124:sen ilmamassamittarin johdot
124:sen ilmamassamittarin johdot
Eli pitäisi ilmamassamittarin johdot vaihtaa uusiin kun vanhat otti hieman kipiää ihteensä. Ongelma vaan siinä ku ei pysty päättelee et mikä johto menee mihinkin piikkiit nii tietäiskö kukaan, että mistä tohon vois löytyä jonku kytkentäkaavion. Entä onko nuo johdotukset kuinka samanlaisia eri 124:sten moottorien välillä että pystyiskö niistä päättelee. Itellä 3.2E.
Ajattelinpa laittaa vielä tähän vastauksen jos joku muu joskus tarvii. Vastauksen sain siis veholta.
"1. vihreä/valkoinen menee moottorinohjainlaitteen navalle 5 2. punainen/sininen menee ylijännitesuojareleelle pistokkeen 1 napaan 2 4. ruskea maadoitus 5. keltainen/vihreä menee moottorinohjainlaitteen navalle 27"
Vielä tosi se mietityttää että mite tuo ilmamassamittari sitten toimii. Siellä on ilmeisesti jokin siipi, mitä ilmavirta pyörittää mutta meneekö tuo tieto sitten eteenpäin volttien vai minkä perusteella.
Entä onko johtojen paksuudella suurta merkitystä.
"1. vihreä/valkoinen menee moottorinohjainlaitteen navalle 5 2. punainen/sininen menee ylijännitesuojareleelle pistokkeen 1 napaan 2 4. ruskea maadoitus 5. keltainen/vihreä menee moottorinohjainlaitteen navalle 27"
Vielä tosi se mietityttää että mite tuo ilmamassamittari sitten toimii. Siellä on ilmeisesti jokin siipi, mitä ilmavirta pyörittää mutta meneekö tuo tieto sitten eteenpäin volttien vai minkä perusteella.
Entä onko johtojen paksuudella suurta merkitystä.
Itellä oli sama vika. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Tämä ilmamassamittari toimii siten että sillä sisällä, missä ilma virtaa moottoriin, on pieni kuumafilmielementti. Sitä lämmitetään sähkövirralla tiettyyn lämpötilaan(muistaakseni 160ast.), jossa sitä pidetään. Mitä enemmän ilmaa virtaa kanavassa, sitä enämmän tarvitaan virtaa pitämään lämpötila vakiona. Tuon virtamäärän massamittari muuttaa jännitesingaaliksi joka on n. 0,5 - 4,5V välillä!!
Tämä ilmamassamittari toimii siten että sillä sisällä, missä ilma virtaa moottoriin, on pieni kuumafilmielementti. Sitä lämmitetään sähkövirralla tiettyyn lämpötilaan(muistaakseni 160ast.), jossa sitä pidetään. Mitä enemmän ilmaa virtaa kanavassa, sitä enämmän tarvitaan virtaa pitämään lämpötila vakiona. Tuon virtamäärän massamittari muuttaa jännitesingaaliksi joka on n. 0,5 - 4,5V välillä!!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Kiitoksia linkistä. Muistelinki joskus tuota lukeneeni mutta en sitä nyt mistään löytänyt. Ongelmana nyt onkin juuri se että auto ei käy kunnolla tyhjäkäynnillä vaan tahtoo sammua ja vauhdissakin kun nostaa jalan kaasulta nii kiekat eka laskee nopeesti kunnes yhtäkkiä nostaa tonnilla/puolellatoista ja taas laskee jne. Oireet täsmää pitkälti. Toi ECU:han on ilmeisesti jossain akun lähistöllä mut minkä näkönen mötikkä se on?