Woimaa väyrysestä!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Onko kukaan vielä tapittanut tuota sähköpumppua tosissaan?
Onko jokin syy miksi kaikki tuntuvat sitä kaihtavan?
Eikö tuo sähköohjaus kuitenkin anna pikemminkin enemmän vaihtoehtoja kuin mekaaninen, jos sillä saadaan vaan syötettyä sama määrä soppaa.
Tuota voisi ohjelmoida käyttäytymään paremmin mm vnt:n kanssa.
Toki ainahan se on lisäkustannus kun autoa kiikutetaan Karalalle.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
-Tatu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 16.11.2007 08:41
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

[quote="Petehri"]Tuollaisen väyrysen itse tekisin ainakin vnt ahtimella ja sähköohjatulla pumpulla. Saisi ruoka/ilmamäärän säädettyä varmasti kohdalleen eikä turhia savuttaisi jolloin leimaaminen olisi huomattavasti helpompaa. Laatikkona käyttäisin 722.3:sta.
quote]

Petehri puhuu asiaa vnt ahtimen ja sähköpumpun kanssa......mut kuka sen osaa ohjelmoida niin et se toimis! Eikös tuo OM606 oo yleinen näissä superturboissa, millasia laatikoita siel on ollu perässä? Onko kellään Mitään ehdotusta manuaaliaskeista et millasen sais kestään ja mikä sopis pienillä muutoksilla OM606 koneen perään.
Avatar
hokkuspokkus
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 28.12.2006 20:14

Woimaa väyrysestä

Viesti Kirjoittaja hokkuspokkus »

202hp ja 435nm dynottu,tuolla ajellu 50000km ilman murheita.
Ei muita muutoksia kuin lastutus :D jos tuo teho riittää niin jelpin kyllä jos jotakuta kiinnostaa saada tuo omaankin käyttöpeliin.
-98 300tdt avantgarde 202hv 435nm
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Miten kävi hokkuspokkus kulutuksen kans? Onko mainittavaa eroa?
S210 220 CDI A -02
Avatar
hokkuspokkus
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 28.12.2006 20:14

woimaa väyrysestä

Viesti Kirjoittaja hokkuspokkus »

kulutus on ollut alle kympin kaupunki/ripeää moottoritieajoa
keveämpi ajotyyli niin 1.5-2l tippuu tuosta.Ennenkaikkea tyytyväinen
tuohon reiluun kierrosluvun käyttöalueeseen(huipputehon ja huippuväännön väli on osunut tuossa kohdilleen)huippuvääntö 2500 kohdalla.Ja kun tuo laatikon pienemmälle vaihtaminen kun vertaa 320cdi,hin ei ole niin herkässä,niin paketti on toimiva.Toki aina lisä potku ei tekisi pahitteeksi,mutta se ei sitten olekkaan enää samassa ajankäytössä/budjetissa. :D Niin joo meni vähän ot vastataan kysymykseen,verraten alkuperäiseen kulutuksessa ei isoa eroa jos nyt ekoajoa haluaisi harrastaa voi olla että vois mennä jopa pienemmällä.
-98 300tdt avantgarde 202hv 435nm
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

lassi-s kirjoitti:minkäslainen polttoaineen syöttötapa tuossa koneessa ylipäätänsä edes on. jos tuossa on om606 ja vielä ihan syöttöpumppu löytyy niin eiköhän se ole aikalailla sama onko se sähköohjattu vai vaijerilla ohjattu. ja jos siellä vielä sähköpumppu on eikä commonrail niin miksi et pidä sähköohjattuna. ihan yhtälailla sen saa säädettyä ohjelmalla mitä mekaaninen pumppu ruuveilla.
Kait se sähköpumppu nyt on kuitenkin himpun tarkempi säätää kuin mekaaninen... :roll:
-Tatu kirjoitti:Petehri puhuu asiaa vnt ahtimen ja sähköpumpun kanssa......mut kuka sen osaa ohjelmoida niin et se toimis!
Karalalle tuo on pala kakkua. Sai jopa VNT:n toimimaan mekaanisen pumpun kanssa moitteettomasti, joten kyllähän tuo sähköpumppu helpottaa asiaa. Oikee käsi seljän takana...

Saapa nähä riittääkö tuo iso VNT sitten tavoitteisiin. On se ainakin eriluokkaa kuin nämä aiemmat. Isompiakin toki löytyy...:wink:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4682
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

norsu kirjoitti: Saapa nähä riittääkö tuo iso VNT sitten tavoitteisiin. On se ainakin eriluokkaa kuin nämä aiemmat. Isompiakin toki löytyy...:wink:
Jaa....
Sielläkö tallissa piilossa jotain rakennellaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Ei ole montaa päivää kun Karala teki ohjelman yhteen 7mm elementeillä olevaan sähköpumppuun, eli eiköhän tuo onnistu aika kivuttomasti.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

jeemu kirjoitti:Ei ole montaa päivää kun Karala teki ohjelman yhteen 7mm elementeillä olevaan sähköpumppuun, eli eiköhän tuo onnistu aika kivuttomasti.
Saa kertoa enemmänkin...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

pyhimys kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Ei ole montaa päivää kun Karala teki ohjelman yhteen 7mm elementeillä olevaan sähköpumppuun, eli eiköhän tuo onnistu aika kivuttomasti.
Saa kertoa enemmänkin...
Nii 606 tbo, vahvistettu loota, sähköpumppu 7mm ja Garrett ahistin. Tehoja riittävästi mukavaan matkantekoon. Ainut huono puoli on ettei ole mun :)
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

jokos ne on saanu ässän pois vikatilasta?
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

antti86 kirjoitti:jokos ne on saanu ässän pois vikatilasta?
Ohjelmoinnin ohessa,ellei ole mennyt uudelleen vikatilaan?
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Pitäsköhän ottaa väyrynen pois myynnistä ja ruveta ruuvailemaan :roll:
juupe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 21.07.2004 11:52
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja juupe »

