Germanlook vannesetupit !
Germanlook vannesetupit !
tuli testailtua vähän vaihtoehtoja taas....
tuossapa vähän alkuun havoinnollistavaa kuvaa :
vanne 17x10 , rengas 255-45-17. Ei perkele onnistu, vanteen hiton pieni et tekee pahojaan(ET17) :
ja hoplaa lyödään 225-45-17 ja johan näyttää sikana paremmalta, mahtuu pienellä kaarien muokkauksella jo alle pyörimään.
tuossapa vähän alkuun havoinnollistavaa kuvaa :
vanne 17x10 , rengas 255-45-17. Ei perkele onnistu, vanteen hiton pieni et tekee pahojaan(ET17) :
ja hoplaa lyödään 225-45-17 ja johan näyttää sikana paremmalta, mahtuu pienellä kaarien muokkauksella jo alle pyörimään.
Aika leuhkat nuo vanteet
Mitä jos sorvauttas ET:ksi jonku 25 ja sitte vähä manklais kaaria?
Mulla on tuossa kans yhet 9x16" ET15 Borbetit ja niistä meinaan tehdä jonku ET25/35 setin ja kiilottaa kuulet+ keskustat semmoseksi "black chromeksi" ja jotkut 205:t päälle
OT: Ei sulla ois epk ylimääräisiä keskittäviä spacereitä max 10mm?
Mitä jos sorvauttas ET:ksi jonku 25 ja sitte vähä manklais kaaria?
Mulla on tuossa kans yhet 9x16" ET15 Borbetit ja niistä meinaan tehdä jonku ET25/35 setin ja kiilottaa kuulet+ keskustat semmoseksi "black chromeksi" ja jotkut 205:t päälle
OT: Ei sulla ois epk ylimääräisiä keskittäviä spacereitä max 10mm?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jotenkin näyttää tutulta..Hmm
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Pultattavien spacereiden minimi paksuus on 15mm.. Näitä saa mm. www.autovaruste.net.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
toi jos mikä on germaaninen näkökulma! Tommosia monesti ihastellut blocketissa, muttaku ovat just tolla ET:llä, eiks ne siis ole S/SL sopivat? Mä en jaksa värkkää niiden kans ni paljoo ni oon jättäny ihastelun asteelle. Vaikka salaa niistä haaveileekin
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Niinpä, mutta miks ei sitten kelpaa keskittävät 10mm spacerit, ei pultattavat versiot?EVO X kirjoitti:Pultattavien spacereiden minimi paksuus on 15mm.. Näitä saa mm. www.autovaruste.net.
tiedän kyllä nää bilteman keskittämättömät lipareet...
Sergey kirjoitti:toi jos mikä on germaaninen näkökulma! Tommosia monesti ihastellut blocketissa, muttaku ovat just tolla ET:llä, eiks ne siis ole S/SL sopivat? Mä en jaksa värkkää niiden kans ni paljoo ni oon jättäny ihastelun asteelle. Vaikka salaa niistä haaveileekin
juu sl vanteet , eikös 124 500:ssa ollut saatavilla kans näitä ?
Tarkennuksena, että taakse haeskelin spacereitäepk kirjoitti:tarkennetaan nyt vielä saako KESKITTÄVIÄ spacereita tehtyä eteen, kun 124:ssa on keskikuppi sen verran iso että tuskimpa onnistuu 10mm.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kyllä siis läpipultattavista spacereista löytyy keskittäviä 10mm malleja.. mulla on kaks kappaletta sellaisia nimenoman 10mm ja keskittäviä. Mutta sitten jos haluaa vähän varmemman olon niin laittaa ne 15mm erikseen pultattavat.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Heh, melko tutun näköistä. Itsellä tosin oli ET15 ja 235 renkaat. Hyvin meni kunnes LP:n pojat sanoivat että vanteet ovat "korin ulkopuolelle ulottuva terävä särmä" Ja niin ollen vaaralliset jalankulkijoille ja laittomat
No sittemmin muuttelin ET:ksi 35 ja alle 255 rengas, mummot turvassa. No nyt auto tallissa ja lisäilen hieman peltiä...ET15 takasin ja jotkut 245/40/17 kumit päälle...
Mitkäs vanteet tuohon on eteen? 9"? "pikkusen mankeloituna" sellaiset menee hyvin vielä ET23:lla.
No sittemmin muuttelin ET:ksi 35 ja alle 255 rengas, mummot turvassa. No nyt auto tallissa ja lisäilen hieman peltiä...ET15 takasin ja jotkut 245/40/17 kumit päälle...
Mitkäs vanteet tuohon on eteen? 9"? "pikkusen mankeloituna" sellaiset menee hyvin vielä ET23:lla.
Mikäs se oli EVOlla et- vanteissa,kun ei mustanut silloin asemalla kysyä?EVO X kirjoitti:Jotenkin näyttää tutulta..Hmm
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Mulla on keskittävät 12mm spacerit tuosa omasa. Noisa RH:n vanteisa on tosin myös iso navan halakasia.epk kirjoitti:tarkennetaan nyt vielä saako KESKITTÄVIÄ spacereita tehtyä eteen, kun 124:ssa on keskikuppi sen verran iso että tuskimpa onnistuu 10mm.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
kilander kirjoitti:Mikäs se oli EVOlla et- vanteissa,kun ei mustanut silloin asemalla kysyä?
