124 (-88), 4-matic, lukkoperä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
HooHoo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 20.11.2007 07:52

124 (-88), 4-matic, lukkoperä

Viesti Kirjoittaja HooHoo »

Ongelma lukkoperän kanssa. Kun kytkee nelivedon päälle (konehuoneesta) niin perässä menee lukko päälle. Takapotkuna ei ongelmaa. Uudet oikeat öljyt vaihdettu. Voisiko vika olla ABS tunnistimissa taka-akselistolla?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

tere

Täältäkin forumilta löytyy ohjeet vianhakuun. Konehuoneen diagnostiikkastöpselistä saa itsekin vikakoodit ulos (vaatii kaverin avuksi mieluusti...)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Liikkeelle lähtiessä neliveto on aina päällä. Järjestelmä on oppiva
niin, että myös lukko (lukot?) voi olla lähtiessä päällä. Mikäli on kovin liukasta
ja auto sutii nelivedosta huolimatta, seuraava lähtöyritys tehdään
lukon kanssa. Tämä kai sillä edellytyksellä että kaksi peräkkäistä lähtöä
tulkitaan samaksi lähdöksi, ts. nopeus ei saa nousta liikaa eikä matka
olla liian pitkä.

Onko lukon päällä olosta lähdössä jotain ongelmaa? Lukon pitäisi
irrota nopeuden noustessa. Mistä havaitset lukon kytkeytymisen?
samuelx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 25.11.2007 20:06

Re: 124 (-88), 4-matic, lukkoperä

Viesti Kirjoittaja samuelx »

HooHoo kirjoitti:Ongelma lukkoperän kanssa. Kun kytkee nelivedon päälle (konehuoneesta) niin perässä menee lukko päälle. Takapotkuna ei ongelmaa. Uudet oikeat öljyt vaihdettu. Voisiko vika olla ABS tunnistimissa taka-akselistolla?
Mulla omassa samanlainen vika. Haittaa kääntymistä hitaassa vauhdissa, kun toinen puoli takapäästä "laahaa perässä".
Uskoisin vian löytyvän joko ABS tunnistimista, tai jakolaatikosta.
Olin jostain lukevinani, että jos jakolaatikon tiivisteet vuotaa, pääsee hydrauliikka nestettä jakolaatikon sisälle ja liika öly laatikossa aiheuttaisi tuommoista toimintaa.
Vastaa Viestiin