MB300 moottori
MB300 moottori
Kaveri on aikeissa ostaa 90-luvun alkupuolen w124-korista autoa 300:lla bensakoneella ja kyseli onko autossa ruisku vai kaasari? Luulisi noinkin uudessa jo ruisku olevan vai kuinka?
Nettiautosta katselin autoja ja näytti olevan 90-luvun alkupuolella sekä 12 että 24-venttiilistä konetta noissa. Onko näitä tehty samaan aikaa molempia vai missä vaiheessa venttiilien määrä vaihtui? Eräs kiikarissa oleva auto oli 1991-vuosimallia.
Jos on jotain vinkkejä tai tarkistuskohteita tuollaisesta autosta, niin nekin kiinnostaa.
Nettiautosta katselin autoja ja näytti olevan 90-luvun alkupuolella sekä 12 että 24-venttiilistä konetta noissa. Onko näitä tehty samaan aikaa molempia vai missä vaiheessa venttiilien määrä vaihtui? Eräs kiikarissa oleva auto oli 1991-vuosimallia.
Jos on jotain vinkkejä tai tarkistuskohteita tuollaisesta autosta, niin nekin kiinnostaa.
Ruisku on. Ei ole tuota 3 litrasta saanut kaasarina.
300E-24V saanut 08/1989 alkaen ainakin täältä katsottuna http://www.mercefreaken.com/. Myös 12 venttiilistä tehty samaan aikaan.
2 litrasta bensaa saanut kaasarina ainoastaan tohon w124 koriin. Muut ovat ruiskuja.
300E-24V saanut 08/1989 alkaen ainakin täältä katsottuna http://www.mercefreaken.com/. Myös 12 venttiilistä tehty samaan aikaan.
2 litrasta bensaa saanut kaasarina ainoastaan tohon w124 koriin. Muut ovat ruiskuja.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Käsittääkseni 12 venttiilisten valmistus loppui 1993
kannentiiviste kannattaa katsoa, onko päästänyt öljyä ulos. (moottorin apparin puoli etukulma)
itse ainakin tykkään tuosta 24 venttiilisestä. (onhan siinä n.30 heppaa enemmän tehoa)
kannentiiviste kannattaa katsoa, onko päästänyt öljyä ulos. (moottorin apparin puoli etukulma)
itse ainakin tykkään tuosta 24 venttiilisestä. (onhan siinä n.30 heppaa enemmän tehoa)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
jos vajaaventtiilisen huoltokustannukset on alle 0€ niin sillähän pääsee jo tienaamaanvk00 kirjoitti:Jos haluut halvemmat huoltokustannukset ja varmemman tekniikan niin 12v ehottomasti
Onhan se totta että vajaaventtiilisen osat on halvempia, mutta kun niitä osia ei tarvitse vaihtaa, niin mitä väliä sillä on mitä siellä kaupan hyllyssä lukee?
Aika harvinaista on että joutuu venttiili koneistoa tms. uusimaan.
Kannentiivisteitä on vaihdettu muttei juuri muuta. (omasta m104:sta ei sitäkään)
kannentiiviste 24venaan on muistaakseni n.50€ ja 12venaan pari kymppiä halvempi.
Eipä tuolla vielä kuuhun mennä.
sano opa82 sille kaverilles että kattoo suoraan E320 mallinimellä (jos W210:n päättää hankkia niin suora kutonen on kestävämpi kuin se V6)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Eipä nuo V6 kutosetkaan ole tuntunut hajoavan. Molemmat koneet kyllä mekaanisesti kestäviä niinkun mersun moottorit yleinsäkin.JeremyH kirjoitti:sano opa82 sille kaverilles että kattoo suoraan E320 mallinimellä (jos W210:n päättää hankkia niin suora kutonen on kestävämpi kuin se V6)
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Minä taas väitän kyllä kiven kovaa että nuo V-6 bensakoneet (eli M112 jne.)
ovat kyllä kestävämpiä ja varmatoimisempia kuin (M104) moottorit.