Heips!
Auto on w140 -96 johon tein tuon piristyksen, 5-vaihteinen sähkölaatikko ja luonnollisesti 300 24v moottori sähköpumpulla jossa 7mm. Turbo on garrettilainen gt32 ja ahtopaineita 1.5 bar. Voimaruuvi käännettiin kohtaan jossa mittari näytti 307hv ja 510nm. Autolla on ajettu nyt reilu kuukausi ilman ongelmia ja koska laatikko tuntuu pelaavan niin hienosti on kohta tiedossa uusi reissu jyväskylään...
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

juupe kirjoitti:Heips!
Auto on w140 -96 johon tein tuon piristyksen, 5-vaihteinen sähkölaatikko ja luonnollisesti 300 24v moottori sähköpumpulla jossa 7mm. Turbo on garrettilainen gt32 ja ahtopaineita 1.5 bar. Voimaruuvi käännettiin kohtaan jossa mittari näytti 307hv ja 510nm. Autolla on ajettu nyt reilu kuukausi ilman ongelmia ja koska laatikko tuntuu pelaavan niin hienosti on kohta tiedossa uusi reissu jyväskylään...
Oliko Karalalla arviota minne asti ahdin voisi riittää?
Onko ahdin muuten ympätty vakio pakosarjaan vai tehty uusi pakosarja?
Ei oppinut olutta ojaan kaada
juupe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 21.07.2004 11:52
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja juupe »

Veikkailisin että 370hv ei oo mikään mahottomuus tuolle ahtimelle.
Tein uuden pakosarjan, vaikka olis varmaan pelannu kohtuudella sillä alkuperäselläkin. Mutta uudella pakosarjalla sain turbon haluamaani paikkaan niin että alkuperänen imuputki passas suoraan. Muutenkin konehuoneeltaan koitin tehdä mahdollisimman alkuperäsen näköseksi.
Avatar
korppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 10.04.2005 19:08
Paikkakunta: Alavieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja korppari »

juupe kirjoitti:Veikkailisin että 370hv ei oo mikään mahottomuus tuolle ahtimelle.
Tein uuden pakosarjan, vaikka olis varmaan pelannu kohtuudella sillä alkuperäselläkin. Mutta uudella pakosarjalla sain turbon haluamaani paikkaan niin että alkuperänen imuputki passas suoraan. Muutenkin konehuoneeltaan koitin tehdä mahdollisimman alkuperäsen näköseksi.

Nonni, nytte on uus tavote :lol:
Vito 120 CDI -07, ST300TD -97,
juupe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 21.07.2004 11:52
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja juupe »

:D täytyyhän sen laatikon rajat hakea!!
Avatar
nasse86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 08.05.2008 18:01
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja nasse86 »

juupe kirjoitti::D täytyyhän sen laatikon rajat hakea!!

ootko vielä leimannut autoa kyseisillä vermeillä vai onko mahdollisuutta saada edes leimattua nuilla hiluilla.itselläkin olisi kova hinku ruveta samoihin operaatioihin mut taitaa tuo laki tulla vastaan vai kuinka?onko muuten laatikko vahvistettu vai vakio kuosissa?
LeMansBlau
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 20.09.2009 16:54
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja LeMansBlau »

juupe kirjoitti::D täytyyhän sen laatikon rajat hakea!!
Kepillä silmään joka vanhoja kaivelee.. :D

Mutta ihan mielenkiinnosta kyselen, että tuliko laatikon rajat vastaan? Käytitkö Jyskylässä isompien lukujen toivossa? Tuliko lisää, hajosi jostain, onko leiman saanti ollu ongelma? muuta?
Samaa sattiä olis mahd. hakusessa. :wink:
LeMansBlau
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 20.09.2009 16:54
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja LeMansBlau »

juupe kirjoitti::D täytyyhän sen laatikon rajat hakea!!
Kepillä silmään joka vanhoja kaivelee.. :D

Mutta ihan mielenkiinnosta kyselen, että tuliko laatikon rajat vastaan? Käytitkö Jyskylässä isompien lukujen toivossa? Tuliko lisää, hajosi jostain, onko leiman saanti ollu ongelma? muuta?
Samaa sattiä olis mahd. hakusessa. :wink:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Näkyy ässä olevan liikenteessä edelleen eikä ainakaan ole kuulunut mitään ongelmista. Liekkö herrat olleet sen verran muissa touhuissa että ässä taitaa olla samassa tilassa nykyäänkin. :?
Vitoon oli ainaki joku sata kiloa Hifiä vaihtunu ja jotenkuten sai jo ratio-novasta selevää 8) 8)
Joku mersupurkaamo??
Vastaa Viestiin