W203 korin takuun alaiset maalaukset??

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

W203 korin takuun alaiset maalaukset??

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Elikkä toi meidän kauppakassi joka on w203 180kompressor farkku vm-2003 ja ajettu 180tkm kukkii sieltä sun täältä....
Kävin näyttämässä paikallisessa merkki liikkeessä 25.9-09 autoa ja kysyin että mitä korjaus maalauksia menisi tehtaan takuuseen??
(Kuskin oven ylä karmi,helma,taka-kaari ja vaikka mitä.)
Aluksi oli hyvin epäilevä huoltopuolen virkailija siinä sitä mieltä että näinköhän siinä enää on takuuta jäljellä??
Ilmoitin että pitäisi olla vai otetaanko maahantuojaan yhteyttä!
Heti antoi ilmaisen tarkistus ajan autolle.
No vein heti seuraavana päivänä autoni sinne tarkastukseen ja hakiessani pois sanoivat että he ottavat yhteyttä 2-4vk sisään.
Tänään soittelin perään että onko kuulunut mitään päätöstä ja olihan maahan tuojalta se tullut..... jonkun aikaa sitten.
Ja minun nyt sitten heidän panttamansa päätöksen takia joudun viemää auton heti ensi viikon maanantaina korjaukseen koska korjaus tarjous on 1kk voimassa maahantuojan vastauspäivästä!!
Perkele enhän minä ole 2vk pimittänyt papereita hyllyssä....
Ja herättää ihmetystä tuo korjaus päätös joka oli että 70% korvataan??
Eli oman pussin päälle jää 30%!
Miten voi olla mahdollista että kaverini korjautti ruosteviat samassa liikkeessä( vm 2001 s-malliin) 2008 kesällä ilman että hänen piti maksaa mitään itse??

Onko muilla kokemuksia w203 kopan maalipinnan takuu korjauksista??
Millaisia % olette joutuneet maksamaan vai ettekö ollenkaa??
Kestääkö ne korjaukset 12kk pidempää vai pitääkö auto pistää heti kiertoon tullessaan kojaamolta??
Kaverini S-mallissa ei kestänyt korjaukset kuin 12kk ja lähti uudestaan kukkimaan. :?:
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Niin mitäs tuo nyt mitään. Minä olen odottanut -02 farkkuväykän muutamasta ruosteen normipaikasta (alapalkki ja takaluukku) kommenttia yli puoli vuotta. Kysynyt sitä joskus muutamaan otteeseen ja kun en sitä mielestäni säälllisessä ajassa saanut en ole enää huudellut perään. Asiakassuhdettahan tässä hierotaan suolalla vissiin. No, autohan ei ole uusi, eikä käytettynäkään ostettu oikeasta merkkiliikkeestä. Toisaalta, ehkä nuo lähisukulaisetkin sitten seuraavan kerran autoja uusiksi uusiessaan ajavat ehkä ympyräautoilla tai vaikka munuaismerkillä... :twisted:. Vähitellen myös vi*tuuntunut näistä prosenttikorjauksista kuullessani siinä määrin, että taidan antaa maalauttaa koko auton omaan laskuuni, kun noita kiveniskemiä ja naarmuja kuitenkin on myös siinä määrin, että sittenpähän siitä saisi kerralla hienon ja voipi toivoa saavansa sitä mistä maksaakin oikeaan markkinahintaan.
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

RH kirjoitti:Asiakassuhdettahan tässä hierotaan suolalla vissiin. No, autohan ei ole uusi, eikä käytettynäkään ostettu oikeasta merkkiliikkeestä. Toisaalta, ehkä nuo lähisukulaisetkin sitten seuraavan kerran autoja uusiksi uusiessaan ajavat ehkä ympyräautoilla tai vaikka munuaismerkillä... :twisted:. Vähitellen myös vi*tuuntunut näistä prosenttikorjauksista kuullessani siinä määrin, että taidan antaa maalauttaa koko auton omaan laskuuni, kun noita kiveniskemiä ja naarmuja
Joo käytettynä olen ostanut omanikin liikkeestä mutten merkkiliikkeestä mutta täydellisellä mb-huollon leimaamalla huolto kirjalla.
Kyllä se aika tuntuu yleensä nihkeältä palvelulta tuntuu meidänkin paikallisella merkkiliikkeellä olevan.

