722.4 laatikko soosina...
722.4 laatikko soosina...
eli purkasin tuota omaa w124 200 D 722.4 automaattilaatikkoa siinä uskossa, että sieltä olis vain se pakinmännän tiiviste rikki no oli vähän muutakin...
loota kyllä pelas muuten ihan hienosti, mutta pakki tosiaan mietti, että mennäänkö vai ei, tosin välillä jopa pakkikin pelas ihan hienosti
ei ole ihan terve tämä osa...
kuten ei tämäkään...
tästäkin osasta tarkkasilmäinen löytää sanomista...
nyt heräs kysymys saako tuosta enää laatikkoa, vai pitääkö ostaa toinen loota tilalle sitten on vielä se suunnitelma A olemassa, eli miksi koko auton ostin... siis mersun oma tekniikka helv... ja takapenkille 500 heppainen mitsun V6 kone audin laatikolla + kaaret koriin ja eikun stressiä tappamaan radalle
niin ja oli sieltä se pakinmännän tiiviste myös rikki
loota kyllä pelas muuten ihan hienosti, mutta pakki tosiaan mietti, että mennäänkö vai ei, tosin välillä jopa pakkikin pelas ihan hienosti
ei ole ihan terve tämä osa...
kuten ei tämäkään...
tästäkin osasta tarkkasilmäinen löytää sanomista...
nyt heräs kysymys saako tuosta enää laatikkoa, vai pitääkö ostaa toinen loota tilalle sitten on vielä se suunnitelma A olemassa, eli miksi koko auton ostin... siis mersun oma tekniikka helv... ja takapenkille 500 heppainen mitsun V6 kone audin laatikolla + kaaret koriin ja eikun stressiä tappamaan radalle
niin ja oli sieltä se pakinmännän tiiviste myös rikki
Ei ainakaan ennen ole maksaneet kovin paljon enempää ja juurikin se Koskisen korjaamo. Mäntä maksaa "muistaakseni" n. 100€ ja loput jonku kympin.napa kirjoitti:[
eikö muka ole nuo osat kalliimmat ja kuka "kosknen" jos saa tarkentaa, kenties se seinäjoella sijaitseva mersun korjaamon pitäjä
Joku mersupurkaamo??
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
ei nyt ainakaan vielä osteta uutta lootaa... kun koko autokaan ei maksanut, kuin 450 €, yks tuttu tosin lupas kysellä kavereiltaan "superi projekteista" ylijääneita laatikoita, niitä sais kuulemma aika halvalla...laineracing kirjoitti:multa vois irrota koko laatikko pariinsatkuun.
tuo mäntä mietityttää, että vaatiiko se kaikki käpälät toimiakseen muutaman minuutin tutkimisella purkamisen jälkeen ei tuo laatikon toimintaperiaate vielä ihan auennut
jos tuosta jollain 50 €:n panostuksella vielä laatikon sais... mutta pitää poiketa siellä koskisen puheilla huomisen aikana, niin eiköhän siinä moni asia selviä
OT:takope kirjoitti:Joo, se on taitolaji, ettei mene pajavasaran varsi poikki asentaessa .
Välyksetkö tolla pokasahan terällä katsotaan, kun en muista. Sen kyll tiedän, että ilman sorkkarautaa ei saa mitään paikkaa mersusta auki .
Juu tuo pitää paikkansa! Yleensä en saa itse mitään irti rikkomatta joten olen nuo irroitus ja asennus jutut jättänyt suosiolla ammattilaisille.
300TE -90
200E -93
E240 -98
Citan -13
200E -93
E240 -98
Citan -13
no, sen laatikon pamahtamisen jälkeen on palanut rahaa 0 € ja loota on taas kasassa entistä ehommilla osilla joten uskon pysyväni tuossa 50 €:n budjetissa...dealer kirjoitti:Riippuu muistitko ottaa öljyt talteen.jos tuosta jollain 50 €:n panostuksella vielä laatikon sais...
220 ATF öljyä ostin heti onneksi sen 20 litraa, kun auton hankin ja ö-pohjan tiiviste + uusi suodatin oli jo odottamassa vaihtoa, joten niihinkään ei palanut lisää rahaa, hyvään aikaan tuo laatikko porsi, enemmän olis vit..., jos olis juuri vaihtanut uuden suodattimen ja öljyt ja se sitten olis kailahtanut...
edit: tiivisteet tarkistin, että oli kunnossa, mitäs sitä ehjää vaihtamaan (tiedetään, vähän turhaa riskiä otin, kun ei kalliit osat ole kuitenkaan kyseessä...)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
napa kirjoitti:dealer kirjoitti:Riippuu muistitko ottaa öljyt talteen.jos tuosta jollain 50 €:n panostuksella vielä laatikon sais...
220 ATF öljyä ostin heti onneksi sen 20 litraa, kun auton hankin ja ö-pohjan tiiviste + uusi suodatin oli jo odottamassa vaihtoa, joten niihinkään ei palanut lisää rahaa
Aijaijaijaiiiiih, et sitten kerennyt vaihtaa suodatinta ja öljyä ajoissa. Tässä se nähdään ettei kannattaisi ajella öljyjä loppuun asti, heti hajosi kun siirsi öljyn ja suodattimen vaihdon nuukuuttaan myöhemmäksi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
no juu, eiköhän tuo mennyt paskaksi ihan sen takia, kun pakki hieman temppuili ja nostin paineita kokeeksi hetken se pelas tosiaan ihan ok, mutta sitten alkoi taas oireet...
öljyt muuten vaihdoin heti auton ostettuani ja päätin kokeilla paranisko laatikon toiminta ja kyllä se paranikin pelkällä öljynvaihdolla sitten kun nostin vielä paineita, niin laatikkohan toimi kuten pitääkin, lakkas luistamasta nelosella ja pakkikin toimi ihan kuten pitääkin...
-> mitä opimme tästä jos pakki alkaa temppuilla, heti laatikko auki ja se pakin männän tiiviste kuntoon, muuten tulee rumaa jälkeä, kuten kuvista huomaa
öljyt muuten vaihdoin heti auton ostettuani ja päätin kokeilla paranisko laatikon toiminta ja kyllä se paranikin pelkällä öljynvaihdolla sitten kun nostin vielä paineita, niin laatikkohan toimi kuten pitääkin, lakkas luistamasta nelosella ja pakkikin toimi ihan kuten pitääkin...
-> mitä opimme tästä jos pakki alkaa temppuilla, heti laatikko auki ja se pakin männän tiiviste kuntoon, muuten tulee rumaa jälkeä, kuten kuvista huomaa