PP-DIESEL?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

PP-DIESEL?

Viesti Kirjoittaja teem085 »

Eli kokemuksia tarttis.
Tarkotuksena ois käyttää omaa rakettia tuolla s.pumpun säädätyksessä/huollossa.
400€ tulis maksamaan sisältää laakerin,puhdistuksen ym...
Onko sen arvoista että kannattaa maksaa melkeen 1/3 osan auton hinnasta?
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Re: PP-DIESEL?

Viesti Kirjoittaja keef »

teem085 kirjoitti: Onko sen arvoista että kannattaa maksaa melkeen 1/3 osan auton hinnasta?
Ei tietenkään, ruuvaile ite, ohjeita ja kuva löytyy haulla.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos sen tehon takia sitä säädättelee, niin tuskinpa on sen arvosta. jos taas on laakerivikaa ja käy huonosti tai epätasasesti, niin sitten se saatta ollakkin.

kyllä sen pystyy ittekkin sääteleen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Ehdottomasti kannattaa, jos ajat autolla. Auton hinta ei vaikuta
kannattavuuteen.

Pasi tsekkaa, ettei alipainepumpun kuulat ole pudonneet moottoriin.
Varaudu pumpun vaihtoon tarvittaessa.

Tehoa ja vääntöä saat lisää, niin että auto tuntuu 10 vuotta nuoremmalta.
Käynti tasoittuu.

Ainakin joissain tapauksissa kulutus pienenee niin paljon, että säästät
400 euroa takaisin polttoainekuluissa.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Re: PP-DIESEL?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

teem085 kirjoitti:Eli kokemuksia tarttis.
Tarkotuksena ois käyttää omaa rakettia tuolla s.pumpun säädätyksessä/huollossa.
400€ tulis maksamaan sisältää laakerin,puhdistuksen ym...
Onko sen arvoista että kannattaa maksaa melkeen 1/3 osan auton hinnasta?
Kannattavuudesta en sano mitään mutta homma pelaa. 2 omaa autoa olen käyttänyt ja hyvä palvelu aina.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17268
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pari vuotta sitten teetin -92 300TDT:hen pumpun PP-Dieselissä, puhe oli ettei tehdä savukonetta vaan maltillinen viritys.
Tuloksena mitattiin 168hv / 320Nm ja kulutus putosi 0,5-1 litraa sadalle.

Viime syksynä säädätin nykyisen 250D -88 pumpun, nyt kulkee vähintään yhtä rivakasti kuin vakio 300D ja kulutus on ollut talven 10000 kilometrillä keskimäärin 6,8.
Hevoskoppia on vedelty viikoittain.
Matka-ajossa olen mittaillut noin kuuden litran kulutuksia.

Tästä löytyy penkitystuloksia ainakin 200D ja 300D vapareista ennen ja jälkeen PP-Dieselin.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

dealer kirjoitti:Tästä löytyy penkitystuloksia ainakin 200D ja 300D vapareista ennen ja jälkeen PP-Dieselin.
Oliko pakko? Nyt sait Bensa-paavo kuskin potemaan autokuumetta minkä suurin oire on mahdoton halu saada Dieseli pihaan...
Sergey kirjoitti:tuon takia mä haluan 300TDT lankun... T siks että saa pakuksi ja koijattua veroissa. Kuha pääsis eka eroon tenavasta tai audista.
Sama homma muuten mutta pitäsi päästä eroon kahdesta Toyotasta. Tosin ei TDT 123koppanenkaan mikään paha olisi. (123 olisi jopa paremman näköinen)
Viimeksi muokannut JeremyH, Ke 25.03.2009 00:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuon takia mä haluan 300TDT lankun... T siks että saa pakuksi ja koijattua veroissa. Kuha pääsis eka eroon tenavasta tai audista.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Usean pumpun kokemuksella voin sanoa, että kannattaa laitattaa. Veto paranee niin paljon vakioon verrattuna.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kannattaa varmasti!
Ammattimies on aina ammattimies. Samalla tulee pumpun kunto tarkastetuksi ja mahdolliset viat korjattuksi :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Kannattaa. Mese muuttuu täysin, muistan vieläkin sen hymyn mikä oli omassa naamassa kun lähdettiin kotiin päin ajamaan kun oli pumppu huollettu.

