S210 E240T kiikarissa, vinkkejä kaivataan

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

S210 E240T kiikarissa, vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Isäukko on ajatellu vaihtaa W126 300SE:n uudempaan. Oli nyt sitten löytänyt jostain väykkyfarkun pienellä kutosella, ja menee sitä viikonloppuna tarkastelemaan lähemmin. Ajettu 21000tkm automaattilaatikolla, ei faceliftattu.

Ruosteongelmat sekä etu- ja takapään kolinat osaa kyllä tarkastaa. Nyt kiinnostaisi tietää enemmän kyseisetä myllystä kun meillä kummallakaan ole koskaan ollut V6-koneella varustettua Mersua.

Onko nämä yhtä laadukkaita kun vanhemmat suorat kutoset? Jotain tyyppivikoja tai tärkeitä tarkastuksen kohteita? Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Itsellä 2.8 V6. Ei ainakaan vielä ole moittimista kestävyyden suhteen. Pian pyörähtää mittariin 200tkm. Olen pian ajellut kyseisellä autolla 30tkm.

Se varmaan kannattaa kysyä että onko tulpat vaihdettu. Kilometrit näyttäisi olevan juuri sen verran että pitäisi olla toiseen kertaan vaihdettu. Tulpat maksaa n. 10€/kpl ja niitä menee 12kpl. Itse vaihdettuna rahaa kyllä säästää. Mikään tunnin homma se ei kyllä ole.

Sitten kannattaa katsoa että kone käy hyvin. Ottaa kiihdytyksissä hyvin kierroksia. Jos ei ota niin sitten melkein MAF rikki. Siihen saa kans menemään rahaa. Siinä nyt sellaset mitä voi tarkastella aluksi.

Oletko aatellut ehdottaa että katsoisi saman tien 2.8 tai 3.2 moottorilla? Valmistajan antamia tietoja kun katsoo kulutuksesta ja suorituskyvystä niin äkkiä ajattelee että pitäisikö se olla isompi moottori.
http://www.mercefreaken.com/. Sieltä vasemmalta modellene.. Näyttäisi 2,4 vievän saman määrän bensaa. Todellisuudesta en sitte tiedä miten on. Tästä on jossain ennenkin keskusteltu täällä :)
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Kyllä kai muuten toi w126 jää sitten kotitalliin? Pääsee ajamaan sitte vielä sunnuntaisin kunnon mersua 8)
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Ei kuule tulppien vaihto oo mikään suurin kulu W210:n omistamisessa :D
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Omien kokemusten perusteella M112 kone oli kyllä oiva kampe.
Mulla oli 320 v-6:nen väykkä noin 1 1\2 vuoden ajan ja autolla oli myynti hetkellä ajettu n.225tkm. Ei mitään oireita.
Tulpat tosiaan maksoivat KL:ltä tilattuna 120euroa mutta mun mielestä
asentaminen oli tympeämpää kuin itse tulppien hinnat :lol:

Enpä muutenkaan tiedä että noissa tosiaan MAF:fia kummempaa vikaa
olis ollut. Itse olisin kyllä henkilökohtaisesti myöskin isomman
v-6:sen kannalla. W210 on kuitenkin kopaltaan niin iso että jokainen
lisäheponen olisi tarpeen.
V-8 olisi myöskin oiva vaihtoehto 8)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Ei kuule tulppien vaihto oo mikään suurin kulu W210:n omistamisessa
:D Riippuu kuinka hyvän yksilön löytää..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

stanger kirjoitti:V-8 olisi myöskin oiva vaihtoehto 8)
Komppaan tätä.

Tuosta:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2346942

Tuolla alkaa jo pääsemään kulkupuolessa 320cdi dieselin tasolle.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kyllä mäkin bensakoneista kasin laittasin ehottomasti tai sitten 3,2-litrasen kutosdieselin mutta se kai ei ole vaihtoehto teillä.

Dieseli on kyllä aika vääntävä vakionakin ja viripotentiaalia löytyy roimasti... Normaalisti 70 Nm enempi vääntöä ku 430 pensasta ja polttoaineenkulutus on 50 % siitä mitä noi bensat syö. Että miks sitten 430 ku on 55AMG:kin olemassa ja saman se suunnilleen syö :D Tietty jos vajaalitrasen haluaa niin mikäs siinä, ei vaan oikeen oo kulkupuoleen suhteutettuna kulutus kohdallaan mun mielestä tossa 240:ssä, koska on tuhnu ja syö tehokkaan moottorin verran. Vähän sama ku 220DSL kuluttais 10 litraa satasella - kuka semmosella viittis sitte ajella muka.