Itse en ole kuullut veekutosien vioista muutakuin ilmamassamittarit
joka maksaa noin 250e. Eikös suorissa tuppaa menemään johtosarjaa,
kannentiivistettä, venakopantiivistettä jne
Lisäksi toi V-kutonenhan on riskimpikin.
Mulla on ollut itselläni M103 koneinen kakkosnepa ja sen kanssa
sai jonkunkerran taistella käyntiongelmien kanssa, samoten soppa
maistui suoralle kutoselle enemmän kuin tuolle M112:selle.
ovat kyllä kestävämpiä ja varmatoimisempia kuin (M104) moottorit.
Itse en ole kuullut veekutosien vioista muutakuin ilmamassamittarit
joka maksaa noin 250e. Eikös suorissa tuppaa menemään johtosarjaa,
kannentiivistettä, venakopantiivistettä jne
Lisäksi toi V-kutonenhan on riskimpikin.
Mulla on ollut itselläni M103 koneinen kakkosnepa ja sen kanssa
sai jonkunkerran taistella käyntiongelmien kanssa, samoten soppa
maistui suoralle kutoselle enemmän kuin tuolle M112:selle.
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
" (jos W210:n päättää hankkia niin suora kutonen on kestävämpi kuin se V6) "
Täytyy taas vanhana ukkona höristellä korviaan ja uskoako silmiään...kumpikohan on kestävämpi kyseisistä moottorityypeistä.
En uskalla nyt suoralta kädeltä tuomita v-6 moottorikonstruktiota huonommaksi kuin rivi-6. Molemmat moottorivaihtoehdot ovat huonoja.
Kestävät sen minkä kestävät, kunhan ei mennä piristelemään alkuperäisasetuksia.
Täytyy taas vanhana ukkona höristellä korviaan ja uskoako silmiään...kumpikohan on kestävämpi kyseisistä moottorityypeistä.
En uskalla nyt suoralta kädeltä tuomita v-6 moottorikonstruktiota huonommaksi kuin rivi-6. Molemmat moottorivaihtoehdot ovat huonoja.
Kestävät sen minkä kestävät, kunhan ei mennä piristelemään alkuperäisasetuksia.
Tuo V6 juttu oli vain pieni lisäys suluissa. En ole tehnyt vertailuja kyseisten moottori mallien välillä sen kummemmin. "tietoni" perustuu siihen mitä olen kuullut.
Tietolähteelläni saattaa olla asenneongelma. (tuolla se taustalla taas karjuu "W114 oli viimeinen mersu")
Suuria eroja V6 ja R6 koneiden kestävyydessä ei taida olla (M112 vs M104/M103)
Biohajoavat johtosarjat ovat W124 korimallin alkuperäis varuste, mutta suurimasta osasta ne on jo vaihdettu pois. W210:aan niitä ei enään saanut.
Edit: alunperinhän oltiin ostamassa 90-luvun alkupään 300 bensaa joten taitaa nämä R6/V6 vertailut mennä hieman OT
Tietolähteelläni saattaa olla asenneongelma. (tuolla se taustalla taas karjuu "W114 oli viimeinen mersu")
Suuria eroja V6 ja R6 koneiden kestävyydessä ei taida olla (M112 vs M104/M103)
Biohajoavat johtosarjat ovat W124 korimallin alkuperäis varuste, mutta suurimasta osasta ne on jo vaihdettu pois. W210:aan niitä ei enään saanut.
Edit: alunperinhän oltiin ostamassa 90-luvun alkupään 300 bensaa joten taitaa nämä R6/V6 vertailut mennä hieman OT
Viimeksi muokannut JeremyH, Ma 12.10.2009 02:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Minusta kun taas tuntuu että kutoset ovat joka suhteessarumilus kirjoitti:" (jos W210:n päättää hankkia niin suora kutonen on kestävämpi kuin se V6) "
Täytyy taas vanhana ukkona höristellä korviaan ja uskoako silmiään...kumpikohan on kestävämpi kyseisistä moottorityypeistä.
En uskalla nyt suoralta kädeltä tuomita v-6 moottorikonstruktiota huonommaksi kuin rivi-6. Molemmat moottorivaihtoehdot ovat huonoja.