Ihmetyttää tuo 70% korvaus jos autossa on olevinaan takuu niin miksi se ei korvaa 100%???
Edellisen kauppakassin (V70N) takuista en koskaan joutunut itse maksamaan penniäkään kun korjautin vielä 5kk osto päivän jälkeenkin vaikka sekin oli käytetty auto.
Olen itsekin sen verran mesen kanssa jo pelleilyt + appiukkokin saman w203 mallin kanssa että luulen hänen että itsenikin harkitsevan muitakin merkki vaihtoehtoja kun auton vaihto koittaa.
Esim. munuais tai vag konsernin autoa.

Onko muilla foorumin käyttäjillä kokemus pohjaista tietoa korjaus % määristä??
Kuitenkin oma osuus olisi tällä hetkellä alle 400€ ja sanoivat että Kustannukset yleensä tuppaavat nousemaan kun paikkoja ruvetaan aukaisemaan.(löytyy lisää korjattavaa)
Mutta minun osuus on aina 30% kokonais kustannuksesta vaikka kokonais kustannukset nousisi 100%
Vaihtelevatko ne mallisarjojen mukaan vai onko aina esim w203 koriin sama 70% sääntö??
Vielä kiinnostaisi kokemukset jälkikäteen korjatusta maalipinnasta ja sen kestävyydestä??
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Eikös tuon ikäisessä pitäis olla jo se 30 vuoden koritakuu??

Jos kerran on täydellisesti huollettukin ja merkkiliikkeessä niin mitä tollaisilla takuilla tekee jos itse joutuu maksamaan korjauksista...
230 C 1978
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Ilmeisesti maalipinnan takuu on eri asia kuin koritakuu... :shock:
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
Pitkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 19.02.2007 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pitkis »

Niin, tämä maali / ruoste asia onkin mielenkiintoinen juttu, kun paikallisessa merkkikorjaamossa piti autoa tammikuussa 09 käyttä koritarkastuksessa, kun etuovien S203 alareunan alta alkoi ruostetta esiin pyrkimään ja maalia irtoilemaan. Aikaa kului sen 3,5kk ennenkuin otettiin yhteyttä ja ilmoitettiin juuri kyseinen 1kk aikaraja, josta oli jo kulunut 2 viikkoa.

Tehdas kuulemma korvaa vain 50% koko hommasta :evil: täällä päin . Paikattavaa löytyikin sitten jokaisen oven alareunan tiivisteen alta. Ovet maalattiin kylkilistoihin asti kauttaaltaan. Myös takaluukun alta oli löytynyt alkavaa jotain... Itse en tätä ollut edes löytänyt. Onhan se tietty mukava nyt katsella kirjavaa autoa helmoista kun maalipinta kuitenkin sen verran haalistunut, että eron huomaa kun sivuhelmamuovi alkuperäisen värinen ja etusuojan alaosa kontraa ihan hyvin :cry: .

Sattui sitten tähän syksyyn, että ystävällinen rouvashenkilö pokkasi takakulmaan autollansa. Nyt on sit takapuskuri uudessa hienossa maalipinnassa myös :) . Pitänee odottaa talven yli ja odotella josko seuraava kustantaa sitten kiveniskuisen keulan maalaamisen :D tai sitten ottaa ja maalauttaa koko loppuauto...

Eipä oltu sitten autoa hiomisten yms. jälkeen pahemmin putsailtu keväällä, hiekkapuhallus hiekkaa oli ympäriinsä autoa ja tietty takaovien kalvot ovat sen näköiset nyt lasien aukaisujen jälkeen :?
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Marko M kirjoitti:Eikös tuon ikäisessä pitäis olla jo se 30 vuoden koritakuu??

Jos kerran on täydellisesti huollettukin ja merkkiliikkeessä niin mitä tollaisilla takuilla tekee jos itse joutuu maksamaan korjauksista...
Buuuaaahahaaaa. :D
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: W203 korin takuun alaiset maalaukset??

