W211 akun lataus
W211 akun lataus
Ohjekirja sanoo että autossa on 1 akku ja että älä lataa akun ollessa kytkettynä koska se voi vahingoittaa sähkölaitteita.
Tältä foorumilta muistan lukeneeni että akkua ei pitäisi irrottaa koska silloin jotain voi kärähtää.
Tuo mun on farmari 320 cdi ja akku pitäisi olla tavaratilassa oikealla puolella kannen alla.
Ilmeisesti latauksen voi tehdä niin että irrottaa miinusjohdon ja kytkee laturin kiinni akun ollessa autossa?
Kommentteja, kiitos.
Muuta ohjekirjan tekstiä:
- laita vaihde P asentoon ja käsijarru päälle
- akun irrotettuasi sinulla ei ole jarrutehostinta käytössäsi
- irroita miinus johto
- poista akku autosta
- lataa
- kiinnitä akku takaisin käänteisessä järjestyksessä kuin irroitusohjeet
Tältä foorumilta muistan lukeneeni että akkua ei pitäisi irrottaa koska silloin jotain voi kärähtää.
Tuo mun on farmari 320 cdi ja akku pitäisi olla tavaratilassa oikealla puolella kannen alla.
Ilmeisesti latauksen voi tehdä niin että irrottaa miinusjohdon ja kytkee laturin kiinni akun ollessa autossa?
Kommentteja, kiitos.
Muuta ohjekirjan tekstiä:
- laita vaihde P asentoon ja käsijarru päälle
- akun irrotettuasi sinulla ei ole jarrutehostinta käytössäsi
- irroita miinus johto
- poista akku autosta
- lataa
- kiinnitä akku takaisin käänteisessä järjestyksessä kuin irroitusohjeet
Lataus autossa
Helpoin tapa lienee kuitenkin ladata akku autossa paikallaan HYVÄLAATUISELLA laturilla.
Helppo paikka kytkeä laturi tilapäisesti autoon on apukäynnistysliittimet konepellin alla. + napa on muovikannen alla konehuoneen takaosassa vänkärin puolella ja miinuksen saa oikean pyöränripustuksen päällä olevaan samanlaiseen apukäynnistystolppaan.
Kytke ensin laturi kiinni ja vasta sitten laturiin verkkovirta, niin ei kipinöi. Tosin esim Ctec in latureissa on sisääntakennettu kipinöinninesto.
Helppo paikka kytkeä laturi tilapäisesti autoon on apukäynnistysliittimet konepellin alla. + napa on muovikannen alla konehuoneen takaosassa vänkärin puolella ja miinuksen saa oikean pyöränripustuksen päällä olevaan samanlaiseen apukäynnistystolppaan.
Kytke ensin laturi kiinni ja vasta sitten laturiin verkkovirta, niin ei kipinöi. Tosin esim Ctec in latureissa on sisääntakennettu kipinöinninesto.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Re: W211 akun lataus
Jos auton ohjekirja sanoo noin niin luulisi että mitään ei automaattisesti mene rikki jos sen mukaan toimitaan.Kari-BLN kirjoitti:Ohjekirja sanoo että autossa on 1 akku ja että älä lataa akun ollessa kytkettynä koska se voi vahingoittaa sähkölaitteita.
Tältä foorumilta muistan lukeneeni että akkua ei pitäisi irrottaa koska silloin jotain voi kärähtää.
Tuo mun on farmari 320 cdi ja akku pitäisi olla tavaratilassa oikealla puolella kannen alla.
Ilmeisesti latauksen voi tehdä niin että irrottaa miinusjohdon ja kytkee laturin kiinni akun ollessa autossa?
Kommentteja, kiitos.
Muuta ohjekirjan tekstiä:
- laita vaihde P asentoon ja käsijarru päälle
- akun irrotettuasi sinulla ei ole jarrutehostinta käytössäsi
- irroita miinus johto
- poista akku autosta
- lataa
- kiinnitä akku takaisin käänteisessä järjestyksessä kuin irroitusohjeet
Jos autossa on Webasto tai se seisoo välillä pitkiä aikoja niin kuningasratkaisu on asentaa kiinteä ylläpitolaturi ja kytkeä se lohkolämmittimen pistokkeella puskuriin.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: Lataus autossa
"Helppo paikka kytkeä laturi tilapäisesti autoon on apukäynnistysliittimet konepellin alla. + napa on muovikannen alla konehuoneen takaosassa vänkärin puolella ja miinuksen saa oikean pyöränripustuksen päällä olevaan samanlaiseen apukäynnistystolppaan."
Öh?
Ohjekirjassa ja sen kuvissa akku on tavaratilassa. Miksi pitäisi mennä konepellin alle?
Öh?
Ohjekirjassa ja sen kuvissa akku on tavaratilassa. Miksi pitäisi mennä konepellin alle?
Latasin akun omasta lintasta piuhojen ollessa kytkettynä eikä ainakaan vielä ole merkkejä että jotain olisi palanut yms.
