Terve taas,
Pientä sähköhäikkää taas kerran. W211 -05 siis kyseessä. Kesken parkkipaikkakurvailun valot vaihtuivat keltaisista kahteen pisteeseen, kaikissa neljässä osassa, eli etummaiset oikea/vasen ja takimmaiset vasen/ oikea.
Vaihdekepin viereen syttyi se keltainen ledi joka kertoo että PDC on pois päältä. Koitin laittaa päälle, mutta hetken päästä se menee itsekseen taas pois.
Anturit on putsattu.
Taustaa: talvella kun jää peittää auton, on välillä tehnyt samaa mutta vai hetken, nyt on kuitenkin ollu kuivat kelit jo viikon enkä ole ajanut raparallia.
Huomio2: Akku on aika loppu (sen jälkeen kun se huollosta tullessaan oli siellä tyhjennetty musiikkia luukuttamalla) ja alle +2 lämpötiloilla saakin päivän värikkääksi kääntämällä virta-avainta, eli punainen ruutu. Toisaalta aikaisemmin ruutuun tuli valitus: mene huoltoon, jarrut. Sitä ei ole ollut moneen kuukauteen ja se johtui matalasta jännitteestä.
Kaikki convenience hilputtimet on kytketty pois jo viimevuonna.
Eli osaako joku sanoa mahdollisia toimenpiteitä? Kiitän.
PS: hinauskoukun (sisään käännettävä) sähköjohto on saanut siipeensä, paljonko mahtaa vaihto maksaa?
W211 PDC simahti
omassa 211 320 cdi:ssä oli vähän vastaavaa, kaikenmaailman varotukset vilkku taulussa, orkkishyytelöakku vehosta, niin ei mitään vikaa. vanha akku on silti ollut käytössä kubotan taajamatraktorissa reilun vuoden ja vaikka on ollut koviakin pakkasia niin käyntiin lähtee hyvin. hieman vähemmän hienoa elektroniikkaa kuin mesessä. eli suosittelisin akkukaupoille, mars!
Re: W211 PDC simahti
Tämä ilmiö ei onneksi vaadi kuin että joku yksittäinen anturi on saanut sisäänsä vähän kosteutta.Kari-BLN kirjoitti:...Pientä sähköhäikkää taas kerran. W211 -05 siis kyseessä. Kesken parkkipaikkakurvailun valot vaihtuivat keltaisista kahteen pisteeseen, kaikissa neljässä osassa, eli etummaiset oikea/vasen ja takimmaiset vasen/ oikea.
Vaihdekepin viereen syttyi se keltainen ledi joka kertoo että PDC on pois päältä. Koitin laittaa päälle, mutta hetken päästä se menee itsekseen taas pois.
Anturit on putsattu...
Toimiva anturi pitää hiljaista naksutusta. Rikkinäinen on täysin mykkä.
Oletan, että olit ajamassa eteenpäin kun vika tapahtui. Tällöin ongelma on etututkissa.
Ehdotan siis seuraavaa: Laita vaihdekeppi asentoon, jossa etututkat menevät päälle. Laita korva sensorin viereen ja kuuntele naksuttaako vai ei. Jos osa naksuttaa, mutta osa ei, vika on hiljaa olevassa sensorissa. Jos taas kaikki ovat hiljaa, vika on jossain "syvemmällä".
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: W211 PDC simahti
Anturit on putsattu...
Tällä tarkoitin, että auton ulkopinnalta on pölyt putsattu.
Taisin itse asiassa peruuttaa kun tu tapahtui. Pitänee aloittaa niistä ja käsijarrun toimivuudesta.
Voiko antureista jotenkin poistaa vettä puskurin alle kömpimällä ja irrota/kuivaa/laita takaisin-menetelmällä? En ole vielä kurkkinut sinne.
Kiitän ohjeista, ei ku toimeen ja testaamaan, jos ei tokene niin jossakin espoossa lienee huoltokin.
- - -
"Tämä ilmiö ei onneksi vaadi kuin että joku yksittäinen anturi on saanut sisäänsä vähän kosteutta.
Toimiva anturi pitää hiljaista naksutusta. Rikkinäinen on täysin mykkä.
Oletan, että olit ajamassa eteenpäin kun vika tapahtui. Tällöin ongelma on etututkissa.
Ehdotan siis seuraavaa: Laita vaihdekeppi asentoon, jossa etututkat menevät päälle. Laita korva sensorin viereen ja kuuntele naksuttaako vai ei. Jos osa naksuttaa, mutta osa ei, vika on hiljaa olevassa sensorissa. Jos taas kaikki ovat hiljaa, vika on jossain "syvemmällä".
Tällä tarkoitin, että auton ulkopinnalta on pölyt putsattu.
Taisin itse asiassa peruuttaa kun tu tapahtui. Pitänee aloittaa niistä ja käsijarrun toimivuudesta.
Voiko antureista jotenkin poistaa vettä puskurin alle kömpimällä ja irrota/kuivaa/laita takaisin-menetelmällä? En ole vielä kurkkinut sinne.
Kiitän ohjeista, ei ku toimeen ja testaamaan, jos ei tokene niin jossakin espoossa lienee huoltokin.
- - -
"Tämä ilmiö ei onneksi vaadi kuin että joku yksittäinen anturi on saanut sisäänsä vähän kosteutta.
Toimiva anturi pitää hiljaista naksutusta. Rikkinäinen on täysin mykkä.
Oletan, että olit ajamassa eteenpäin kun vika tapahtui. Tällöin ongelma on etututkissa.
Ehdotan siis seuraavaa: Laita vaihdekeppi asentoon, jossa etututkat menevät päälle. Laita korva sensorin viereen ja kuuntele naksuttaako vai ei. Jos osa naksuttaa, mutta osa ei, vika on hiljaa olevassa sensorissa. Jos taas kaikki ovat hiljaa, vika on jossain "syvemmällä".
Itselläni teki samaa reilu kuukausi sitten, kun oli kovia pakkasia. Sisätilalämmitin oli valuttanut vettä antureiden rakoihin. Sulattelin autoa sisällä, mutta vika palasi taas seuraavana päivänä. Vika korjautui vasta, kun tuli useamman päivän lämmin jakso. Ilmeisesti anturit vaativat vain kunnon sulamisen ja kuivumisen. Sen jälkeen ongelmia ei ole ollut.
Kesää odotellessa...
Kesää odotellessa...
Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC vm 2016 (2020-
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Autossani oli kuskinpuoleine anturi takaa rikki, ovat jotenkin sarjassa koska yhden korjaamon testilaite näytti että molemmat sen puolen anturit olivat rikki. Jostain foorumilta luin että kannattaa vaihtaa ensin ulommat ja sitten se sisempi jos ei tule kuntoon. Takana ulomman johdot ovat melko rapaisessa paikassa. Omani hälyytteli ajoi sitten eteen tai taakse enne vaihtoa.
Re: W211 PDC simahti
Koitin testailla mutta eipä onnistunut yksin. Niin se ledi onkin punainen siinä kepin vieressä. Testi ei onnistunut koska systeemi sammuttaa itsensä kun laittaa käsijarrun päälle. Myöskin jos vika on edessä niin kuulostelemista haittaa moottorin pörinä, systeemi kun ei käynnisty ilman moottoria.
Siispä apumies siihen niin sitten vasta selviää.
Akun latasin 4 tuntia mutta sillä ei ainakaan nyt ollut merkitystä.
Erikosta on, että vaikka vaihdekeppi on D-asennossa, niin myös taka varoittimet ulvoo punaisena kun painaa sen uudestaan päälle. Jos aluksi on R niin vain takapunaiset vinkuu, ja sitten D niin etupunaiset.
Ehkä tuo kuuluuu systeemiin että kertoo ekalla kerralla että mikään ei ole päällä.
- - -
Uutta: tuli sade tänne PK seudulle ja voila systeemi alkoi taas kukkua ihan itsekseen. Siis - sateella toimii, kuivalla ei. Onkohan Renaultin tekemä kotkotus, siinä kun oli kans että sateella paloi ABS valo ja kuivalla sammu tms.
Testattu nyt sammuneena ollessaan avustajan kanssa, ei kuulu mitään naksutuksia silloin kun kaikki näyttää punasta. Nyt sateella en ole käynyt kuulostelemassa.
Sekä etu että taka systeemit menee yhtaikaa pimeeks sitten kun menee, jossakin "syvemmällä" taitaa olla se häiriö.
Siispä apumies siihen niin sitten vasta selviää.
Akun latasin 4 tuntia mutta sillä ei ainakaan nyt ollut merkitystä.
Erikosta on, että vaikka vaihdekeppi on D-asennossa, niin myös taka varoittimet ulvoo punaisena kun painaa sen uudestaan päälle. Jos aluksi on R niin vain takapunaiset vinkuu, ja sitten D niin etupunaiset.
Ehkä tuo kuuluuu systeemiin että kertoo ekalla kerralla että mikään ei ole päällä.
- - -
Uutta: tuli sade tänne PK seudulle ja voila systeemi alkoi taas kukkua ihan itsekseen. Siis - sateella toimii, kuivalla ei. Onkohan Renaultin tekemä kotkotus, siinä kun oli kans että sateella paloi ABS valo ja kuivalla sammu tms.
Testattu nyt sammuneena ollessaan avustajan kanssa, ei kuulu mitään naksutuksia silloin kun kaikki näyttää punasta. Nyt sateella en ole käynyt kuulostelemassa.
Sekä etu että taka systeemit menee yhtaikaa pimeeks sitten kun menee, jossakin "syvemmällä" taitaa olla se häiriö.
Re: W211 PDC simahti
Parktronic sammuttaa itsensä hetken päästä, jos se tilttaa. Muistelisin että ehjät naksuttivat niin pitkästi kun punaiset valot tutkan näytössä paloivat. Kun tutkan näyttö sammui Parktronic meni itsellään off-asentoon ja, kaikki sensoritkin lopettivat tikityksensä/ naksutuksensa.Kari-BLN kirjoitti:Koitin testailla mutta eipä onnistunut yksin. Niin se ledi onkin punainen siinä kepin vieressä. Testi ei onnistunut koska systeemi sammuttaa itsensä kun laittaa käsijarrun päälle. Myöskin jos vika on edessä niin kuulostelemista haittaa moottorin pörinä, systeemi kun ei käynnisty ilman moottoria.
Siispä apumies siihen niin sitten vasta selviää...
Siinä olet täysin oikeassa, että apumiehen kanssa operaatio on huomattavasti helpompi kuin yksin.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]