124 valojen säätö ei toimi ja keskus lukosta asiaa korjattu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

124 valojen säätö ei toimi ja keskus lukosta asiaa korjattu

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

nyt olis ongelma,valojen säätö ei pelaa.onkohan pakollinen varuste ja autohan on 124,2.0 diesel vm 87.onkohan keskuslukko ollu vakiovaruste,mulla ei ainakaan ole sitä?
Viimeksi muokannut ville kinnunen, Ke 10.12.2008 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
peehoo7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 10.04.2005 23:30
Paikkakunta: Kempeleestä

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Molempiin kohtiin ei.
Avatar
gianell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ma 10.04.2006 15:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja gianell »

mut mites jos menee katsastamaan ja ei valojenkorkeus säätö toimi ja semmoinen varuste autosta löytyy nii eiks siitä tuu 1kehotus.
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

gianell kirjoitti:mut mites jos menee katsastamaan ja ei valojenkorkeus säätö toimi ja semmoinen varuste autosta löytyy nii eiks siitä tuu 1kehotus.
Eipä tullut edes mainintaa. Oiskohan sitten jäänyt kokeilematta koko hanikka. Autona tosin farkku, joten korvaakohan se perän tasonsäätö tuon valojen säätötarpeen?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Pakollinen varuste alkaen 14.6.1995. Varmaankin jos sellainen on niin tarttis toimia. Omasta 1984 W126:sta ei kertaankaan kokeiltu 7 vuoden aikana :shock: .

Farkussa jos on toimiva tasonsäätö niin pitäisi riittää; jenkkivenkeisiin olivat jossain vaiheessa laittaneet ilmaiskareita taakse niin se riitti kun valaisimissa ei ollut korkeudensäätöä. Tämä siis riitti jossain - ei välttämättä joka paikassa toimi.

Onkohan kaupunkilegenda mutta se US-Partsin pitäjän Ford GT40 (siis uudempi) ei tarvinnut ajovalojen korkeudensäätöä koska alusta todettiin niin jäykäksi että valojen suuntaus ei voi muuttua :D . Onko tuo GT40 sitten EY-tyyppihyväksytty sitä en tiedä :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

eli tuo on siis pakollinen vasta1995 vm eteenpäin?ymmärsinkö oikein.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

kinvil kirjoitti:eli tuo on siis pakollinen vasta1995 vm eteenpäin?ymmärsinkö oikein.
Kyllä, mutta jos autossasi on jokin varuste (esim. tämä korkeudensäätö) niin sitä ei saa poistaa, mikäli samaa autoa ja samaa vuosimallia ei ole valmistettu ilman ko. varustetta.
Kaikissa 124:ssahan on ajovalojen korkeudensäätö, eli tarkkoja jos ollaan niin sen pitää myöskin toimia. Se on sitten asia erikseen kuka siihen katsastuksessa tarttuu ja kuka ei :roll:

Tämä on katsastuskonttorilta saatu vastaus kun asiaa tiedustelin W124 airbagin kohdalla jokunen aika sitten...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

sain valojen säädön toimiin.kiitoksia kaikille
Vastaa Viestiin