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

AMG e34 kirjoitti:Elikkä toi meidän kauppakassi joka on w203 180kompressor farkku vm-2003 ja ajettu 180tkm kukkii sieltä sun täältä....
Kävin näyttämässä paikallisessa merkki liikkeessä 25.9-09 autoa ja kysyin että mitä korjaus maalauksia menisi tehtaan takuuseen??
(Kuskin oven ylä karmi,helma,taka-kaari ja vaikka mitä.)
Aluksi oli hyvin epäilevä huoltopuolen virkailija siinä sitä mieltä että näinköhän siinä enää on takuuta jäljellä??
Ilmoitin että pitäisi olla vai otetaanko maahantuojaan yhteyttä!
Heti antoi ilmaisen tarkistus ajan autolle.
No vein heti seuraavana päivänä autoni sinne tarkastukseen ja hakiessani pois sanoivat että he ottavat yhteyttä 2-4vk sisään.
Tänään soittelin perään että onko kuulunut mitään päätöstä ja olihan maahan tuojalta se tullut..... jonkun aikaa sitten.
Ja minun nyt sitten heidän panttamansa päätöksen takia joudun viemää auton heti ensi viikon maanantaina korjaukseen koska korjaus tarjous on 1kk voimassa maahantuojan vastauspäivästä!!
Perkele enhän minä ole 2vk pimittänyt papereita hyllyssä....
Ja herättää ihmetystä tuo korjaus päätös joka oli että 70% korvataan??
Eli oman pussin päälle jää 30%!
Miten voi olla mahdollista että kaverini korjautti ruosteviat samassa liikkeessä( vm 2001 s-malliin) 2008 kesällä ilman että hänen piti maksaa mitään itse??

Onko muilla kokemuksia w203 kopan maalipinnan takuu korjauksista??
Millaisia % olette joutuneet maksamaan vai ettekö ollenkaa??
Kestääkö ne korjaukset 12kk pidempää vai pitääkö auto pistää heti kiertoon tullessaan kojaamolta??
Kaverini S-mallissa ei kestänyt korjaukset kuin 12kk ja lähti uudestaan kukkimaan. :?:
Joopa joo. Väyryset ne ruostuu ja muut on virheettömiä... Jep jep. :D

Mutta asiaan. Kokemuksen (karvaan) perusteella sanoisin, että koko auto on maalattava ikkunoihin asti. Eli toisin sanoen kaikki muu paitsi katto. Ja todennäköisesti sekin joskus myöhemmin. Jos laitetellaan ruostepaikka kerrallaan, niin sitten kertautuu vastaavasti yhtä monta kertaa sama vaiva,

Ja lisäksi pitää suojata pohja viimesen päälle huolellisesti. Pitää varautua ensin hiekkapuhaltaan ja sitten pohjamaalaan ja sitten vasta massat päälle.

2-3 viikkoa menee tuossa kaikessa kunnolla tehtynä. Kannattaisi kerralla siis laittaa kaikki.

Turha on kuvitella, että nyt ehjät kohdat on sitä vuoden - parin päästä.

Tuon 30% omavastuu on äkkiä enempi, kuin koko homma kunnolla tehtynä kunnollisessa maalaamossa. Erona on vaan se, että kunnollisessa maalaamossa voit itse kertoa, että nämä kaikki laitetaan ja koska ja kuinka. Vehossa laitetaan vain osa ja tiettynä aikana, joka ei ehkä mitenkään sovi ja sitten joudut viemään vuoden päästä lopulta kuitenkin maalaamoon. Toki Vehon tekemät korjaukset vähentää tuon toisen kierroksen hintaa. Sitten pitää muistaa, että ovet on todellinen riesa ja tarkemmin tiivisteitten aluset. Ne pitää syynätä tarkkaan. Veho ei niitä korjaile, eikä tarkoituksella ota asiaa esille, ellei ite tajua. Mulla juuri noista on tullut suurin riesa.

Itellä on Vehon korjaukset kestänyt, enkä moiti ollenkaan työtä enkä muutenkaan. Mutta ne on todellakin vain osittainen korjaus ongelmaan. Ja sitten tulee se aikaraja umpeen, jolloin pitää maksaa 50 tai enempi%, joka on jo 2 kertaa tavan maalaamon hinta. Että loppui itellä asiointi Vehon kanssa n. 3v. sitten. Näin itellä.

