Outo narina rattia käännettäessä w211
Outo narina rattia käännettäessä w211
Rattia käännettäessä on nyt muutamana päivänä kuulunut outo melko kova narina ja se kuuluu häiritsevästi jopa auton sisälle.. Tänään viimeksi, kun kävin auton pesettämässä niin kuului taas tuo narina. Ääni on samantyyppinen niin kuin olisi jarrut vähän jumissa ja yrittäisi lähteä liikkeellee ja se kuuluu selvästi hantin puolen renkaan luota.. Tarkasti en ole pystynyt paikallistamaan?
Auto on siis e320cdi -05.
Kuuluisiko tuo ääni mahdollisesti jostain kuivasta nivelestä? Autoon on vaihdettu uudet alapallonivelet n. 18tkm sitten.
Auto on siis e320cdi -05.
Kuuluisiko tuo ääni mahdollisesti jostain kuivasta nivelestä? Autoon on vaihdettu uudet alapallonivelet n. 18tkm sitten.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
En tiedä onko ohjausiskaria?
Auto seisoi kolmisen tuntia pihalla ja kun lähdin ajamaan, oli ääni kadonnut. Pienen ajon jälkeen ääni kuitenkin kaikeksi riemukseni tuli takaisin.. On muuten aivan järkyttävä narina!
Täytyy huomenna tunkata auto ylös ja tutkia.
Auto seisoi kolmisen tuntia pihalla ja kun lähdin ajamaan, oli ääni kadonnut. Pienen ajon jälkeen ääni kuitenkin kaikeksi riemukseni tuli takaisin.. On muuten aivan järkyttävä narina!
Täytyy huomenna tunkata auto ylös ja tutkia.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Rikkonainen raidetangon pää on mulla joskus aiheuttanut aikamoisen narinan renkaita kääntäessä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Mutta jos ne alapallot on vaihdettu 18tkm sitten ja ovat kunnollisia osia niin en lähtisi puhkomaan kumeja edes injektioneulalla.
Koskeeko aktiot näin uutta mallia? Muuten kyllä olisin itse ensimmäisenä veikannut alapalloja. Ne helposti kitisee myös jousitusta lokasuojasta tuupatessa, riippuu kyllä missä vaiheessa kuluminen on.
Joku nivelistä täytyy kyseessä olla, muistaakseni dealer toisella foorumilla laittoi kerran hyvät ohjeet kuinka käydä 211:n pallot läpi, ei välttämättä ole ollenkaan helppo havaita löysää/kulunutta palloa ellei tiedä miten testaa.
Koskeeko aktiot näin uutta mallia? Muuten kyllä olisin itse ensimmäisenä veikannut alapalloja. Ne helposti kitisee myös jousitusta lokasuojasta tuupatessa, riippuu kyllä missä vaiheessa kuluminen on.
Joku nivelistä täytyy kyseessä olla, muistaakseni dealer toisella foorumilla laittoi kerran hyvät ohjeet kuinka käydä 211:n pallot läpi, ei välttämättä ole ollenkaan helppo havaita löysää/kulunutta palloa ellei tiedä miten testaa.
Mulla meni alapallo vaihtoon 120tkm ajetusta S211:stä. Ja huoltohistorian mukaan alapallot on vaihdettu aktiona.
Ja mielestäni joskus narahtaa myös hetkellisesti kun lämpöisestä autohallista lähtee ja veivaa autoa linkkuun...
Marko
Ja mielestäni joskus narahtaa myös hetkellisesti kun lämpöisestä autohallista lähtee ja veivaa autoa linkkuun...
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Tunkasin auton ilmaan ja käsituntumalla nivelistä ei väljää löydy.. Narina tulee selvästi jostain nivelestä kuitenkin. Tod. näk raidetangon päästä. Ääni siis kuuluu ihan paikallaankin kun kääntää ratista.
Kuulemma yksi vaihtoehto voisi olla air maticin iskarin varrestakin, mutta epäilen koska ääni siis kuuluu ihan paikallaankin.
Oikealle käännettäessä ääni on paljon vahvempi kuin vasemmalle
käännettäessä.
Alapallot tosiaan on vaihdettu n18 tkm sitten treellä Vänttisellä..
Kuulemma yksi vaihtoehto voisi olla air maticin iskarin varrestakin, mutta epäilen koska ääni siis kuuluu ihan paikallaankin.
Oikealle käännettäessä ääni on paljon vahvempi kuin vasemmalle
käännettäessä.
Alapallot tosiaan on vaihdettu n18 tkm sitten treellä Vänttisellä..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Tollasta huomasivat huollossa:
Pikainen vilkaisu mersusi pohjaan:
Vas. yläpallonivel välys.
Oik. yläpallonivel hyvin lievä välys.
Oik. Alapallonivel välys.
äänen takia irroitettu r.tangon pää jaa pyöritelty olkavartta, tuntuu piukalta joko alapallo (jossa välys) tai ns. ylempi alatukivarsi.
Eipä kauaa kestänyt Vänttisen alapallonivelet.. 18tkm matka-ajoa. h..vetin hyvää tarvikelaatua näköjään myyvät.
Pikainen vilkaisu mersusi pohjaan:
Vas. yläpallonivel välys.
Oik. yläpallonivel hyvin lievä välys.
Oik. Alapallonivel välys.
äänen takia irroitettu r.tangon pää jaa pyöritelty olkavartta, tuntuu piukalta joko alapallo (jossa välys) tai ns. ylempi alatukivarsi.
Eipä kauaa kestänyt Vänttisen alapallonivelet.. 18tkm matka-ajoa. h..vetin hyvää tarvikelaatua näköjään myyvät.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Täytyyhän niillä ola takuu .arto79 kirjoitti:Tollasta huomasivat huollossa:
Pikainen vilkaisu mersusi pohjaan:
Vas. yläpallonivel välys.
Oik. yläpallonivel hyvin lievä välys.
Oik. Alapallonivel välys.
äänen takia irroitettu r.tangon pää jaa pyöritelty olkavartta, tuntuu piukalta joko alapallo (jossa välys) tai ns. ylempi alatukivarsi.
Eipä kauaa kestänyt Vänttisen alapallonivelet.. 18tkm matka-ajoa. h..vetin hyvää tarvikelaatua näköjään myyvät.
Tekipä työn ja osat missä tahansa.
Joo eli toisen alapallon, raidepään ja molemmat yläpallot joutui vaihtamaan..nautseri kirjoitti:Täytyyhän niillä ola takuu .arto79 kirjoitti:Tollasta huomasivat huollossa:
Pikainen vilkaisu mersusi pohjaan:
Vas. yläpallonivel välys.
Oik. yläpallonivel hyvin lievä välys.
Oik. Alapallonivel välys.
äänen takia irroitettu r.tangon pää jaa pyöritelty olkavartta, tuntuu piukalta joko alapallo (jossa välys) tai ns. ylempi alatukivarsi.
Eipä kauaa kestänyt Vänttisen alapallonivelet.. 18tkm matka-ajoa. h..vetin hyvää tarvikelaatua näköjään myyvät.
Tekipä työn ja osat missä tahansa.
Tarkistin äsken vielä Vänttisen kuitista ja varmistin, että just molemmat alapallot on vaihdettu n. 18tkm sitten. Tarvii laittaa vähän reklamaatiota ko paikalle!
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210