Panssarivaunu. Ensimmäiset 40 tkm, huollot ja korjuut

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

kardaani kirjoitti: PS.Muistiko akentti mainita sulle, että se moottori onkin muuten 350 td eikä 300 td? :wink:
Eipä provoilla, OM606.961 on 300DT ja OM603.971:n on 350 DT ;)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W140

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tässä muutamia eilen ehtoolla näpättyjä Nokia-"Hasselblad" :shock: otoksia kännykän kautta sähköpostiin ja siitä Pukettiin siirrettynä. Tekninen taso, heijastukset, valotus, sävyt yms. ovat monesti aika keturallaan, mutta kai niistä jotain näkyy.
Sisustuksesta en ehtinyt vielä saada kunnon kuvia, meni Germaanian taivas jo pimeäksi. Niitä sitten myöhemmin.

Hymy avautuu kuva kuvalta persustaan päin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Voimalaitos, ei ole meikkauspestynä vaan suoraan tallista. Hammasharjalla puunattu :lol:
Kuva

Loppuun ajettu kuskinistuin
Kuva

Heebeleitä ja nippeleitä
Kuva
Kuva

Jatketaan harjoituksia :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hyvälle näyttää edelleen! Matalahan tuo on.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mahtava homma :D :!:

Avojaloinko tuo akka sitä polokee ? Oothan nyt ihan varmasti katsonut että paisuntasäiliössä on tarpeeksi nestettä, kirkkaaltahan se näyttää :D :D

Onneva uurelle möhkömersulle :!: :D :P

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Malm kirjoitti: Avojaloinko tuo akka sitä polokee ? Oothan nyt ihan varmasti katsonut että paisuntasäiliössä on tarpeeksi nestettä, kirkkaaltahan se näyttää :D :D
-Risto
Juu, akentin vaimohan se polkee poikaa kotia kohden, yhdellä autolla menivät hakureissuun ja kahdella tulivat takaisin. Nestemäärää on ollut vähän hankala tarkkailla Tampereelta käsin :shock: :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Kaapo kirjoitti: Nestemäärää on ollut vähän hankala tarkkailla Tampereelta käsin :shock: :lol:
No eikö se peilaa suoraan tosta pöntön läpi ? Verrattuna kannen korkeuteen näyttää olevan suht ok :D Tai sitten mie nään harhoja ? :)

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Pe 20.06.2003 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

On hieno! 8)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Onnittelut Kaapolle :!:
Hienon näköinen ässä, jonka ei tartte pelätä rupsahtavansa Suomessa :wink:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mikähän kytkin tuoss vaihteiston alapuolella olevista kytkimistä tuo vasemmanpuoleinen oikein on?
Nevörsiin pifoor tydei...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Mesedesi kirjoitti:Mikähän kytkin tuoss vaihteiston alapuolella olevista kytkimistä tuo vasemmanpuoleinen oikein on?
Nevörsiin pifoor tydei...
Se, missä näkyy punainen valo?
Peruutus/pysäköintitutkan päältä pois kytkentä toimii siitä. Näin ainakin väyrysessä..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3113
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Hyvältä näyttää!

...ja rollokateus iski, sellainen pitäis saada takaikkunalle!
ässäarpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ässäarpa »

Hieno on, kertakaikkiaan! Malja sille!
Elämä ilman aitanpolulla hörisevää ässämersua on kuin pilvinen päivä.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Onneksi meikäläisen ässäkuume on jo mennyt ohi, muuten olisi ollut kateesta vääränä. Kelpais tuollainen kyllä vieläkin, ei siinä mitään.
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

hieno on ja mukavan siisti konetila. kyllä sillä kelpaa ajella
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Täytyyhän sitä vähän kritisoidakin. Nuo vanteet pitää pestä oikein vimosenpäälle, jotta olisivat samaa tasoa kun muukin kori.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Hieno on

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Hieno on .Saako tuollaisilla öky autoilla tosiaan pysäköidä niin monen ruudunpäälle kun mersua riittää. :wink:
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Onnea vaan uudelle kulkineelle. Rahamies on tämä uusi omistaja, kun vuoden alussa maksaa autosta käyttöveron, dieselveron ja haittaveron saasteista, niin kyllä valtionkassaan kilahtaa ihan kivasti. :twisted:
En ole kateellinen, muuten vaan piirtelen näitä uhkakuvia. :roll: :lol:
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Joooooooo, Hyvältä näyttää niin kuin odottaa sopiikin. Tutun oloinen tuo keskikonsoliosasto, nippelin pääle samanlainen kuin täällä. Tuossakin siis vielä "vanhanaikainen" luistonesto(jos oikein näin).

