W211 faceliftit/ muutokset vuosien varrella?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
mikkiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 31.07.2007 11:03
Paikkakunta: kaakonkulma

W211 faceliftit/ muutokset vuosien varrella?

Viesti Kirjoittaja mikkiz »

Mielenkiinnosta olen viime päivinä miettinyt mitä kaikkea uudistuksia W211 on historiansa aikana kokenut?
Alkupään jäähdytin ja lakkapinnan muutokset onkin tiedossa, mutta mitä vuoden 2004 jälkeen on tapahtunut? Vai onko tuo 2006 vuoden facelift ainoa?
Tuli alkuviikosta matkattua -05 mallisella E 200cdi taksilla ja siinä oli ainankin kojelaudan keskiosan ilmasuulakkeet erilaiset kuin omassa.

Kaikkea sitä näin perjantaina työpäivän aikana miettiikin :roll: ...
EX: S211 Avantgarde, Airmatic DC jnejne....
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

muistaakseni

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Ainakin oman muistin mukaan erot jotka huomasin verrattuna 2002-2006 :

-kojelaudan keskiosassa vanhassa sellainen harva säleikkö. uudemmissa tiheä verkko.

-penkkien niskatuet erilaiset.

-etupenkkien pituussäädön vivut erilaiset.

-etupenkkien takapuolella alareunassa olevat muovit erilaiset?



Facelift-mallia mulla ei ole ollutkaan.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: W211 faceliftit/ muutokset vuosien varrella?

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

mikkiz kirjoitti:Mielenkiinnosta olen viime päivinä miettinyt mitä kaikkea uudistuksia W211 on historiansa aikana kokenut?
Alkupään jäähdytin ja lakkapinnan muutokset onkin tiedossa, mutta mitä vuoden 2004 jälkeen on tapahtunut? Vai onko tuo 2006 vuoden facelift ainoa?
Tuli alkuviikosta matkattua -05 mallisella E 200cdi taksilla ja siinä oli ainankin kojelaudan keskiosan ilmasuulakkeet erilaiset kuin omassa.

Kaikkea sitä näin perjantaina työpäivän aikana miettiikin :roll: ...
Oleellisin muutos lienee, että 2005 joskus loppukesällä kaiketi vaihtui rivi-6 V-6:een, joka rajaa siis kiinostavimmat yksilöt maksimissaan tuohon ikään. Jos siis hakee rivi-6-pyttystä dieseliä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
mikkiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 31.07.2007 11:03
Paikkakunta: kaakonkulma

Viesti Kirjoittaja mikkiz »

Nuo tekniikka muutokset olikin paremmin tiedossa. Pitää yrittää selvittää millainen homma olisi vaihtaa tuo keskikonsolin yläsuutin. On meinaan se uudempi verkkomalli huomattavasti paremman näköinen! Vaikuttaakohan ilmastoinnin tyyppi miten? Itselläkun on tuo thermomatic-nelialueilmastointi....
EX: S211 Avantgarde, Airmatic DC jnejne....
Vastaa Viestiin