Kestävät sen minkä kestävät, kunhan ei mennä piristelemään alkuperäisasetuksia.
parempia kuin neloset (ja bensasta tässä nyt puhun)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ymmärtääkö se autoa ostava itse mitään autoista, vai pitääkö sen aina mennä pajalle ja maksaa siitä, jos joku hieman "huoltaa" autoa
jos näin, niin sitten voi olla parempi pysyä kaukana 20 vuotta vanhoista bensakoneisista autoista...
tuota omaa 300 E:n ke-jettiä kun olen tutkinut, se niin se ainakin tuntuu vaativan aika usein pientä näpertelyä (en ole vielä ehtinyt vakavasti perehtyä koko ruiskuun, kun autokaan ei ole ollut vasta kuin vajaan viikon mulla...) nytkin se on siinä kunnossa, että ei lähde käyntiin, vaan kastelee vain tulpat
kulutus ei ollut kovin paha, kun sillä viimeksi ajoin... 35 ltr/205 km vaikka ruisku tuntui antavan koneelle niin paljon soppaa, mitä se ikinä pystyi, putkesta tuli niin musta savu, että kauempaa olis luullut ruuvatuksi dieseliksi niin ja lopuksi kävi enää 4 pytyllä, kun 2 ja 5 pytyn tulpat oli nokeentunut liikaa suorittamaan annettua tehtäväänsä...
ei perkele, ei tuo kulutus ollutkaan noin pieni, muistin nyt että autoa hinattiin ensin n. 30 km matka no alle 20ltr/km kuitenkin
jos näin, niin sitten voi olla parempi pysyä kaukana 20 vuotta vanhoista bensakoneisista autoista...
tuota omaa 300 E:n ke-jettiä kun olen tutkinut, se niin se ainakin tuntuu vaativan aika usein pientä näpertelyä (en ole vielä ehtinyt vakavasti perehtyä koko ruiskuun, kun autokaan ei ole ollut vasta kuin vajaan viikon mulla...) nytkin se on siinä kunnossa, että ei lähde käyntiin, vaan kastelee vain tulpat
kulutus ei ollut kovin paha, kun sillä viimeksi ajoin... 35 ltr/205 km vaikka ruisku tuntui antavan koneelle niin paljon soppaa, mitä se ikinä pystyi, putkesta tuli niin musta savu, että kauempaa olis luullut ruuvatuksi dieseliksi niin ja lopuksi kävi enää 4 pytyllä, kun 2 ja 5 pytyn tulpat oli nokeentunut liikaa suorittamaan annettua tehtäväänsä...
ei perkele, ei tuo kulutus ollutkaan noin pieni, muistin nyt että autoa hinattiin ensin n. 30 km matka no alle 20ltr/km kuitenkin
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Johtosarjan maatuminen ei koske 300-24 -malleja. Kannentiiviste kestänee jotain parisataa tuhatta kerrallaan.AM kirjoitti:Moniventtiilisten ongelma kannentiiviste ja johtosarjan hapertuminen. 12V:ssä ei noita ongelmia, mutta Ke-jet ruiskuhan tarjoaa aina mukavaa näperreltävää
No eipä nuo ostamista estäviä ominaisuuksia ole. Hirmu ylävireisiä nuo koneet on, alavääntö "isoksi" bensakoneeksi aika heikko.
Vääntö on aika ohutta pienillä kierroksilla kaikissa Alle 8-sylinterisissä BensaMersuissa. Kuutosen ulvottaminen punarajalla (7000r/min) on hienoa kuunneltavaa
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Se on kyllä tosi jos ei ole paikkaa korjata tai haluja välillä autoa näprätä niin voi tulla kalliiksi noi ke-jetit. Ja sekin ku viet korjaukseen niin eipä nekään sitä aina osaa korjata. Rahat kyllä ottaa
Alkujaan en kyl itsekkään noista ruiskuista paljoa tiennyt mutta tekemällä oppii.. Eikä noi nyt vielä mitään rakettitiedettä ole. Tietoa ja materiaalia löytyy vaikkapa täältä ja kirjastosta.