Mutta valoisana puolena. Siis kunnon suojaus pohjaan kunnon liikkeessä. Auton maalaus kokonaan, mahdollisesti osin Vehon tekemänä. Nyt ei oo ruostetta, paitsi niissä tiivisteissä, jotka tällä kertaa laittelin ite. Uskoisin menevän monta vuotta, koska on menny tähänkin asti. Paitti omat laittelut voi kukkia... Ja kukkiihan noi muutkin joskus :D

Ei silti. Pitää asennoitua, että tämmöinen haitta on. Jos ei tunnu mahdolliselta asennoitua, niin kiertoon heti vaan. Muutoin menee hermo. Itellä menikin jo, mutta asettui. Tämä on niin hieno muuten, että jakselen noita laitella. Vähän niinku harrastuskin tullu tosta. Kukin tyylillään. :?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Tämän viikon maanantaina ko:7.30 aamulla vein auton korjaukseen ja noin klo:14.00 soi puhelin ja sieltä korjaamon koripuolen vastaava soitti että sen verran listojen alta löytynyt lisää korjattavaa että pitäisi auto maalata ikkunoista alaspäin....
Korvaus prosentti kuulema pysyy samana mutta korjaus aika kaksinkertaistui.
Sanoin että pistää maalaten.
Ja koska puskurit ja etu siivet ei kuuluneet korjauksen piikkiin niin otin samalla oman pussin päälle maalauksen etupuskuriin (kiven iskemiä)jonka maksan suoraan maalarille ohi merkkikorjaamon.

Noista ruoste suojauksista..... mulla on auto entisen omistajan toimesta lisä suojattu jo 2 kertaa.
Jopa korjaamon vastaava kerkesi maanantaina kehumaan kun on vähä ruosteinen mersu verrattuna mitä on muita nähnyt..... liekkö puhellut lämpimikseen?
Pitää tutkia kun auto tulee että tarvitseeko lisä suojauksia taas.
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

AMG e34 kirjoitti:Tämän viikon maanantaina ko:7.30 aamulla vein auton korjaukseen ja noin klo:14.00 soi puhelin ja sieltä korjaamon koripuolen vastaava soitti että sen verran listojen alta löytynyt lisää korjattavaa että pitäisi auto maalata ikkunoista alaspäin....
Korvaus prosentti kuulema pysyy samana mutta korjaus aika kaksinkertaistui.
Sanoin että pistää maalaten.
Ja koska puskurit ja etu siivet ei kuuluneet korjauksen piikkiin niin otin samalla oman pussin päälle maalauksen etupuskuriin (kiven iskemiä)jonka maksan suoraan maalarille ohi merkkikorjaamon.

Noista ruoste suojauksista..... mulla on auto entisen omistajan toimesta lisä suojattu jo 2 kertaa.
Jopa korjaamon vastaava kerkesi maanantaina kehumaan kun on vähä ruosteinen mersu verrattuna mitä on muita nähnyt..... liekkö puhellut lämpimikseen?
Pitää tutkia kun auto tulee että tarvitseeko lisä suojauksia taas.
Otappa sitten asenne, että tuhat nykyrahaa ylittyy. Mutta positiivisena on, että selkeesti nyt koittavat tehdä kunnolla. Juuri näin tuo pitäisi hoitaa. Kait nekin sitte jotain oppii. Itellä korjailtiin lokari kerrallaan, ikäänkuin ne muut olis jotenkin parempia. No puolen vuoden päästä uutta kierrosta ja sillee. Aijai. Mutta siis tuo meininki sulla tuntuis olevan tosi hyvä.

Jos on suojattu aiemmin ja peräti useemman kerran (itellä 2x), niin varmasti on OK. Ja jos Veholla noin sanoivat, niin eiköhän ole hyvä. Tuosta varmasti tulee hyvä. Maksaa toista tonnia, mutta pääasia, että homma OK ja menee monta vuotta taas.

Muista nyt että niitten ovien tiivisteitten alle pitää saada kunnon suoja-aineet. Niitä ei ehkä kannata laittaa heti maalauksen jälkeen. Kuukauden päästä ehkä. Mutta vaadi ne ja myös tiivisteitten kouruihin oven alareunassa. Ne on ne pahimmat paikat.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja paaki »

