OM606 vapari turboksi
OM606 vapari turboksi
Jees elikkä olis kohta sellane 24v projekti tulossa.
Kyselisin vaan että minkä verran tälläne kone kestää voiman ottoa? Koneeseen laitetaan uutta osaa mm. männänrenkaat, vesi- öljypumppu ym. männät tarkastetaan ja putsataan, alakerran laakeripinnat hoonattu ja uudet laakerit, niin ja sylinterit on hoonattu, kansi on koeponnistettu ja putsattu oikein koneistamolla, koneessa on öljykanavat putsattu. että superturbo miehet halojaa. mitähän tästä voisi syntyä?
kiitoksia etukäteen jo
Kyselisin vaan että minkä verran tälläne kone kestää voiman ottoa? Koneeseen laitetaan uutta osaa mm. männänrenkaat, vesi- öljypumppu ym. männät tarkastetaan ja putsataan, alakerran laakeripinnat hoonattu ja uudet laakerit, niin ja sylinterit on hoonattu, kansi on koeponnistettu ja putsattu oikein koneistamolla, koneessa on öljykanavat putsattu. että superturbo miehet halojaa. mitähän tästä voisi syntyä?
kiitoksia etukäteen jo
Re: OM606 vapari turboksi
Minä en muista, että forumilla olisi ollut vielä juttua yhdestäkään moniventtiilivaparin muuttamisesta turbokäytöön, eli jos joku on semmosen tehnyt niin huutaa hep.
Muutenhan jos se lienee sama kuin vähäventtiilikoneissa, niin laakerit ja männät pitäisi ottaa turboversiosta, siis vähintäänkin jos sen haluaa kestävän.
Niin ja asiasta en siis mitään tierä
Muutenhan jos se lienee sama kuin vähäventtiilikoneissa, niin laakerit ja männät pitäisi ottaa turboversiosta, siis vähintäänkin jos sen haluaa kestävän.
Niin ja asiasta en siis mitään tierä
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ongelmat liittyy jonkin verran kaasujalan raskauteen, mitä noissa vaparista turboiksi projekteissa tulee eteen. Mulla ainakin levis kone (OM601) aina jonkin urheilusuorituksen yhteydessä...
Eli hetkellisiä kiihdytyksiä kestää varmasti hyvin turbon kanssa tuo vapari OM606, mutta huippunopeuksia en lähtis kokeileen, voi männät lämmetä liikaa.
Eli hetkellisiä kiihdytyksiä kestää varmasti hyvin turbon kanssa tuo vapari OM606, mutta huippunopeuksia en lähtis kokeileen, voi männät lämmetä liikaa.
ja kun kone käytetään auki joka tapauksessa niin kannattaa laittaa ne hyvät osat sinne, niin ei tarvitse pelätä urheilusuorituksia. Kyllähän niitä väkisin tulee, jollei ennemmin niin sitten myöhemmin.
Taitaa olla kallis kone korjata jos hajoaa.
...eli originaalimännillä kuitenkin toimii siis raskaammassakin käytössä, ne lienee kuitenkin varaosanumeroltaan erilaiset vai pystyykö joku tarkistamaan jossain vissistä ?
Taitaa olla kallis kone korjata jos hajoaa.
...eli originaalimännillä kuitenkin toimii siis raskaammassakin käytössä, ne lienee kuitenkin varaosanumeroltaan erilaiset vai pystyykö joku tarkistamaan jossain vissistä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM606 vapari turboksi
Eikös rehtijiillä ollut muinoin joku 20vee rojekti? 605 vapari?veskola kirjoitti:Minä en muista, että forumilla olisi ollut vielä juttua yhdestäkään moniventtiilivaparin muuttamisesta turbokäytöön, eli jos joku on semmosen tehnyt niin huutaa hep.
En varma oo mutta muistan vain että oisin lukenu..
Re: OM606 vapari turboksi
se auto on tietääkseni "pikku turbolla" vakio tapeilla...JuhoL kirjoitti:Eikös rehtijiillä ollut muinoin joku 20vee rojekti? 605 vapari?veskola kirjoitti:Minä en muista, että forumilla olisi ollut vielä juttua yhdestäkään moniventtiilivaparin muuttamisesta turbokäytöön, eli jos joku on semmosen tehnyt niin huutaa hep.
En varma oo mutta muistan vain että oisin lukenu..
Itse tein ja säästin
Tietääkseni vaparissa ei ole öljysuihkuja. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä!Aki P kirjoitti:Täälläpäin on yks semmonen 606 "vapari superi" liikenteessä.
holsetilla ja 2bar paineilla. Ei tietääkseni mitään ongelmaa kuten yleensä vapareissa tuossa käytössä. Peltitiiviste ja turbon laakerit taitaa olla. Öljysuihkuthan noissa on vakiona.