Alkujaan en kyl itsekkään noista ruiskuista paljoa tiennyt mutta tekemällä oppii.. Eikä noi nyt vielä mitään rakettitiedettä ole. Tietoa ja materiaalia löytyy vaikkapa täältä ja kirjastosta.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Hyvä esimerkki,venttiilin-nostajat, menee lähes jokaisesta vanhemmasta mersusta vaihtoon,joskus 12venaseen töineen osineen jotain 400e pintaa tais olla,mietippä sama 24venaseen säästät jo pitkän pennin sillä.Kyllä noihin vaan osia saat uppoomaan ja aina se halvemmaks tulee 12venaseen, ainakin konehuoneenpuolella.Tota en oikein käsitä miten niin osia ei tarvitse vaihtaa? Sulla ei ole tainnu olla koskaan kumpaakaan kyseistä laitoista..JeremyH kirjoitti:jos vajaaventtiilisen huoltokustannukset on alle 0€ niin sillähän pääsee jo tienaamaanvk00 kirjoitti:Jos haluut halvemmat huoltokustannukset ja varmemman tekniikan niin 12v ehottomasti
Onhan se totta että vajaaventtiilisen osat on halvempia, mutta kun niitä osia ei tarvitse vaihtaa, niin mitä väliä sillä on mitä siellä kaupan hyllyssä lukee?
Merseedespents
Esim. tuossa avataressa näkyy 24 venttiilinenvk00 kirjoitti:Hyvä esimerkki,venttiilin-nostajat, menee lähes jokaisesta vanhemmasta mersusta vaihtoon,joskus 12venaseen töineen osineen jotain 400e pintaa tais olla,mietippä sama 24venaseen säästät jo pitkän pennin sillä.Kyllä noihin vaan osia saat uppoomaan ja aina se halvemmaks tulee 12venaseen, ainakin konehuoneenpuolella.Tota en oikein käsitä miten niin osia ei tarvitse vaihtaa? Sulla ei ole tainnu olla koskaan kumpaakaan kyseistä laitoista..
Ainahan kaikkiin autoihin jotain voi tulla, mutta ei noita nostajiakaan tarvitse joka vuosi olla uusimassa.
Miksi niitä osia vaihtamaan tai niiden hinnalla kauhistelemaan, jos ei tarvitse vaihtaa/ostaa?
Suvussa/kaveri piirissä on ollut muutamia M104 ja M103 koneita, enkä ole kuullut että yhteenkään olisi tarvinnut ostaa uusia nostajia.
Jos nuo nostajat olisivat tyyppivika ja niitä joutuisi uusimaan vähän väliä niin silloin varoituksesi olisi aiheellinen.
Jos ostaisit nyt kaksi täsmälleen samassa kunnossa olevaa autoa, toinen 24vena ja toinen 12vena. Ajaisit ja pitäisit niitä samalla tavalla viisi vuotta, niin väitän ettei ylläpito kustannuksissa olisi kovinkaan suurta eroa.
Monet muut paitsi kannen osathan noissa on samoja. Tosin moni varaosaliike hinnoittelee ne eri tavalla. Mutta se nyt vain on tyhmää maksaa liikaa.
Kyllähän joissakin liikkeissä myydään esim. kuorma-auto sprinterin jarruja lähes kaksin kertaisella hinnalla verrattuna pakun jarruihin. Mitään käytännön eroahan noilla jarruilla ei ole.
Olet oikeassa siinä että venttiili remontit yms. on kalliimpia 24venaseen. mutta pitää olla huonoa tuuria että sellaisen joutuu parin vuoden sisällä tekemään. Kannen tiivisteitähän näistä pääsee vaihtelemaan muutaman vuoden välein, mutta silloin puhutaan niin pienistä rahoista 12 ja 24 venasen välillä että yhden baari illan jättäminen väliin kuittaa koko homman moninverroin.
Sitä kalliimmaksi kaikkien mahdollisten osien vaihto autoon tulee mitä uudempaa/hienompaa tekniikkaa niissä on. Mutta kuka miettii ostaessaan autoa että "ei tota voi ostaa kun siinä on sähköllä toimivat ikkunat, niihinhän voi tulla vikaa ja se maksaa" <- mielestäni verrattavissa 12/24 venan hankintaan, kyllähän sähkölasin nostin maksaa enemmän kuin vievi...
