om603 suutinputket
om603 suutinputket
mistähän kannattaa ostaa ja ostaakko koko sarja, vai vaan se yks?
eli tänään nortsahti 5 pytyn suutinputki pumpun päästä. naftaa roisku aika ilosesti. ja muistaakseni 2 pytystä meni moottorin päästä noin 3kk sitten, sen vaihdoin tosta varaosabilikasta.
mitähän tässä nyt kannattaa tehdä? koko sarja uusiks, vai vaan se yks rikkinäinen? mistä kannattaa kysellä? ainakin muistelen, että motonetistä olis saanu koko sarjan johonkin malliin samaan hintaan, kun KL:stä pelkästään yhden suutinputken.
eli tänään nortsahti 5 pytyn suutinputki pumpun päästä. naftaa roisku aika ilosesti. ja muistaakseni 2 pytystä meni moottorin päästä noin 3kk sitten, sen vaihdoin tosta varaosabilikasta.
mitähän tässä nyt kannattaa tehdä? koko sarja uusiks, vai vaan se yks rikkinäinen? mistä kannattaa kysellä? ainakin muistelen, että motonetistä olis saanu koko sarjan johonkin malliin samaan hintaan, kun KL:stä pelkästään yhden suutinputken.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om603 suutinputket
Onkos sulla ne putkien värinänesto klipsit paikallaan, jos puuttuu niin värisevät ja menevät poikki. Ite oon ajanu vuodesta -75 dieselillä, eikä ole kuin yksi putki katkennut ja on kuitenkin tälläkin hetkellä viis dieseliä.pera8x kirjoitti: eli tänään nortsahti 5 pytyn suutinputki pumpun päästä. naftaa roisku aika ilosesti. ja muistaakseni 2 pytystä meni moottorin päästä noin 3kk sitten,
kyllä ne värinähilut siinä on. ainakin osa. en tiiä montako klipsua siinä pitäis olla, mutta suurin piirtein on paikallaan.
noi on vaan niin kuppaset muutenkin koko suutinputket. aika ruosteisen värisetkin ja muutenkin melko happamat. kait ne siitä napsahtelee vuorollaan jokainen, jos ei kerralla vaihda kaikkia.
noi on vaan niin kuppaset muutenkin koko suutinputket. aika ruosteisen värisetkin ja muutenkin melko happamat. kait ne siitä napsahtelee vuorollaan jokainen, jos ei kerralla vaihda kaikkia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Diesel asentaja sano että pitäis lenkki avaimella napauttaa kiristetyn putken kupeeseen että jännitys tasaantuu.Tuntuu järkevältä!
Muutenkin kun ajattelee niin muttereiden tyvestähän se jää vähän kierteelleen tai katkeilevat putket yleensä kiristetään liikaa.
Ne kellä putket kestävät ei ole varsin koskettu vuosiin.
Muutenkin kiristäessä vois ottaa putkelle vähän ennakkoa ja lopulta ne ois sit linjassaan.
Muutenkin kun ajattelee niin muttereiden tyvestähän se jää vähän kierteelleen tai katkeilevat putket yleensä kiristetään liikaa.
Ne kellä putket kestävät ei ole varsin koskettu vuosiin.
Muutenkin kiristäessä vois ottaa putkelle vähän ennakkoa ja lopulta ne ois sit linjassaan.
Koskee varmaan kaikkea kiinnittämistä missä on vastaava tilanne...runkuttaa sitä putkea samalla kun kiristää. Saa sen varmaan jätettyä jännitykselle oikein helposti. Ennen kiristystä se pitäisi saada oikein hollilleen, eikä vain melkein sinne päin.