Takana on ET 17 ja edessä 30...
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.EVO X kirjoitti:Kyllä siis läpipultattavista spacereista löytyy keskittäviä 10mm malleja.. mulla on kaks kappaletta sellaisia nimenoman 10mm ja keskittäviä. Mutta sitten jos haluaa vähän varmemman olon niin laittaa ne 15mm erikseen pultattavat.
eteen on 8.5" ET18 , nehän menee vielä kaarien sisällekkin !AM kirjoitti:Heh, melko tutun näköistä. Itsellä tosin oli ET15 ja 235 renkaat. Hyvin meni kunnes LP:n pojat sanoivat että vanteet ovat "korin ulkopuolelle ulottuva terävä särmä" Ja niin ollen vaaralliset jalankulkijoille ja laittomat
No sittemmin muuttelin ET:ksi 35 ja alle 255 rengas, mummot turvassa. No nyt auto tallissa ja lisäilen hieman peltiä...ET15 takasin ja jotkut 245/40/17 kumit päälle...
Mitkäs vanteet tuohon on eteen? 9"? "pikkusen mankeloituna" sellaiset menee hyvin vielä ET23:lla.
Tä häh?epk kirjoitti: meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
Minkäslaiset keskireiät niissä on? Kui se rasvakuppiin ottaa?
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
keskireikä on luonnollisesti se 66.5, rasvakuppi tulee niin ulos että ottaa spacerin "keskitys" huuleen kiinni, samasta syystä ei voi olla olemassa alle 15mm keskittävää spaceria.Zalbeer kirjoitti:Tä häh?epk kirjoitti: meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
Minkäslaiset keskireiät niissä on? Kui se rasvakuppiin ottaa?
Näinhän se on.epk kirjoitti:keskireikä on luonnollisesti se 66.5, rasvakuppi tulee niin ulos että ottaa spacerin "keskitys" huuleen kiinni, samasta syystä ei voi olla olemassa alle 15mm keskittävää spaceria.Zalbeer kirjoitti:Tä häh?epk kirjoitti: meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
Minkäslaiset keskireiät niissä on? Kui se rasvakuppiin ottaa?
Onko vanteissa sit suoraan toi 66.6 vai onko siellä sovitin välissä.. Mietin vaan et jos vanteessa on isompi ohjaus, tekis spaceriin isomman ohjauksen.. Tolleihan sinne eteen sais ohuemmat speisserit?
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Täytyy ottaa kuva noista omista ku käyttää rattaan irti. Tosiaan paksuus 12mm ja keskittävät. Noi on Rh:n speiserit jotka tarkotettu vw konsernin kulijettimiin. Keskireikä vaan sorvattu Mb:n 66.5mm.epk kirjoitti:keskireikä on luonnollisesti se 66.5, rasvakuppi tulee niin ulos että ottaa spacerin "keskitys" huuleen kiinni, samasta syystä ei voi olla olemassa alle 15mm keskittävää spaceria.Zalbeer kirjoitti:Tä häh?epk kirjoitti: meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
Minkäslaiset keskireiät niissä on? Kui se rasvakuppiin ottaa?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
- corepressor
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
- Paikkakunta: Helsinki
jeemu kirjoitti:Täytyy ottaa kuva noista omista ku käyttää rattaan irti. Tosiaan paksuus 12mm ja keskittävät. Noi on Rh:n speiserit jotka tarkotettu vw konsernin kulijettimiin. Keskireikä vaan sorvattu Mb:n 66.5mm.epk kirjoitti:keskireikä on luonnollisesti se 66.5, rasvakuppi tulee niin ulos että ottaa spacerin "keskitys" huuleen kiinni, samasta syystä ei voi olla olemassa alle 15mm keskittävää spaceria.Zalbeer kirjoitti:Tä häh?epk kirjoitti: meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
Minkäslaiset keskireiät niissä on? Kui se rasvakuppiin ottaa?
Mitä tapahtuu, jos ET on 46 ja käyttää 35mm spaceria? mistä ihmeestä saa pultit?
et:stä tulee sopiva hommaat pultit jostain nettikaupasta, esim. autovaruste.net , toinen vaihtoehto pultattavat spacerit, tuon paksuiset niin löytyy jo niitäkin.
kuvassa jonkun riisikipon mutterihärpäkä mutta sama idea : http://www.motiontrends.com/2008/01/H&R ... pacers.jpg
kuvassa jonkun riisikipon mutterihärpäkä mutta sama idea : http://www.motiontrends.com/2008/01/H&R ... pacers.jpg
124 takanavassa on keskitys noin 8,5 mm pitkä. Eli jos haluaa keskittävät spacerit omalla 66,5 keskireiällä, on 10 mm aika vähän. Aika huterasti jäis keskittävä huuli kiinni spaceriin. 15 milliseenhän sitä "tartuntapintaa" saa jo reilu 6 mm. Jos vanteessa on isompi keskireikä kuin navassa, niin se saa olla vaikka kuinka ohut.
S210 220 CDI A -02
Vaihda vielä kumit kapeempiin niin rupeaa olemaan sitä germanlookkia...
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+ ... aa+006.jpg
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+ ... aa+006.jpg