W126 ihme käynnistysvamma
W126 ihme käynnistysvamma
Elikkä juuri kun on saatu kaikki säädöt ja muut kohdalle niin ilmaantuu tällaista:
Kun auto on seissyt esim. yön yli niin ekalla ei lähde käyntiin edes kaasulla ja toisella väkinäisesti kaasun kanssa. Kun saa kierroksia niin kaikki pelaa kuin uudessa autossa ja jos sammuttaa ja käy esim. nykäsemässä muutaman biljardin ja lonkeron, palaa autoon ja käynnistää niin lähtee kuin palmun alta ilman kaasua. Eli vika on siis vaan ensimmäisessä käynnistyksessä pienen seisomisen jälkeen.
Mikäs tällaisen voisi aiheuttaa?
Kun auto on seissyt esim. yön yli niin ekalla ei lähde käyntiin edes kaasulla ja toisella väkinäisesti kaasun kanssa. Kun saa kierroksia niin kaikki pelaa kuin uudessa autossa ja jos sammuttaa ja käy esim. nykäsemässä muutaman biljardin ja lonkeron, palaa autoon ja käynnistää niin lähtee kuin palmun alta ilman kaasua. Eli vika on siis vaan ensimmäisessä käynnistyksessä pienen seisomisen jälkeen.
Mikäs tällaisen voisi aiheuttaa?
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Heh, itsellä lähes päinvastoin. Kaupassa kun käyt niin harvemmin käynnistyy ilman kaasua. Omassa luultavasti tuon aiheuttaa virranjakajan pohja joka kerää ajan kanssa kosteutta. Silti oudoin juttu on se että aina kun käy tankkaamassa niin auto käynnistyy kuin palmun alta.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Viestit: 127
- Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
- Paikkakunta: Vantaa
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
DarkDivine, eipä tullut mieleenkään.
Ajattelin alusta alkaen tätä ominaisuutena tai tyyppivikana, mutta jos asialle on jotain tehtävissä niin ilomielin laitan uusiksi nuo renkaat, siis jos vian saa todellakin sillä kuitattua. Mistä noita o-renkaita saa, paljon niitä menee ja mihin kohtiin? Onko yleisellä tasolla pahakin homma itse vaihtaa?
Ajattelin alusta alkaen tätä ominaisuutena tai tyyppivikana, mutta jos asialle on jotain tehtävissä niin ilomielin laitan uusiksi nuo renkaat, siis jos vian saa todellakin sillä kuitattua. Mistä noita o-renkaita saa, paljon niitä menee ja mihin kohtiin? Onko yleisellä tasolla pahakin homma itse vaihtaa?
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Viestit: 127
- Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
- Paikkakunta: Vantaa
ite väsätään noita pariin tuntiin veholla, velotuksesta en tiedä mut O renkaat ei nyt paljon tietääkseni maksa..Night-Wind kirjoitti:DarkDivine, eipä tullut mieleenkään.
Ajattelin alusta alkaen tätä ominaisuutena tai tyyppivikana, mutta jos asialle on jotain tehtävissä niin ilomielin laitan uusiksi nuo renkaat, siis jos vian saa todellakin sillä kuitattua. Mistä noita o-renkaita saa, paljon niitä menee ja mihin kohtiin? Onko yleisellä tasolla pahakin homma itse vaihtaa?
Murisee
Auttaako vaivaan jos enne starttausta antaa bensapumpun pyörähtää pari kertaa? Eli käyttää virtoja päällä pari kertaa ennen starttausta.
Siellä pitäisi olla noin 5.5bar paine bensalinjassa kun pumppu saa paineet nostettua. Jos joku O-rengas vuotaa niin se päästää tuomosen paineen alla myös bensaa ulospäin.
Siellä pitäisi olla noin 5.5bar paine bensalinjassa kun pumppu saa paineet nostettua. Jos joku O-rengas vuotaa niin se päästää tuomosen paineen alla myös bensaa ulospäin.
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Mika.T, muistaakseni tuo kikka ei auttanut. Tarvii silti kokeilla taas varmuuden vuoksi, koska en ole varma.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Tällä ei minkäänlaista vaikutusta.Mika.T kirjoitti:Auttaako vaivaan jos enne starttausta antaa bensapumpun pyörähtää pari kertaa? Eli käyttää virtoja päällä pari kertaa ennen starttausta.
Siellä pitäisi olla noin 5.5bar paine bensalinjassa kun pumppu saa paineet nostettua. Jos joku O-rengas vuotaa niin se päästää tuomosen paineen alla myös bensaa ulospäin.
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 013&SGN=01
Löytyyks tästä kuvasta kyseistä tiivistettä. kun mullakin on vähän vikaa.
Löytyyks tästä kuvasta kyseistä tiivistettä. kun mullakin on vähän vikaa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Nyt on ruvennyt kylmänäkin takkuilemaan. Se joka tietää missä noi o-renkaat sijaitsee niin on hyvä ja kertoo. Tulipa tässä ohessa mieleen että mulla on ainakin 2 rengasta kuoleentunut tuolta jostain keulasta. Öljypohjan vieressä menee joku putki niin siitä on mennyt toinen rengas kokonaan veks ja toinen on nipin napin paikoillaan, onko ne renkaat just näitä?