Itse kyllä suosin näin vanhoissa autoissa, että uutta vain ja koko sarja kerrallaan...(vaikkei ole koskaan vielä dieselputki hajonnut
...mutta taidan olla dieseleiden suhteen semmonen noviisi
)
Itse kyllä suosin näin vanhoissa autoissa, että uutta vain ja koko sarja kerrallaan...(vaikkei ole koskaan vielä dieselputki hajonnut


Lisää tietoa: www.skg.fi
noniin. nyt on suutinputket vaihdettu. motonettissä ei ollu hyllyssä ja meikäpoika ei jaksa sen enempää alkaa venaileen, niin soittoa KL:ään. eivastaa. parin tunnin aikana soittelin sinne varmaan 20 kertaa, mutta ei viitsitä vastata, niin kyllästyin sit soitteleen sinne ja vaihdoin firmaa. soitin sitten tammerdiiseliin ja ne vastas. koko suutinputkisarja 100€ ja samantein sai mukaan. pidin ihan hyvähän kauppana, joten kaahailin sinne.
sinne ne meni paikoilleen ja ihan hienosti lähti taas mersu kähiseen. ainoa vaan, että tossa kun sain systeemit toimiin, niin huomasin, että 2 pytyn suuttimen juuresta vuotaa!?!? naftaputkia ilmaillessa naftaa valuu suuttimien juureen. ainoa missä kuplii on 2 pytyn suutin. minkähän lainen systeemi mahtaa olla, onko suutin suoraan alumiinisessa kannessa kiinni, vai onko kannessa ekana joku rautanen tms "kierre", missä itse suutin sitten on kiinni? tarttee sekin sitten korjata. alkaa vissiin jo noi kilometrit tossa mittarissa painaa pikkuhiljaa...
sinne ne meni paikoilleen ja ihan hienosti lähti taas mersu kähiseen. ainoa vaan, että tossa kun sain systeemit toimiin, niin huomasin, että 2 pytyn suuttimen juuresta vuotaa!?!? naftaputkia ilmaillessa naftaa valuu suuttimien juureen. ainoa missä kuplii on 2 pytyn suutin. minkähän lainen systeemi mahtaa olla, onko suutin suoraan alumiinisessa kannessa kiinni, vai onko kannessa ekana joku rautanen tms "kierre", missä itse suutin sitten on kiinni? tarttee sekin sitten korjata. alkaa vissiin jo noi kilometrit tossa mittarissa painaa pikkuhiljaa...
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kannessa on esikammio, joka kiristyy kanteen "mutterilla". Tuon esikammion pohjalla on lämpöprikat, jotka olisi syytä aina uusia kun suutin käytetään kannesta irti. Jos vuotaa (käytännössä pakokaasua) sieltä suuttimen ja kannen rajapinnasta vika voi olla tuossa esikammion tiivistymisessa kanteen, siellä on siis kartio ja se tiivistyy voimalla, tai sitten vika on suuttimen ja esikammion välillä eli siinä lämpöprikassa.
Esikammion mutteri vaatii omanlaisensa avaimen ja se saattaa olla todella lujaa kiinni, eli pahimmillaan se pitää vetää punahehkuiseksi, jotta irtoaa.
Kuvauksesi mukaan jos valuu dieseliä niin ei kyllä voi olla noista edellä olevista lähtöisin vaan suutinputken ja suuttimen väliltä pitäisi löytää vuoto tai sitten suuttimen rungossa tjms.
Esikammion mutteri vaatii omanlaisensa avaimen ja se saattaa olla todella lujaa kiinni, eli pahimmillaan se pitää vetää punahehkuiseksi, jotta irtoaa.
Kuvauksesi mukaan jos valuu dieseliä niin ei kyllä voi olla noista edellä olevista lähtöisin vaan suutinputken ja suuttimen väliltä pitäisi löytää vuoto tai sitten suuttimen rungossa tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
okei. tarkoitin siis, että kun laittelin noita suutin putkia ja ilmailin systeemin, niin siinä kohtaa sitä naftaa valui sinne suuttimen juureen. sitten kun sain kaikki kiinni ja koneen tulille, niin se nafta, mikä oli siitä suutinputkesta valunu sinne suuttimen juureen, niin se siinä sitten kupli taikka kiehui taikka jotakin sellasta.
elikkäs elikkäs. suutin irti, sitten esikammio lähtee seuraavaks, jos on lähteekseen? huh, kerkesin jo pelästyyn, että noi esikammiot pitää irrottaa kanne sisäpuolelta. ei ihan hirveesti olis innostanu alkaa het perään irrottaan kantta uudestsaan.
elikkäs elikkäs. suutin irti, sitten esikammio lähtee seuraavaks, jos on lähteekseen? huh, kerkesin jo pelästyyn, että noi esikammiot pitää irrottaa kanne sisäpuolelta. ei ihan hirveesti olis innostanu alkaa het perään irrottaan kantta uudestsaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
No ei sitä esikammiota kannata irroittaa huvikseen, jollei se sieltä vuoda...on sen verran ...tumaista hommaa.