mutuna näin yleensä
oli auton merkki mikä hyvänsä jos siinä on öljy suihkut männille niin siitä löytyy öljyn lauhdutin mutta pelkkä lauhdytin ei takaa öljy suihkuja jota esim. 123 300d edustaa
väittäisin että jos mäntiä jäähdytetään öljyllä niin lauhdutin on oltava
tuskin sellaista autoa onkaan jossa ei olisi
oli auton merkki mikä hyvänsä jos siinä on öljy suihkut männille niin siitä löytyy öljyn lauhdutin mutta pelkkä lauhdytin ei takaa öljy suihkuja jota esim. 123 300d edustaa
väittäisin että jos mäntiä jäähdytetään öljyllä niin lauhdutin on oltava
tuskin sellaista autoa onkaan jossa ei olisi
kyllä volkkarilla riittää esikammio turbodieseleitä vaikka kuinka paljon missä löytyy öljysuihkut muttei öljynjäähdytintä
tai onhan niissä öljynsuodattimen jalassa aika onneton jäähdytys viritelmä mutta erillistä ulkoista jäähdytintä ei ole
tai onhan niissä öljynsuodattimen jalassa aika onneton jäähdytys viritelmä mutta erillistä ulkoista jäähdytintä ei ole
Viimeksi muokannut huskyjerk, Ma 22.01.2007 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse ajattelin ottaa omasta 606 vaparista nyt alkuun sen 400-450 pollea. Tai siis jahka kevät koittaa ja jäät sulaa... Eiköhän riitä pienemmillä ahdoilla talvella ajella, kun ei nyt vaparinakaan (7mm tapeilla) riitä pidot siirtämään voimaa tiehen.
Viimeksi muokannut hanomag, Ti 06.02.2007 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mää oon siinä käsityksessä ollu aina että 606 vaparissa on öljysuihkut.Chrispe kirjoitti:Tietääkseni vaparissa ei ole öljysuihkuja. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä!Aki P kirjoitti:Täälläpäin on yks semmonen 606 "vapari superi" liikenteessä.
holsetilla ja 2bar paineilla. Ei tietääkseni mitään ongelmaa kuten yleensä vapareissa tuossa käytössä. Peltitiiviste ja turbon laakerit taitaa olla. Öljysuihkuthan noissa on vakiona.
Mutta 603 vaparissa ei ole.
Onko tämä tieto faktaa OM606 vaparin osalta..??Mika.T kirjoitti:OM606 vaparissa on.Chrispe kirjoitti:
Tietääkseni vaparissa ei ole öljysuihkuja. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä!
Ja varmastikkin myös OM605 vaparissa.
Eli tuo kone ketäis hyvinki OM606 vakio turbon lisäyksen vakio osilla..??
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Kyllä ainakin 604-koneessa on suihkut ja myöskin se lämmönvaihdin tyyppinen lauhdutin.
PS: Se 606-"vaparisuperi" on edelleenkin nipussa ja rullilla työnsi 4:lla alkavia lukemia.
Perä yms. harmeja on ollut, mutta nykyinen w210:n isompi iso "kuningasperä" on kestänyt. Mahtuu justiinsa w201 koppaan ku soveltaa vähän kiinnityksiä.... on muuten sitten kunnon sisuskaluilla
PS: Se 606-"vaparisuperi" on edelleenkin nipussa ja rullilla työnsi 4:lla alkavia lukemia.
Perä yms. harmeja on ollut, mutta nykyinen w210:n isompi iso "kuningasperä" on kestänyt. Mahtuu justiinsa w201 koppaan ku soveltaa vähän kiinnityksiä.... on muuten sitten kunnon sisuskaluilla
Joku mersupurkaamo??
Joo orkkis 606 turbossa kyllä, mut vapari lohkossa ei oo lähtöä öljyputkelle..
Tuo sun kuva on orkkis tubrokoneesta...
Mistäs tollasia uusia saa ja mihin hintaan..??
~KOS~
Tuo sun kuva on orkkis tubrokoneesta...
Mistäs tollasia uusia saa ja mihin hintaan..??
~KOS~
Viimeksi muokannut KOS, Ma 20.08.2007 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Vapareissa on otettu ahtimen öljyntulo kahdesta vaihtoehtoisesta paikasta, kannen päästä tai koneen toiselta puolelta, olikos se nyt öljynpaineanturilta haarottamalla.
Originaalin turbolohkon kaltaista ratkaisua ei tietääkseni kukaan ole uskaltanut yrittää, kun siinä on vaarana pilata se lohko, jos sieltä edes öljykanavaa löytyy poraamalla.
haulla löytyy tarkemmin tuo öljytulon tekeminen.
Öljynpaluu on helppo, reikä samaan paikkaan missä on originaalissakin, siihen jengat ja sopiva nippa hydrauliikkakaupasta...ja sen pitää olla iso sen reiän.
Originaalin turbolohkon kaltaista ratkaisua ei tietääkseni kukaan ole uskaltanut yrittää, kun siinä on vaarana pilata se lohko, jos sieltä edes öljykanavaa löytyy poraamalla.
haulla löytyy tarkemmin tuo öljytulon tekeminen.
Öljynpaluu on helppo, reikä samaan paikkaan missä on originaalissakin, siihen jengat ja sopiva nippa hydrauliikkakaupasta...ja sen pitää olla iso sen reiän.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo, muistaakseni tuikkasin reiän 15mm poralla, kierteet ja siihen joku sopiva hydrauliikkanippeli. Suurensin sitä nipan sisällä olevaa reikää poralla, koska paluulinjassa ei ole painetta tai ei ainakaan pitäisi olla.veskola kirjoitti: Öljynpaluu on helppo, reikä samaan paikkaan missä on originaalissakin, siihen jengat ja sopiva nippa hydrauliikkakaupasta...ja sen pitää olla iso sen reiän.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]