PP-DIESEL?
PP-DIESEL?
Eli kokemuksia tarttis.
Tarkotuksena ois käyttää omaa rakettia tuolla s.pumpun säädätyksessä/huollossa.
400€ tulis maksamaan sisältää laakerin,puhdistuksen ym...
Onko sen arvoista että kannattaa maksaa melkeen 1/3 osan auton hinnasta?
Tarkotuksena ois käyttää omaa rakettia tuolla s.pumpun säädätyksessä/huollossa.
400€ tulis maksamaan sisältää laakerin,puhdistuksen ym...
Onko sen arvoista että kannattaa maksaa melkeen 1/3 osan auton hinnasta?
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Re: PP-DIESEL?
Ei tietenkään, ruuvaile ite, ohjeita ja kuva löytyy haulla.teem085 kirjoitti: Onko sen arvoista että kannattaa maksaa melkeen 1/3 osan auton hinnasta?
Ehdottomasti kannattaa, jos ajat autolla. Auton hinta ei vaikuta
kannattavuuteen.
Pasi tsekkaa, ettei alipainepumpun kuulat ole pudonneet moottoriin.
Varaudu pumpun vaihtoon tarvittaessa.
Tehoa ja vääntöä saat lisää, niin että auto tuntuu 10 vuotta nuoremmalta.
Käynti tasoittuu.
Ainakin joissain tapauksissa kulutus pienenee niin paljon, että säästät
400 euroa takaisin polttoainekuluissa.
kannattavuuteen.
Pasi tsekkaa, ettei alipainepumpun kuulat ole pudonneet moottoriin.
Varaudu pumpun vaihtoon tarvittaessa.
Tehoa ja vääntöä saat lisää, niin että auto tuntuu 10 vuotta nuoremmalta.
Käynti tasoittuu.
Ainakin joissain tapauksissa kulutus pienenee niin paljon, että säästät
400 euroa takaisin polttoainekuluissa.
Re: PP-DIESEL?
Kannattavuudesta en sano mitään mutta homma pelaa. 2 omaa autoa olen käyttänyt ja hyvä palvelu aina.teem085 kirjoitti:Eli kokemuksia tarttis.
Tarkotuksena ois käyttää omaa rakettia tuolla s.pumpun säädätyksessä/huollossa.
400€ tulis maksamaan sisältää laakerin,puhdistuksen ym...
Onko sen arvoista että kannattaa maksaa melkeen 1/3 osan auton hinnasta?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Pari vuotta sitten teetin -92 300TDT:hen pumpun PP-Dieselissä, puhe oli ettei tehdä savukonetta vaan maltillinen viritys.
Tuloksena mitattiin 168hv / 320Nm ja kulutus putosi 0,5-1 litraa sadalle.
Viime syksynä säädätin nykyisen 250D -88 pumpun, nyt kulkee vähintään yhtä rivakasti kuin vakio 300D ja kulutus on ollut talven 10000 kilometrillä keskimäärin 6,8.
Hevoskoppia on vedelty viikoittain.
Matka-ajossa olen mittaillut noin kuuden litran kulutuksia.
Tästä löytyy penkitystuloksia ainakin 200D ja 300D vapareista ennen ja jälkeen PP-Dieselin.
Tuloksena mitattiin 168hv / 320Nm ja kulutus putosi 0,5-1 litraa sadalle.
Viime syksynä säädätin nykyisen 250D -88 pumpun, nyt kulkee vähintään yhtä rivakasti kuin vakio 300D ja kulutus on ollut talven 10000 kilometrillä keskimäärin 6,8.
Hevoskoppia on vedelty viikoittain.
Matka-ajossa olen mittaillut noin kuuden litran kulutuksia.
Tästä löytyy penkitystuloksia ainakin 200D ja 300D vapareista ennen ja jälkeen PP-Dieselin.
Oliko pakko? Nyt sait Bensa-paavo kuskin potemaan autokuumetta minkä suurin oire on mahdoton halu saada Dieseli pihaan...dealer kirjoitti:Tästä löytyy penkitystuloksia ainakin 200D ja 300D vapareista ennen ja jälkeen PP-Dieselin.
Sama homma muuten mutta pitäsi päästä eroon kahdesta Toyotasta. Tosin ei TDT 123koppanenkaan mikään paha olisi. (123 olisi jopa paremman näköinen)Sergey kirjoitti:tuon takia mä haluan 300TDT lankun... T siks että saa pakuksi ja koijattua veroissa. Kuha pääsis eka eroon tenavasta tai audista.