Laturina CTEK7000, mikäs siinä pääsisi ladatessa palamaan kun ei ylijännitettä vaan työnnä?
Antaahan käyttöohjekirja luvan työntää apuvirtaakin ja se minusta on huonompi vaihtoehto kuin lataaminen, varsinkin jos yritetään startata samalla.
Onko kukaan seurannu millä jännitteellä weba tippuu pois toiminnasta,
mulla se katkeaa kun menee 11.5v?
Näihin kaiketi oli jotain päivityksiä mutta kuka tietää mitkä on päivitetyt rajat?[/i]
Laturina CTEK7000, mikäs siinä pääsisi ladatessa palamaan kun ei ylijännitettä vaan työnnä?
Antaahan käyttöohjekirja luvan työntää apuvirtaakin ja se minusta on huonompi vaihtoehto kuin lataaminen, varsinkin jos yritetään startata samalla.
Onko kukaan seurannu millä jännitteellä weba tippuu pois toiminnasta,
mulla se katkeaa kun menee 11.5v?
Näihin kaiketi oli jotain päivityksiä mutta kuka tietää mitkä on päivitetyt rajat?[/i]
W211 320 CDI -04
Jos tuo on face lift malli niin sitten siinä on vain yksi akku.
Tietenkin johdot tulevat takaa akulta konehuoneeseen mutta W211-mallissa ei ole niitä tavallisia jump-start liittimiä konehuoneessa, ei ainakaan niissä malleissa joita olen nähnyt. Kyllä konehuoneesta silti jonkun sopivan liittimen löytää laturille.
Tietenkin johdot tulevat takaa akulta konehuoneeseen mutta W211-mallissa ei ole niitä tavallisia jump-start liittimiä konehuoneessa, ei ainakaan niissä malleissa joita olen nähnyt. Kyllä konehuoneesta silti jonkun sopivan liittimen löytää laturille.
Re: Lataus autossa
Eikö ole aika helppoa avata konepelti ja laittaa laturi kiinni verrattuna siihen, että avaat tavaratilan lattian, siirrät välihyllyn pois, revit huovat akun päältä ja sitten kytket laturin? Ainakin farkussa helpompi kytkeä pellin alle.Kari-BLN kirjoitti:"Helppo paikka kytkeä laturi tilapäisesti autoon on apukäynnistysliittimet konepellin alla. + napa on muovikannen alla konehuoneen takaosassa vänkärin puolella ja miinuksen saa oikean pyöränripustuksen päällä olevaan samanlaiseen apukäynnistystolppaan."
Öh?
Ohjekirjassa ja sen kuvissa akku on tavaratilassa. Miksi pitäisi mennä konepellin alle?
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Liittimet löytyy
En tiedä face lift mallista, mutta ainakin minulla on 211 mallissa apukäynnistysliittimet.DBFI kirjoitti:Jos tuo on face lift malli niin sitten siinä on vain yksi akku.
Tietenkin johdot tulevat takaa akulta konehuoneeseen mutta W211-mallissa ei ole niitä tavallisia jump-start liittimiä konehuoneessa, ei ainakaan niissä malleissa joita olen nähnyt. Kyllä konehuoneesta silti jonkun sopivan liittimen löytää laturille.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Re: Liittimet löytyy
Onneksi en väittänyt että puuttuvat kaikista. Mikä W211-malli sinulla on ja missä kohtaa nuo liittimet ovat?pekkali kirjoitti: En tiedä face lift mallista, mutta ainakin minulla on 211 mallissa apukäynnistysliittimet.
Itse olen tarvinnut niitä vain kerran kun firman parkissa kaveri tarvitsi apua ja olin kyllä yllättynyt kun omastani niitä ei löytynyt. Parhaassa tapauksessa ne konehuoneessa ovatkin mutta edellisten mallien kokemuksella ja kohtuullisella etsimisellä en kyllä omasta löytänyt. Olisi hyvä jos saisit vielä kuvan liitettyä.
Jump Starting
Kyllähän tuo auton tyyppi ilmenee allekirjoituksestakin: 320 CDI.
RFM
Käyttöohjekirjasta ilmenee apukäynnistyskaapeleiden kiinnityspaikat:
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... 7526.shtml
RFM
Käyttöohjekirjasta ilmenee apukäynnistyskaapeleiden kiinnityspaikat:
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... 7526.shtml
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Re: Jump Starting
Olen kyllä lukenut käyttöohjeita, tuo johon viittaat ei vain kata minun eikä sinunkaan autoasi, jos kyse oli 2004 mallin 211.226:sta.pekkali kirjoitti:Kyllähän tuo auton tyyppi ilmenee allekirjoituksestakin: 320 CDI.
RFM
Käyttöohjekirjasta ilmenee apukäynnistyskaapeleiden kiinnityspaikat:
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... 7526.shtml
Katsoin muuten tässä välissä tuon oman 211:ni konehuonetta eikä siellä kyllä noita liitimiä ole. Olisikohan kyse farmarin eroista vai olisiko tosiaan johdotus muuttunut 2003 loppuvuoden auton ja 2004 rakennetun välillä, tämähän pitääkin katsoa EPC:stä.