Tuota ns. Avantgarde maskia ihmettelin........... luulin, että möhkössä se on vain 600:tkun yksinoikeus, mutta näemmä näin ei ole?????????
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ari V. kirjoitti:Tuota ns. Avantgarde maskia ihmettelin........... luulin, että möhkössä se on vain 600:tkun yksinoikeus, mutta näemmä näin ei ole?????????
Ensiasennuksena W140:ssa juuri vain 600-mallien juttu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1628
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Nyt tää homma alkaa valkenemaan. :lol: Tuohan on alkujaan 600:nen joka on sittemmin dieselöity 350 DT-padalla. Paisuntasäiliössä on vajautta joka johtuu kannentiivisteen vuodosta ykköspyttyyn. Se pieni terävä nakutus tyhjäkäynnillä on 3 milliä kierossa oleva kiertokanki. Kuvista näkee selvästi, että takaovien pielistä on napattu "V12" -merkit pois. Voitko vielä KAAPO perua kaupan? Jos tähän ratkaisuun päädyt niin voin lunastaa auton, kun mulle kelpaa tuollainen dieselöity W140:nenkin :wink:
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2830
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mitäs luulet kardaani, onko yhtä hiljainen kuin meiän pystärit?

Ja onnea uudelle autolle herra Kaapo, kateutta ilmassa!


P.S. Saksalaisia hammaslääkäreitä pitää varoa, eräs sellainen tilasi tuttavalle S124sen, joka osoittautui aivan kamalaksi pommiksi! Vähemistöön kuuluneella hammaslääkärillä oli kuulemma luotettava vähemmistöön kuuluva autokauppias. Ihme kyllä, kauppa saatiin peruttua ja auto palautettua Suomesta Saksaan. Hammaslääkärin kunnia kai kyseessä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Hyvältä näyttää ja onnittelut täältäkin loisto hankinnasta 8)
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

"Nu ska jag sälja min pärlaa" odotellessa... Vaikka eipä toi hääviltä mustana näytä, mutta saapahan ainakin kruisailla liki incognito. :mrgreen:
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Ari V. kirjoitti:
Tuota ns. Avantgarde maskia ihmettelin........... luulin, että möhkössä se on vain 600:tkun yksinoikeus, mutta näemmä näin ei ole?????????

Timo L:
Ensiasennuksena W140:ssa juuri vain 600-mallien juttu.


No jos tässä aletaan "synkistelemään", niin autohan on tietty kolaroitu ja parsimisen yhteydessä sitten ajateltu hiukka friskata tuota keulan ilmettä samalla.............ei ihme, että näyttää maalaamon jäljiltä niin hienolle :shock:
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Maskihämmaa täytyykin katsoa tarkemmin, kotona on uusimman vuosikerran W14-esite ja aivan olin katsovinaan, notta ava-maski olisi ollut saanteissa tiisselinkin nokalle. Muistikuva voi olla täysin väärä, joten kolariautohan tuo sitten on siinä tapauksessa :shock: :lol:

Mutta kiitos jälleen kaikille onnentoivotuksista ja asiallisista piruiluista, kumpaakin tarvitaan, että kauhun tasapaino autohankinnoissa säilyy :shock:

Akentti on tällä hetkellä pakuhankinnoilla jossain kaakana jo viikonlopusta lähtien, ja möhkö hänen kotonaan tallissa, joten sisäkuvia ei nyt saada ennen puolta viikkoa.

Pirssin kulkupuoli tuntuu myös herättävän pientä mielenkiintoa. Itse en ole panzeria tällä koneella ajanut, mutta edes S600 ei anna orgastisia kiihtyvyystunnelmia, joita yli 400 hv antaisi odottaa. Iso koko, aavemaisesti pelaava laatikko ja hiljaisuus syövät dragster-tunnelman aika tehokkaasti. Tapahtumat aistii parhaiten vain nopeusmittarista.

