Vito "käsi"jarru
Vito "käsi"jarru
No nii,
Ei prkl menny leimasta läpi.
Oireet
a) molemmat etujarruletkut sököt
b) "käsi"jarru päin permantoa. Vasen ok, oikea ei mitään hajua.
a) lienee helppo nakki. Lienee syövän normaalia jarrunestettä? kö?
b) kokemusperäisiä vinkkejä kaivataan:
1) meneekö pelkällä säädöllä? Kuis kannattaa säätää?
vai
2) kannattaako ottaa sisähilut ja rummut uusiksi suosiolla?
-H, (108CDI, '00, 112tkm)
Ei prkl menny leimasta läpi.
Oireet
a) molemmat etujarruletkut sököt
b) "käsi"jarru päin permantoa. Vasen ok, oikea ei mitään hajua.
a) lienee helppo nakki. Lienee syövän normaalia jarrunestettä? kö?
b) kokemusperäisiä vinkkejä kaivataan:
1) meneekö pelkällä säädöllä? Kuis kannattaa säätää?
vai
2) kannattaako ottaa sisähilut ja rummut uusiksi suosiolla?
-H, (108CDI, '00, 112tkm)
Re: Vito "käsi"jarru
Kannattaa aukasta takalevy/rumpu, silloin se selviää. Todennäköisesti on vain vaijeri ruostunut jumiin, jos kerran nollaa näytti. Pistää sieltä kaiken liikkumaan kunnolla ja sitten säätää ohjeiden mukaan (ensin vaijeri löysälle ja sitten kengät kireälle)
Viton seisontajarru vaatii aina pientä akrobatiaa ennen leimaamista.
Viton seisontajarru vaatii aina pientä akrobatiaa ennen leimaamista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
itsellä oli sama ongelma... uudet vaijerit,kengät ja liikkuvat hilppeet.... varsinkin vaijerit istuivat aika lujassa ja sitten viimeiseksi " vanha konsti " ennen katsastusta eli pyörän pultti irti ja letkulla vettä rumpuu... varsinkin vanhat palat "ikäänkuin" turpoaa ja pito aivan riittävä.
Tahtoo olla varsinkin se säätörulla kengille usein ruosteessa!
Tahtoo olla varsinkin se säätörulla kengille usein ruosteessa!
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Itsellä sama juttu vuosi takaperin noitten etujarruletkujen kanssa.
Kumi murtunut sieltä ylhäältä iskarin vierestä missä liitos jarruputkeen.
Minulla oli vaikea havaita koko murtumaa,ennenkö väänteli kunnolla sitä letkua.
Katsastusmiehen mukaan ongelma kohta vitoissa?
Ja kenkien kireyden säätö oli siellä rummun sisässä se tähtipyörä.
Kumi murtunut sieltä ylhäältä iskarin vierestä missä liitos jarruputkeen.
Minulla oli vaikea havaita koko murtumaa,ennenkö väänteli kunnolla sitä letkua.
Katsastusmiehen mukaan ongelma kohta vitoissa?
Ja kenkien kireyden säätö oli siellä rummun sisässä se tähtipyörä.
Kyllä me tästä saadaan,kohan vähän laitetaan!
Ai niin, kenkien säätö: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/01012006.html
ja vaijeri sitten löysälle ennen tuota.
ja vaijeri sitten löysälle ennen tuota.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Nonni;veskola kirjoitti:Ai niin, kenkien säätö: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/01012006.html
ja vaijeri sitten löysälle ennen tuota.
Homma pihvi, huomenna taaa pukille (siis konttorille). Toisen puolen linkku oli ihan jumissa. Edelleenkään ei hajuu pitääkö käkkä, ei saa pihalla hiekalla lukkoon
Aikataulu suht sama kuin veskolalla. Mulla ei ollunna paloissa noita tappeja vaan semmonen kulmapelti pienellä pinnillä kiinni + jouset of coors. Eri merkkinen satula? paloissa näytti olevan tapeille paikat, höh.
Karu systeemi kokonaisuudessaan. Näyttäs tulevan varmaan jokavuotinen homma. En löysänny vaijeria ensteks, kiristin päätteeks kylläkin. Lieneekö ollut oikea 13mm avaimella olevan pultti siinä missä vaijerit yhtyy...
Taas kusetettiin köyhää. Jarruletkut ei ollut murtuneet, vaan niissä oli aimokerros alustamassaa, joka lohkeili pois siihen malliin että näytti haperolta letkulta. Laítoin kuitenki uudet, ettei tarvi alkaa painimaan
-H
Sama juttu mulla noitten letkujen kanssa.
Ensiksi luulin että ne ei ole murtunut,vaan että nissä on vaan alustamassaa.
Mutta kun vein uudestaan leimalle niin inssi näytti mistä ne on murtunut ja väänti väkisin letkua niin näin mistä se on paskana.
Eli jouduin vielä käyttämään kolmannanen kerran näyttämässä niitä uusia letkuja.
Ensiksi luulin että ne ei ole murtunut,vaan että nissä on vaan alustamassaa.
Mutta kun vein uudestaan leimalle niin inssi näytti mistä ne on murtunut ja väänti väkisin letkua niin näin mistä se on paskana.
Eli jouduin vielä käyttämään kolmannanen kerran näyttämässä niitä uusia letkuja.
Kyllä me tästä saadaan,kohan vähän laitetaan!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 12.04.2008 13:22
- Paikkakunta: kalajoki
Re: Vito "käsi"jarru
käsi jarru ei tuu ikinä vitosa toimii ei kannata pitää päällä muutako katsastuksesa,säähä vain katsastukseen 10vuojen kokemuksella
vuokko saari