606 vaparin pumpun säädättämisestä kokemusta
606 vaparin pumpun säädättämisestä kokemusta
HEP!!
Onko foorumilaisilla kokemusta miten vaikuttaa kulkupuoleen jos ja kun käyttäs pumppua tuosta 606 vaparista mynällä tai pp:ssä.
Arviota teholukemista säädön jälkeen?
Lähinnä kaipaisin kierrosherkkyyttä ja alavaantöä tuohon.
Niin ja onko tuossa 5.5 vai 6 mm elementit vakiona?
~KOS~
Onko foorumilaisilla kokemusta miten vaikuttaa kulkupuoleen jos ja kun käyttäs pumppua tuosta 606 vaparista mynällä tai pp:ssä.
Arviota teholukemista säädön jälkeen?
Lähinnä kaipaisin kierrosherkkyyttä ja alavaantöä tuohon.
Niin ja onko tuossa 5.5 vai 6 mm elementit vakiona?
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Kyllä vaikuttaa kulkupuoleen kummasti, itse käytin 606 vaparinpumpun ppd.llä.
Ero ei ole niin dramaattinen ku esim.200D:llä
Alaväännöt kasvaa jonkinverran, (automaatti alkoi luistaa tosi pahasti) kierroksilla enemmän.
Teholukema arvio 150hp.
Pakopuoli olisi vaatinut ilmeisimmin vielä avartamista, olisi parantanut hengitystä, no nyt auto on uudella omistajalla.
Voi sanoa että oli hintansa väärti.
Vaparissa tosiaan 5.5mm elementit.
Ero ei ole niin dramaattinen ku esim.200D:llä
Alaväännöt kasvaa jonkinverran, (automaatti alkoi luistaa tosi pahasti) kierroksilla enemmän.
Teholukema arvio 150hp.
Pakopuoli olisi vaatinut ilmeisimmin vielä avartamista, olisi parantanut hengitystä, no nyt auto on uudella omistajalla.
Voi sanoa että oli hintansa väärti.
Vaparissa tosiaan 5.5mm elementit.
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Joo näinhän noissa automaateissa tahtoo käydä.....Esko R kirjoitti:
Alaväännöt kasvaa jonkinverran, (automaatti alkoi luistaa tosi pahasti) kierroksilla enemmän.
Ja tuota "pikkulaatikkoa" ei kannata vahvistuttaa.
Harkitaan asiaa vielä....
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Kyllä sen säätämällä saa pitämään hyvin.KOS kirjoitti:Joo näinhän noissa automaateissa tahtoo käydä.....Esko R kirjoitti:
Alaväännöt kasvaa jonkinverran, (automaatti alkoi luistaa tosi pahasti) kierroksilla enemmän.
Ja tuota "pikkulaatikkoa" ei kannata vahvistuttaa.
Harkitaan asiaa vielä....
~KOS~
Lootan säädöt menee aina pieleen kun moottorin teho muuttuu.
Mulla meni sillai, että vaidot meni aika repiväksi, piti säätää niin tiukalle ja silti meinas ykköseltä kakkoselle luistaa, mutta vaan kylmänä.
Tuohon tiukkaan vaihtamiseenkin kyllä tottuu.
Tuohon tiukkaan vaihtamiseenkin kyllä tottuu.
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
En halua olla ilon pilaaja, mutta suuri osa alakierrosten luistosta johtuu kaasuvivuston uudelleen säätämisestä. Eli, petaalin asento suhteessa pumpun tarjoamaan kakkuun muuttuu tuon PP:llä käynnin jälkeen. Tämän takia sitä pumpun kyljessä olevaa laatikon painesäädintä tulee hieman kääntää => lisää painetta suhteessa petaalin asentoon.Esko R kirjoitti:Alaväännöt kasvaa jonkinverran, (automaatti alkoi luistaa tosi pahasti) kierroksilla enemmän.
Teholukema arvio 150hp.
Pakopuoli olisi vaatinut ilmeisimmin vielä avartamista, olisi parantanut hengitystä, no nyt auto on uudella omistajalla.
Voi sanoa että oli hintansa väärti.
Eikä huipputehokaan kovin paljon muutu vakiosta. Vääntökäyrä muuttuu laakeammaksi, mikä kuitenkin antaa hyvän lisän käytännön suorituskykyyn.
Hintansa väärtti tuo homma minustakin on, vaikkei muutos paperilla niin dramaattinen ole.
Jos jaksaisin, niin kaivaisin täältä foorumista joskus aikaisemmin laittamani vääntö/tehokäyrä-viestin esille... Siitä löytyy mitattua faktaa tämän höpinäni tueksi.
Edit: Tuossa minun allekirjoituksessanihan se onkin....
Terveisin
Tero
Tero