Kytkin "laskee läpi"
Kytkin "laskee läpi"
Tervehdys foorumilaisille pitkästä aikaa.
Satakaksnelosen kytkimen kanssa pientä ropleemaa. Oireyhtymä on suunnilleen seuraavanlainen:
Paikalla tai hitaassa ajossa, kun kytkimen painaa pohjaan välillä käy niin, että kytkimen irrotus ikäänkuin laskee läpi eli hetken kun kytkintä pitää pohjassa se alkaakin ottamaan kiinni vaikka pedaali on pohjassa eli auto lähtee liikkeelle, lisäksi tälläisessä tapauksessa kytkinpoljin jää myös alaasentoon eli ei palaudu ylös vaan se pitää esim käsipelillä käydä vetämässä takaisin ylös, tämän jälkeen kytkin taas pelaa (ainakin jonkin aikaa). Ei tee tätä koskaan ns. vauhtiajossa vaan liittyy enemmän tai vähemmän siihen, että kytkinpoljinta tulee pidettyä pidempään pohjassa.
En tunne kytkimen toimintaa tarkemmin, mutta jotenkin oma näkemys on, että siellä on joku nestesylinteri, joka laskee ikäänkuin läpi joko siksi että tiivisteet on huonot, nesteessä on roskaa tai itse neste kelvotonta. Onkohan jarrunesteillä jotain tekoa kytkimen kanssa?, jos esim jarrunesteet vaihtaa, niin vaihtuuko samalla nesteet kytkimestä vai pitääkö ne vaihtaa erikseen? jarrunesteiden vaihdosta on kolme/neljä vuotta aikaa.
Auto siis W124 -94 bensa, ajettu 254 tkm
Apuja, vinkkejä ja kommentteja kaivataan...... onko rahaa menossa paljonkin??
Satakaksnelosen kytkimen kanssa pientä ropleemaa. Oireyhtymä on suunnilleen seuraavanlainen:
Paikalla tai hitaassa ajossa, kun kytkimen painaa pohjaan välillä käy niin, että kytkimen irrotus ikäänkuin laskee läpi eli hetken kun kytkintä pitää pohjassa se alkaakin ottamaan kiinni vaikka pedaali on pohjassa eli auto lähtee liikkeelle, lisäksi tälläisessä tapauksessa kytkinpoljin jää myös alaasentoon eli ei palaudu ylös vaan se pitää esim käsipelillä käydä vetämässä takaisin ylös, tämän jälkeen kytkin taas pelaa (ainakin jonkin aikaa). Ei tee tätä koskaan ns. vauhtiajossa vaan liittyy enemmän tai vähemmän siihen, että kytkinpoljinta tulee pidettyä pidempään pohjassa.
En tunne kytkimen toimintaa tarkemmin, mutta jotenkin oma näkemys on, että siellä on joku nestesylinteri, joka laskee ikäänkuin läpi joko siksi että tiivisteet on huonot, nesteessä on roskaa tai itse neste kelvotonta. Onkohan jarrunesteillä jotain tekoa kytkimen kanssa?, jos esim jarrunesteet vaihtaa, niin vaihtuuko samalla nesteet kytkimestä vai pitääkö ne vaihtaa erikseen? jarrunesteiden vaihdosta on kolme/neljä vuotta aikaa.
Auto siis W124 -94 bensa, ajettu 254 tkm
Apuja, vinkkejä ja kommentteja kaivataan...... onko rahaa menossa paljonkin??
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Kuvan mukaista työsylinteriä ei löydy polkimen päästä.
varaosakuva
Nesteenvaihto on helpoimmasta päästä ja usein laiminlyöty huoltokohde.
Jos sylinterissä on pelkkää "puuroa" voi arvata, kuinka neste ja sen myötä sylinteri liikkuu.
varaosakuva
Nesteenvaihto on helpoimmasta päästä ja usein laiminlyöty huoltokohde.
Jos sylinterissä on pelkkää "puuroa" voi arvata, kuinka neste ja sen myötä sylinteri liikkuu.
autodidakti
Eli kytkin kunnossa taas
Kuten täällä tiedettiinkin, vika löytyi toisesta sylinteristä.
Pääsylinterin tiiviste oli rikki. Pääsylinteri on siis siellä kytkinpolkimen lähettyviltä ja vaihdetaan sisäpuolelta, on PALJON hankalampi vaihtaa kuin työsylinteri. HIntaa operaatiolle tuli teetettynä palttiarallaa 110 euroo.
Kiitos vinkeistä.
NYT ONKIN SITTEN UUTTA JA PALJON KIUSALLISEMPAA TRABULSSIA TIEDOSSA ÄSSÄSSÄ, MUTTA LAITETAAMPA SIITÄ OMA AIHE LIIKKEELLE......
Kuten täällä tiedettiinkin, vika löytyi toisesta sylinteristä.
Pääsylinterin tiiviste oli rikki. Pääsylinteri on siis siellä kytkinpolkimen lähettyviltä ja vaihdetaan sisäpuolelta, on PALJON hankalampi vaihtaa kuin työsylinteri. HIntaa operaatiolle tuli teetettynä palttiarallaa 110 euroo.
Kiitos vinkeistä.
NYT ONKIN SITTEN UUTTA JA PALJON KIUSALLISEMPAA TRABULSSIA TIEDOSSA ÄSSÄSSÄ, MUTTA LAITETAAMPA SIITÄ OMA AIHE LIIKKEELLE......
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi