124 (-88), 4-matic, lukkoperä
124 (-88), 4-matic, lukkoperä
Ongelma lukkoperän kanssa. Kun kytkee nelivedon päälle (konehuoneesta) niin perässä menee lukko päälle. Takapotkuna ei ongelmaa. Uudet oikeat öljyt vaihdettu. Voisiko vika olla ABS tunnistimissa taka-akselistolla?
tere
Täältäkin forumilta löytyy ohjeet vianhakuun. Konehuoneen diagnostiikkastöpselistä saa itsekin vikakoodit ulos (vaatii kaverin avuksi mieluusti...)
Täältäkin forumilta löytyy ohjeet vianhakuun. Konehuoneen diagnostiikkastöpselistä saa itsekin vikakoodit ulos (vaatii kaverin avuksi mieluusti...)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Liikkeelle lähtiessä neliveto on aina päällä. Järjestelmä on oppiva
niin, että myös lukko (lukot?) voi olla lähtiessä päällä. Mikäli on kovin liukasta
ja auto sutii nelivedosta huolimatta, seuraava lähtöyritys tehdään
lukon kanssa. Tämä kai sillä edellytyksellä että kaksi peräkkäistä lähtöä
tulkitaan samaksi lähdöksi, ts. nopeus ei saa nousta liikaa eikä matka
olla liian pitkä.
Onko lukon päällä olosta lähdössä jotain ongelmaa? Lukon pitäisi
irrota nopeuden noustessa. Mistä havaitset lukon kytkeytymisen?
niin, että myös lukko (lukot?) voi olla lähtiessä päällä. Mikäli on kovin liukasta
ja auto sutii nelivedosta huolimatta, seuraava lähtöyritys tehdään
lukon kanssa. Tämä kai sillä edellytyksellä että kaksi peräkkäistä lähtöä
tulkitaan samaksi lähdöksi, ts. nopeus ei saa nousta liikaa eikä matka
olla liian pitkä.
Onko lukon päällä olosta lähdössä jotain ongelmaa? Lukon pitäisi
irrota nopeuden noustessa. Mistä havaitset lukon kytkeytymisen?
Re: 124 (-88), 4-matic, lukkoperä
Mulla omassa samanlainen vika. Haittaa kääntymistä hitaassa vauhdissa, kun toinen puoli takapäästä "laahaa perässä".HooHoo kirjoitti:Ongelma lukkoperän kanssa. Kun kytkee nelivedon päälle (konehuoneesta) niin perässä menee lukko päälle. Takapotkuna ei ongelmaa. Uudet oikeat öljyt vaihdettu. Voisiko vika olla ABS tunnistimissa taka-akselistolla?
Uskoisin vian löytyvän joko ABS tunnistimista, tai jakolaatikosta.
Olin jostain lukevinani, että jos jakolaatikon tiivisteet vuotaa, pääsee hydrauliikka nestettä jakolaatikon sisälle ja liika öly laatikossa aiheuttaisi tuommoista toimintaa.