Vajaalitranenhan hankitaan taloudellisista syistä, niin miksei sitten kerralla säästäis kunnolla ja hommais dieseliä. W210-dieselit menee TODELLA vähällä kulutuksella (tosin tyyppivikoja cdi:ssä onkin sitten senkin edestä) ja suorituskyky tuntuu todellisuutta kovemmalta.
Sakkeus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 06.03.2009 11:32
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Juuri tuli taloon 240E ja kone sinänsä on minusta ihan ok, kun en muusta tiedä. Toki tuolla vaimo kerkee kyllä, mutta jos haluaa maiseman vaihtuvan hieman rivakammin ottaisin ehdottomasti isomman pannun. Oman koneen kulutuksesta ei vielä sen kummempaa tietoa ole, muuta kuin kaikki mitä tankkiin laittaa menee.....
300TE -90
200E -93
E240 -98
Citan -13
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

jupehalm kirjoitti:Itsellä 2.8 V6. Ei ainakaan vielä ole moittimista kestävyyden suhteen. Pian pyörähtää mittariin 200tkm. Olen pian ajellut kyseisellä autolla 30tkm.

Se varmaan kannattaa kysyä että onko tulpat vaihdettu. Kilometrit näyttäisi olevan juuri sen verran että pitäisi olla toiseen kertaan vaihdettu. Tulpat maksaa n. 10€/kpl ja niitä menee 12kpl. Itse vaihdettuna rahaa kyllä säästää. Mikään tunnin homma se ei kyllä ole.

Sitten kannattaa katsoa että kone käy hyvin. Ottaa kiihdytyksissä hyvin kierroksia. Jos ei ota niin sitten melkein MAF rikki. Siihen saa kans menemään rahaa. Siinä nyt sellaset mitä voi tarkastella aluksi.

Oletko aatellut ehdottaa että katsoisi saman tien 2.8 tai 3.2 moottorilla? Valmistajan antamia tietoja kun katsoo kulutuksesta ja suorituskyvystä niin äkkiä ajattelee että pitäisikö se olla isompi moottori.
http://www.mercefreaken.com/. Sieltä vasemmalta modellene.. Näyttäisi 2,4 vievän saman määrän bensaa. Todellisuudesta en sitte tiedä miten on. Tästä on jossain ennenkin keskusteltu täällä :)
Tulppahomman huomasin itsekin kun vähän googlasin, oli ihan hinnoissaan, merkkikorjaamolla ainakin. MAF-vinkin välitän eteenpäin.

Moottorikoko ei ole kriteerinä tämän auton hankinnassa, tärkeämpää on löytää hyvä yksilö. Neloskoneet ei faijaa kuitenkaan kiinnosta. Diesel ei myöskään nappaa kummemmin kuulemma.
jupehalm kirjoitti:Kyllä kai muuten toi w126 jää sitten kotitalliin? Pääsee ajamaan sitte vielä sunnuntaisin kunnon mersua 8)
Taitaa mennä vanha rouva myyntiin :cry:
masaf1 kirjoitti:Ei kuule tulppien vaihto oo mikään suurin kulu W210:n omistamisessa :D
Juuh, kävin itse tänään Mersulla ja siellä kerrottiin että mun pitää kehnolla säkällä vaihdattaa virtalukko avaimen kera. 750€, elämä on.
stanger kirjoitti: V-8 olisi myöskin oiva vaihtoehto 8)
Varmaan onkin, tuntuu vaan siltä että tommosen ylläpitokulut on ihan omaa luokkaansa. Tämä on kyllä ihan mutua.
masaf1 kirjoitti:Tietty jos vajaalitrasen haluaa niin mikäs siinä, ei vaan oikeen oo kulkupuoleen suhteutettuna kulutus kohdallaan mun mielestä tossa 240:ssä, koska on tuhnu ja syö tehokkaan moottorin verran. Vähän sama ku 220DSL kuluttais 10 litraa satasella - kuka semmosella viittis sitte ajella muka.

