolella tehtäessä ?
katkeamaan. Sinun on ehdottomasti saatava myyjältä ruotsalaiset original rekisteriotteet 2 osaa. Ottakoot myyyjä itselleen kopiot.Vaikka Tullin sivuilla lukee että oikeaksi todistettu kopio kelpaa, niin ei ainakaan Turun ja Vaasan tullissa kelvannut.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Edellisen ässämersun katsastin jo ennen verotuksen aloittamista. En saanut edes oikeaksi todistettua jäljennöstä katsastuskonttorista vaan pelkät kopiot. Kelpasi Lappeenrannan tullille kuitenkin pienen nurinan säestyksellä, jupisivat että kumma sääntö kun pitää ottaa orkkis ote pois jo katsastuksessa.illinois kirjoitti:[Vaikka Tullin sivuilla lukee että oikeaksi todistettu kopio kelpaa, niin ei ainakaan Turun ja Vaasan tullissa kelvannut.
Tämä E420 on aiheuttanut jo kaikenlaista päänvaivaa...ajoinhan sen Suomeen yksityisen myyjän omilla kilvillä. Palautin kilvet postitse heti toisena arkipäivänä mutta lähetys otti kaksi työviikkoa ja sillä välin sain uhkauskirjeen Pforzheimin kaupungilta notta minun on palautettava elokuun johonkin päivään mennessä sekä kilvet että molemmat rekisteriotteen kappaleet tai muuten asia viedään poliisiviranomaisille. Ote palautetaan sitten minulle kunhan auto poistetaan saksan rekisteristä. Osoitteen olivat saaneet kauppakirjasta kun myyjä oli yrittänyt katkaista vakuutustaan sen avulla.
Mutta, rekisteriotteen molemmat kappaleet on K-Katsastajilla ja niitä ei saa ulos. Kysyttiin AKElta ja sanoivat että ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy. Nyt kun ollaan EUssa ja tuo autojen rekisteröimiskäytäntökin yhdenmukaistuu niin AKElta menee tieto sitten Saksaan kunhan autoni on Suomen rekisterissä.
Pikkasen alkoi myyjäkin hermoilla kun kilvillä kului 2 vkoa postissa mutta nyt kilvet on palautettu eikä kaveri ole enää perään kysellyt .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Mahtoikohan olla minkälainen toi pepekyyn avo-mersu? Ite toin keväällä -93 300-24 avon, veropäätös tuli perjantaina, oli aika mielestäni vanhasta katiskasta aika iso (6600e). Noh, jokainen markka jonka maksat veroja auttaa sinua myös, vai miten se laulu meni! Saipahan viimein kilvet tohon autoon, tasan 3 kk ajettu tarroilla!