Jos ei ole varaa ajaa mersulla niin mene taxilla, sano vaarivainaakin
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sen verran on kokemusta noista 24 venasista että viis vuotta on menty ja noin 100tkm:ää..
Kanspahvin olen kerran vaihtanu ja hintaa tuli kys.om. rojektille hintaa n. 400 euroo.
Ottaen huomioon että ite sen tein ja siihen uusittiin yläpään tiivarit, (lukuun ottamatta venakoppaa) kannenpultit uusittiin ja kansi kävi venttiileitä myöten läppäyksen ja oikasun ja venavarrenkumit myös uusittiin.
Olen uusinut myös ruiskunsuuttimet. Ne kustanti n.200-300 ekua. (sain ne täältä foorumilta uusina)
Pakkilamellit ol jo paskana ostaissa ja loota rempattiin heti.(Siekkinen)
Ja nyt on rojektina menossa alatukivarret kun alapallot on väljät.(tod.näk. orkkikset ajettu n. 260tkm.)?
Nekin tuli Saksasta ja maksoi 450 kaikkineen molemmat. Täältä marmoritiskiltä n.1100 molemmat. (sport alusta).
Alapallot maksaa 12 tappiseen noin. 20 ekua kpl. kun ne voi vaihtaa.
Nyt naksuttaa nostajat kylmänä n. puol min. ja nähdään nyt tehdäänkö niille vain polttoöljykylpy ja katotaan lähteekö naksutus (vain paskaset?).
OT. Toisekseen tul mieleen kun kaveri vaihto tossa väykkyyn alapallot keväällä.
Toinen oli tarvike ja sitä sille sanoin että elä osta tarviketta.
No käytti katsurilla ja nyt oli toinen alapallo väljä! Ajettu noin 3tkm:ää!
Ja se tarvikepallo ihan paskana.
Halpakin voi tulla kalliiksi.
Ja toi johtosarja ongelma on ennemmin noitten 320:n ropleema.
Niinkun tossa ylempänä tuli jo ilmi.
Kanspahvin olen kerran vaihtanu ja hintaa tuli kys.om. rojektille hintaa n. 400 euroo.
Ottaen huomioon että ite sen tein ja siihen uusittiin yläpään tiivarit, (lukuun ottamatta venakoppaa) kannenpultit uusittiin ja kansi kävi venttiileitä myöten läppäyksen ja oikasun ja venavarrenkumit myös uusittiin.
Olen uusinut myös ruiskunsuuttimet. Ne kustanti n.200-300 ekua. (sain ne täältä foorumilta uusina)
Pakkilamellit ol jo paskana ostaissa ja loota rempattiin heti.(Siekkinen)
Ja nyt on rojektina menossa alatukivarret kun alapallot on väljät.(tod.näk. orkkikset ajettu n. 260tkm.)?
Nekin tuli Saksasta ja maksoi 450 kaikkineen molemmat. Täältä marmoritiskiltä n.1100 molemmat. (sport alusta).
Alapallot maksaa 12 tappiseen noin. 20 ekua kpl. kun ne voi vaihtaa.
Nyt naksuttaa nostajat kylmänä n. puol min. ja nähdään nyt tehdäänkö niille vain polttoöljykylpy ja katotaan lähteekö naksutus (vain paskaset?).
OT. Toisekseen tul mieleen kun kaveri vaihto tossa väykkyyn alapallot keväällä.
Toinen oli tarvike ja sitä sille sanoin että elä osta tarviketta.
No käytti katsurilla ja nyt oli toinen alapallo väljä! Ajettu noin 3tkm:ää!
Ja se tarvikepallo ihan paskana.
Halpakin voi tulla kalliiksi.
Ja toi johtosarja ongelma on ennemmin noitten 320:n ropleema.