Vajaalitranenhan hankitaan taloudellisista syistä, niin miksei sitten kerralla säästäis kunnolla ja hommais dieseliä. W210-dieselit menee TODELLA vähällä kulutuksella (tosin tyyppivikoja cdi:ssä onkin sitten senkin edestä) ja suorituskyky tuntuu todellisuutta kovemmalta.
Hyvä pointti kulutuksesta, ihmettelin itsekin pikkukutosen janoisuutta. Cdi:stä mulla on kokemusta, semmonenhan mulla on. Ei sekään kyllä mikään talousihme ole, ainakaan mun ajoilla mikä on pääosin kaupunkipyöritystä.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Koklaappa sitä kutosbensaa siellä kaupunkipyörittelyssä. Ilmees on jonkin ajan kuluttua :shock: sillä soppaa kyllä menee ihan perkeleesti, melkeen radalla sais ajaa dieselillä päästäkseen niihi lukemiin.
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

masaf1 kirjoitti:Koklaappa sitä kutosbensaa siellä kaupunkipyörittelyssä. Ilmees on jonkin ajan kuluttua :shock: sillä soppaa kyllä menee ihan perkeleesti, melkeen radalla sais ajaa dieselillä päästäkseen niihi lukemiin.
Varmasti, mutta luulisin että kutosväykky vie ässää vähemmän. Bensakone tässä tapauksessa. Noh, se kulutus ei kuitenkaan ole mikään pääkriteeri meidän äijän tapauksessa.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

masaf1 kirjoitti:Kyllä mäkin bensakoneista kasin laittasin ehottomasti tai sitten 3,2-litrasen kutosdieselin mutta se kai ei ole vaihtoehto teillä.

Dieseli on kyllä aika vääntävä vakionakin ja viripotentiaalia löytyy roimasti... Normaalisti 70 Nm enempi vääntöä ku 430 pensasta ja polttoaineenkulutus on 50 % siitä mitä noi bensat syö. Että miks sitten 430 ku on 55AMG:kin olemassa ja saman se suunnilleen syö :D Tietty jos vajaalitrasen haluaa niin mikäs siinä, ei vaan oikeen oo kulkupuoleen suhteutettuna kulutus kohdallaan mun mielestä tossa 240:ssä, koska on tuhnu ja syö tehokkaan moottorin verran. Vähän sama ku 220DSL kuluttais 10 litraa satasella - kuka semmosella viittis sitte ajella muka.

Vajaalitranenhan hankitaan taloudellisista syistä, niin miksei sitten kerralla säästäis kunnolla ja hommais dieseliä. W210-dieselit menee TODELLA vähällä kulutuksella (tosin tyyppivikoja cdi:ssä onkin sitten senkin edestä) ja suorituskyky tuntuu todellisuutta kovemmalta.
Noo, mutta kutonen on aina kutonen. Vaikka olis pienikin.

Kyllä mulla ainakin on mottia valitessa kriteeri, että kutonen on hieno. Ei sen tartte ny mikään raketti olla välttämättä ollenkaan. Ja jos "paapalle" katellaan konetta, niin toi pikku-kutonen on varmaan ihan oikee laite.

Siinä lienee sopivasti luksus -tuntua herrasmies -ajeluun.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Verratkaapa vierekkäin tai peräkkäin E 240 ja E320 (molemmat V6-bensakoneella eli 1997->). On muuten E320:ssa todela paljon muhkeammat soundit. Molemmissa on muuten tehtaan ilmoittama keskikulutus täsmälleen sama desin tarkkuudella. E320:ssä 50 hv enempi tehoa... E430:kin kuluttaa tehtaan mukaan vaan 0,5 litraa keskikulutukseltaan enempi ku E240, E55AMG 1,7 litraa enempi (no käytäntö tietty eri asia AMG:llä, voisin kuvitella).

Sen sijaan todella fiksu peli vanhalle ukolle on E200 Kompressor, vie pari litraa vähempi ku E 240 ja tehoa on vaan 7 heppaa vähempi. Käytännössä kiihtyy ja kulkee kuitenkin paremmin kompuran takia. Sounditkin on mukavat kun kaasua painaa.
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Faija oli käynnyt tänään kattomassa sekä ajamassa kyseistä autoa. Ei löytänyt mitään valitettavaa, kauppoja ei kuitenkaan vielä tehty. Auto on ekalta omistajalta, aina käsinpesty. Täydellinen historiikki löytyy myös. Mersun piikkiin on vaihdettu ainakin takaluukku ja ovia. Ei löytynyt kuppaa etsimälläkään.
Äijän piti vielä katella jos muuta kiinnostavaa löytyy, muuten meinaa ton hankkia.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Vastaa Viestiin