Akentti totesi testiajolla, että "samanlainen tämä diisselikin on ajaa 200 tai 80, en huomaa muuta eroa kuin maisemat vaihtuu nopeammin" :?
Akentilla on itsellään möhkö myös, tosin 500 :lol:

Hovijonglöörillä on samalla voimalinjalla varustettu E300td. Siihen löytyi 225 hv ja reippaat 400 Nm vartin vuolemisella ja OM606:ssa on potentiaalia isompiinkin teholukuihin. Eihän nämä mitään räppäilyvehkeitä ole, mutta M104-bensakutosen teholukemat saadaan kiinni helposti ja ennenkaikkea vääntöä reilusti ylikin. Käytännön suorituskykyyn vaikuttaa myös koneen kanssa oivasti yhteen toimiva laatikko.

Katsellaan nyt, mitä lautta tuo tullessaan, viikonloppuun tässä pitää vielä kitua... :cry: No se aika menee mukavasti Daamia osa-aikaeläkkeelle puunatessa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1518
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Älä Kaapo ota nokkiis, se on aina kun ässän laittaa, niin mersuforumin porukka etsii kuvista virheet ja toteaa uuden hankinnan olevan kolariauto.

Näinhän minunkin tapauksessa kävi :D , kun vaihteiston kanssa on vähän epäselvyyksiä, niin kyseessä on kolariauto/korinvaihto, mutta mitä tästä opimme :=)?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ere866 kirjoitti:Älä Kaapo ota nokkiis, se on aina kun ässän laittaa, niin mersuforumin porukka etsii kuvista virheet ja toteaa uuden hankinnan olevan kolariauto.
No enpä ota :lol: . Mutta täytyy sitten ainakin noi vanteet pestä - pirssi kun on suoraan ukon tallista pihalle peruutettu eikä vimosen päälle myyntikiillotettu turkkilaisen satamajobbarin kanahäkissä, josta forumilaiset pääosin tuontiautonsa hakevat :shock: :twisted:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

onneksi olkoon ässän hankinnasta, hieno laite ainakin kuvien perusteella 8) .

Älä kuule pese niitä vanteita vaan vaihda ne isompiin ja kiiltävempiin. Tuossahan autossa olisi jo vähän bling blingiä kromivanteilla varustettuna. 8)

Noo ei, huumoria vähän :lol: , alkuperäiset ne olla pitää :)
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1628
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

[quote="Petteri Kivimäki"]Mitäs luulet kardaani, onko yhtä hiljainen kuin meiän pystärit?

Kyllähän noissa W140-malleissa taitaa olla tuplalasitkin (laitettu kovan melun takia), joten saattaa olla jopa yhtä hiljainen kuin W115 dieselkoneella.................................................................................................siis siihen asti kunnes autot käynnistetään! :lol:

Tosiasiassa auto kuulostaa todella lupaavalta ensitietojen perusteella. Noista kuvista ei saa mitään selkoa auton maalipinnasta-olen käynyt katsomassa (kuvissa) yhtä hyvännäköisiä W124:sia ja pettymys on ollut paikan päällä melkoinen-Yksi kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa!
Jos kyseessä on asiansa hallitseva ja pedantintarkka agentti niin lopputulos ei voi epäonnistua.
Toisaalta saksanmaalla saatetaan pitää suuria nopeuksia säännöllisesti motareilla joten kyllä koneet enemmän siipeen saavat kuin suomessa körötellessä 2000 kierrosta/min.
Oletko Kaapo ajanut W140 korisilla autoilla aiemmin-millaisia kokemukset ja tuntumat olivat? Minua kiinnostaa eritoten auton kulutus. Uskon, että sinun pitkänmatkan ajolla pääset 7-alkuisiin lukuihin kun bensakutosellakin tosin manuaalina pääset 9 litran lukemiin. Sitten kun olet autolla ajanut niin vertaa heti sitä W126:seen ja listaa foorumille autojen erot: kulkupuoli,äänieristys, vakaus, tuulensuhinat, rengasmelut ym. ne kiinnostavat minua ainakin kovasti! Kun W126 on jo hyvä niin kuinka hyvä W140 mahtaa ollakkaan. Oli hienoa kun päädyit W140:seen etkä hypännyt suoraan uudempien ässien kimppuun. Seuraava ässä sitten CDI-tekniikalla vasta. Maistele ässiä malli kerrallaan.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

606 konehan ei ole mikään taloudellisuus ihme veikkaan että 9-10 litraa palaa matka ajossa
Vastaa Viestiin