Suuttimen juureen kaatunut polttoaine kyllä häviää sieltä nopsaan....tai oikeastaan siellähän sen pitäisi seisoa hyvänä voiteluaineena. Jos sieltä tupsahtelee pakokaasua niin sitten on tosiaan vuoto.
Puhtaus lienee A ja O tuossa(kin) hommassa...ja oikeat momentit.
Suuttimen juureen kaatunut polttoaine kyllä häviää sieltä nopsaan....tai oikeastaan siellähän sen pitäisi seisoa hyvänä voiteluaineena. Jos sieltä tupsahtelee pakokaasua niin sitten on tosiaan vuoto.
Puhtaus lienee A ja O tuossa(kin) hommassa...ja oikeat momentit.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Suutin oli kuitenkin uudella prikalla ja momentissaan ? Se on se helpompi laitettava.
(On se hyvä ettei kaikilla muillakaan mene remontit kerrasta putkeen...eilen irroitin alipainepumpun nyt kolmannen kerran ja ruskutuspumpun kun pääsi jako pyörähtämään sekaisin "huollon" yhteydessä löysätessäni ketjun kiristintä. Joo tuota ei pitäisi tapahtua mutta kun mun koneesta puuttuu yksi tappi kampiakselin pyörän seutuvilta
Alipainepumpun irroittamiseksi Vitossa kannattaa suosiolla irroittaa vesipumpun hihnapyörä sekä kampiakselin pyörä, ja jotta saa ruiskutuspumpun mutterin paikalleen/pois pitää irroittaa ilmastoinnin kompuralta yksi metalliputki...ja ja
Alipainepumppu ehtikin olla paikallaan ihan 2 päivää uudella tiivisteellään
).
(On se hyvä ettei kaikilla muillakaan mene remontit kerrasta putkeen...eilen irroitin alipainepumpun nyt kolmannen kerran ja ruskutuspumpun kun pääsi jako pyörähtämään sekaisin "huollon" yhteydessä löysätessäni ketjun kiristintä. Joo tuota ei pitäisi tapahtua mutta kun mun koneesta puuttuu yksi tappi kampiakselin pyörän seutuvilta


Alipainepumppu ehtikin olla paikallaan ihan 2 päivää uudella tiivisteellään

).
Lisää tietoa: www.skg.fi
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Aiheeseen liittyen, ilmeisesti suutinputket tarvitsevat ilmauksen, jotta toimivat? Tarkoituksena olisi tulevana viikonloppuna vaihtaa kaikki suutinputket OM602:een, kun yksi nyt on ilmeisesti halki, ja naftaa on...no, joka puolella.
Etenenkö esim. näin:
Vanha putki pois, uusi tilalle. Uudesta jättää löysälle suuttimen pään, ja sahailee käyntiin kunnes naftaa tulee iloisesti. Kiinni kirraus, ja seuraava putki vaihtoon? Vai onko merkittävää hyötyä/haittaa vaihtaa kaikki kerralla ja sahuutella kerralla ilmat pois kaikista suihkuputkista?

Etenenkö esim. näin:
Vanha putki pois, uusi tilalle. Uudesta jättää löysälle suuttimen pään, ja sahailee käyntiin kunnes naftaa tulee iloisesti. Kiinni kirraus, ja seuraava putki vaihtoon? Vai onko merkittävää hyötyä/haittaa vaihtaa kaikki kerralla ja sahuutella kerralla ilmat pois kaikista suihkuputkista?
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
ja samalla vaivalla voi vaihtaa nyt sen polttoainesuodattimenkin, sen täytät piripintaan ja sivelet kumitiivisteen dieselillä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35