W 124 vm -92 230 sammuilee kylmällä koneella..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JiiB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 16.02.2008 17:04

W 124 vm -92 230 sammuilee kylmällä koneella..

Viesti Kirjoittaja JiiB »

Moro! mikäs vois olla tuossa vikana kun tekee semmosta että moottori sammuu kun nostaa jalan kaasulta. Ja vika esiintyy siis vain kun kone ei ole vielä täysin lämmin. Lähtee kyllä hyvin käyntiin sen jälkeen, ja yleensä ei heti samantien sammu uudestaan vaikka kaasuakin painaisi. en haulla löytäny samanlaista oiretta että onko kellään kokemuksia? tyhjäkäyntimoottorin putsasivat edellisessä huollossa. ei oikeestaa ollut vaikutusta tähän.
Viimeksi muokannut JiiB, Ma 14.12.2009 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jape901
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 24.11.2007 16:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jape901 »

Ootkos kylmäkäynnistys suutinta tarkistellu että onko pelissa mukana? jos rele paskana tai jotain muuta häiriöö. Tossa mun 2.3-8v pikkumersussa oli kylmällä koneella vähän ongelmia kanssa tuon käynnistämisen suhteen kunnes vaihdettiin rele ja lyötiin suuttimelle piuhat startin herätepiuhan luota ja maa runkoon.
MB 190E 2.3-8v -86
JiiB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 16.02.2008 17:04

Viesti Kirjoittaja JiiB »

ahaa.. itse en siis vielä olepahemmin tutkinut tapausta.. mistäspäin tuo kylmäkäynnistys suutin löytyy? ilmanputsari pois ja paljon muuta vai? vai onko se imusarjassa? olenko yhtään oikeella suunnalla...? ja miten sen toiminnan voi todeta?
JiiB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 16.02.2008 17:04

Viesti Kirjoittaja JiiB »

jatketaas tähän nyt sen verran että vihdoin ja viimein purkasin tuosta ton ilmanputsarin pois ja vähän noita alipaineletkujatutkailin. ainakin yksi oli poikki kokonaan joka menee huohotusletkulta sellanen tosi ohut kova letku jollekin mötikälle ilmanputsarin etupuolelle ja sitten löytyi imusarjasta yksi tyhjä reikä myös.. eli tietääkös joku mihin tuosta pitäisi letku kulkea? http://www.aijaa.com/v.php?i=5420051.jpg tuossa kuva mitä reikää tarkotan. en mitään irtonaisia letkuja kyllä löytänyt ja kun tuon tulppasi niin auto kävi paremmin, joten päädyin sen sitten vaan tulppaamaan ensihätään. mutta kaippa sillä jokin tarkoituskin on vai? ja lisätään tuohon ekaan viestiin vielä että kierrokset seilasi tyhjäkäynnillä noin 400-1500rpm ja välillä sammuikin kokonaan. vielä ei tiedä oliko tuolla letkukka sitten tähän apua mutta aamulla näkee.
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

tuo "torni" on seoksien säätö ja siihen ei kuulukkaan mitään letkua...
JiiB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 16.02.2008 17:04

Viesti Kirjoittaja JiiB »

eiku tarkotan tuota punasella nuolella merkattua alempana kuvassa näkyvää kun rullaa sitä kuvaa alaspäin.. se joka on imusarjassa suoraan kiinni..
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

JiiB kirjoitti:eiku tarkotan tuota punasella nuolella merkattua alempana kuvassa näkyvää kun rullaa sitä kuvaa alaspäin.. se joka on imusarjassa suoraan kiinni..
Joo enpäs huomannutkaan tuota nuolta kuvasta :shock:
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Itse laitoin tuon pätkän tukkoon tulpalla,sitä itsekkin ko moottorissa aikoinaan ihmettelin!Tuo käynnin aaltoilu jos ei imuvuotoja niin vilkaiseppa,kun tuo ilmanputsari on irti niin vastaako kaasun vipu siihen mikrokytkimeen ja onko se jousi siinä edessä ehjä tai ylipäätään paikoillaan....löytyy siitä imusarjan päädystä/tavallaan tuon laittamasi kuvan kun rullais kuskin lokasuojan suuntaan....
Toki tuohon humpaamiseen kannattaa katsoa tuo kuuluisa yj rele akun takaa...on monenkin mystisen oireen takana!!

T.Jaakko.P
JiiB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 16.02.2008 17:04

Viesti Kirjoittaja JiiB »

joo se jousi on paikallaan ja painaa kyllä sitä kytkintä. ja kytkin ainakin pelas kun sitä mittasin. ja juuri kolvailin sen yj releen läpi edellisenä päivänä. nyt ainakin näytti tänään pelaavan eikä sammunut kertaakaan, eikä tyhjäkäynti aaltoillut kylmänä juuri ollenkaan. joskos se vika ois noissa sitten ollut. ois kyllä kiva tietää mihin siitä imusarjasta se lähtö on tarkotettu. kai se ainakin saatto sotkee käyntiä kun sai raakaa ilmaa suoraan imusarjasta sekaan? vai miten on?
JiiB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 16.02.2008 17:04

Viesti Kirjoittaja JiiB »

ei kellää oo kuvaa omasta systeemistään miten letkut menee? tai jotain irtonaista moottoria josta viittis vilkasta mihin siitä letkun pitäs mennä...?
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Omassa 230e vm89 ei mene mitään mihinkään sen vuoksi tulppasin sen,
taas 200e vm 92 samaisesta menee ainakin mittaristolle alipaine putki eco
mittarille eli eroja on!Molemmat on 102 koneita ja manuaaleja....Veikataan josko siitä saisi liitännän automaattilootalle.
Saattaa olla jotta tehtaalla tuo on ollu tulpattu ja aikojen saatossa tulppa
on kokenut luonnollisen poistuman...tiedä sitten!?Tossa omassa 230 ei tuo tulppaus vaikuttanut kuitenkaan mielestäni juuri mitenkään...

Tyhjäkäynti humppailu korjautui yj releen vaihdolla ja uudella jousella...

T.Jaakko.P
JiiB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 16.02.2008 17:04

Viesti Kirjoittaja JiiB »

okei! voihan se niinkin olla tosiaan että on ollu tulpattu alunperin kun samaa imusarjaa varmaan useassa eri versiossa varusteista riippuen..
Vastaa Viestiin