Minulla olisi kyllä PDF tuosta vanhemmasta käyttöohjeestakin mutta tämä saitti ei tue liitteitä enkä lähde ulkopuolisia palveluja käyttämään. Siinä ei jump start kohdassa puhuta muusta kuin tavaratilan akusta.
Editoitu: niin siis tuo nykyinenkin ohjekirja kertoo noitten apukaapeliliittimien olevan vain farmarissa, eli key ei ole E320CDI vaan S211.
Re: Jump Starting
Itselläni on E 320 CDI farkkuna ja siinä tosiaankin on ao. käynnistysliittimet.DBFI kirjoitti:
Olen kyllä lukenut käyttöohjeita, tuo johon viittaat ei vain kata minun eikä sinunkaan autoasi, jos kyse oli 2004 mallin 211.226:sta.
Katsoin muuten tässä välissä tuon oman 211:ni konehuonetta eikä siellä kyllä noita liitimiä ole. Olisikohan kyse farmarin eroista vai olisiko tosiaan johdotus muuttunut 2003 loppuvuoden auton ja 2004 rakennetun välillä, tämähän pitääkin katsoa EPC:stä.
Minulla olisi kyllä PDF tuosta vanhemmasta käyttöohjeestakin mutta tämä saitti ei tue liitteitä enkä lähde ulkopuolisia palveluja käyttämään. Siinä ei jump start kohdassa puhuta muusta kuin tavaratilan akusta.
Editoitu: niin siis tuo nykyinenkin ohjekirja kertoo noitten apukaapeliliittimien olevan vain farmarissa, eli key ei ole E320CDI vaan S211.
... ja autoni on E 320 CDI niin kauan kuin tehtaan tekemässä kantakortissa niin sanotaan
Eikös ko auto ole aina E sarjalainen, vääntäkööt kukin sitten mallia W211 tai S211 miten tahtoo
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Re: Jump Starting
On se autosi E320CDI, tarkoitin että ei riitä jos sanot autosi olevan E320CDI, silloin siinä saattaisi olla nuo jump start tolpat tai sitten ei. Kuten omassa E320CDI:ssäni ei niitä ole kun sinun E320CDI:ssä ne on. Siksi avain on farkku, S211:ssä ne tolpat on, oli se sitten 320CDI tai joku muu. Tulikohan tuon kommenttini tarkoitus nyt yhtään selvemmäksi.pekkali kirjoitti:
Itselläni on E 320 CDI farkkuna ja siinä tosiaankin on ao. käynnistysliittimet.
... ja autoni on E 320 CDI niin kauan kuin tehtaan tekemässä kantakortissa niin sanotaan
Eikös ko auto ole aina E sarjalainen, vääntäkööt kukin sitten mallia W211 tai S211 miten tahtoo
Joka tapauksessa tuo ero farkussa oli minulle ihan uutta (kun ei ole farkkua ollut sitten 124:n aikojen), hyvä tietää.
Itsellä usein varsinkin talvella jaksoja, jolloin auto ensin pakkasessa yön yli, sen jälkeen alle 50km ajoa, jonka jälkeen saattaa seistä tallissa parikin päivää. Tämän takia silloin tällöin auto ilmoittelee akun heikosta varaustilasta ja olenkin CTEK:illä pitänyt tuota usein talli-vaiheessa latauksessa takakontin kautta (suoraan akkuun liittimet). Autossa lisäksi hälytin kuluttamassa varausta.
Toistaiseksi ei ongelmia.
Toistaiseksi ei ongelmia.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Laiton Defan akkulaturin (pienimalli 3,6A) ja siitä piuhat niille liittimille konehuoneessa (+ ja -).
Lohkolämmitintä ei ole, on vaan verkkojohto puskurista seinään ja defan kaapeli puskurista akkulaturiin. Tällä systeemillä vaimokin osaa käyttää akkulaturia.
Ongelmana oli lyhyt ajo ja webaston käyttö, nyt ei ongelmaa.
Lohkolämmitintä ei ole, on vaan verkkojohto puskurista seinään ja defan kaapeli puskurista akkulaturiin. Tällä systeemillä vaimokin osaa käyttää akkulaturia.
Ongelmana oli lyhyt ajo ja webaston käyttö, nyt ei ongelmaa.
Eipä löydy näköjään kaikista W211 malleista.nautseri kirjoitti:Löytyy sieltä vänkärinpuolelta ,läheltä tuulilasia.
Ovat siistin kannen alla.+ :wink:
Omasta 220CDI -02 mallista puuttuu ko. liitäntä konehuoneen puolelta.
Vänkärin puolella on isohko musta muoviboxi, jonkä päällä tarra sanoo: Air Conditioner. Kuskin puolella vastaavassa paikassa sijaitsee sulakekotelo.
Sinänsä harmillinen puutos. Esim. dieselbemareissa ko liitos löytyy erittäin selvästi merkittynä ja koteloituna konehuoneesta, vaikka niissäkin akku on usein peräkontissa.