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Tuolla on kaavioita K-Jetronikista. KE:ssä on lambda ja muuta sälää jotka säätää seosta sähköhydraulisen säätimen avulla. Mutta, painevaraaja pitää paineen yllä molemmissa; bensalinjoja seuraamalla voi tutkia liittimiä.
http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=87
280SE:ssä oli aika paljon kartioliittimiä eli ei mielestäni kovinkaan paljon o-renkaita systeemissä ollut.
http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=87
280SE:ssä oli aika paljon kartioliittimiä eli ei mielestäni kovinkaan paljon o-renkaita systeemissä ollut.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Tuo ylä ja alakammio paine olisi aika helppo mitata asiantuntevassa
huollossa ja tuskin maksaisi maltaita tulis ainakin linjaston tiiviys tarkistettua/pois suljettua vikalistalta!
Toki tuon voi itsekkin mitata määränjakajalta jos käypänen mittari löytyy?
Jotenkin tuntuis siltä että,olisi määränjakaja ongelma,ilmamäärämittarin
vipu tai määränjakajan mäntä jäykkäliikkeinen,vaikuttavat sekä kylmä
että lämpimänä käynnistyvyyteen,toinen veikkaus olis tuon paine-erojen
toleranssien ylitys.Eli jos mittauksissa järjestelmäpaine on esim:5.40bar
niin alakammiopaineen pitäisi olla 4,95...5.10 bar luokkaa..
T.Jaakko.P
huollossa ja tuskin maksaisi maltaita tulis ainakin linjaston tiiviys tarkistettua/pois suljettua vikalistalta!
Toki tuon voi itsekkin mitata määränjakajalta jos käypänen mittari löytyy?
Jotenkin tuntuis siltä että,olisi määränjakaja ongelma,ilmamäärämittarin
vipu tai määränjakajan mäntä jäykkäliikkeinen,vaikuttavat sekä kylmä
että lämpimänä käynnistyvyyteen,toinen veikkaus olis tuon paine-erojen
toleranssien ylitys.Eli jos mittauksissa järjestelmäpaine on esim:5.40bar
niin alakammiopaineen pitäisi olla 4,95...5.10 bar luokkaa..
T.Jaakko.P
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Siis eikö sen jo pitäisi kertoa paljon kun joka kerta kun käyttää autoa tankilla niin auto käynnistyy kuin palmun alta?
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Siis kysehän ei voi olla sitten mistään suuttimista, paineakuista tai tiivisteistä jos siis tankkauksen jälkeen auto käynnistyy AINA niin kuin kuuluukin. Mitä kosmeettista siellä muka sitten tapahtuu kun bensiiniä tulee enempi säiliöön, ei ummarra. Onko jarrutan huomannut saman että tankkauksen jälkeen käynnistyy paremmin? Vai onko toi auto vaan vihainen siitä kun tankki ei aina ole täynnä ja näyttää tunteensa näin?
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Otappa bensatankinkorkki auki ja koita käyntiin, jos auttoi niin luultavasti tankin huohotuksessa vikaa.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Mersun pumppu ei ole imevä eli vaatii sinne imupuolelle hydrostaattista painetta. Jos ajaa tankin tyhjäksi ei lähde pelittään ennen kun on tankannut reippaasti eli parikymppiä. Tai ainakin saa käynnistellä monta kertaa ennen kun jää käyntiin (kokeiltu on). Jos pumppu on jo ehtoopuolella voisiko se tuottaa huonoa painetta kun imupuolella ei ole pinnan korkeutta tankissa, täydellä tankilla sitten jaksaa painaa taas tavaraa paineella systeemiin .Night-Wind kirjoitti:Siis kysehän ei voi olla sitten mistään suuttimista, paineakuista tai tiivisteistä jos siis tankkauksen jälkeen auto käynnistyy AINA niin kuin kuuluukin. Mitä kosmeettista siellä muka sitten tapahtuu kun bensiiniä tulee enempi säiliöön, ei ummarra. Onko jarrutan huomannut saman että tankkauksen jälkeen käynnistyy paremmin? Vai onko toi auto vaan vihainen siitä kun tankki ei aina ole täynnä ja näyttää tunteensa näin?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Ei auta korkin availut, kokeiltu on. Itseasiassa tein korkkiin joskus reiän, kun ajattelin että ongelma menisi näin pois. Bensapumppu on edellisen omistajan mukaan vaihdettu. Itse vaihdoin n. 3tkm sitten bensansuodattimen ja bensapumpun releen.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Ja kyse ei siis ole siitä että tankissa on enemmän bensaa koska se tekee sitä samaa silloinkin. Jotain maagista vaan tapahtuu tankkaamisen aikana.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Täällä ei vaikutusta tankkaamiseen, tosin vanha secci tuntui innostuvan aina tankkaamisen yhteydessä.Night-Wind kirjoitti:Siis kysehän ei voi olla sitten mistään suuttimista, paineakuista tai tiivisteistä jos siis tankkauksen jälkeen auto käynnistyy AINA niin kuin kuuluukin. Mitä kosmeettista siellä muka sitten tapahtuu kun bensiiniä tulee enempi säiliöön, ei ummarra. Onko jarrutan huomannut saman että tankkauksen jälkeen käynnistyy paremmin? Vai onko toi auto vaan vihainen siitä kun tankki ei aina ole täynnä ja näyttää tunteensa näin?
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81