-Mika-
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
timo76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 16.03.2005 17:40

Viesti Kirjoittaja timo76 »

Kannattaa se, hymyilyttää toisinaan vieläkin 8)
Kukaan, joka ajaa mersulla, ei voi olla läpensä paha
DB605A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 16.11.2008 20:55
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja DB605A »

Mitenköhän tommoinen 300 monivena diisseli muuttuu tuossa käsittelyssä ??
Kellä kokemusta????
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

DB605A kirjoitti:Mitenköhän tommoinen 300 monivena diisseli muuttuu tuossa käsittelyssä ??
Kellä kokemusta????
Vääntöä lisää, kulkee kevyemmällä kaasulla mäet, kulutus ei juuri muutu eikä huipputehoja juuri tule lisää. Luonne kuitenkin muuttuu aika paljon, ei tarvi enää vinguttaa.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä siinä huipputehokin kasvaa kun vetäsivä kierroksia nostaa. Tuo moniventtiili kiertääkin niin iloisesti. :D
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Aikoinaan oma 250D oli PP:llä "hoidossa", kun hain auton sieltä, niin kyllä oli kuin eri vehe olis ollu alla, muuttui se paljon pirteämmäksi ja kulutus tippui ja tämä kaikki pelkällä pumpun kunnollisella säädöllä.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

En ole käynyt penkittämässä, mutta joka päivä ajaessani
muistan kiitollisena PPD:a. Kun ostin auton (300 TDT), tarkistin makaavatko
jarrut päällä. Niin tuntui vaivaiselta liikkeelle lähtö, varsinkin kun
edellinen auto oli BMW 530 dA, joka lähti kuin rusakko makuulta.

TDT:n liikkeellelähdössä piti ensin painaa kaasu pohjaan. Sitten kun turbo sai
painetta, piti kaasua höllätä. Nykyään kaasua voi painella ihan niin kuin
muissakin autoissa, eli kiihtyvyys on tasaista koko ajan. Ajamiseen
ei tule kiinnitettyä erityistä huomiota. Ja taisi kiihtyvyys parantua
samassa suhteessa kuin vääntöä lisättiin eli ainakin 10-15%. Sehän
tarkoittaisi jopa 2,5 sekuntia pois 0-100 km/t eli sen tuntee.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ketjun aloittaja kyseli mielestäni hieman auton vs pumpunsäädön hintaa?

Jos meinaat itse pitää auton niin silloin kokemusten
perusteella kai säätö kannattaa, mutta muuten ei kai toimenpiteessä ole mitään järkeä? Käyttöarvo nousee , mutta ei muu.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tuskinpa säätö juurikaan vaikuttaa auton arvoon.
Varmastikaan säätö ei nosta auton arvoa enemmän kuin se maksaa.
Siltä osin säätö ei kannata.

Auton hinnan en keksi mitenkään vaikuttavan säädön kannattavuuteen.

Kannattavuus tulee mahdollisesta polttoaineen säästöstä ja
myös säästöstä, kun autoa ei tarvitse vaihtaa nuorempaan tai
isommalla moottorilla varustettuun autoon.

Kannattavuus tulee myös auton vikojen ennakoinnin kautta,
kun auto ei piiputa kesken matkaa tai ei tule kalliita korjauksia
yllättäen.

Lisäksi joku voi laskea jotain arvoa hyville fiiliksillekin, joita
hyväkuntoinen ja hyvin kulkeva auto antaa.
Vastaa Viestiin