211:n farkun alatukivarren vaihto
211:n farkun alatukivarren vaihto
Onko joku vaihdattanut alatukivarren taka-akselistoon muualla kuin merkkihuollossa? Missä? Huomioon otettavia asioita? Autoon olisi nimittäin uusi alatukivarsi mutta kaikki huollot eivät ota sitä vaihtaakseen, pelkäävät tuota ilmajousitusta. Kuinka yleensäkin homma on onnistunut ja mitä vaihto on maksanut??
Ainakin täällä Lappeen Rannassa AD-huollossa olivat valmiita vaihtamaan vaikka kalsarit puhtaisiin kun oman auton kolinoita ihmeteltiin.
Ja ainakin he pystyivät vaihtamaan iskarit huolimatta ilmajousituksesta. Eli eiköhän heiltä saa ainakin kilapilukykyisen hinta-arvion. Näin ainakin iskarirempassa.
Kerroppas miksi tukivarsi vaihdetaan, onko kolinoita montuissa?
Marko
Ja ainakin he pystyivät vaihtamaan iskarit huolimatta ilmajousituksesta. Eli eiköhän heiltä saa ainakin kilapilukykyisen hinta-arvion. Näin ainakin iskarirempassa.
Kerroppas miksi tukivarsi vaihdetaan, onko kolinoita montuissa?
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Vaihdon syy.
Huollossa löytyi väljää ns. "narinanivelestä". Sedaniin voi vaihtaa 22€ nivelen, kun taas farkkuun täytyy vaihtaa koko tukivarsi. 330€ alkuperäinen 270€ kl. Joskus kunhan saadaan tuo tukivarsi saadaan vaihdettua ja vanha on käsissä,alkaa hillitön nivelen etsintä, kun en todellakaan usko etteikö maailmasta löydy sopivaa niveltä. Kannattaa vaikka vähän työstää saadakseen sopivan kokoisen. Vaihtamisessa vaikka vanha rikkoutuisi ei kuitenkaan mitään häviä. Olispahan toiselle puolelle tukivarsi valmiina, kun näitä kuitnkin menee. Mutta onhan taas sellainen suunnittelun "kukkanen" kun ei ole suunniteltu vaihdettavaksi!
Toisekseen pelkän iskarin vaihdossahan tuon palkeen voi painattamalla pitää paikoillaan, onhan toinen pää tukivarresta vielä kiinni, mutta koko varren irroittaminen voi olla vähän hankalampaa.
Toisekseen pelkän iskarin vaihdossahan tuon palkeen voi painattamalla pitää paikoillaan, onhan toinen pää tukivarresta vielä kiinni, mutta koko varren irroittaminen voi olla vähän hankalampaa.
Re: Vaihdon syy.
Miten se väljä ilmeni? Eli huomastiko kolinaa tai kumahtelua takapäästä?jami kirjoitti:Huollossa löytyi väljää ns. "narinanivelestä". Sedaniin voi vaihtaa 22€ nivelen, kun taas farkkuun täytyy vaihtaa koko tukivarsi. 330€ alkuperäinen 270€ kl. Joskus kunhan saadaan tuo tukivarsi saadaan vaihdettua ja vanha on käsissä,alkaa hillitön nivelen etsintä, kun en todellakaan usko etteikö maailmasta löydy sopivaa niveltä. Kannattaa vaikka vähän työstää saadakseen sopivan kokoisen. Vaihtamisessa vaikka vanha rikkoutuisi ei kuitenkaan mitään häviä. Olispahan toiselle puolelle tukivarsi valmiina, kun näitä kuitnkin menee. Mutta onhan taas sellainen suunnittelun "kukkanen" kun ei ole suunniteltu vaihdettavaksi!
Toisekseen pelkän iskarin vaihdossahan tuon palkeen voi painattamalla pitää paikoillaan, onhan toinen pää tukivarresta vielä kiinni, mutta koko varren irroittaminen voi olla vähän hankalampaa.
Mulla on vielä avoinna tuo oman auton kumahtelu... Ei sitä kukaan ole osannut sanoa mistä se kuuluu, ei paikallisessa merkkihuollosa eikä AD:llä.
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
väljä ilmeni
Sopivassa "nimismiehen kiharassa" oikea puoli ääntää enemmän kuin vasen. Ehkä myös vaeltelee enemmän kuin olisi luvallista, mutta senhän näkee kun joskus saa uuden alle, eli korjaantuuko se sillä. Kyllä tuo kumahtelee joskus itsellänikin sopivasta routapatista, mutta minulla ääni tulee keskempää, epäilisin mm. pakopurken ottamista runkoon.