Itsellä seuraavaa:
Kävin näyttämässä kaikki 4 ovea ja etulokarit jotka olivat ruvella. Ovet kuvattiin ja lokareista sanottiin että kivenhakkaamista ->ei korvata ja edes esitetä. Sanoin että on kivet hyvin osuneet kun noin 5cm päässä oli oven kuppa joka myönnetään viaksi. Luvattiin ilmoittaa kun päätös tulee. Oli kuulemma jotain lomia ja sit se normaali 2-3 vikkoa päälle. Meni 2 -3kk ja soittelin että minkälainen päätös, ei ollut henkilö edes tietoinen ja lupasi palata asiaan kun saa selvyyden. Odotin melkein viikon ja soitin että miten on, ei ollut tullut päätöstä. Pari päivää myöhemmin soitettiin että päätös tullut, korvataan ovien alareunat 50%-50% ja mun osuus 240€. Nyt tuona aikana B-palkkiin on ilmestynyt rupi, mutta taidan antaa olla ja odotan että tulee enemmän ja laitatan kaikki kerralla omaan piikkiin.
Menee ens viikolla maalarille ja meinaan pyytää näyttämään päätöstä. sanoin sille kuvausvaiheessa jo että kumma kun MB ei voi myöntää mokiansa ja korvata reilusti kaikki, sanottiin että myöntäähän se kun maksaa ja upottaa kuulemma monia miljoonia noihin korjauksiin.
Silti kehtaavat mainostaa jopa 30v takuita ja alle 10v autoihin ei korvaa edes kaikkia valmistevikoja!
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Viime syksynä kävin Oulun Veholla kyselee etulokasuojan ruosteongelmasta tässä -02 W203:ssa. Viikon päähän sain ajan koritarkastukseen ja siintä 2viikkoa niin oli jo korjaukseen aika. Tuo etulokasuoja paljastui jo kertaalleen maalatuksi, niin ei mennyt takuuseen. Sensijaan takakontista olivat löytäneeet ruosteen alkua, se meni 100% tehtaan piikkiin.
Joten homma toimii täällä ainakin mallikkaasti.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Anssi86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 02.11.2008 14:38
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Anssi86 »

Tossa pari kuukautta sitten kävin Oulun veholla ja kysyin w220:n (s500) koritakuista yms. Koripuolen mies sano että kyseisessä autossa ei enää missään tapauksessa ole koritakuuta. ihan sama sille mallille kuulemma.

Ois luullu S:ssä olevan jotain takuuta mutta ei vissiin sitte oo :roll:
320CDI -08 (w251)

EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Tänään hain auton pois korjauksesta........ ihan siististi on kyllä tehty ja ei peilaile.
Ei kyllä huomaa korjaus maalauksia koska auto kerettiin myllyttää edellisellä viikolla ennen korjauksia.
Lasku kuulema tulee perästä kuhan saavat eriteltyä hommat ja laskettua mun 30% osuuden.

Juttelin samalle sen koripuolen päällikön kanssa ja kuulema olivat maanantaina koulutuksesta näistä takuu hommista...... ei kuulema enää tämän maanantain jälkeen olisi ollut niinkään suurta korvausta kuin 70% mun autosta näillä uusilla ehdoilla.
Kuulema jo kolme kertaa tänä vuonna "kiristetty" takuu korvaus ehtoja..
Kerkesin kuulema viime hetkellä.......
Kysyin millä perusteella ne % määräytyy??
Vastaus oli että ei hänkään tiedä.... kuulema päättävät aina pääkonttorilla ja kaikki vaikuttaa siihen mm:huollot,yleiskunto,ikä,kilometrit,vika itsessään yms.
Ja samalla totesi että koripuolen päälliköillä/henkilökunnalla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa korvausten % osuuksiin millään tavalla.... kiva kuulema selitellä sit asiakkaille.
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6291
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

AMG e34 kirjoitti:Tänään hain auton pois korjauksesta........ ihan siististi on kyllä tehty ja ei peilaile.
Ei kyllä huomaa korjaus maalauksia koska auto kerettiin myllyttää edellisellä viikolla ennen korjauksia.
Lasku kuulema tulee perästä kuhan saavat eriteltyä hommat ja laskettua mun 30% osuuden.

Juttelin samalle sen koripuolen päällikön kanssa ja kuulema olivat maanantaina koulutuksesta näistä takuu hommista...... ei kuulema enää tämän maanantain jälkeen olisi ollut niinkään suurta korvausta kuin 70% mun autosta näillä uusilla ehdoilla.
Kuulema jo kolme kertaa tänä vuonna "kiristetty" takuu korvaus ehtoja..
Kerkesin kuulema viime hetkellä.......
Kysyin millä perusteella ne % määräytyy??
Vastaus oli että ei hänkään tiedä.... kuulema päättävät aina pääkonttorilla ja kaikki vaikuttaa siihen mm:huollot,yleiskunto,ikä,kilometrit,vika itsessään yms.
Ja samalla totesi että koripuolen päälliköillä/henkilökunnalla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa korvausten % osuuksiin millään tavalla.... kiva kuulema selitellä sit asiakkaille.
Mä ainakin tuon oman eemelin tapauksessa ymmärsin, että 100% tulee jos korjautta vaan "takuun alaiset kohdat". Eli paikat mitkä lahoavat joka pirssistä suunnittelu tms. vian takia. Mm. omasta ei haluttu korvata lokarin reunan ja takapuskurin kärjen kuplaa, koska ko. paikka on lähtenyt liikkeelle "omasta syystä" (puskuri pökätty ja kärki hiertää tärinässä maalipinnan rikki). Huoltohistoria ei noihin tyyppiruosteisiin vaikuta.

