perän äänenvaimennus litku
perän äänenvaimennus litku
Onkos kenelläkään kokemusta noista ihmelitkuista joita voi laittaa perään/vaihdelaatikkoon ja joiden pitäisi pienentää huomattavasti ääntelyä?
Tuossa sprinterissä huutaa perä. Ilmeisesti ääni johtuu kuluneesta hammaskosketuksesta.
Jotain tuolle äänelle pitäisi saada tehtyä, ja sprinterin omistaja/huoltorahoittaja on sitä mieltä ettei tuota perää vaihdeta ennen kuin on pakko.
Ääni ei kuulemma häntä haittaa, mutta minua joka kyseisellä autolla eniten ajan se haittaa. (minä olen siis vain haltija tuohon allekirjoituksessa näkyvään sprinteriin)
Jotain elvytystä pitäisi siis saada ennen kuin hermot menee tuohon ulinaan...
onko kenelläkään kokemusta/ehdotusta mitä ainetta kannattaisi tuonne perään työntää?
Tuossa sprinterissä huutaa perä. Ilmeisesti ääni johtuu kuluneesta hammaskosketuksesta.
Jotain tuolle äänelle pitäisi saada tehtyä, ja sprinterin omistaja/huoltorahoittaja on sitä mieltä ettei tuota perää vaihdeta ennen kuin on pakko.
Ääni ei kuulemma häntä haittaa, mutta minua joka kyseisellä autolla eniten ajan se haittaa. (minä olen siis vain haltija tuohon allekirjoituksessa näkyvään sprinteriin)
Jotain elvytystä pitäisi siis saada ennen kuin hermot menee tuohon ulinaan...
onko kenelläkään kokemusta/ehdotusta mitä ainetta kannattaisi tuonne perään työntää?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Ei se ääni kokonaan taida millään ihmeaineella hävitä. Laita radiota isommalle ja tavaratila jotain rojua täyteen niin kyllä sillä sitten ajelee...
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
sahajauhot on todettu tehokkaaksi jo varmaan 50 vuotta tosin käyttöautoon huono konsti, mutta suosio on kova vieläkin autojobbarien piireissä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tarkoitatko tätä litkua?romu kirjoitti:Erääseen sprintteriin laitettiin rvs:t sisään.
Perä vaimeni hitaasti mutta varmasti.
http://kauppa.rvs-technology.fi/Publish ... temcode=T3
Kyllähän se tiedossa on ettei millään litkulla saa tuota ääntä kokonaan pois, mutta jos edes hieman pienemmät desibelit...
Auto on käytössä ja tulee myös olemaan, joten mitään sahanpurua en sinne ala tunkemaan.
Tavaratila on lähes aina täynnä, joten lisää en sinne rojua työnnä ja radiokin on useimmiten päällä. ulina häiritsee silti.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
eräs kokemus RVS:stä
Kokemusta on RVS:sta 96 vm Pajeron perän vaimennuksesta, ja kyllä , se toimii.
Käytännössä noin 1000-2000 km ajon jälkeen kun litkut oli laitettu ulina vaimeni merkittävästi. Vaati tosin uudelleen litkutuksen noin 50 000 - 80 000 km välein.
Käytännössä noin 1000-2000 km ajon jälkeen kun litkut oli laitettu ulina vaimeni merkittävästi. Vaati tosin uudelleen litkutuksen noin 50 000 - 80 000 km välein.
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
No eikös ASD-perään ollut tehtaankin puolesta saatavana kyseinen liemi. On ollut täällä puhetta, kun vaan löytyisi.Aku P kirjoitti:Mites tämä liemi ASD-perässä? Kitkalevythän ei tavan peräöljystä tykkää, entä jos siellä pyörii levyillä tällainen lisäaine?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tehdas tekee kyseistä litkua, "kissankusta", joka nimensä mukaan haisee aivan karsealle.Timo L. kirjoitti:No eikös ASD-perään ollut tehtaankin puolesta saatavana kyseinen liemi. On ollut täällä puhetta, kun vaan löytyisi.Aku P kirjoitti:Mites tämä liemi ASD-perässä? Kitkalevythän ei tavan peräöljystä tykkää, entä jos siellä pyörii levyillä tällainen lisäaine?
Litku käy myös ASD-perään, ja sitä myöten muihinkin. Se on tarkoitettu periin joiden hammaskosketusta ei saa enää säädettyä, eli pintakaasulla ajettaessa kuuluu kevyttä ulinaa noin 60-100 nopeuksissa. Litkun lisäämisn jälkeen peräöljyt tulee vaihtaa 2000km ajon jälkeen.
Mulla on jemmassa yksi tyhjä pullo, tsekkaan siitä varaosanumeron jahka kerkeän. Maksaa noin 30€ / pullo. On muuten toimivaa kamaa!
-Teo
On on, vaan ajattelinkin juuri että mites tämä "yleismaailmallinen melunpoistoaine" sitten sinne sopii, vai pitääkö olla taas orginal MB-öljyä.Timo L. kirjoitti:No eikös ASD-perään ollut tehtaankin puolesta saatavana kyseinen liemi. On ollut täällä puhetta, kun vaan löytyisi.Aku P kirjoitti:Mites tämä liemi ASD-perässä? Kitkalevythän ei tavan peräöljystä tykkää, entä jos siellä pyörii levyillä tällainen lisäaine?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Juurikin tästä "kissan kusesta" kommentoin tuolla viestiketjun alkupäässä. Hinta oli 25€ KL:llä. Ei toiminu ainakaan tuossa ASD -perässä. Vika voi kyllä olla siinäkin että minun sietokyky ujeltamisissa ylittyy kohtuu herkästi ja siksi tuomitsen ettei litku toimi.Teo kirjoitti:Tehdas tekee kyseistä litkua, "kissankusta", joka nimensä mukaan haisee aivan karsealle.Timo L. kirjoitti:No eikös ASD-perään ollut tehtaankin puolesta saatavana kyseinen liemi. On ollut täällä puhetta, kun vaan löytyisi.Aku P kirjoitti:Mites tämä liemi ASD-perässä? Kitkalevythän ei tavan peräöljystä tykkää, entä jos siellä pyörii levyillä tällainen lisäaine?
Litku käy myös ASD-perään, ja sitä myöten muihinkin. Se on tarkoitettu periin joiden hammaskosketusta ei saa enää säädettyä, eli pintakaasulla ajettaessa kuuluu kevyttä ulinaa noin 60-100 nopeuksissa. Litkun lisäämisn jälkeen peräöljyt tulee vaihtaa 2000km ajon jälkeen.
Mulla on jemmassa yksi tyhjä pullo, tsekkaan siitä varaosanumeron jahka kerkeän. Maksaa noin 30€ / pullo. On muuten toimivaa kamaa!
-Teo
eipä nuo ihmeaineetkaan nyt muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen vielä vaikuta... vuoden kuluttua vois jo sanoa jotain, että toimiiko vai ei toimi, mutta ei muutaman päivän kokemusten perusteella...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ok. mitään ihmeaineita ne ei silti ole, vaikka niitä sellaisina mainostetaankin...
pikku viat hammaskosketuksessa ne toki voi korjata (tai hiljentää), mutta eipä ne paskana olevia laakereita ja rattaita enää korjaa...
pikku viat hammaskosketuksessa ne toki voi korjata (tai hiljentää), mutta eipä ne paskana olevia laakereita ja rattaita enää korjaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."