Help me! Sprinter 312D KOLKOTTAA.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vilhonen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 23.08.2007 21:30
Paikkakunta: Salo

Help me! Sprinter 312D KOLKOTTAA.

Viesti Kirjoittaja Vilhonen »

Eli mulla on tommonen 312D 97´ millä tuli just 200tkm täyteen ja yhtäkkiä Tampereen motaria tullessa Saloon päin tuntu et vääntö ei ollu ihan kohdallaan ja kun himmasin tien viereen ni koneesta kuului melko kova kolkotus kierrosten mukaan. Vaikka kierrosten noustessa kolkotus kiihtyy niin se ei mielestäni mee ihan samaan tahtiin kuin yhden sylinterin tahti "tai miksikäs sitä sit kutsutaan. Oletin aluksi et nostaja olis vaan leikannu kiinni, joten vaihdoin nostajat ja totesin, että vika ei korjaantunut. (Kansi muuten hinossa kunnossa laakerit yms.) Seuraava analyysi oli yhdestä paikallisesta diesel korjaamosta sellainen et kk-laakereista oli joku menny ja että ääni tulis alakerrasta. (Herra korjaamopäällikön kuunneltua stetoskoopilla alakertaa.) No tietysti öljypohja pois ja vaihdoin alalaakerit ja nitkutin veivejä ettei yläpäästä löytyis mitään yllätyksiä. "Kiinnileikkaamisen jälkiä ei löytynyt vanhoista laakereista. Eikä mitään muutakaan hälyttävää." Seuraavat 2 korjaamoa ehdottivat, että vauhtipyörä olis paskana. Ikävä kyllä itse en ymmärrä noista vauhtipyörän anturoista mitään saatika muutenkaan diesel koneista. Jos jollain olis jotain ajatuksia/kokemuksia missä vika. Olisin tuhannesti kiitollinen.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

suutin?
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Oliko öljysyyttimen kaulat ehjät, ettei mikään ollu poikki,jos tarvit vauhtipyörää ,tällä olis 50e
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Vilhonen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 23.08.2007 21:30
Paikkakunta: Salo

???

Viesti Kirjoittaja Vilhonen »

Jos suutin on rikki ni voikos se pitää noi kovaa metallista kolkotusta. En oo itte koskaan kuullu miltä sen pitäs kuullostaa ku suutin on paskana. Sitäkin vaihtoehtoa mulle on kyllä tarjottu vika-analyysiksi. Pitäiskös mun sit kaivaa ainakin noi suuttimet tuolta ylös ja kattoo ettei niis oo roskia tai selvää halkeemaa yms. Nm. Aloittelija Dieselin kimpussa.
Jarno M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 10.12.2004 20:10

Suutin kyllä pitää kamalaa mekkalaa

Viesti Kirjoittaja Jarno M. »

Moi,

Auto ei ollut kyllä mersu, mutta ajoin taksia nuorena miehenä volvolla 940 muistaakseni, jossa LT:n kone. Latasin huolella mutka punasena oriveden rampista kohti Tamperetta kun alkoi konehuoneesta kuuluun tuomion kolkotus. Juurikin sellainen pelottava hakkaava ääni joka meni täysin kierrosten mukaan. No koska olin "nuori mies" niin enhän ollut ikuna moista ääntä kuullut koneesta, mutta onneksi vanhemmat jermut tiesivät sen suuttimen ääneksi.
Monasti asiaa pähkäilin, "että ei jumalauta tommosta ääntä" voi polttoaineen syötön puolelta tulla, mutta niin vain tuli.

Tarkista ne suuttimet.

Sitä en muista kuinka tehot suhtautui. Pelästyin sitä ääntä niin kovasti volvon puutteellisen äänieristyksen takia.

-jarno
03.04.1990 MB 300 TDT; 21.01.2009 E220 CDI; 07.02.2012 E200 CDI BE A PB
Vastaa Viestiin