S211 madallus
S211 madallus
Tuli ostettua työmatka-ajoneuvoksi vm 2005 E-farmari. Sen madallus ennen isompien vanteiden hankkimista on käynyt mielessä, mutta miten se tulisi tehdä?
Näihinhän saa madallusjousia eteen, mutta miten ilmajousitettu takapää tippuu? Entä saako iskari/jousiyhdistelimä?
Näihinhän saa madallusjousia eteen, mutta miten ilmajousitettu takapää tippuu? Entä saako iskari/jousiyhdistelimä?
Re: S211 madallus
Ei oo vissiin Avantgarde jos tarvii madaltaa?tn62634 kirjoitti:Tuli ostettua työmatka-ajoneuvoksi vm 2005 E-farmari. Sen madallus ennen isompien vanteiden hankkimista on käynyt mielessä, mutta miten se tulisi tehdä?
Näihinhän saa madallusjousia eteen, mutta miten ilmajousitettu takapää tippuu? Entä saako iskari/jousiyhdistelimä?
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Re: S211 madallus
Ei ole, on Elegance. Kai se Avantgardekin pitää madaltaa, jos sinne yhtään isommat kiekot alle haluaa?MarkoV kirjoitti: Ei oo vissiin Avantgarde jos tarvii madaltaa?
Mulla on Avantgarde ja 20"vanteet, enkä ole madaltanut. Vois varmaan olla matalampikin, mutta ei kuitenkaan maasturilta näytä...tai no...nykyään monessa maasturissahan on saman profiilin fillarit ja nekös ne vasta hassun näkösiä on.
Spacereita ainakin taakse ehkä noilla vanteilla kaipais...
Spacereita ainakin taakse ehkä noilla vanteilla kaipais...
S212 E350CDI
Joo no ei se kyllä ollenkaan pahalta näytä. Pitää itsekin ehkä kokeilla aluksi ilman madallusta. Saahan sitä sitten tiputettua, jos tarvii. Nykyrenkailla pitää kuitenkin tämä syksy mennä. Ei tuokaan nyt sentään mikään traktori ole:
Millaiseksi ajo-ominaisuudet muuttuivat 20" renkailla? Vieläkö ominaisuuksia on jäljellä?
Millaiseksi ajo-ominaisuudet muuttuivat 20" renkailla? Vieläkö ominaisuuksia on jäljellä?
Ajo-ominaisuudet on ihan hyvät, mutta rengasmelu on kova ja kaikki reiät asfaltissa irrottaa paikat hampaista.tn62634 kirjoitti: Millaiseksi ajo-ominaisuudet muuttuivat 20" renkailla? Vieläkö ominaisuuksia on jäljellä?
Tosin mulla on koko kierros 245-levyiset kumit. Aika useinhan on laitettu taakse 285-levyisiä, niin niiden ajo-ominaisuuksista en sitten tiedä.
S212 E350CDI
No peruspoppikoneet, mutta tulihan tuossa 100 000 km ajettua VW Pololla ja 40-profiilin kumeilla niin meluun on jo tottunut.K70 kirjoitti:
Ei kun 20" tuumasta vaan alle...
onhan sulla hyvät poppikoneet, joilla hukuttaa rengasmelun
Nettiautossa olisi Rialin leveäkanttist 19" vanteet myynnissä, mutta ovat niin pirun leveät...
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Eiks olis mukavampi ostaa hiljaiset kesärenkaat, kuin sellaiset joilla tuntuu että ikkunat on unohtuneet auki?tn62634 kirjoitti:No peruspoppikoneet, mutta tulihan tuossa 100 000 km ajettua VW Pololla ja 40-profiilin kumeilla niin meluun on jo tottunut.
Nettiautossa olisi Rialin leveäkanttist 19" vanteet myynnissä, mutta ovat niin pirun leveät...
Metelin määrä on aika paljon rengasmerkitstä kiinni. Itselläni on 19" vanteet ja säädetty Airmatic (Linkki).tn62634 kirjoitti:Kiitos tiedosta. Pitää harkita jotain 18"-20" väliltä, ehkä 18-tuumaisilla se melu voisi vielä pysyä aisoissa jotenkin.
Nuo vanteet toimitettiin Dunlopien kanssa ja meteli oli ihan sanoinkuvaamaton yli 100 km/h vauhdissa. Nyt on Hankookit ja meteliä ei ole yhtään enempää kuin 17" vanteilla ja Nokian renkailla (jotka eivät kylläkään mielestäni ole ihan kaikkein hiljaisimmaat).
Kokeilin alle myös 18" vanteita. 211-korin E-Mersu on sen verran kookas auto, että ne näyttävät E:n alla mielestäni "tavallisen" kokoisilta. Eli ihan hyviltä, mutta vähän isompi vanteen halkaisia mielestäni saisi olla.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Olen samaa mieltä. Merkki ratkaisee eniten, profiili vain hieman. Olen just vaihtamassa 18" vanteita isommiksi, ilmeisesti 20". Pitkän tutkinnan (ei siis omakohtaista kokemusta) ja web-selailun jälkeen totesin, että tämän pitäisi olla hiljaisin kesärengas.eerola kirjoitti: Metelin määrä on aika paljon rengasmerkitstä kiinni. Itselläni on 19" vanteet ja säädetty Airmatic (Linkki).
Tuosta laskemisesta en tiedä. Minulla se menee 4 eri korkeuteen kun painelee nappeja (tosin yksi on ylöspäin).