Niinkun tossa ylempänä tuli jo ilmi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
YMPÄRISTÖRIKOLLINENnapa kirjoitti: kulutus ei ollut kovin paha, kun sillä viimeksi ajoin... 35 ltr/205 km vaikka ruisku tuntui antavan koneelle niin paljon soppaa, mitä se ikinä pystyi, putkesta tuli niin musta savu, että kauempaa olis luullut ruuvatuksi dieseliksi niin ja lopuksi kävi enää 4 pytyllä, kun 2 ja 5 pytyn tulpat oli nokeentunut liikaa suorittamaan annettua tehtäväänsä...
ei perkele, ei tuo kulutus ollutkaan noin pieni, muistin nyt että autoa hinattiin ensin n. 30 km matka no alle 20ltr/km kuitenkin
Vääntö on aika ohutta pienillä kierroksilla kaikissa Alle JA 8-sylinterisissä BensaMersuissa. Kuutosen ulvottaminen punarajalla (7000r/min) on hienoa kuunneltavaa [/quote]
eipä se tuossa vapaastihengittävässä kasissakaan ole kummoinen alle 3000 :ssa. Mutta sen jälkeen riemu repee.
eipä se tuossa vapaastihengittävässä kasissakaan ole kummoinen alle 3000 :ssa. Mutta sen jälkeen riemu repee.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
minä en maksa tyhjästä jos mulle lyödään "ympäristön pelastumisen nimissä" (mitä muutakaan nämä käyttömaksut ym. on...) joku lasku käteen, niin varmistan, että sille laskulle tulee myös katettaRH kirjoitti:YMPÄRISTÖRIKOLLINENnapa kirjoitti: kulutus ei ollut kovin paha, kun sillä viimeksi ajoin... 35 ltr/205 km...
ruiskun vikakin on nyt tod.näk. selvitetty se säätöruuvi oli ruuvattu sieltä irti ja ruisku tuntuu antavan max. määrän polttoainetta jatkuvasti... ei ihme jos käynti oli "hieman" ontuvaa no, tuskin mä tuota ke-jettiä jaksan kauaa kattella, laitan sen nyt sellaiseen kuntoon, että autoa voi tarvittaessa siirrellä omin voimin ja ennen katsastusta vaihdan siihen megasquirtin... vois saada jopa kulutuksen alle tehtaan arvojen... tuollainen säädettävä sähköruisku antaa kuitenkin hieman paremmat mahdollisuudet siihen, kuin mekaaninen jälkisähköistetty ke-jet... sillä vois jopa taikoa hieman lisää sitä kadoksissa olevaa "alavääntöä"... ainakin mitä muissa koneissa on tullut tuota megaa käytettyä, niin moottorit tuntuvat muuttavan ominaisuuksiaan aika radikaalisti
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Juu. Vitsi, vitsi.napa kirjoitti:minä en maksa tyhjästä jos mulle lyödään "ympäristön pelastumisen nimissä" (mitä muutakaan nämä käyttömaksut ym. on...) joku lasku käteen, niin varmistan, että sille laskulle tulee myös katettaRH kirjoitti:YMPÄRISTÖRIKOLLINENnapa kirjoitti: kulutus ei ollut kovin paha, kun sillä viimeksi ajoin... 35 ltr/205 km...
Eipä tässä itsekään siihen pahimpien viherpipertäjien klaaniin kuuluta. Esim. omat työmatka-ajot 30km suuntaan sujuu leppoisasti bensakasin hyristessä ja vaimokin, pahus, käy töissä 80km päässä. Ja kumpikin lähtee aamuisin eri suuntiin, eli synergiaetuja ei ole jaossa.
Sitä paitsi, jotenkin tuntuu vähän tekaistulta tämä hiilidioksidipäästöjä vastaan taistelu ja ilmastonmuutoksella asiassa ratsastaminen, kun tosiasia lienee kuitenkin, että ihmiskunta polttaa kaiken öljyn, mikä sillä on. Eri asia sitten tietenkin on, että meneekö tähän 10 vuotta enemmän vai vähemmän aikaa.
Itse asiassa tuo kasikone on meikäläisestä tehnyt jo siinä määrin ekoautoilijan, että sitä ei esim. ihan lähikauppareissulle tohdi tulille paukauttaa, vaan menen sitten polkupyörällä.