Eipä sillä väliä, toissakesäiset vehokorjaukset kukkivat jo hieman maalin alla (kylkilistan alta kolmesta kohtaa, sekä molempien etuovien alareunoissa). Näyttää että on vaan hiottu ja vetästy maali päälle :evil:

Tarttee varmaan viedä jollekin pajalle ylimaalaukseen, siksi pirukseen paljon konepellissä ja keulassa on kiveniskemääkin ehtinyt. Vielä kun löytys pirkanmaalta hyvä paikka jossa tehdään ruostekorjeuksetkin alusta loppuun eikä pelkkää maalausta...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

MiHe kirjoitti: Mä ainakin tuon oman eemelin tapauksessa ymmärsin, että 100% tulee jos korjautta vaan "takuun alaiset kohdat". Eli paikat mitkä lahoavat joka pirssistä suunnittelu tms. vian takia. Mm. omasta ei haluttu korvata lokarin reunan ja takapuskurin kärjen kuplaa, koska ko. paikka on lähtenyt liikkeelle "omasta syystä" (puskuri pökätty ja kärki hiertää tärinässä maalipinnan rikki). Huoltohistoria ei noihin tyyppiruosteisiin vaikuta.
Kyllä mä vain korjautin pelkästään takuun alaiset kohdat enkä muuta ylimääräistä kuin etupuskimen omaan pussiin.
Silti korvaus ei ollut ku vain 70%.
Samalla koripuolen mies puhui että oli tehdas hylännyt yhden pari vuotta vanhan mesen takuu hakemuksen huolto kirjan puuttumiseen.... vaikka auto on heiltä uutena ostettu ja aina ajallaan siellä huollettu.
Myös sanoi että tän viikon koulutuksessa oli ohjeistettu selvästi että pitää olla haettaessa päätöstä 100% merkki liikkeessä leimattu huolto vihko !!
Muuten tulee kuulema hylsy tai vain 50% päätös......... :shock:
Eiköhän tuo lama ole näittenkin kiristysten todellinen syy...... pitää leikata kuluja.
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

AMG e34 kirjoitti: Samalla koripuolen mies puhui että oli tehdas hylännyt yhden pari vuotta vanhan mesen takuu hakemuksen huolto kirjan puuttumiseen.... vaikka auto on heiltä uutena ostettu ja aina ajallaan siellä huollettu.
Myös sanoi että tän viikon koulutuksessa oli ohjeistettu selvästi että pitää olla haettaessa päätöstä 100% merkki liikkeessä leimattu huolto vihko !!
Mihin ihmeeseen sitä huoltovihkoa tuossa tapauksessa tarvitaan oikeasti? Mikäli kaikki huollot tehdään saman ketjun liikkeessä niin nehän löytyvät kuitenkin heidän tietokoneeltaan.
C220d T 4-Matic
Avatar
laioz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 14.04.2008 23:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja laioz »

Soitin ite tänään Tampereen Veholle, koska vm 2000 w203:ssa tullut kynnen neljänneksen kokoinen kupru oven nurkkaan. Huomasin vahatessa. Soitin ja sanottiin ettei tehdas maksa enää tuon ikäisessä autossa korjausta. Kysyin että mikä on ikäraja eikä sitä saatu sanoa.

edit: vielä lisäksi tiedettiin sanoa että tehdas antaa puolen vuoden välein uudet määritykset takuunalaisista korjauksista ja ne saattaa vaihdella. TÄH ? Ostan uuden telkkarin jonka takuu on 2v ja sitten se muuttuukin 1,5 vuodeksi kesken takuukauden ?

edit2: pistin Stuttgarttiin viestiä ja tällä foorumilla on lisää tekstiä aiheesta jonne pistin itekin aiheesta:
http://www.mercedes-forum.com/board/ind ... adID=62592
w203 220cdi Avantgarde
Avatar
laioz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 14.04.2008 23:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja laioz »