Samoin minulla, mutta minulla nappulan asentojen takaa löytyviä asetuksia on hieman säädetty, jotta auto seisoo toiveideni mukaisesti.Lakulaku kirjoitti:...Tuosta laskemisesta en tiedä. Minulla se menee 4 eri korkeuteen kun painelee nappeja (tosin yksi on ylöspäin).
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
No juu olishan se niin eikä sitten tarvisi vaihtaakaan, mutta auton ulkonäköön eniten vaikuttava asia on kyllä vanteet. Syksy on kyllä jo niin pitkällä niin pitää varmaan siirtää tuunaus kevääseen.Lakulaku kirjoitti:Eiks olis mukavampi ostaa hiljaiset kesärenkaat, kuin sellaiset joilla tuntuu että ikkunat on unohtuneet auki?
...
Hyvä kuulla, että ei ihan täystuomiota tuosta melusta tullut matalaprofiilirenkaillakaan. Oletteko muuten tyytyväisiä ajokäytökseen esim. urien suhteen?
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Ei se profiilin mataluus uraherkkyyteen vaikuta (varsinkaan Mersussa!). Itse renkaan sivun pyöreys sen sijaan vaikuttaa paljonkin. Suora 90 asteen kulma tekee tosi herkäksi. Pyöreys taas toisaalta kaventaa varsinaista kosketuspintaa, mutta taas toisaalta ei "kaadu" kovassa ajossa vanteen alle.tn62634 kirjoitti:Hyvä kuulla, että ei ihan täystuomiota tuosta melusta tullut matalaprofiilirenkaillakaan. Oletteko muuten tyytyväisiä ajokäytökseen esim. urien suhteen?
Mulla jäi viime talven jälkeen kitkat alle ja voin vakuuttaa, että kovaa ei kannata ajaa mihinkään mutkaan. MUTTA on hiljaisin rengas mitä on olemassa!
Treadwear
Mitä olette mieltä tuosta treadwear merkinnästä renkaassa. Eli mitä suurempi lukema sitä kovempi kumiseos. Sport tyyppisissä renkaissa se on pieni joten se pitää paremmin kuivalla ja märällä pinnalla.
Itsellä on 225/40-18 Kumhot ja niissä kovuus on 400 eli keskikovat/kovat sateella ehkä liukkaat mutta muuten tyytyväinen olen ja auto kulkee hyvin. Katsokaapa omistanne niin voi pähkäillä että onko tuolla lukemalla merkitystä ajo-ominaisuuteen.
Itsellä on 225/40-18 Kumhot ja niissä kovuus on 400 eli keskikovat/kovat sateella ehkä liukkaat mutta muuten tyytyväinen olen ja auto kulkee hyvin. Katsokaapa omistanne niin voi pähkäillä että onko tuolla lukemalla merkitystä ajo-ominaisuuteen.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Mulla on alla nuo Pilot Sportit 245 leveinä ja 17". Eivät pidä juuri mitään ääntä uudella asfaltilla, mutta kuluneella kyllä yli 100 km/h mekkaloi ihan riittävästi.Lakulaku kirjoitti:Olen samaa mieltä. Merkki ratkaisee eniten, profiili vain hieman. Olen just vaihtamassa 18" vanteita isommiksi, ilmeisesti 20". Pitkän tutkinnan (ei siis omakohtaista kokemusta) ja web-selailun jälkeen totesin, että tämän pitäisi olla hiljaisin kesärengas.eerola kirjoitti: Metelin määrä on aika paljon rengasmerkitstä kiinni. Itselläni on 19" vanteet ja säädetty Airmatic (Linkki).
Tuosta laskemisesta en tiedä. Minulla se menee 4 eri korkeuteen kun painelee nappeja (tosin yksi on ylöspäin).
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Siitä en tiedä. Paitsi jos kakkosmallissa pitäisi jossain esim. lukea nro "2" niin noissa ei lue. 2006 vuonna nuo on valmistettu.Lakulaku kirjoitti:Aha, mielenkiintoista! Onko ne kakkosmallit?Division kirjoitti:Mulla on alla nuo Pilot Sportit 245 leveinä ja 17". Eivät pidä juuri mitään ääntä uudella asfaltilla, mutta kuluneella kyllä yli 100 km/h mekkaloi ihan riittävästi.
Entä onko kokemusta että joko olisi selvästi hiljaisempi?
Ja siitä äänekkyydestä sen verran, että W211:n vaimennuksilla 245/45/17 rengas voisi varmasti olla paljon äänekkäämpikin, kuin nuo ovat. Ei ne nyt korviin satu, mutta rengasäänet korostuu huomattavasti esim. halpis 205/55/16:iin verrattuna.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Minä kun ajattelin 20" sarjaa, joten tuosta voisi päätellä sen olevan vielä äänekkäämpi 18" sarjan verrattuna. Perhana. Saisi olla tällaisessa jo hieman parempi tuo äänieristys.Division kirjoitti: Ja siitä äänekkyydestä sen verran, että W211:n vaimennuksilla 245/45/17 rengas voisi varmasti olla paljon äänekkäämpikin, kuin nuo ovat. Ei ne nyt korviin satu, mutta rengasäänet korostuu huomattavasti esim. halpis 205/55/16:iin verrattuna.
ps, tarkoitin siis Pilot Sport 2, joita on erityisesti kehuttu hiljaisuudesta ja jota monet "hyvät autonvalmistajat" käyttävät ensiasennusrenkaina.