Viimeksi muokannut JeremyH, Ke 25.03.2009 00:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Vääntöä lisää, kulkee kevyemmällä kaasulla mäet, kulutus ei juuri muutu eikä huipputehoja juuri tule lisää. Luonne kuitenkin muuttuu aika paljon, ei tarvi enää vinguttaa.DB605A kirjoitti:Mitenköhän tommoinen 300 monivena diisseli muuttuu tuossa käsittelyssä ??
Kellä kokemusta????
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Aikoinaan oma 250D oli PP:llä "hoidossa", kun hain auton sieltä, niin kyllä oli kuin eri vehe olis ollu alla, muuttui se paljon pirteämmäksi ja kulutus tippui ja tämä kaikki pelkällä pumpun kunnollisella säädöllä.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
En ole käynyt penkittämässä, mutta joka päivä ajaessani
muistan kiitollisena PPD:a. Kun ostin auton (300 TDT), tarkistin makaavatko
jarrut päällä. Niin tuntui vaivaiselta liikkeelle lähtö, varsinkin kun
edellinen auto oli BMW 530 dA, joka lähti kuin rusakko makuulta.
TDT:n liikkeellelähdössä piti ensin painaa kaasu pohjaan. Sitten kun turbo sai
painetta, piti kaasua höllätä. Nykyään kaasua voi painella ihan niin kuin
muissakin autoissa, eli kiihtyvyys on tasaista koko ajan. Ajamiseen
ei tule kiinnitettyä erityistä huomiota. Ja taisi kiihtyvyys parantua
samassa suhteessa kuin vääntöä lisättiin eli ainakin 10-15%. Sehän
tarkoittaisi jopa 2,5 sekuntia pois 0-100 km/t eli sen tuntee.
muistan kiitollisena PPD:a. Kun ostin auton (300 TDT), tarkistin makaavatko
jarrut päällä. Niin tuntui vaivaiselta liikkeelle lähtö, varsinkin kun
edellinen auto oli BMW 530 dA, joka lähti kuin rusakko makuulta.
TDT:n liikkeellelähdössä piti ensin painaa kaasu pohjaan. Sitten kun turbo sai
painetta, piti kaasua höllätä. Nykyään kaasua voi painella ihan niin kuin
muissakin autoissa, eli kiihtyvyys on tasaista koko ajan. Ajamiseen
ei tule kiinnitettyä erityistä huomiota. Ja taisi kiihtyvyys parantua
samassa suhteessa kuin vääntöä lisättiin eli ainakin 10-15%. Sehän
tarkoittaisi jopa 2,5 sekuntia pois 0-100 km/t eli sen tuntee.
Tuskinpa säätö juurikaan vaikuttaa auton arvoon.
Varmastikaan säätö ei nosta auton arvoa enemmän kuin se maksaa.
Siltä osin säätö ei kannata.
Auton hinnan en keksi mitenkään vaikuttavan säädön kannattavuuteen.
Kannattavuus tulee mahdollisesta polttoaineen säästöstä ja
myös säästöstä, kun autoa ei tarvitse vaihtaa nuorempaan tai
isommalla moottorilla varustettuun autoon.
Kannattavuus tulee myös auton vikojen ennakoinnin kautta,
kun auto ei piiputa kesken matkaa tai ei tule kalliita korjauksia
yllättäen.
Lisäksi joku voi laskea jotain arvoa hyville fiiliksillekin, joita
hyväkuntoinen ja hyvin kulkeva auto antaa.
Varmastikaan säätö ei nosta auton arvoa enemmän kuin se maksaa.
Siltä osin säätö ei kannata.
Auton hinnan en keksi mitenkään vaikuttavan säädön kannattavuuteen.
Kannattavuus tulee mahdollisesta polttoaineen säästöstä ja
myös säästöstä, kun autoa ei tarvitse vaihtaa nuorempaan tai
isommalla moottorilla varustettuun autoon.
Kannattavuus tulee myös auton vikojen ennakoinnin kautta,
kun auto ei piiputa kesken matkaa tai ei tule kalliita korjauksia
yllättäen.
Lisäksi joku voi laskea jotain arvoa hyville fiiliksillekin, joita
hyväkuntoinen ja hyvin kulkeva auto antaa.