Vito "käsi"jarru

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hannujl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 24.08.2005 10:52
Paikkakunta: Kehä 4:n liepeillä...

Vito "käsi"jarru

Viesti Kirjoittaja hannujl »

No nii,

Ei prkl menny leimasta läpi. :shock:
Oireet
a) molemmat etujarruletkut sököt
b) "käsi"jarru päin permantoa. Vasen ok, oikea ei mitään hajua.

a) lienee helppo nakki. Lienee syövän normaalia jarrunestettä? kö?
b) kokemusperäisiä vinkkejä kaivataan:
1) meneekö pelkällä säädöllä? Kuis kannattaa säätää?
vai
2) kannattaako ottaa sisähilut ja rummut uusiksi suosiolla?

-H, (108CDI, '00, 112tkm)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vito "käsi"jarru

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaa aukasta takalevy/rumpu, silloin se selviää. Todennäköisesti on vain vaijeri ruostunut jumiin, jos kerran nollaa näytti. Pistää sieltä kaiken liikkumaan kunnolla ja sitten säätää ohjeiden mukaan (ensin vaijeri löysälle ja sitten kengät kireälle)

Viton seisontajarru vaatii aina pientä akrobatiaa ennen leimaamista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
mnkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: To 21.10.2004 11:14
Paikkakunta: Tornio/Haaparanta

Viesti Kirjoittaja mnkki »

itsellä oli sama ongelma... uudet vaijerit,kengät ja liikkuvat hilppeet.... varsinkin vaijerit istuivat aika lujassa ja sitten viimeiseksi " vanha konsti " ennen katsastusta eli pyörän pultti irti ja letkulla vettä rumpuu... varsinkin vanhat palat "ikäänkuin" turpoaa ja pito aivan riittävä.

Tahtoo olla varsinkin se säätörulla kengille usein ruosteessa!
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa

Vw Caravelle TDI

Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Avatar
ronksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 13.05.2006 16:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ronksu »

Itsellä sama juttu vuosi takaperin noitten etujarruletkujen kanssa.
Kumi murtunut sieltä ylhäältä iskarin vierestä missä liitos jarruputkeen.
Minulla oli vaikea havaita koko murtumaa,ennenkö väänteli kunnolla sitä letkua.
Katsastusmiehen mukaan ongelma kohta vitoissa?

Ja kenkien kireyden säätö oli siellä rummun sisässä se tähtipyörä.
Kyllä me tästä saadaan,kohan vähän laitetaan!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ai niin, kenkien säätö: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/01012006.html
ja vaijeri sitten löysälle ennen tuota.
Lisää tietoa: www.skg.fi
hannujl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 24.08.2005 10:52
Paikkakunta: Kehä 4:n liepeillä...

Viesti Kirjoittaja hannujl »

veskola kirjoitti:Ai niin, kenkien säätö: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/01012006.html
ja vaijeri sitten löysälle ennen tuota.
Nonni;
Homma pihvi, huomenna taaa pukille (siis konttorille). Toisen puolen linkku oli ihan jumissa. Edelleenkään ei hajuu pitääkö käkkä, ei saa pihalla hiekalla lukkoon :shock:

Aikataulu suht sama kuin veskolalla. Mulla ei ollunna paloissa noita tappeja vaan semmonen kulmapelti pienellä pinnillä kiinni + jouset of coors. Eri merkkinen satula? paloissa näytti olevan tapeille paikat, höh.

Karu systeemi kokonaisuudessaan. Näyttäs tulevan varmaan jokavuotinen homma. En löysänny vaijeria ensteks, kiristin päätteeks kylläkin. Lieneekö ollut oikea 13mm avaimella olevan pultti siinä missä vaijerit yhtyy...

Taas kusetettiin köyhää. Jarruletkut ei ollut murtuneet, vaan niissä oli aimokerros alustamassaa, joka lohkeili pois siihen malliin että näytti haperolta letkulta. Laítoin kuitenki uudet, ettei tarvi alkaa painimaan

-H
Avatar
ronksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 13.05.2006 16:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ronksu »

Sama juttu mulla noitten letkujen kanssa.
Ensiksi luulin että ne ei ole murtunut,vaan että nissä on vaan alustamassaa.
Mutta kun vein uudestaan leimalle niin inssi näytti mistä ne on murtunut ja väänti väkisin letkua niin näin mistä se on paskana.
Eli jouduin vielä käyttämään kolmannanen kerran näyttämässä niitä uusia letkuja.
Kyllä me tästä saadaan,kohan vähän laitetaan!
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Satulat on erimerkkiset, vanhemmissa on ATEt ja uudemmissa Boschit.
Ja seisontajarru kummassakin tapauksessa edellyttää "katsastushuoltllon" vuosittain... :roll:
vuokkosaari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 12.04.2008 13:22
Paikkakunta: kalajoki

Re: Vito "käsi"jarru

Viesti Kirjoittaja vuokkosaari »

käsi jarru ei tuu ikinä vitosa toimii ei kannata pitää päällä muutako katsastuksesa,säähä vain katsastukseen 10vuojen kokemuksella
vuokko saari
Vastaa Viestiin