Saksalaiselta forumilta tuli hyvä viesti kysymykseeni.
Die Rostgarantie gilt nur bei Rost von innen nach außen. Und auch hier nur auf Flächen. Dieser Fall geschieht quasi nie, daher ist das auch nur ein Werbegag.
Daher wird auch stets von Rostkulanz gesprochen. Diese ist freiwillig und wird meist 8 jahre gewährt. Danach mit Selbstanteil. Sicherheitsrelevante Teile können auch länger die volle Kostenübernahme auf Kulanz durch MB erhalten.
Ruostetakuu on voimassa ainoastaan sisältä ulospäin. Ja myös täällä ainoastaan pinnalla (?). Näitä tapauksia ei tapahdu juurikaan koskaan, joten se on ainoastaan myyntikikka. Tämän vuoksi, puhutaan harkkinnanalaisesta ruostetakuusta. Tämä on vapaaehtoinen ja myönnetään enintään kahdeksaksi vuodeksi. Sen jälkeen omalla vastuulla. Turvallisuuteen liittyvissä osissa voidaan myöntää pidempi takuu MB:n hyväneleen osoituksena.

En ole tosiaan opiskellut Saksaa kuin pari kurssia ja asunut siellä jonkin aikaa, joten virheitä varmasti on mutta eiköhän tästä ny kaikki ymmärtänyt pointin.
w203 220cdi Avantgarde
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6291
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No tuon 8 vuotta mä oon kuullu muualtakin, muistaakseni Tampereen Vehollakin tuo pitäisi olla tiedossa...?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Samaa ne kerto mulle.

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Tosin jos on Mobilo Life on voimassa max. 30 vuotta niin se korvaa mikäli jokin osa alustasta tai korista on ruostunut puhki sisäpuolelta ulkopuolelle. Sain vuosi sitten takuuseen 2001 vuoden autosta ovet , peräkontin ja toisen takaloksun.
Avatar
laioz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 14.04.2008 23:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja laioz »

Niin siis nimenomaan kuten tossa ylempänä puhutaan, on sellainen kuitenkin melko epätodennäköistä että kerkiäisi puhki ruostumaan. Uskon että sun auto on korjattu tuon tehtaan antaman 8 vuoden pintaruostetakuun ehdoissa.

Ja nimenomaan Tampereen Veholle kerrottiin että takuuajat mukamas vaihtelevat aina puolen vuoden välein. Mutta ilmeisesti se on tuo 8 vuotta ja thäts it. 30 Vuotta jos saat sen tosiaan ruostumaan sisältä ulos.
w203 220cdi Avantgarde
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

Tervehdys vaan kaikille. Tuli tehtyä kaupat -01 W203 C 200 Kompressorista tuossa ennen joulua. Olen uusi siis tällä foorumilla. Saan auton tuossa joulun jälkeen, kun myyjän toimesta autoon tulee lohkolämmitin vielä asennettua.
Auto on siis tuontiauto ja siksi siinä ei ollut lohkolämmitintäkään, mutta siinä todettiin olevaan oikean puolen etuovessa, aika keskellä ovea semmoinen sormenpään kokooinen kupla maalipinnassa ja tästä oli juttua, ,että se voisi mennä vielä tehtaan takuuseen ja aikomus olisi mennä sitä näyttämään merkin maahantuojalle tarkastuspisteeseen.
Tätä toikkia lukiessani vaan tuli mieleen, että ei taida mennä iän puolesta enää takuuseen sitten tuo, vaikka autolla on ajettu alle 160 000km. ja huoltokirja löytyy? Tuontiautona se ei ole lionnut talvikausina onneksi suolakylvyissä, joten muuten ruostetta en siitä itse löytänyt.

No sovimme myyjän kanssa, että, jos se ei mene takuuseen, niin maksamme puoliksi oven kuntoonlaiton jossain normi maalaamossa.

Toinen juttu, etten pikaisesti löytänyt kovinkaan paljon juttua tuon 200 Kompressori-moottorin pikkuviristä, tai lastuttamisesta, jos joku voisi laittaa linkkiä toikkiin, jossa juttua olisi. Kiinnostaisi pieni tehon nosto, sillä auto ei nyt kovin pirteä ole noilla 163 hv. tehoilla, kun vertaa vanhaan Volvoonkin (140hv.)
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Vastaa Viestiin