No nyt on menty niin paljon ohi aiheesta, että kommentti siihenkin vielä. Eli sukulaismiehellä oli muutama vuosi takaperin W124 E320. Jäänyt elävästi mieleen, kun tuolloin ihmettelin, että ko. laite kulki ihan käsittämättöman paljon terhakkaammin kuin samoihin aikoihin kokeilemani vanhempi 300E. Jo haukuttu alaväännön puutekin oli 320-mallissa perstuntumalta paaaallljon vähäisempi. Ko. satalankku oli muutenkin ihan asiallinen peli. Musta auto mustinen erillisine takaistuimineen ym. hyvine varusteineen. Sellaista E320 lankkua itse suosittelisin. Kyllä tuo nimittäin on jo oikeasti kuitenkin enemmän vähemmän harrasteauto ja harrastamiseenhan sitä kannattaa aina vähän enempi panostaa. Pitkän päälle mielekkäämpää.
Omassani on pyörinyt kulutus tuossa kympin paikkeilla. keskiarvo taitaa olla 10,5... Pienin millä olen päässyt on ollut 8,9 ja suurin on päälle 50+takakumit.napa kirjoitti:kulutus ei ollut kovin paha, kun sillä viimeksi ajoin... 35 ltr/205 km...
Taitaa minulla olla säädöt vielä aika hyvin kohdillaan (2007 kesällä säädätetty mersulla saksassa)
Mutta jos tuosta alkaa säädöt heittämään niin olen kiinnostunut myöskin tuosta Megasquirtista (googlella kun hain tietoa tuosta squirtista, niin päädyin K18 sivuille )
Joten jos joskus päätät ryhtyä projektiin, niin kerrothan siitä täällä forumilla. Kiitos.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
eikös tuo 104 kone ole jo sähköruiskulla... sen kanssa pääsee megan kanssa paljon helpommlla, kun ei tartte tehdä, kuin johtosarja ja säätää, tuo 103 kone vaatii kuitenkin näpertelyä paljon enemmän, esim. ke-jetin suuttimet pitää vaihtaa sähköisiin ja tehdä bensatukki jne. vaikka ei se mikään kova homma ole tuon 103 koneen "mega yhteensopivaksi" laittaminen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Molemmat on M104:sia 300-24 ja 320. Ainut jotain pieniä lukuja perään mut kuitenkin.napa kirjoitti:eikös tuo 104 kone ole jo sähköruiskulla... sen kanssa pääsee megan kanssa paljon helpommlla, kun ei tartte tehdä, kuin johtosarja ja säätää, tuo 103 kone vaatii kuitenkin näpertelyä paljon enemmän, esim. ke-jetin suuttimet pitää vaihtaa sähköisiin ja tehdä bensatukki jne. vaikka ei se mikään kova homma ole tuon 103 koneen "mega yhteensopivaksi" laittaminen...
M103 on se 12 tappinen.
Vanha 300-24 on mekaaninen ja toi 320 on jo sähköruutalla.(ja näissä on ne bio hajoovat johtosarjat siis nämä 320:set)
Viimeksi muokannut Manu300cea24, Ti 13.10.2009 22:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
juu, itsekkin vähän tutkiskelin tuota m104 konetta netin avustuksella ja yllätyin, kun myös sitä oli tehty ke-jetillä
tuo m103 kone onkin jo aika tuttu...
tuo m103 kone onkin jo aika tuttu...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Melkein enemmän mekaanisella kun uudella tekniikalla. (tai no joo? samat vuodet eli pari vuotta molempia on noita painettu)napa kirjoitti:juu, itsekkin vähän tutkiskelin tuota m104 konetta netin avustuksella ja yllätyin, kun myös sitä oli tehty ke-jetillä
tuo m103 kone onkin jo aika tuttu...
Kumpi lie sit moni lukusempi??
Mut eipä noissa olekkaan muuta yhtäläisyyksiä kun toi lohko/mekaaninen tekniikka lukuunottamatta ruiskua.
Ja iskutilavuus.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter