Miksi w124 jarrut ulisee?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
McZorro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 17.04.2008 20:11
Paikkakunta: Salonseutu

Miksi w124 jarrut ulisee?

Viesti Kirjoittaja McZorro »

Huomasin uuden ominaisuuden autostani tänään...Jonkin ajan päästä kun on ajanut niin alkaa jarrut ulista, korostuu kun kääntää pikkasen vasemmalle. Ääni häviää painamalla kevyesti jarrua, mutta tulee takaisin hetken päästä. Sanoisin että tulee takaoikealta. Olen yrittänyt jarrutella kovemminkin jospa vaikka lakkaisi ulisemasta, mutta ei auta.
Levy kiero? Palat eivät ole puhkikuluneet.

Kokemuksia vastaavasta kellään?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kokeileppa pyöränlaakerin välystä!
poutsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 15.05.2007 22:10
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja poutsi »

Jumittaako mäntä jarrusatulassa ?, koeta lämpiääkä jarrulevy ajaessa.
McZorro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 17.04.2008 20:11
Paikkakunta: Salonseutu

Viesti Kirjoittaja McZorro »

Mäntähän se jumissa,painoin takaisin, saa nähdä pelittääkö... Kiitän avusta!
Onko muuten jotain "oikeaa" tapaa miten niitä elvyttää?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

McZorro kirjoitti:Mäntähän se jumissa,painoin takaisin, saa nähdä pelittääkö... Kiitän avusta!
Onko muuten jotain "oikeaa" tapaa miten niitä elvyttää?
Helpoin on kun toinen painelee jarrua ja toinen kampee sylinterin aina takasin.
Tietysti kannattaa pala ottaa aina pois.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
McZorro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 17.04.2008 20:11
Paikkakunta: Salonseutu

Viesti Kirjoittaja McZorro »

Eipä ole kunnossa, poltin näpit kun kokeilin onko lämmin.
Oli kyllä sen verran jumissa että ei niin vaan taida saada takaisin painettua,mutta täytyy kokeilla!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ota satula käteen,mäntä irti ,tiiviste pois ja hiekkapaperilla ruosteet pois sylinterinterin uloimmasta pinnasta.Toinen vaihtoehto ottaa motonetista vaihto satula,kannattaa koska tiiviste sarja aika kallis.Putsaa myös mäntä ruosteesta,näitäkin saa irtaallaan.Kokemuksesta sanon että ruosteen poisto ei ole kuin tekohengitystä tuohon.Jos haluat pitää autoa pitkään vaihda satula.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eikö nuo takasatulat ole aika halpoja :roll: menee tuntipalkka huonoksi, kun sitä päivän hinkkaa ja rassailee, mutta siltikään se ei pelaa yleensä kunnolla :wink:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Halpoja ovat .Ei kyllä kannata hankkia vanhoihin edes tiiviste sarjaa.Kiinnostaa vaan miten ne korjataan? Luulisisi että sitä ei porata isommaksi ja uusi mäntä,silloinhan muuttuu jarru voima!
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

atlas kirjoitti:Halpoja ovat .Ei kyllä kannata hankkia vanhoihin edes tiiviste sarjaa.Kiinnostaa vaan miten ne korjataan? Luulisisi että sitä ei porata isommaksi ja uusi mäntä,silloinhan muuttuu jarru voima!
omastani sain ainakin jarrut kuntoon kun hioskelin vesihiomapaperilla ruosteet pois ja vaihdoin uudet tiivisteet/stefan
pelasi ilman ongelmia niin kauan kun auto minulla vielä oli eli ainakin toista vuotta.

eipä tullut edes kysyttyä paljonko uusi satula maksaa

:oops:
edesmennyt
W201
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eihän niihin paljon muuta pysty tekemään, kuin hinkata santaparerilla ruosteet/syöpymät pois sylinteristä ja sama männälle, sitten uudet tiivisteet ja kasaus, sitten huomataan, kun sen saa autoon kiinni ja alkaa ilmaamaan, että se on niin syöpynyt muutenkin, että halkeaa pääty siitä satulasta :P ja sitten vasta maltetaan ostaa se vaihtosatula, kun on päivä tehty turhaa työtä ja tuhlattu rahat tiivistesarjaan :wink:

ei sillä, että osia ei kannattaisi korjailla, mutta joskus vain säästää aikaa, rahaa ja hermoja, kun ostaa kunnostetun/uuden osan, jarrut varsinkin on sellainen asia, joissa ei kannata säästää oman/muiden elämän kustannuksella :roll:
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

napa kirjoitti:eihän niihin paljon muuta pysty tekemään, kuin hinkata santaparerilla ruosteet/syöpymät pois sylinteristä ja sama männälle, sitten uudet tiivisteet ja kasaus, sitten huomataan, kun sen saa autoon kiinni ja alkaa ilmaamaan, että se on niin syöpynyt muutenkin, että halkeaa pääty siitä satulasta :P ja sitten vasta maltetaan ostaa se vaihtosatula, kun on päivä tehty turhaa työtä ja tuhlattu rahat tiivistesarjaan :wink:

ei sillä, että osia ei kannattaisi korjailla, mutta joskus vain säästää aikaa, rahaa ja hermoja, kun ostaa kunnostetun/uuden osan, jarrut varsinkin on sellainen asia, joissa ei kannata säästää oman/muiden elämän kustannuksella :roll:
hohhoijaa. :lol:
edesmennyt
W201
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mikko1981 kirjoitti:
hohhoijaa. :lol:
meinaatko, että oman ja muiden elämän takia kannattaa säästää parikymppiä, vai mikä niin haukotuttaa :roll:

vai luuletko, ettei mersun satulat ruostu puhki :P taitaa olla oikein mersun tyyppivika tuo satuloiden mätäneminen :evil:
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Enpä ole koskaan kuullut että mersun satulat mätänee tuolla lailla.
(on muuten tutuilla aika monta mersua)

Ja ei kyllä tullut mieleenikään että jos korjaan vanhaa satulaa niin leikin oman/muiden ihmisten hengellä.(se kun näytti muuten niin hyväkuntoiselta)

Ps.Autoni oli saksasta tuotu ja täysin ruosteeton lukuunottamatta tuota satulan mäntää.
:D

eiköhän anneta asian jo olla.
edesmennyt
W201
McZorro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 17.04.2008 20:11
Paikkakunta: Salonseutu

Viesti Kirjoittaja McZorro »

Taas pelaa :) Hiekkapaperi ja jarrurasva hoiti homman. Kiitos vastanneille!
Vastaa Viestiin